Zaviranje s pomočjo generatorja?

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Post Reply
113
Posts: 11
Joined: 20.9.2006 3:40

Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by 113 » 13.6.2008 14:26

Lepo pozdravljeni

Mene zanima kakšna je možnost da gibalno količino in silo ki jo ima slednjo uporabiti za generiranje električne energije.
Živim blizu glavne železške postaje v ljubljani in se pogosto sliši zaviranje vlakov. Skratka zanima me ali bi se dalo to vso gibalno količino ki jo ima vlak pri vsej svoji teži nekak zavirat s pomočjo tega da ko bi hotel zavirati da bi zadeva začela vrteti kak generator seveda bi zato da se bi vlak lahko ustavil moral zadevo kompenzirati na način kot delujejo prestave na kolesu.
Res je da bi vlak poreboval verjetno malo daljšo pot za ustavljanje po drugi strani pa bi generiral elektično energijo.
Ne vem ali bi se sploh splačalo to , se pravi ali bi se generiralo dovolj el. energije.
Tisti ki ste bolj fizikalci pa mehaniki upam da približo razumete kaj sm hotel povedat (nism tak vešč z besedam), in bi prosil če zadevo mal pokomentirate.

Hvala :wink:

Lister
Posts: 175
Joined: 2.6.2008 11:14

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Lister » 13.6.2008 14:49

Hibridni avtomobili uporabljajo nekaj podobnega, tako da je izvedljivo, vprašanje je samo v ceni kondenzatorjev oziroma akumulatorjev ki bi to energijo spravili. Akumulatorji se kvarijo če jih stalno polniš in prazniš, kondenzatorji so veliki in imajo manjšo gostoto energije na volumen, zdržijo pa več polnjen in praznjenj. Se pa obeta prihod elektrolitskih kondenzatorjev z elektrodami iz ogljikovih nanocevk ki bodo imeli dosti večjo gostoto energije na volumen kot sedanji elektrolitski kondenzatorji, verjetno bodo pa tudi dražji. Načrtujejo pa njihovo uporabo v hibridnih avtomobilih kjer bodo nadomestili akumulatorje (če bo seveda razvoj omenjene tehnologije uspešen).

Kensei
Posts: 45
Joined: 27.9.2005 20:25

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Kensei » 13.6.2008 14:52

Kot prvo z gibalno količino si ne moreš preveč pomagat. lahko pa si z kinetično energijo.

BMW je izdelal sistem, ki ob zaviranju in vožnji v ovinke pretvarja spremembo kinetične energije v elektriko. In tako polni akumulator.

Z vlaki pa je po mojem mnenju tako:
Če damo en tak sistem na vlak bo proizvedel kar nekaj energije, saj je masa vlakov velika hitrost pa je tudi svojih neka 10 km/h. Kam pa bi shranili to energijo? Če jo damo na akumulatorje na samem vlaku bi se teža kompozicije tako povečala da nebi profitirali prav nič.

Lp.Mico

User avatar
Aniviller
Posts: 7263
Joined: 15.11.2004 18:16

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Aniviller » 13.6.2008 14:57

Ta nacin zaviranja se marsikje uporablja, ne vem pa kako je s slovenskimi zeleznicami (te so tehnolosko precej za casom). Uporablja se pa zagotovo v hibridnih vozilih - tukaj je izvedba enostavna, ker itak imamo baterijo in elektromotor. Elektromotor namrec postane generator, ce ga zenes od zunaj in uporabljas nastalo napetost za polnjenje.

Lister
Posts: 175
Joined: 2.6.2008 11:14

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Lister » 13.6.2008 15:12

Z gibalno količino si ne moremo pomagati z kinetično energijo pa lahko? Glede na to da sta oboje količini ki opisujeta gibanje ki pa ga lahko uporabimo za pretvarjanje energije ni potrebno biti tako dlakocepski. :D

User avatar
Aniviller
Posts: 7263
Joined: 15.11.2004 18:16

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Aniviller » 13.6.2008 15:54

Energija je tisto, kar shranis. Gibalna kolicina je nacin gibanja snovi - ne mores obdrzat gibalne kolicine, ta se itak ohranja, vendar si jo pri zaviranju zemlja in vlak izenacita tako da je itak 0. Gibalna kolicina nikakor ni kolicina, s katero bi opisoval pretvarjanje energije.

User avatar
shrink
Posts: 14549
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by shrink » 13.6.2008 17:20

Ta tehnologija pri modernih električnih lokomotivah vsekakor že obstaja. Take lokomotive premorejo tudi SŽ, saj imajo v voznem parku že 20 večsistemskih Siemensovih lokomotiv, nedavno pa so jih naročili še 12:

http://www.sz-tovornipromet.si/sl/domov/novice/24/.

User avatar
fogl
Posts: 545
Joined: 7.11.2004 20:25
Location: Radovljica

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by fogl » 13.6.2008 19:12

Lokomotive so itak priključene v električno omrežje preko žic s katerimi jih napajajo, tako da akumulatorja za shranjevanje energije sploh ne potrebujejo, ampak odvečno energijo lahko oddajajo direktno v omrežje.

Sicer ne vem če to dejansko tako poteka, ampak se mi zdi da bi bilo najbolj enostavno. :wink:

Potem so pa še dizel lokomotive...te pa te energije najbrž ne shranjujejo. Lahko pa bi imele en vztrajnik, ki bi se ob zaviranju poganjal, ob speljevanju pa bi pomagal poganjat.

Če sem prav izračunal, lahko ena 1000 tonska kompozicija, ki se vozi s hitrostjo 100 km/h (najbrž je to malo preveč) odda v omrežje 107 kWh, kar pa niti ni tako malo (cca 1/4 mesečne porabe en povprečne hiše/stanovanja).

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by GJ » 13.6.2008 19:49

Teoretično kar se tiče izkoristka, žal pa ne tudi praktično, je najbolj smotrno shranjevanje gibalne energije v vstrajnik.
Recimo, da bi imel 1000kg težak avtomobil vgrajen 100kg vstrajnik v obliki diska.
Vstrajnik bi bil v obliki nekakšne uležajene kovinske cevi premera recimo 0.4m in širine 1m, masa pa bi morala biti seveda skoncentrirana čimbolj proti obodu vstrajnika.
Če vzamemo za snov jeklo z gostoto 7.8 kg/dm3 bi bil volumen oboda cca 12,8 dm3.
Kako hitro pa se bi vstrajnik zavrtel, če bi takšen avtomobil zaustavili pri 100 km/h (recimo brez izgub) pa se mi ne, da izračunati.. :mrgreen:
Verjetno bi bila obodna hitrost vstrajnika zelo visoka, če bi vanj spravil cca 0.1 KWh energije, ki jo mora avtomobil oddati.

Lep dan želim..

User avatar
shrink
Posts: 14549
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by shrink » 13.6.2008 20:01

fogl wrote:Lokomotive so itak priključene v električno omrežje preko žic s katerimi jih napajajo, tako da akumulatorja za shranjevanje energije sploh ne potrebujejo, ampak odvečno energijo lahko oddajajo direktno v omrežje.

Sicer ne vem če to dejansko tako poteka, ampak se mi zdi da bi bilo najbolj enostavno. :wink:
Natanko tako: električna energija pridobljena z zaviranjem se vrača nazaj v omrežje, kar je tudi navedeno v članku oz. novici.

gumy
Posts: 68
Joined: 2.10.2005 14:26
Contact:

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by gumy » 18.6.2008 16:27

GJ wrote:Teoretično kar se tiče izkoristka, žal pa ne tudi praktično, je najbolj smotrno shranjevanje gibalne energije v vstrajnik.
Recimo, da bi imel 1000kg težak avtomobil vgrajen 100kg vstrajnik v obliki diska.
Vstrajnik bi bil v obliki nekakšne uležajene kovinske cevi premera recimo 0.4m in širine 1m, masa pa bi morala biti seveda skoncentrirana čimbolj proti obodu vstrajnika.
Če vzamemo za snov jeklo z gostoto 7.8 kg/dm3 bi bil volumen oboda cca 12,8 dm3.
Kako hitro pa se bi vstrajnik zavrtel, če bi takšen avtomobil zaustavili pri 100 km/h (recimo brez izgub) pa se mi ne, da izračunati.. :mrgreen:
Verjetno bi bila obodna hitrost vstrajnika zelo visoka, če bi vanj spravil cca 0.1 KWh energije, ki jo mora avtomobil oddati.

Lep dan želim..
Ali si pomislil, kaj bi se s takim avtomobilom zgodilo v ovinku zaradi girosposkih sil vztrajnika?

User avatar
GJ
Posts: 2635
Joined: 27.1.2003 22:08

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by GJ » 18.6.2008 18:17

gumy wrote:Ali si pomislil, kaj bi se s takim avtomobilom zgodilo v ovinku zaradi girosposkih sil vztrajnika?
Če bi bil dobro uležajen nič posebnega!
Zamisel ni nova in so jo že pred časom preizkušali kot samostojen pogon za avtobuse v mestnem prometu. Na vsaki postaji so priključili vstrajnik na električni motor in ga zavrteli toliko, da je zmogel do naslednje postaje.

Lep dan..

User avatar
fogl
Posts: 545
Joined: 7.11.2004 20:25
Location: Radovljica

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by fogl » 20.6.2008 14:20

Če bi imel vztrajnik v avtu, ki bi bil postavljen v taki smeri, kot so kolesa, potem bi te takrat, ko bi z eno gumo padel v jamo, zavrtelo v desno/levo. To pa najbrž ni najbolj praktično...

User avatar
Aniviller
Posts: 7263
Joined: 15.11.2004 18:16

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by Aniviller » 20.6.2008 16:29

Tisti avtobusi so imeli vztrajnik montiran na navpicni osi (na podvozju, drugace ne bi imeli potnikov kam dat). Drugace pa itak vedno lahko montiras dva vztrajnika v nasprotni smeri pa ni nobenega ziroskopskega efekta.

alexa-lol
Posts: 380
Joined: 12.5.2006 19:57

Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?

Post by alexa-lol » 7.7.2008 11:24

malo pozen odgovor...
kaj pa vibracije? + kje bi to mel?

Post Reply