Elektro-magnetni pulz

O naravnih pojavih. Kaj je ...? Kakšen je...?
User avatar
Pentium
Posts: 431
Joined: 10.11.2003 19:59
Location: Ljubljana
Contact:

Elektro-magnetni pulz

Post by Pentium » 18.7.2004 13:17

Ali je res, da se lahko z EMP-jem ustavi vsak tok v okolici, tudi če nima neposredne povezave z virom pulza?

Naprimer da bi avtomobilski akumulatorji nehali delat in podobne reči.

To sem videl že pred leti v McGyverju pa me zanima če je resnično.

Pa sploh: kako deluje EMP?

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Re: Elektro-magnetni pulz

Post by GJ » 19.7.2004 21:15

Pentium wrote:Ali je res, da se lahko z EMP-jem ustavi vsak tok v okolici, tudi če nima neposredne povezave z virom pulza?
Ahhhh...

EMP pač ustvari indukcijo v vodniku.

Inducirana napetost je odvisna od večih dejavnikov: gostora mag. polja, pod kakšnim kotom sekajo silnice vodnik, sprememba mag. polja po času ter dolžina vodnika.

EMP lahko povzroči motnje na omrežju to ja.
Tisto z akumulatorjem pa zgolj v filmih.

Je pa res, da večina elektronike, ki ni oklopljena s kovino ponavadi odpove.

Lep dan še naprej želim...

JAN
Posts: 65
Joined: 2.7.2004 18:03

Post by JAN » 20.7.2004 14:19

kako pa je emp zgrajen kaj je teoretika za emp-jem

User avatar
Pentium
Posts: 431
Joined: 10.11.2003 19:59
Location: Ljubljana
Contact:

Post by Pentium » 22.7.2004 11:22

Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.

Ne vem pa kako točno deluje, mislim da tako kot detektor kovin: Ustvariš močno polje, ki potem povzroči indukcijo.

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Re: EMP

Post by GJ » 22.7.2004 14:14

Pentium wrote:Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.
Hja...?

Če je teh impulzov več in so zaporendi in seveda dovolj velike moči lahko nastanejo motnje pri delovanju, predvsem na bencinskih motorjih (agregatih).
Zaporedni zelo močni EMP lahko povzročijo inukcijo na vodnikih, ki skrbijo za vžiganje v posameznih cilindrih.
Stari dizelski motorji (brez računalnika) pa EMP prenesejo veliko bolje saj vžig deluje na drugačen princip.

Sem pa pred kratkim prebral, da so v ZDA izdelali prototip naprave s katero lahko zaustavijo oziroma preprečijo delovanje avtomobilov. Stvar naj bi uporabljali za lovljenje motoriziranih zločincev. Verjetno naprava deluje na podoben način, le da morajo to polje dobro usmeriti.

Lep dan še naprej...

Jacques
Posts: 27
Joined: 24.12.2003 16:27
Contact:

Post by Jacques » 27.7.2004 15:37

Avto še zdaleč ni Faradayeva kletka. Tudi, da je avtomobilski akumulator popolnoma neobčutljiv na emp ne verjamem, gotovo se ne bo takoj izpraznil, med močnim sunkom pa vsekakor ne bo delal kot bi moral. Dokaj neobčutljive so elektronke. Zelo močan emp se da ustvariti s prirejeno jedrsko bombo, katere 50% celotne moči lahko predstavlja emp (sevanja je zelo malo). Baje da so tako manjšo bombo uporabili Izraelci v eni od arabskih vojn in tako popolnoma uničili egipčanske tanke (elektroniko). S tako bombo se da na radiju več tisoč kilometrov uničiti vse elektronske naprave in elektroenergetska omrežja. Tudi na snovi v akumulatorjih verjetno ne upliva blagodejno :)

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

RE:

Post by GJ » 28.7.2004 22:37

Jacques wrote:Avto še zdaleč ni Faradayeva kletka.
Avto je kar dobra Faradayeva kletka vendar pa to v našem primeru ni pomembno, saj ne govorimo o elektrini temveč o elektro-magnetnem valovanju.
Jacques wrote: Tudi, da je avtomobilski akumulator popolnoma neobčutljiv na emp ne verjamem...
Popolnoma seveda ne, vendar pa zagotovo še zdaleč ni najšibkejši čelen.
Konec koncev po mora tudi nekdo voziti to vozilo kaj ne...
:shock:

Lep večer želim...
Last edited by GJ on 29.7.2004 18:57, edited 1 time in total.

Jacques
Posts: 27
Joined: 24.12.2003 16:27
Contact:

Post by Jacques » 29.7.2004 15:22

Popolnoma seveda ne, vendar pa zagotovo še zdaleč ni najšibkejši čelen.
Konec koncev po mora tudi negdo voziti to vozilo kaj ne...
Od valovanja bi prej pobralo voznika, kot bi odpovedala npr. elektronika? :wink:

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Post by GJ » 29.7.2004 18:56

Jacques wrote:
Popolnoma seveda ne, vendar pa zagotovo še zdaleč ni najšibkejši čelen.
Konec koncev po mora tudi nekdo voziti to vozilo kaj ne...
Od valovanja bi prej pobralo voznika, kot bi odpovedala npr. elektronika? :wink:
Zavisi od vrste vozila. Kakšen star dizelski tovrnjak ali avtomobil ne bi imel večjih problemov. 8)

Lep dan še naprej...

Jacques
Posts: 27
Joined: 24.12.2003 16:27
Contact:

Post by Jacques » 18.7.2005 13:08

Ko govoriš o valovanju je pojem Faradayeva kletka nekako neprimeren. Pri valovanju so vsi pojavi močno odvisni od medija po katerem se širi in še bolj od frekvence oz. od valovne dolžine valovanja. Če bi lahko rekel avtu "Farradayeva kletka" potem ne vem zakaj bi policaji tolk težili glede uporabe mobilnih telefonov med vožnjo :) Pa tudi skozi sprednjo šipo bi videl bolj malo :) Ko govoriš o valovanju oziroma še bolje rečeno sevanju (na velikih razdaljah od vira ostane praktično samo sevanje) je pametno, da zraven poveš frekvenco oz. valovno dolžino in snov na katero valovanje vpada. Streha avtomobila namreč prepusti npr. mikrovalove, ne pa tudi vidne svetlobe.

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Post by GJ » 20.7.2005 16:23

Jacques wrote: Streha avtomobila namreč prepusti npr. mikrovalove, ne pa tudi vidne svetlobe.
Kovinska streha ne prepušča mikrovalov. :!:
Prepušča zgolj rendgenske žarke in še to odvisno od valovne dolžine in pa seveda gama žarke. Mikrovalovi, ki zadanejo ob kovino se odbijejo ali pa inducirajo električni tok na samem površju kovine, ki lahko povzroči električne iskre.

Lep dan želim..

Jacques
Posts: 27
Joined: 24.12.2003 16:27
Contact:

Post by Jacques » 21.7.2005 16:15

Uppps... res ne vem od kje sem privlekel pa te mikrovalove :oops: No ma bistvo ostaja.

seba
Posts: 40
Joined: 27.1.2006 2:46
Contact:

Post by seba » 27.1.2006 4:31

Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.

Ne vem pa kako točno deluje, mislim da tako kot detektor kovin: Ustvariš močno polje, ki potem povzroči indukcijo.
avto je precej groba faradejeva kletka, računalnik je boljši primer faradejeve kletke.

User avatar
subspace
Posts: 57
Joined: 24.11.2005 0:39

Post by subspace » 27.1.2006 17:33

seba wrote:
Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.

Ne vem pa kako točno deluje, mislim da tako kot detektor kovin: Ustvariš močno polje, ki potem povzroči indukcijo.
avto je precej groba faradejeva kletka, računalnik je boljši primer faradejeve kletke.
avto ni nobena, niti groba faradejeva kletka. faradeyeva kletka ne prepušča EM valovanja kar avto vsekakor ga. vi mislte sceno k te strela ne strese če si v avtu k vanjga strela udar. to je zato ker je avto ozemljen in gre strela po površju v zemljo. glede elektromagnetnega pulza, ta lahko skur vse kar je občutljivo na višje napetosti ki jih EMP inducira. kašn akumulator, to nima nobnega vpliva nanjga. računalnika ti tut ne sesuje ampak skuri. poglejmo enostaven primer, imamo AMD athlon64 k deluje na recimo 1.6V, dovedemo EMP ki na vezju inducira 10V in kaj se zgodi, polprevodniki ki so občutljivi se skurijo. vsaka stvar ki ne prenese višjih napetosti se ob EMP skuri.

ges
Posts: 45
Joined: 20.7.2006 22:11

Post by ges » 30.7.2006 10:36

A pa je kdo gledal prehitre in predrzne, tam imajo nek iztrelek ki prileti v avto, tam pristane in računalnik ugasne, če pa ta iztrelek dajo ven iz avta, pa spet vse deluje, scenariju se lepo prilega :) .

Post Reply