Motor z notranjim izgorevanjem VS elektromotor

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Odgovori
genion
Prispevkov: 247
Pridružen: 13.4.2003 17:25
Kraj: Celje

Motor z notranjim izgorevanjem VS elektromotor

Odgovor Napisal/-a genion »

Zanima me, kakšna je razlika med motorjem z notranjim izgorevanjem in električnim motorjem enake moči?

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Re: Motor z notranjim izgorevanjem VS elektromotor

Odgovor Napisal/-a GJ »

genion napisal/-a:Zanima me, kakšna je razlika med motorjem z notranjim izgorevanjem in električnim motorjem enake moči?
Ahh ja genion..
Vprašanje ni točno definirano oziroma zelo pomankljivo. Niti nisi navedel stališča pogleda ocenjevanja razlike, kot tud nisi definiral samega pojma moči, oziroma na kakšen način je moč izražena.

Lep večer..

genion
Prispevkov: 247
Pridružen: 13.4.2003 17:25
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a genion »

...želel bi izvedeti, kaj sta sposobna motorja v medsebojni primerjavi, če poganjata isto vozilo. Sem že poskusil z brskanjem po netu, a vse kar sem našel je opis hibridnih vozil. Mene pa točno zanima kaj je zmožen elektromotor, če ga uporabim za pogon motocikla.
Ali je zmožen enake končne hitrosti pri isti moči (kW). Kako je z navorom? Kolikor razumem je elektromotor sposoben razviti pri začetnih vrtljajih precej višji navor kot običajni motor, ampak to je tudi nekako vse kar sem uspel najti.
Zanima me tudi ali je bolje uporabiti asinhronski ali enosmerni z trajnimi magneti? Upoštevati moram, da ne nakopičim prevelike teže, saj so baterije težje od bencina.
Kako bi rešil prenos moči na kolesa? Nekateri predlagajo kar direkten prenos in krmiljenje preko pulzno širinskega modulatorja ali pri asinhronem stroju za spreminjanje frekvence.

Torej zanima me vse kar bi mi lahko pomagalo pri izdelavi.
LP

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Odgovor Napisal/-a GJ »

genion napisal/-a:...želel bi izvedeti, kaj sta sposobna motorja v medsebojni primerjavi, če poganjata isto vozilo. Sem že poskusil z brskanjem po netu, a vse kar sem našel je opis hibridnih vozil. Mene pa točno zanima kaj je zmožen elektromotor, če ga uporabim za pogon motocikla.
Joj..
Proizvajalcev električnih motorjev je na tone..
V Google za začetek odtipkaj 'brush motors' ali pa 'brushless motors'..
Pol pa potegni dol razne podatke o električnih motorjih in primerjaj.

O rezultatih/zaključkih pa poročaj.. :D

Lep dan..

genion
Prispevkov: 247
Pridružen: 13.4.2003 17:25
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a genion »

Poročanje o rezultatih/zaključkih...
Rezultat še ni viden. Zaključek - za enkrat sprašuj. :roll:
Na internetu je vse lepo opisano od delovanja, do medsebojnih primerjav samih elektro strojev med seboj. Mene pa najbolj zanima primerjava električnega z motorjem na notranje izgorevanje. Tega ne najdem na netu.
Kaj se lahko pričakuje od elektromotorja? Vsi vemo kako se obnaša klasični motor uporabljen kot pogon vozila. Nikoli pa še nisem videl električnega - razen kot igračko, kar ne more biti realna primerjava.

gumy
Prispevkov: 68
Pridružen: 2.10.2005 14:26
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gumy »

Elektromotor je precej bolj primeren za pogon vozil, kot motor z notranjim izgorevanjem, edini problem je v shranjevanju električne energije (Teža, kapaciteta, hitrost polnjenja).
Prednosti je veliko:
- ni hrupen
- ni izpusta plinov
- večji navor pri nizkih vrtljajih
- ne troši energije, ko vozilo stoji
- boljši izkoristek pri pretvorbi el. energije v mehansko


Pri istih KW je seveda sposoben razviti isto končno hitrost, če so seveda prenosna razmerja optimalna.
Danes je že kar nekaj aplikacij kjer se uporabljajo elektromotorji za pogon vozil: invalidski vozički, viličarji, "golf" avtomobilčki, skiroji, mopedi,.. Da ne govorim o vlakih, tramvajih in trolejbusih, ki pa imajo seveda napajanje z el. energijo drugače rešeno. Pri osebnih avtomobilih pa na žalost problem shranjevanja el. energije preprečuje izdelavo uporabnega komercialnega vozila na električni pogon, zato je zaenkrat razvoj pri hibridnih vozilih.
Pri prenosu moči je treba čimbolje izkoristiti ugodno navorsko karakteristiko elektromotorja, zato se danes kaže kot najbolj obetaven sistem, kjer bi bil kompleten motor vgrajen direktno v kolo (platišče) vozila. Tako odpade ves pogonski sklop, elektromotorji v kolesih pa se uporabljajo tudi za zaviranje.
Tudi pri motociklu bo največja omejitev velikost in teža akumulatorjev. Recimo da boš uspel zmontirati 2 malo večja avtomobilska akumulatorja, s kapaciteto 50Ah, zvežeš jih zaporedno da dobiš 24V. Tvoj domet bo tako (če zanemarim izgube) 1 uro vožnje pri moči motorja 1,2KW. Ni prav veliko, kaj? Več kot s 50A pa akumulatorja ni dobro obremeniti, že to bo zahtevalo velike preseke žic in dokaj drag regulator.
Najbolje bo verjetno uporabiti asinhroni motor in fekvenčni regulator za krmiljenje.

ZdravaPamet
Prispevkov: 2842
Pridružen: 16.8.2004 19:41

Odgovor Napisal/-a ZdravaPamet »

No, jaz sem nekoč gradil svoj avtomobil-tricikel in imel 500/200 W motor s primernimi prenosnimi mehanizmi in sem z akumulatorjem 12 V /80 Ah prišel dlje kot do Ljubljane in nazaj v Domžale. Problem je bil nedvomno v teži. Ampak se ga da pametno rešit. Prave pnevmatike. Kjer se da aluminij in druge lažje kovine...
Daleč od igračke. Namestil sem še "zasilni" motor moči 800 W, če sem slučajno zapeljal v klanček, samo ga nisem niti enkrat uporabil.
Predlagal bi premisliti, ali se splača voziti električni avtomobil ali bencinski -izkušnja je čisto drugačna. Nimaš več občutka, da si car na cesti in nisi ves vznemirjen, ker imaš ful dobro mašinco, ampak te daje občutek elegance, miroljubnosti in večjega nadzora.

genion
Prispevkov: 247
Pridružen: 13.4.2003 17:25
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a genion »

Super! :D
Edino kar še potrebujem so karakteristike 10kW asinhroncev z dobrim momentom čez celotno obratovalno območje, ter kvalitetne in zmogljive akumolatorje.


... (in denar) v drobnem tisku.
LP

Odgovori