V matlabu probam simulirati nek mehanski sistem. Izbral sem si rotacijskega in preučujem primer, ki sem ga našel na internetu.
Gre za Ferrisovo kolo, ki se giblje (ima začetne pogoje različne od 0). Vztrajnostni sili, nasprotuje sila zaviranja in mi opazujemo,
kako se sistem odziva. Zaviranje lahko predstavimo kot dušilko in vzmet. Tukaj postane zadeva malo abstraktna , na internetu
o tem ne piše veliko, da pa je zadeva še bolj abstraktna pa me zmede da na FBD/free body diagram vse sile kažejo v isto smer.
Torej če mi lahko kdo pomaga razumeti, zakaj je temu tako in če kdo ve kako to zaviranje pravzaprav deluje...
Hvala lepa!
Tukaj pa prilagam še link od strani, kjer je matlab program in nekaj teorije z zapisom enačb.
http://www.me.cmu.edu/ctms/modeling/sec ... frames.htm
Ferris Wheel
Re: Ferris Wheel
Gre za navore, ne sile. Inercialnemu (vztrajnostnemu) navoru, kakor ga tam poimenujejo, pa se lahko izogneš, če uporabiš 2. Newtonov zakon za rotacijo:
\(\Sigma_i M_{i0} = J_0 \ddot{\varphi}\):
\(J_0 \ddot{\varphi} = -b \dot{\varphi} - k \varphi\)
Rezultat je znana gibalna enačba lastnega dušenega harmoničnega nihanja.
\(\Sigma_i M_{i0} = J_0 \ddot{\varphi}\):
\(J_0 \ddot{\varphi} = -b \dot{\varphi} - k \varphi\)
Rezultat je znana gibalna enačba lastnega dušenega harmoničnega nihanja.
-
- Prispevkov: 12
- Pridružen: 21.7.2008 16:10
Re: Ferris Wheel
Ja točno, sem se zmotil, pri rotacijskih sistemih upoštevamo navore in ne sile....
Zakaj pa je negativni predznak pred dušenjem in trenjem?
In kero količino pravzaprav predstavlja amplituda pri grafu dušenega nihanja....Po enačbi sledeč je to kot al kako... Ni mi čisto jasno kaj niha tukaj, če bremzamo kolo.
hvala, lp
Zakaj pa je negativni predznak pred dušenjem in trenjem?
In kero količino pravzaprav predstavlja amplituda pri grafu dušenega nihanja....Po enačbi sledeč je to kot al kako... Ni mi čisto jasno kaj niha tukaj, če bremzamo kolo.
hvala, lp
Re: Ferris Wheel
Ker navora zavirata kolo.zdenko korenko napisal/-a:Zakaj pa je negativni predznak pred dušenjem in trenjem?
Ja.In kero količino pravzaprav predstavlja amplituda pri grafu dušenega nihanja....Po enačbi sledeč je to kot al kako...
Očitno nisi prebral vsega v linku, ki si ga dal.Ni mi čisto jasno kaj niha tukaj, če bremzamo kolo.