Kaliber!

Zanima me...
Odgovori
conan84
Prispevkov: 11
Pridružen: 28.6.2005 18:35
Kraj: MB

Kaliber!

Odgovor Napisal/-a conan84 »

Pozdravljeni !

Zanima me recimo, če mam dve čisto isti zračni puški,
vsi podatki so natanko isti le, da je ena kaliber 4,5,
ena pa 5,5. Vem da je pac pri 5,5 večja cev oz. vecji
metek, zanima pa me, ce se to pozna se kje???
:?: :?: :?: :?: :?:

lp :?:

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

Če sta puški po karakteristikah enaki (razen po notranjem premeru cevi), potem na "metka" izvajata enako delo. To pomeni (če zanemarimo izgube v cevi), da imata oba metka pred izstopom iz cevi enako kinetično energijo. Metek z večjo maso (večjega "kalibra") bo tako imel manjšo izstopno hitrost iz cevi.

conan84
Prispevkov: 11
Pridružen: 28.6.2005 18:35
Kraj: MB

Odgovor Napisal/-a conan84 »

to torej pomeni ima manjsi kaliber vecji domet?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

conan84 napisal/-a:to torej pomeni ima manjsi kaliber vecji domet?
Teoretično ja. Za popolno analizo bi bilo treba upoštevati še vpliv zračnega upora.
Zadnjič spremenil shrink, dne 2.8.2006 0:13, skupaj popravljeno 1 krat.

conan84
Prispevkov: 11
Pridružen: 28.6.2005 18:35
Kraj: MB

Odgovor Napisal/-a conan84 »

a v praksi pa ne? torej pol je vseeno boljsi vecji kaliber?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

Zelo pomembne so aerodinamične značilnosti nabojev. Večji kaliber (premer naboja) ne pomeni nujno večjega zračnega upora.

conan84
Prispevkov: 11
Pridružen: 28.6.2005 18:35
Kraj: MB

Odgovor Napisal/-a conan84 »

ok bom se malo prebral v zvezi s tem.
hvala za odgovore

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

Kot izhodišče za razmišljanje lahko vzameš kvadratni zakon upora:

\(F=\frac{1}{2} C \rho S v^2\)

kjer je \(F\) sila zračnega upora, \(C\) koeficient upora, \(\rho\) gostota zraka, \(v\) relativna hitrost telesa glede na zrak in \(S\) čelna površina telesa.

Večja hitrost in večja čelna površina pomenita večji upor, bolj "aerodinamična" oblika (manjši \(C\)) pa manjši upor.

Odgovori