Objavljeno: 4.11.2005 21:24
Seveda sem moral iti v natančno obravnavo, ker je bilo iz tvojega pisanja razbrati, da je možno premagati kakršenkoli klanec. To pa ne drži.Grigorius napisal/-a:No ker si že šel tako natančno obravnavat vprašanje - bi bilo zanimivo videt kakšna je razlika med terenskim vozilom 4x4 pogon z blokiranimi vsemi štirimi diferenciali in vozilom, ki nima blokiranih diferencialov a ima pravtako 4x4 pogon?
L.P.
Za gibanje cestnih vozil, pri katerih se prenaša moč oz. navor pogonskega agregata na vozno površino preko klasičnih pnevmatik, sta med najbolj odločilnimi parametri trenje in kotalno trenje. To sta osnovni fizikalni omejitvi. Trenje je omejujoče v smislu pogona (bolj kot ga vozilo izkoristi, večji pospešek lahko razvije), kotalno trenje pa je omejujoče zaradi samega naleganja pnevmatike na vozno površino.
Teoretično lahko torej vozilo izkoristi največ razliko med enim in drugim. Na klancu pa mora biti razlika med trenjem in kotalnim trenjem večja od dinamične komponente teže, da lahko sploh začne vozilo speljevati.
Iz napisanega sledi, da se je za doseganje čim boljšega učinka potrebno približati fizikalno dopustnim mejam. In to ravno počnejo vozila 4x4 (z blokado diferenciala ali brez).
Za dodatna pojasnila ti lahko svetujem ustrezno literaturo. Na tem področju sem namreč doma.