Motorji

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Post Reply
panzer general
Posts: 38
Joined: 16.12.2004 10:14
Location: Ljubljana

Motorji

Post by panzer general » 14.3.2005 14:35

Kakšna so prednosti oz. slabosti ( končna hitrost, pospeševanje, itd. ) 2, 3, 4 in 5 taktnih motorjev, ki jih vidimo v MotoGP in WSB?

M4RT1N
Posts: 68
Joined: 5.11.2004 23:54
Location: Domžale
Contact:

Post by M4RT1N » 14.3.2005 18:02

Pri dvotaktnih (štiritaktnih) motorjih delovni proces sestavljata dva (štirje) giba valja oziroma en (dva) vrtljaj ročične gredi. Predpostavljam da podobno velja tudi za 3 in 5 taktne motorje. Kolikor sem jaz seznanjen s tem lahko dvotaktni motorji razvijejo večjo moč in imajo boljši izkoristek kot večtaktni, vendar pa je problem obraba motorja.

Konkretni kar se špilov tiče bi bila to bolj tema za Jokerjev forum, sicer ti pa predlagam da narediš test. Najdi si eno dolgo ravnino na stezi, se ustavi, pol pa buli gas do konca in glej kaj se zgodi. :D

PS: ponavljam v igri in ne na cesti :!:

panzer general
Posts: 38
Joined: 16.12.2004 10:14
Location: Ljubljana

Post by panzer general » 14.3.2005 18:38

nisem mislim v špilih ampak v real life

thanx

PilotNo.1
Posts: 3
Joined: 28.3.2005 14:01

Post by PilotNo.1 » 28.3.2005 14:32

Če govorimo o batnih motorjih imamo samo 2 in 4 taktne. Razlika je v tem, da ima dvotaktni motor večjo moč pri enaki prostornini 4 taktni ima pa večji izkoristek. Pri 2 taktnem motorju je vsak drugi takt delovni kar pomeni, da potekata praznenje in polnjenje valja istočasno pri 4 taktnem pa vsak 4. To seveda povzroči, da del gorivne mešanice zapusti valj pred kompresijo. Dvotaktni motorji veljajo za neekološke, saj je olje že dodano mešanici in se skupaj z neizgorelim gorivom izloča skozi izpuh (ti motorji bolj kadijo).
Vanklov motor pa mislim, da ima 3 takte in velja za motor z največjim izkoristkom kar nima problemov z vztrajnostnimi silami gibljivih delov. Njegov probjem pa je v tesnenju.

PilotNo.1
Posts: 3
Joined: 28.3.2005 14:01

Post by PilotNo.1 » 28.3.2005 14:41

Aja razlike pri pospeševanju in končni hitrosti pa so (vzamemo enako prostornino valja): :D
2 taktni: pospešujejo hitreje, ker imajo večjo moč- s tem pa veliko večjo porabo
4 taktni: bolj leni kot dvotaktni, rešujejo se večinoma s turbinskimi kompresorji, ki pa nimajo haska pri speljevanju kompresor začne delovati z zamikom pri (okoli 3000-4000 vrt/min) odvisno od nastavitev.

panzer general
Posts: 38
Joined: 16.12.2004 10:14
Location: Ljubljana

Post by panzer general » 28.3.2005 15:17

hm, ko so se v takrat še GP 500 kubičnih cm udarli 2 in 4 taktni, niso imeli 2 taktni za burek. Isto 3 taktni proti 2 taktnim v superbiku. No potem pa je prišla 5 taktna honda in spucala vse. no, zdaj smo pa spet pri 4 taktni yamahi....

User avatar
shrink
Posts: 14560
Joined: 4.9.2004 18:45

Post by shrink » 29.3.2005 12:44

Prednosti in slabosti dvotaktnih motorjev v primerjavi s štiritaktnimi:

Prednosti dvotaktnega motorja:

- gradnja je enostavnejša in zato cenejša
- ima manj gibajočih se delov, tako da so stroški popravil manjši
- ima enakomeren vrtilni moment

Slabosti dvotaktnega motorja:

- ima večjo specifično porabo goriva in mazalnega olja
- ima slabše polnjenje
- je bolj obremenjen
Vanklov motor pa mislim, da ima 3 takte in velja za motor z največjim izkoristkom kar nima problemov z vztrajnostnimi silami gibljivih delov.
Wanklov rotacijski motor deluje na štiritaktni način.
wankel0001.JPG
Last edited by shrink on 16.11.2008 13:22, edited 1 time in total.

User avatar
Aniviller
Posts: 7263
Joined: 15.11.2004 18:16

Post by Aniviller » 29.3.2005 16:59

Vanklov motor pa mislim, da ima 3 takte in velja za motor z največjim izkoristkom kar nima problemov z vztrajnostnimi silami gibljivih delov.
Prakticno sploh nima velikega izkoristka, ker je realizacija problematicna. Zadnje case pa se stvar spreminja. Ven prihajajo serijski avtomobili z Vanklovim motorjem. Sama ideja pa je morala cakati na to najmanj pol stoletja...

User avatar
shrink
Posts: 14560
Joined: 4.9.2004 18:45

Post by shrink » 30.3.2005 19:30

Prakticno sploh nima velikega izkoristka, ker je realizacija problematicna.
Problem Wanklovih motorjev so nekoč bili tesnenje, velike emisije izpušnih plinov in velika poraba goriva, dandanes pa to seveda uspevajo nekako omejevati.

Ima pa ta tip motorja določene prednosti:

- le dva vrteča se dela (bat in izsrednja gred)
- zelo miren tek motorja, ker je bat povsem uravnotežen
- manj sestavnih delov in manjša konstrukcijska velikost kot pri običajnih motorjih s primerljivo močjo ter ustrezno manjša masa
- manjša masa glede na moč
- neobčutljivost na kakovost goriva (oktansko število)
- v primerjavi z motorji s krmiljenimi ventili, tu ni zožitve prereza za plin
- ni elementov za krmiljenje motorja, saj se zamenjava plinov krmili z batom in utori
Zadnje case pa se stvar spreminja. Ven prihajajo serijski avtomobili z Vanklovim motorjem. Sama ideja pa je morala cakati na to najmanj pol stoletja...

V bistvu je bil prvi popolnoma funkcionalni motor (21 KM) zgrajen že leta 1957 in je bil uporabljen pri motociklih (torej 33 let po prvotni Wanklovi ideji).

Prve serijske avtomobile z Wanklovim motorjem je začel izdelovati NSU leta 1967 (NSU RO80). Ostali proizvajalci so mu sledili v 70. letih. Seveda so nekateri proizvajalci prozvodnjo opustili (zaradi prej omenjenih problemov), kar pa ne velja za Mazdo, ki je takoj za NSU-jem leta 1967 dala na tržišče Cosmo 110 in ima od takrat dalje ves čas v prodaji model z Wanklovim motorjem. Mazdina serija RX modelov je pravi sinonim za to vrsto motorja (RX-7 je bil v prodaji od 1979 do 1999, RX-8 pa nadaljuje zgodbo).

Več o tem na:

http://www.pistonheads.com/features/rotary/

Sama ideja serijskih avtomobilov z Wanklom torej ni čakala pol stoletja, saj so ti na razpolago že slabih 40 let. Wanklova ideja je na realizacijo sicer res čakala 33 let, vendar je treba razumeti, da je bil medtem 2 x zaprt, pa še Francozi so mu uničili delavnice leta 1945, kar je dodatno zaustavilo realizacijo projekta.

NeKdO
Posts: 2
Joined: 18.4.2005 1:25

Post by NeKdO » 18.4.2005 2:02

1. Motorji v MotoGP in v WSB so 4 taktni. Včasih so se uporabljali 2 taktniki, ampak so zaradi nelinearnega podajanja moči bili neustrezni. Sunek ''učinka turbine'' je bil pri teh motorjih prevelik in zato za dirkače zelo težko obvladljiv. 4 taktni motorji moč podajajo bolj linearno in je zato bolj obvladljiva. Edina slabost 4 taktnikov je zavorni učinek motorja, ta je pri 2 taktnikih občutno manjši, vendar se pa tudi to odpravi z uporabo elektronike...

2. Agregati uporabljeni v motorjih so SAMO 2 in 4 taktni. Vendar 2 taktni padajo v zaton zaradi nezmožnosti ustrezanja zahtevnim emisijam. Uporabljajo se samo še v motorjih nižjih kubatur (predvsem v cross segmentu).

3. Avtor posta je mislil 1,2,3,4 in 5 VALJNE agregate. Razlika v delovanju teh agregatov je pa zelo velika...
Predvsem gre za razliko načina razvijanja moči in navora skozi območje vrtljajev motorja.
Dandanes so večinoma uporabljeni večinoma 2 in 4 valjni agregati...

Za podrobnejše analize... je pa že mal prepozno :wink: :D

Lahko pa še kakšno rečemo na to temo. To je nekako moje področe :oops:
Motorji, njihovi agregati, njihovo delovanje in predvsem njihova vožnja :twisted: :wink:

Lep dan! 8)

gumy
Posts: 68
Joined: 2.10.2005 14:26
Contact:

Post by gumy » 2.10.2005 14:35

panzer general wrote:hm, ko so se v takrat še GP 500 kubičnih cm udarli 2 in 4 taktni, niso imeli 2 taktni za burek. Isto 3 taktni proti 2 taktnim v superbiku. No potem pa je prišla 5 taktna honda in spucala vse. no, zdaj smo pa spet pri 4 taktni yamahi....
Ko so se 2 in 4 taktni udarili skupaj, so imeli 2 taktni največ 500ccm, 4 taktni pa 1000 ccm, zato je jasno da 2 taktni niso imeli šans. Vse je torej stvar pravil. Honda je 5 VALJNA in ne 5 taktna!!!

snow
Posts: 12
Joined: 22.9.2005 14:21

Post by snow » 2.10.2005 17:15

2. Agregati uporabljeni v motorjih so SAMO 2 in 4 taktni. Vendar 2 taktni padajo v zaton zaradi nezmožnosti ustrezanja zahtevnim emisijam. Uporabljajo se samo še v motorjih nižjih kubatur (predvsem v cross segmentu).
Pa še v crossu mislim da so sedaj bolj aktualni 450 kubični 4T napram 250 2T.

tilko
Posts: 1
Joined: 11.8.2006 19:15

Post by tilko » 11.8.2006 19:19

Pozdravljeni!

Jaz bi imel samo eno prošnjo: zanima me kje ste dobili to literaturo(knjiga-naslov....) in če še imate kaj na računalniku bi vas lepo prosil da mi pošljete na mail: fernci5@volja.net kajti rabim nujno za seminarsko nalogo!

Hvala

User avatar
shrink
Posts: 14560
Joined: 4.9.2004 18:45

Post by shrink » 12.8.2006 0:28

tilko wrote:Pozdravljeni!

Jaz bi imel samo eno prošnjo: zanima me kje ste dobili to literaturo(knjiga-naslov....) in če še imate kaj na računalniku bi vas lepo prosil da mi pošljete na mail: fernci5@volja.net kajti rabim nujno za seminarsko nalogo!

Hvala
Osnove o motorjih z notranjim izgorevanjem najdeš v knjigi Motorno vozilo (Tehniška založba Slovenije), ki jo dobiš v vsaki knjižnici.

Če te (specifično) zanimajo motorji, ki se jih vgrajuje v motocikle, pa boš moral poseči po tuji literaturi, saj dvomim, da obstaja kaj o tem v našem jeziku.

Celeron
Posts: 168
Joined: 12.12.2007 13:52

Re: Motorji

Post by Celeron » 24.2.2008 8:07

Pospeševanje GP motorja do 100 km/h traja približno 2,5sek. Prepričan sem da bi kar se motorja tiče lahko pospešil še kakšno desetinko prej..........ampak problem je to spraviti na asfalt. Končna hitrost pa znaša okoli 350 km/h.

Post Reply