zanimivost pri nadzvočni hitrosti?
zanimivost pri nadzvočni hitrosti?
Zakaj prihaja do pojava: ko se letalo pelje z nadzvočno hitrostjo-zakaj se funkcija krmil obrne (ali gre tu za kakšne posebne turbulence)?
(Torej ko ukažemo letalu da se dvigne se v bistvu začne zavijat proti Zemlji in obratno)
(Torej ko ukažemo letalu da se dvigne se v bistvu začne zavijat proti Zemlji in obratno)
Ce dobro pogledas enacbe ki dolocajo zvok vidis da se bo vsaka motnja sirila z enako hitrostjo. Po domace: pospesek dela zraka glede na ravnovesno lego je sorazmeren z razliko sosednjih odmikov oz. od razlike tlakov. Lahko si predstavljas, da se tlak v nekem delu zacne sele pocasi spreminjati, ko iz ene strani pride motnja, hitrost spreminjanja tlaka je pa odvisna od gostote (in po plinski enacbi temperature ter molske mase). Enacba je sledeca:
\(\frac{\partial^2 u}{\partial t^2}=c^2 \frac{\partial^2 u}{\partial x^2}\), u je odmik delov zraka od ravnovesnih leg. Ta enacba velja za vse pojave kjer pride do valovanja. Za absorbcijo in disperzijo je potrebno dodati se clene ki so odvisni od prvega odvoda. Za vec dimenzij velja:
\(\frac{\partial^2 u}{\partial t^2}=c^2 \nabla^2 u\)
za idealni plin je
\(c=\sqrt{\frac{\kappa R T}{M}}\), kappa je razmerje specificnih toplot \(\frac{c_p}{c_v}\)
\(\frac{\partial^2 u}{\partial t^2}=c^2 \frac{\partial^2 u}{\partial x^2}\), u je odmik delov zraka od ravnovesnih leg. Ta enacba velja za vse pojave kjer pride do valovanja. Za absorbcijo in disperzijo je potrebno dodati se clene ki so odvisni od prvega odvoda. Za vec dimenzij velja:
\(\frac{\partial^2 u}{\partial t^2}=c^2 \nabla^2 u\)
za idealni plin je
\(c=\sqrt{\frac{\kappa R T}{M}}\), kappa je razmerje specificnih toplot \(\frac{c_p}{c_v}\)
Re: zanimivost pri nadzvočni hitrosti?
Da se? Tega pa res nisem vedel.estrmc napisal/-a:zakaj se funkcija krmil obrne
Predlagam, da kdo naredi poskus npr. z orehovo lupinico, ki jo vleces po (mirnem) ribniku ali domaci kadi (ce je dovolj velika). Me zanima, ce lupinico najbolj premetava, ko si blizu hitrosti valovanja na vodni gladini, in ce se nad njo lupinica umiri. Ko gledam racke, zelo lepo plavajo z "nadzvocno hitrostjo" - hitrostjo, vecjo od valovanja na vodni gladini (za njimi se razsirja lep Machov stozec, no, trikotnik v 2d primeru).
Re: zanimivost pri nadzvočni hitrosti?
Zdravo,
zanima me, ali mora letalo res še enkrat prebiti zvočni zid, ko se njegova hitrost zmanjša z nadzvočne na podzvočno in zakaj bi do tega prišlo?
lp
zanima me, ali mora letalo res še enkrat prebiti zvočni zid, ko se njegova hitrost zmanjša z nadzvočne na podzvočno in zakaj bi do tega prišlo?
lp
Re: zanimivost pri nadzvočni hitrosti?
Ne.Nimlidor napisal/-a:zanima me, ali mora letalo res še enkrat prebiti zvočni zid, ko se njegova hitrost zmanjša z nadzvočne na podzvočno in zakaj bi do tega prišlo?
Za ta pojav prvič slišim in dvomim, da do tega res pride.estrmc napisal/-a:Zakaj prihaja do pojava: ko se letalo pelje z nadzvočno hitrostjo-zakaj se funkcija krmil obrne (ali gre tu za kakšne posebne turbulence)?
(Torej ko ukažemo letalu da se dvigne se v bistvu začne zavijat proti Zemlji in obratno)