Zaviranje s pomočjo generatorja?
Zaviranje s pomočjo generatorja?
Lepo pozdravljeni
Mene zanima kakšna je možnost da gibalno količino in silo ki jo ima slednjo uporabiti za generiranje električne energije.
Živim blizu glavne železške postaje v ljubljani in se pogosto sliši zaviranje vlakov. Skratka zanima me ali bi se dalo to vso gibalno količino ki jo ima vlak pri vsej svoji teži nekak zavirat s pomočjo tega da ko bi hotel zavirati da bi zadeva začela vrteti kak generator seveda bi zato da se bi vlak lahko ustavil moral zadevo kompenzirati na način kot delujejo prestave na kolesu.
Res je da bi vlak poreboval verjetno malo daljšo pot za ustavljanje po drugi strani pa bi generiral elektično energijo.
Ne vem ali bi se sploh splačalo to , se pravi ali bi se generiralo dovolj el. energije.
Tisti ki ste bolj fizikalci pa mehaniki upam da približo razumete kaj sm hotel povedat (nism tak vešč z besedam), in bi prosil če zadevo mal pokomentirate.
Hvala
Mene zanima kakšna je možnost da gibalno količino in silo ki jo ima slednjo uporabiti za generiranje električne energije.
Živim blizu glavne železške postaje v ljubljani in se pogosto sliši zaviranje vlakov. Skratka zanima me ali bi se dalo to vso gibalno količino ki jo ima vlak pri vsej svoji teži nekak zavirat s pomočjo tega da ko bi hotel zavirati da bi zadeva začela vrteti kak generator seveda bi zato da se bi vlak lahko ustavil moral zadevo kompenzirati na način kot delujejo prestave na kolesu.
Res je da bi vlak poreboval verjetno malo daljšo pot za ustavljanje po drugi strani pa bi generiral elektično energijo.
Ne vem ali bi se sploh splačalo to , se pravi ali bi se generiralo dovolj el. energije.
Tisti ki ste bolj fizikalci pa mehaniki upam da približo razumete kaj sm hotel povedat (nism tak vešč z besedam), in bi prosil če zadevo mal pokomentirate.
Hvala
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Hibridni avtomobili uporabljajo nekaj podobnega, tako da je izvedljivo, vprašanje je samo v ceni kondenzatorjev oziroma akumulatorjev ki bi to energijo spravili. Akumulatorji se kvarijo če jih stalno polniš in prazniš, kondenzatorji so veliki in imajo manjšo gostoto energije na volumen, zdržijo pa več polnjen in praznjenj. Se pa obeta prihod elektrolitskih kondenzatorjev z elektrodami iz ogljikovih nanocevk ki bodo imeli dosti večjo gostoto energije na volumen kot sedanji elektrolitski kondenzatorji, verjetno bodo pa tudi dražji. Načrtujejo pa njihovo uporabo v hibridnih avtomobilih kjer bodo nadomestili akumulatorje (če bo seveda razvoj omenjene tehnologije uspešen).
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Kot prvo z gibalno količino si ne moreš preveč pomagat. lahko pa si z kinetično energijo.
BMW je izdelal sistem, ki ob zaviranju in vožnji v ovinke pretvarja spremembo kinetične energije v elektriko. In tako polni akumulator.
Z vlaki pa je po mojem mnenju tako:
Če damo en tak sistem na vlak bo proizvedel kar nekaj energije, saj je masa vlakov velika hitrost pa je tudi svojih neka 10 km/h. Kam pa bi shranili to energijo? Če jo damo na akumulatorje na samem vlaku bi se teža kompozicije tako povečala da nebi profitirali prav nič.
Lp.Mico
BMW je izdelal sistem, ki ob zaviranju in vožnji v ovinke pretvarja spremembo kinetične energije v elektriko. In tako polni akumulator.
Z vlaki pa je po mojem mnenju tako:
Če damo en tak sistem na vlak bo proizvedel kar nekaj energije, saj je masa vlakov velika hitrost pa je tudi svojih neka 10 km/h. Kam pa bi shranili to energijo? Če jo damo na akumulatorje na samem vlaku bi se teža kompozicije tako povečala da nebi profitirali prav nič.
Lp.Mico
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Ta nacin zaviranja se marsikje uporablja, ne vem pa kako je s slovenskimi zeleznicami (te so tehnolosko precej za casom). Uporablja se pa zagotovo v hibridnih vozilih - tukaj je izvedba enostavna, ker itak imamo baterijo in elektromotor. Elektromotor namrec postane generator, ce ga zenes od zunaj in uporabljas nastalo napetost za polnjenje.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Z gibalno količino si ne moremo pomagati z kinetično energijo pa lahko? Glede na to da sta oboje količini ki opisujeta gibanje ki pa ga lahko uporabimo za pretvarjanje energije ni potrebno biti tako dlakocepski.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Energija je tisto, kar shranis. Gibalna kolicina je nacin gibanja snovi - ne mores obdrzat gibalne kolicine, ta se itak ohranja, vendar si jo pri zaviranju zemlja in vlak izenacita tako da je itak 0. Gibalna kolicina nikakor ni kolicina, s katero bi opisoval pretvarjanje energije.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Ta tehnologija pri modernih električnih lokomotivah vsekakor že obstaja. Take lokomotive premorejo tudi SŽ, saj imajo v voznem parku že 20 večsistemskih Siemensovih lokomotiv, nedavno pa so jih naročili še 12:
http://www.sz-tovornipromet.si/sl/domov/novice/24/.
http://www.sz-tovornipromet.si/sl/domov/novice/24/.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Lokomotive so itak priključene v električno omrežje preko žic s katerimi jih napajajo, tako da akumulatorja za shranjevanje energije sploh ne potrebujejo, ampak odvečno energijo lahko oddajajo direktno v omrežje.
Sicer ne vem če to dejansko tako poteka, ampak se mi zdi da bi bilo najbolj enostavno.
Potem so pa še dizel lokomotive...te pa te energije najbrž ne shranjujejo. Lahko pa bi imele en vztrajnik, ki bi se ob zaviranju poganjal, ob speljevanju pa bi pomagal poganjat.
Če sem prav izračunal, lahko ena 1000 tonska kompozicija, ki se vozi s hitrostjo 100 km/h (najbrž je to malo preveč) odda v omrežje 107 kWh, kar pa niti ni tako malo (cca 1/4 mesečne porabe en povprečne hiše/stanovanja).
Sicer ne vem če to dejansko tako poteka, ampak se mi zdi da bi bilo najbolj enostavno.
Potem so pa še dizel lokomotive...te pa te energije najbrž ne shranjujejo. Lahko pa bi imele en vztrajnik, ki bi se ob zaviranju poganjal, ob speljevanju pa bi pomagal poganjat.
Če sem prav izračunal, lahko ena 1000 tonska kompozicija, ki se vozi s hitrostjo 100 km/h (najbrž je to malo preveč) odda v omrežje 107 kWh, kar pa niti ni tako malo (cca 1/4 mesečne porabe en povprečne hiše/stanovanja).
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Teoretično kar se tiče izkoristka, žal pa ne tudi praktično, je najbolj smotrno shranjevanje gibalne energije v vstrajnik.
Recimo, da bi imel 1000kg težak avtomobil vgrajen 100kg vstrajnik v obliki diska.
Vstrajnik bi bil v obliki nekakšne uležajene kovinske cevi premera recimo 0.4m in širine 1m, masa pa bi morala biti seveda skoncentrirana čimbolj proti obodu vstrajnika.
Če vzamemo za snov jeklo z gostoto 7.8 kg/dm3 bi bil volumen oboda cca 12,8 dm3.
Kako hitro pa se bi vstrajnik zavrtel, če bi takšen avtomobil zaustavili pri 100 km/h (recimo brez izgub) pa se mi ne, da izračunati..
Verjetno bi bila obodna hitrost vstrajnika zelo visoka, če bi vanj spravil cca 0.1 KWh energije, ki jo mora avtomobil oddati.
Lep dan želim..
Recimo, da bi imel 1000kg težak avtomobil vgrajen 100kg vstrajnik v obliki diska.
Vstrajnik bi bil v obliki nekakšne uležajene kovinske cevi premera recimo 0.4m in širine 1m, masa pa bi morala biti seveda skoncentrirana čimbolj proti obodu vstrajnika.
Če vzamemo za snov jeklo z gostoto 7.8 kg/dm3 bi bil volumen oboda cca 12,8 dm3.
Kako hitro pa se bi vstrajnik zavrtel, če bi takšen avtomobil zaustavili pri 100 km/h (recimo brez izgub) pa se mi ne, da izračunati..
Verjetno bi bila obodna hitrost vstrajnika zelo visoka, če bi vanj spravil cca 0.1 KWh energije, ki jo mora avtomobil oddati.
Lep dan želim..
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Natanko tako: električna energija pridobljena z zaviranjem se vrača nazaj v omrežje, kar je tudi navedeno v članku oz. novici.fogl napisal/-a:Lokomotive so itak priključene v električno omrežje preko žic s katerimi jih napajajo, tako da akumulatorja za shranjevanje energije sploh ne potrebujejo, ampak odvečno energijo lahko oddajajo direktno v omrežje.
Sicer ne vem če to dejansko tako poteka, ampak se mi zdi da bi bilo najbolj enostavno.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Ali si pomislil, kaj bi se s takim avtomobilom zgodilo v ovinku zaradi girosposkih sil vztrajnika?GJ napisal/-a:Teoretično kar se tiče izkoristka, žal pa ne tudi praktično, je najbolj smotrno shranjevanje gibalne energije v vstrajnik.
Recimo, da bi imel 1000kg težak avtomobil vgrajen 100kg vstrajnik v obliki diska.
Vstrajnik bi bil v obliki nekakšne uležajene kovinske cevi premera recimo 0.4m in širine 1m, masa pa bi morala biti seveda skoncentrirana čimbolj proti obodu vstrajnika.
Če vzamemo za snov jeklo z gostoto 7.8 kg/dm3 bi bil volumen oboda cca 12,8 dm3.
Kako hitro pa se bi vstrajnik zavrtel, če bi takšen avtomobil zaustavili pri 100 km/h (recimo brez izgub) pa se mi ne, da izračunati..
Verjetno bi bila obodna hitrost vstrajnika zelo visoka, če bi vanj spravil cca 0.1 KWh energije, ki jo mora avtomobil oddati.
Lep dan želim..
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Če bi bil dobro uležajen nič posebnega!gumy napisal/-a:Ali si pomislil, kaj bi se s takim avtomobilom zgodilo v ovinku zaradi girosposkih sil vztrajnika?
Zamisel ni nova in so jo že pred časom preizkušali kot samostojen pogon za avtobuse v mestnem prometu. Na vsaki postaji so priključili vstrajnik na električni motor in ga zavrteli toliko, da je zmogel do naslednje postaje.
Lep dan..
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Če bi imel vztrajnik v avtu, ki bi bil postavljen v taki smeri, kot so kolesa, potem bi te takrat, ko bi z eno gumo padel v jamo, zavrtelo v desno/levo. To pa najbrž ni najbolj praktično...
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
Tisti avtobusi so imeli vztrajnik montiran na navpicni osi (na podvozju, drugace ne bi imeli potnikov kam dat). Drugace pa itak vedno lahko montiras dva vztrajnika v nasprotni smeri pa ni nobenega ziroskopskega efekta.
Re: Zaviranje s pomočjo generatorja?
malo pozen odgovor...
kaj pa vibracije? + kje bi to mel?
kaj pa vibracije? + kje bi to mel?