Pozdravljeni!
Zanima me, zakaj je kolo stabilno le tedaj, ko se premika/pelje?
lp!
Bicikl
Re: Bicikl
K stabilnosti biciklov pripomore predvsem vrtilna količina koles, ki je vzopredna cesti in pravokotna na smer vožnej.
Zato če hočeš vrteče se kolo postaviti postrani moraš uporabiti kar predcejšen navor.
Če te zanima bolj podrobno se mi zdi da je zadeva opisana v Fizika 1 od Strnada.
Lp.Mico
Zato če hočeš vrteče se kolo postaviti postrani moraš uporabiti kar predcejšen navor.
Če te zanima bolj podrobno se mi zdi da je zadeva opisana v Fizika 1 od Strnada.
Lp.Mico
Re: Bicikl
Jaz pa mislim, da gre bolj za uravnavanje smeri vožnje oziroma ravnotežja, v mirovanju to pač ni v tolikšni meri mogoče. Fizika vrtavke je najbrž v tem primeru zanemarljiva.
Re: Bicikl
Sploh ni bistvena vrtilna kolicina, naredili so kolo, ki je nima in je vseeno stabilno. Bistvena je vezava balance in vilice. Ta je narejena tako, da vsak odklon zvisa tezisce, tako da se poskusa sam poravnat. Poglej si seminar tocno na to temo (v angleskem jeziku, 24. oktobra, precej na zacetku spiska):
http://mafija.fmf.uni-lj.si/seminar/seminar.php
http://mafija.fmf.uni-lj.si/seminar/seminar.php
Re: Bicikl
Vse lepo in prav..Aniviller napisal/-a:Sploh ni bistvena vrtilna kolicina, naredili so kolo, ki je nima in je vseeno stabilno. Bistvena je vezava balance in vilice. Ta je narejena tako, da vsak odklon zvisa tezisce, tako da se poskusa sam poravnat. Poglej si seminar tocno na to temo (v angleskem jeziku, 24. oktobra, precej na zacetku spiska):
http://mafija.fmf.uni-lj.si/seminar/seminar.php
Ampak, če vzameš klasično cestno kolo in vzdržuješ stanje ravnotežja, ko se le ta ne premika, jasno občutiš, da je to veliko težje kot, če se peljemo. Čim hitreje se pelješ manj truda potrebuješ, da loviš ravnotežje. Tako, da mislim, da ima Kensei čisto prav, ko trdi, da vrtilna količina koles, bistveno vpliva na obladovanje ravnotežja kolesa. Je pa seveda res, da se da narediti bolj oziroma manj stabilno kolo, ter da je stabilnost odvisna od težišča kolesa skupaj s kolesarjem.
Lep dan..
Re: Bicikl
Tudi efekt balance je odvisen od hitrosti - sprednje kolo te nekako vlece naprej in s tem vlecenjem tudi poravnava smer in nagib. Razlika je podobna kot pri pogonu na sprednja / zadnja kolesa. Pri pogonu na sprednje kolo se vsak odmik od ravnovesja ublazi, pri pogonu na zadnja kolesa pa ojaca (zadek te prehiti). Pri nicelni hitrosti tega efekta pac ni. Mislim da je v danem seminarju opisan eksperiment, ko so na kolo montirali dodaten vztrajnik, ki se je vrtel v nasprotno smer (in tako kompenziral vrtilno kolicino). Kolo je bilo se vedno vodljivo. Efekt vrtilne kolicine je pri biciklu manjsega pomena, kar je v redu, ker ta sploh ne stabilizira ampak spravi v nihanje (precesijo), ki jo je tezko nadzorovati. Primeri take precesije se vidijo pri motornem kolesu, ki ostane brez voznika - pojavi se divje opletanje.