Ne veš kdo si, a hkrati pa trdiš, da si več kot pa le vsota celic....Ne razumem tega produktivnega razmišljanja...Agata napisal/-a:O tem ali sem jaz zavest, ki živi v posodi telesa, pa sploh ne razmišljam, ker ni produktivno. Jaz ne vem kdo sem, imam še celo življenje, da to odkrijem, ko pa pride tisto zadnje, pričakujem darilo, ki nam ga z Derridajem prinaša smrt.
Vegetarijanstvo
-
- Prispevkov: 391
- Pridružen: 30.12.2010 20:18
- Kraj: Dolenjska
Re: Vegetarijanstvo
Re: Vegetarijanstvo
V čem? Po vsebini že ne, saj bi samo namesto cifre izpisali (poljubno) besedo (ali pa simbol, nima veze).beno23 napisal/-a:1) Ja obstaja razlika.
2) Gre se bolj za to da pri matematičnem opisu govorimo o isti zadevi (zato objektivna) medtem, ko pri subjektivni razlagi ne govorimo o istem.
Prav, ampak če senzor namesto številske vrednosti valovne dolžine pač izpiše besedo ali simbol, ne izgubi objektivne vrednosti - še vedno govori o isti stvari, čeprav namesto '532 nm' izpiše magari 'puding' (moja poanta je, da zgolj sprememba formata zapisa ne vpliva na objektivost).
Hm, kaj pa če (lepo rečeno) odstranim vsa druga živa bitja (oz. vse, kar potencialno po svoje zaznava in doživlja realnost)? Bi jaz potem realnost doživljal objektivno?Če pustimo ob strani dejstvo, da bi že sekundo po kloniranju vsi drugače razmišljali in se že razlikovali potem v tem tvojem hipotetičnem primeru ne bi bilo razlike med subjektivnim ter objektivnim. Toda moraš se tudi omejiti na ljudi, saj bi živali recimo imele drugačne zaznave.
Nič posebnega, samo sproščeno klepetam.Nevem pa, kaj dočeš dokazat s tem.
Re: Vegetarijanstvo
mriz napisal/-a:V čem? Po vsebini že ne, saj bi samo namesto cifre izpisali (poljubno) besedo (ali pa simbol, nima veze).
Beseda "rdeča" ne pomeni isto meni kot tebi. Prav tako ne pomeni isto tebi danes in jutri. Vedno gre za drugačno predstavo kvalije. In zato tu ni objektivnosti.Prav, ampak če senzor namesto številske vrednosti valovne dolžine pač izpiše besedo ali simbol, ne izgubi objektivne vrednosti - še vedno govori o isti stvari, čeprav namesto '532 nm' izpiše magari 'puding'.
Če bi zgolj napisal besedo, bi se to nanašalo na spekter barv.
To drži. Moja poanta je samo, da ta zapis ne more bit subjektiven.(moja poanta je, da zgolj sprememba formata zapisa ne vpliva na objektivost)
Še vedno ne. Ker dva povsem enaka dogodka, doživeta od različnem času, nista enaka ob doživljanju. To me sicer spominja na --> Ali lahko govorimo o gibanju, ko je samo eno telo v vesolju?Hm, kaj pa če (lepo rečeno) odstranim vsa druga živa bitja (oz. vse, kar potencialno po svoje zaznava in doživlja realnost)? Bi jaz potem realnost doživljal objektivno?
Sej ni panike, samo zdi se mi nepotrebno kompliciranje. V kratkem je moj odgovor tale z prejšnje strani "Če zadevo posplošimo, potem lahko tudi vsakdanje dojemanje imenuješ realnost, vendar če se gremo v podrobnosti in znanstveno gledamo na zadevo, potem to ni realnost ampak nič drugega kot le reality simulation."Nič posebnega, samo sproščeno klepetam.
Re: Vegetarijanstvo
Predvsem je pa napačno. (dokler ni kakšnega drugega dokaza razen intuicije)agata napisal/-a:O tem ali sem jaz zavest, ki živi v posodi telesa, pa sploh ne razmišljam, ker ni produktivno.
Atomi-->> molekule--->> celice --->> organi--->> organizmi ----->> družba-->> itd....Jaz ne vem kdo sem, imam še celo življenje, da to odkrijem
Ali se boš imenovala kot le skupek atomov, celic oz kot organizem, ki je sposoben čutiti, je vseeno. Vse je pravilno.
Brez zamere, ampak takrat boš še najmanj naklonjena misli, da je to življenje vse kar je.ko pa pride tisto zadnje, pričakujem darilo, ki nam ga z Derridajem prinaša smrt.
Re: Vegetarijanstvo
Izjava ne vem kdo sem napeljuje na tezo, da je človek nepopolno bitje, ki se tekom življenja izpopolnjuje , če pa postane poln, je pa seveda stvar verjetja. Če zacementiram identiteto, se ne morem spremeniti, učiti, spoznavati nove razsežnosti uma, narave...., tako raje ne vem kdo sem, ker mi to daje več svobode.
Znanstvene zgodbe so navsezadnje tudi samo zgodbe, ki bodo čez tisoč let morda za nekoga pravljice.. Recimo, vsi menimo da so srednjeveški zmaji, ki so bruhali ogenj mitološka bitja, pol pa vidim na discoveryju, kako naj bi dinozavri imeli v ustih nekaj, kar naj bi jim dejansko omogočalo te "nadnaravne" sposobnosti....ampak to je že science fiction..
Če imaš rad pravljice, še ne pomeni da si zaprl svoj um za druge zgodbe...
Kar se tiče smrti, ne vem kako bom takrat razmišljala, a tudi če bi bil afterlife, me ne zanima, če bom razpadla na kvante, in moja zavest bo razpršena in posrkale me bodo rastline etc... to pač ne bom več jaz, tudi če je afterlife
Roberto 11, saj sem se popravila, sem manj kot vsota..
Znanstvene zgodbe so navsezadnje tudi samo zgodbe, ki bodo čez tisoč let morda za nekoga pravljice.. Recimo, vsi menimo da so srednjeveški zmaji, ki so bruhali ogenj mitološka bitja, pol pa vidim na discoveryju, kako naj bi dinozavri imeli v ustih nekaj, kar naj bi jim dejansko omogočalo te "nadnaravne" sposobnosti....ampak to je že science fiction..
Če imaš rad pravljice, še ne pomeni da si zaprl svoj um za druge zgodbe...
Kar se tiče smrti, ne vem kako bom takrat razmišljala, a tudi če bi bil afterlife, me ne zanima, če bom razpadla na kvante, in moja zavest bo razpršena in posrkale me bodo rastline etc... to pač ne bom več jaz, tudi če je afterlife
Roberto 11, saj sem se popravila, sem manj kot vsota..
Re: Vegetarijanstvo
Kako clovek postane popolno bitje? Kaksno naj bi sploh bilo popolno bitje? .."vegetarianec"?
Zakaj mislis, da ti nepoznavanje lastne biti omogoca vecjo svobodo?
btw, pravljice imam zelo rad;)
Zakaj mislis, da ti nepoznavanje lastne biti omogoca vecjo svobodo?
btw, pravljice imam zelo rad;)
Re: Vegetarijanstvo
beno23 napisal/-a:Beseda "rdeča" ne pomeni isto meni kot tebi. Prav tako ne pomeni isto tebi danes in jutri. Vedno gre za drugačno predstavo kvalije. In zato tu ni objektivnosti.
Če bi zgolj napisal besedo, bi se to nanašalo na spekter barv.
Hm, če v senzorju obstaja nedvoumni enačaj med številsko vrednostjo valovne dolžine in neko poljubno besedo oz. simbolom, pač za objektivnost samega senzorja nima veze, kaj meni ali tebi pomeni določen simbol. Zakaj pa misliš, da je recimo izpis "532 nm" popolnoma imun na različne pomene? Zato, ker si oba lahko predstavljama neko številsko lestvico z natančnim položajem te vrednosti? Kako pa se to razlikuje od sklicevanja na neko (od naju obeh priznano) barvno paleto recimo v neki fizikalni skripti?Moja poanta je samo, da ta zapis ne more bit subjektiven.
No, če te skrbi samo to, kaj bi si nekdo po svoje predstavljal ko bi prebral izpis 'puding' namesto '532 nm', lahko to rešima z uvedbo jezika, katerega noben od naju ne razume (s čimer torej odstranima možnost neželjenih oz. subjektivnih miselnih vsebin)? Torej, če senzor namesto 'rdeča' v slovenščini to zapiše v svahiliju, težav s subjektivnostjo (med nama) ne bi bilo?
No, okej – torej bi subjektivnost v tem primeru definiral glede na samega sebe – to mi že boljše zveni. Sicer pa – misliš, da bi nek senzor pri dveh povsem enakih dogodkih, zaznanih ob različnih časih, izmeril povsem (in dejansko mislim povsem) identično vrednost? Zakaj v tem primeru merilna napaka ne zruši objektivnosti?Še vedno ne. Ker dva povsem enaka dogodka, doživeta od različnem času, nista enaka ob doživljanju. To me sicer spominja na --> Ali lahko govorimo o gibanju, ko je samo eno telo v vesolju?
Mogoče po nepotrebnem kompliciram, ampak kljub temu bi si rad razjasnil par malenkosti. Nekako tudi ne ciljam na to, da bi vsakdanje dojemanje imenovali za realnost, bolj me zanima ta nenavadni preskok iz objektivnosti matematičnega opisa v subjektivnost osebnega doživljanja (ker za določene primere menim, da njegova vpeljava ni najbolj upravičena).Sej ni panike, samo zdi se mi nepotrebno kompliciranje. V kratkem je moj odgovor tale z prejšnje strani "Če zadevo posplošimo, potem lahko tudi vsakdanje dojemanje imenuješ realnost, vendar če se gremo v podrobnosti in znanstveno gledamo na zadevo, potem to ni realnost ampak nič drugega kot le reality simulation."
Re: Vegetarijanstvo
Nisem dobro izbirala besed, popolnost vzemimo samo kot prispodobo, mogoče bi bilo bolje napisati, da človek vse življenje spoznava, kdo pravzaprav je, to je tudi nauk starih-spoznaj samega sebe.. in se izboljšaj, v smislu da bo bolje tebi in drugim s katerimi imaš opravka.
Nisem pa nikjer napisala, da ne poznam lastne biti, moja bit je v tem da sem fluidno, amebi podobno bitje, ki se neprestano spreminja, in se ne sprašuje o tem kdo je , ker za to nima cajta..Sicer sem pa sestavljena iz besed, ki mi omogočajo, da rečem da je nekaj objektivno čeprav je v resnici subjektivno, lahko pa je tudi obratno..a komu mar
Kako bi prevedli subjektivno in objektivno v slovenščino?
Nisem pa nikjer napisala, da ne poznam lastne biti, moja bit je v tem da sem fluidno, amebi podobno bitje, ki se neprestano spreminja, in se ne sprašuje o tem kdo je , ker za to nima cajta..Sicer sem pa sestavljena iz besed, ki mi omogočajo, da rečem da je nekaj objektivno čeprav je v resnici subjektivno, lahko pa je tudi obratno..a komu mar
Kako bi prevedli subjektivno in objektivno v slovenščino?
Re: Vegetarijanstvo
Saj ni imun. Toda pri računanju se je treba posluževati univerzalenega jezika.mriz napisal/-a: Zakaj pa misliš, da je recimo izpis "532 nm" popolnoma imun na različne pomene?
Težave bi bile še večje, saj bi se tisto, kar bi si predstavljali še bolj razlikovalo. Gre se za to, da je subjektivno mnenje premalo natančno, da bi bilo uporabno pri objektivnem opisu.No, če te skrbi samo to, kaj bi si nekdo po svoje predstavljal ko bi prebral izpis 'puding' namesto '532 nm', lahko to rešima z uvedbo jezika, katerega noben od naju ne razume (s čimer torej odstranima možnost neželjenih oz. subjektivnih miselnih vsebin)? Torej, če senzor namesto 'rdeča' v slovenščini to zapiše v svahiliju, težav s subjektivnostjo (med nama) ne bi bilo?
Ker senzor mora pravilno delovat. Nevem zakaj bi uporabljali senzorje z napakami. Napake velikosti Planckovega reda ne štejejo.No, okej – torej bi subjektivnost v tem primeru definiral glede na samega sebe – to mi že boljše zveni. Sicer pa – misliš, da bi nek senzor pri dveh povsem enakih dogodkih, zaznanih ob različnih časih, izmeril povsem (in dejansko mislim povsem) identično vrednost? Zakaj v tem primeru merilna napaka ne zruši objektivnosti?
A lahko našteješ te določene primere?Mogoče po nepotrebnem kompliciram, ampak kljub temu bi si rad razjasnil par malenkosti. Nekako tudi ne ciljam na to, da bi vsakdanje dojemanje imenovali za realnost, bolj me zanima ta nenavadni preskok iz objektivnosti matematičnega opisa v subjektivnost osebnega doživljanja (ker za določene primere menim, da njegova vpeljava ni najbolj upravičena).
Kaj pa če je resnica v tem, da se ta ameba venomer sprašuje kdo je, vendar ne mara odgovorov, ki ji sliši in se zato raje distancira (v varni svet domišljije in pravljic) ?agata napisal/-a:moja bit je v tem da sem fluidno, amebi podobno bitje, ki se neprestano spreminja, in se ne sprašuje o tem kdo je , ker za to nima cajta..
Pa ravno obratno je res. Če nekdo verjame v pravljice, se sploh ne more nič naučit. Tako se najlažje zacementira identiteta.Če zacementiram identiteto, se ne morem spremeniti, učiti, spoznavati nove razsežnosti uma, narave...., tako raje ne vem kdo sem, ker mi to daje več svobode.
Re: Vegetarijanstvo
V nekem članku v kvarkadabri se vidi, da je nekdo prišel na idejo delovanja možganov iz delovanja imunskega sistema. Delovanje različnih bioloških sistemov si je podobno.beno23 napisal/-a: Ja zanimivo predavanje, vendar ne vidim povezave med fotosintezo nekaterih bakterij ter zavestjo. Prav tako je Seth rekel da je tisto o navigaciji ptičev ter vonju zaenkrat le špekulacija.
Četudi bi imeli nek kvantno-mehanski opis delovanja zavesti, to tudi nebi zadostovalo za razlago kvalije, ki je bil tvoj glavni argument proti klasičnim razlagam zavesti. Bil bi le drugačen opis.
To je začetek, pokazali so delovanje fotosinteze, tu je ideja o delovanju voha in šlo bo še naprej. To o vohu, čeprav je špekulacija, prihaja z novimi in novimi dokazi.
Re: Vegetarijanstvo
Beno triindvajset, jaz ne verjamem v pravljice(kaj naj bi to sploh pomenilo), jaz verjamem v znanost, a pravljice so vseeno lepe. A pri znanosti je tako, da se neprestano spreminja, kar je res danes, morda že jutri ne bo več itn..
V vsakem primeru sem vernik, ker človek mora verjeti, potrebuje družbeno vez(Močnik), drugače se tla zamajejo dobesedno(Žižek).
ko se namreč vera v sistem zruši, takrat smo ga pa n.,,
In beno triindvajset, katere odgovore slišim, pa jih ne maram? Včasih res slišim, da sem pigzigmer, a tu ni rešitve...
V vsakem primeru sem vernik, ker človek mora verjeti, potrebuje družbeno vez(Močnik), drugače se tla zamajejo dobesedno(Žižek).
ko se namreč vera v sistem zruši, takrat smo ga pa n.,,
In beno triindvajset, katere odgovore slišim, pa jih ne maram? Včasih res slišim, da sem pigzigmer, a tu ni rešitve...
Re: Vegetarijanstvo
Narobe. To, kar velja danes, bo veljalo tudi jutri; jutri bo le morda znano več kot danes.agata napisal/-a:A pri znanosti je tako, da se neprestano spreminja, kar je res danes, morda že jutri ne bo več itn..
Re: Vegetarijanstvo
Veljavnost je odvisna od trenutne ideologije. Kar se spreminja oz. veča pa je nabor empiričnih podatkov, dostopanje in raba te empirije.shrink napisal/-a:Narobe. To, kar velja danes, bo veljalo tudi jutri; jutri bo le morda znano več kot danes.agata napisal/-a:A pri znanosti je tako, da se neprestano spreminja, kar je res danes, morda že jutri ne bo več itn..
Grki so rekli aletheia, kar se je v latinščino prevajalo kot veritas in potem naprej v resnica. Ampak ustreznejši slovenski izraz za grški original je neskrito. Z ozirom na to: ali je sploh možno živeti v neresnici?beno23 napisal/-a:Ali ni lepše v življenju poznati/nepoznati resnico, kot pa verjeti v laž?
Re: Vegetarijanstvo
Ideologija obstaja zgolj po mnenju posvečenih.kren napisal/-a:Veljavnost je odvisna od trenutne ideologije. Kar se spreminja oz. veča pa je nabor empiričnih podatkov, dostopanje in raba te empirije.shrink napisal/-a:Narobe. To, kar velja danes, bo veljalo tudi jutri; jutri bo le morda znano več kot danes.agata napisal/-a:A pri znanosti je tako, da se neprestano spreminja, kar je res danes, morda že jutri ne bo več itn..
Re: Vegetarijanstvo
Kako to? Če npr. rečem "532 nm == zhgkjl" - kaj si še potem ti predstavljaš pod 'zhgkjl'?beno23 napisal/-a:Težave bi bile še večje, saj bi se tisto, kar bi si predstavljali še bolj razlikovalo.
Merilna napaka je zajeta v pravilno delovanje.Ker senzor mora pravilno delovat. Nevem zakaj bi uporabljali senzorje z napakami. Napake velikosti Planckovega reda ne štejejo.
En primer je že to, če obstaja jasna povezava med objektivnim in domnevno subjektivnim opisom, v smislu omejitve zgolj na spremembo formata zapisa. V takem primeru je o subjektivnosti smiselno govoriti le, če obstaja več vzporednih opisov (naprav ali ljudi), pri katerih se spremeni format zapisa (ker pač težko rečemo, ali so vse vzporedne spremembe zapisa identične). Hočem povedati, da po mojem mnenju tvoj opis subjektivnosti ne deluje zadovoljivo v primeru samo enega opisa.A lahko našteješ te določene primere?