Re: Delovanje zavor ABS
Objavljeno: 19.10.2008 1:52
To nikakor ne more držati. Razlika v trenju namreč implicira razliko v zaviralni sili na kolesih.spevec napisal/-a:Shrink hvala za razlago in filmček, samo nisi me pa prepričal z argumenti za običajen in manj napreden ABS, po svojih iskušnjah sodeč bi namreč dejal da v primeru majhnega trenja enega kolesa, popustita (zdrsnita) obe kolesi.
Nič novega. Znano je namreč, da so običajni sistemi ABS, ki so vgrajeni v avtomobile nižjega razreda, na snegu (in na vsaki podlagi z vprašljivim oprijemom) problematični. Spet - sistemi najnovejše generacije se primerno bolje obnašajo.spevec napisal/-a:Sam vozim Reno Clio 16V, ki ima ABS in moram reči, da se zime po novem kar malce bojim zaradi tega zavornega sistema. Namreč na dan naredim 130 km in tako nemočnega kot se počutim v tem avtomobilu ob zaviranju na snežni podlagi, tako se nisem počutil niti v zastavi 101, niti v starem cliotu, ki sta seveda oba imela klasične zavore in nič boljše pnevmatike. Podobno je tudi na slabih cestah z makedamom in luknjami.... razmišljam celo da bi ABS onesposobil za ta zimski čas, sam se moram še prepričati da z odstranitvijo varovalke ne bom povzročil kakšne druge škode....
O tem sem govoril že na začetku teme in se ne bom ponavljal. Komentiral bi edino tvojo opazko, da pri ABS "kolesa periodično blokirajo" in da za to "ni proti blokirni sistem". To je seveda daleč od resnice. Kolesa med delovanjem ABS nikoli ne blokirajo, saj se neprestano vrtijo. To je zgolj še ena od napačnih predstav o delovanju tega sistema.spevec napisal/-a:Zato sem začel razmišljati zakaj je ta sistem toliko poslabšal oz. zmanjšal zavorno pot. Prvo kot prvo to niti ni proti blokirni sistem, saj kolesa periodično blokirajo in tako ne moremo več govoriti le o sili lepenja ampak imamo še vedno opraviti s trenjem.
No, ABS ravno preprečuje zdrs/drsenje koles (torej blokado - longitudinalni zdrs/slip kolesa je takrat enak 100%), zato ne vem, o čem govoriš. Kot že rečeno (glej moj post na 1. strani) ima koeficient trenja najvišjo vrednost pri slipu okoli 20% in ravno take razmere mora zagotavljati ABS.spevec napisal/-a:Sicer sistem pri zdrsu kao išče maksimalni oprijem, vendar pa je ta frekvenca tipanja tako nizka (do 10Hz), da regulacija ne more biti ne vem kako učinkovita in sem prepričan da ti regulatorji delajo dobro le pod določenimi in povprečnimi pogoji, zato bi prav gotovo bilo včasih bolje zavirati brez ABS sistema.
Pomisleki glede učinkovitosti, delovanja in regulacije ABS pa so nasploh neupravičeni, saj je bil sistem že večkrat izpopolnjen, trenutno pa je na trgu že 8. generacija. Mit voznika, ki zavira bolje kot elektronika, pa sem že komentiral.
Tvoje prepričanje krši osnove dinamike. Razlika v zaviralni sili med eno in drugo (levo in desno) stranjo vozila povzroči navor okoli težišča vozila, katerega posledica je rotacija vozila.spevec napisal/-a:Ker pa je pri ABS sistemih na prvem mestu boljša vodljivost vozila, sem skoraj prepričan, da se avto pri "split mu" površinah ne bo obnašal tako kot si zapisal....ampak se bo le peljal čez, v avtu bo pa čutiti drhtenje in pokanje (abs).
Opel Corsa, namenjena italijanskemu trgu, ima že serijsko vgrajen ESP/ESC. Obstajajo že pobude Evropski komisiji, da bi ESP/ESC uzakonila kot obvezno opremo.spevec napisal/-a:Se pa strinjam, da so avtomobili, ki imajo senzorje ravnotežja in pospeškometre, lahko izboljšali ABS do te mere kot ga prikazuje filmček, ampak takšnega sistema žal v Cliotu kot tudi v marsikaterem drugem avomobilu.