Stran 1 od 1

energija letala

Objavljeno: 12.1.2009 22:55
Napisal/-a man
Pozdravljeni!

Zanima me naslednje:
Ali kdo ve kakšne so energije pri pristajanju letal oziroma ali bi se dalo to energijo izkoristiti
za pridobivanje električne energije, npr. z generatorjem v kolesih ali kaj podobnega.

LP

Re: energija letala

Objavljeno: 12.1.2009 23:36
Napisal/-a Lister
Seveda bi se jo dal izkoristet, spalačl se pa nebi. Teža vseh za to potrebnih komponent + cena teh komponent bi pomenila izgube in energije in denarja.

Re: energija letala

Objavljeno: 12.1.2009 23:47
Napisal/-a man
No pa če cene recimo ne upoštevamo, na kakšen način bi bilo energijo najbolj
primerno izkoristiti? Jaz sem imel na primer v mislih generator v kolesih, ki bi proizvedel elektriko ko bi letalo pristajalo,
vendar pa bi moral v tem času hitro napolniti akumulatorje, kar pa je večji problem Ali bi mogoče
prišle v uporabo kakšne vetrnice na krilih? Ali kdo pozna kkšno boljšo idejo?
LP

Re: energija letala

Objavljeno: 13.1.2009 8:08
Napisal/-a Lister
Kar predlagaš se niti iz energetskega vidika ne obrestuje. Bolši način za izrabo energije je boljša aerodinamika, manjša teža, motorji z večjim izkoristkom ... Energija ki jo letalo odda med pristankom in s tem energija ki bi jo izkoriščal je v primerjavi z ostalim delom zanemarljiva. Vsaj po moji logiki. :D

Re: energija letala

Objavljeno: 13.1.2009 17:26
Napisal/-a man
Strinjam se da teže letala ne smemo povečevati. Vendar pa, če bi namesto kerozina oz. generatorja, ki
proizvaja električno energijo na letalu uporabili energijo ob pristajanju, se teža ne bi bistveno povečala,
prišparali pa bi na porabi kerozina. Ob pristanku se po mojem kar veliko energije porabi na zaviranju (nekaj 100 kWh ali
celo MWh), zakaj nei to energijo porabili za pridobivanje elektrike? :?

Re: energija letala

Objavljeno: 13.1.2009 17:37
Napisal/-a *=X
Nekatera letala kolesa pred pristankom celo pozenejo do nekih obratov, tako zmanjsajo obrabo pnevmatik. Ce za to uporabljajo elektromotor, bi ta lahko deloval kot generator. Dvomim pa o ekonomski vrednosti.

Re: energija letala

Objavljeno: 13.1.2009 19:23
Napisal/-a Lister
Nekdo drug mo bo moral pomagat, jst mu ne morem.

Re: energija letala

Objavljeno: 14.1.2009 9:46
Napisal/-a Aniviller
Tudi meni se zdi ideja nesmiselna, pristanek je pri letalih popolnoma zanemarljiv del voznje. Ne vem ce bi na enem pristanku prihranili vec kot za liter kerozina. Prineslo bi pa kup tezav - hibridno delovanje (elektrika + kerozin), shranjevanje elektricne energije, dodatni stroski in okvare na generatorjih in podobno.

Drugace je pri avtomobilih, ki so skozi v stiku s povrsino in pogosto zavirajo. Tukaj bi res kar precej prihranili, ce bi zamenjali vse avtomobile s hibridnimi.

Re: energija letala

Objavljeno: 14.1.2009 11:22
Napisal/-a man
Da ne bo zgledalo da težim...vendar:

Ne zanima me to iz ekonomskega stališča, ali se splača ali ne, mene zanima samo koliko energije se približno porabi na zaviranju.
Če naredim hiter izračun: m*v^2/2 in vzamem maso letala 300t in povprečno hitrost pri zaviranju 125km/h, dobim 50kWh energije. Če upostevam
da je na velikem letališču približno 1000 pristankov na dan dobim velike cifre.
LP

Re: energija letala

Objavljeno: 14.1.2009 11:59
Napisal/-a Aniviller
Seveda so velike cifre, ce obravnavas tezko mehanizacijo ali porabe na industrijski skali, bodo vedno velike cifre. Ne smes primerjati s stevilkami, ki smo jih vajeni pri gospodinjskem omrezju. Recimo ce imas neko ustanovo s 1000 racunalniki, kjer vsak trosi 500W in obratujejo 16 ur na dan, tudi pride 8000 kWh.

Re: energija letala

Objavljeno: 17.5.2009 20:46
Napisal/-a alexa-lol
ok če imamo veliko letališče in imamo 1000 poletov in pristankov na dan od teha dobimo 50 MW kar je v denarju 300€ kar je za tako veliko letališče drobiž.
300*365=110 000€
1000 poletov * 365 * 100 ljudi na letalu = 36 500 000 potnikov; če vsak deseti kupi kavico za 1.5€ je to skoraj 5.5mil€ tako da to očitno ni v interesu letališč, preprosto preveč energije za premajhen dobiček.