
S kolegom sva razglabljala o necem, a nisva prisla do istih zakljuckov. Odlocila sva se, da povprasava za razlago na tem forumu. Za kaj gre ?
Avto stoji pred semaforjem pri miru. Vanj od zadaj prileti drug avto z doloceno hitrostjo. Avtomobila sta enaka, homogena (spredaj se meckata enako kot zadaj). Vse skupaj naju zanima samo z vidika stojecega vozila. Stojece vozilo je zmozno uporabljati zavore povsem natancno (torej jih uporabiti ravno toliko, kot bi jih voznik zelel, ne samo priblizno). Stojece vozilo vozi zaresen clovek, cigar konstitucija lahko prezivi samo dolocen pospesek/pojemek, ampak preko neke meje pa ne gre vec (clovek umre ... si zlomi vrat ali kaj podobnega). Vozilo ima definitivno nekaj upora in trenja (torej vsak dodatek energije bi se prej ali slej porabil).
Problem 1: Pred stojecim vozilom je neskoncno prostora. Zavore in gume stojecega vozila so tako dobre, da bi lahko vozilo stalo pri miru (kot stena), ce bi jih voznik pritisnil do konca. Je za tistega v stojecem vozilu bolje, da stisne zavoro do konca ali da ima povsem popusceno, da bi se energija, ki jo prejme ob trku, razporedila na cimdaljse obdobje ?
Problem 2: Pred stojecim vozilom je omejeno prostora, ker stoji v koloni in se v vozilo pred seboj nikakor noce zaleteti. Je za voznika stojecega vozila boljse, da ima zavoro spusceno, pritisnjeno do konca ali obstaja neka vmesna tocka, kjer se energija, pridobljena ob trku, razporedi cez najdaljse obdobje ?
Se pravi obakrat gre za to, da bi voznik stojecega vozila rad cimbolj zmanjsal ucinek trka na svoj vrat, da bi zanesljivo prezivel. Moje mnenje je, da v primeru 1 voznik bolje odnese, ce pusti zavoro pri miru (torej da se vozilo odpelje naprej in pocasi ustavi zaradi trenja in upora), v primeru 2 pa da obstaja tocka, v kateri bo ucinek zavor ravno tak, da se ne bo zaletel v avto pred sabo, bo pa pospesek/pojemek najbolj razporejen v casu in zato ucinek na vrat voznika najmanjsi. Kolega meni nasprotno (da bi moral obakrat imeti zavoro stisnjeno do konca). Kdo ima prav ?

Hvala za odgovore !