Priporočilo je nepotrebno, saj čutiva enako. Očitno je, da ne interpretiram tvojih izjav skladno z tvojim sporočanjem. Vendar vstrajam, da je moja interpretacija ustrezna glede na tvojo predmetno izjavo.Roman napisal/-a:Pretiravaš. Alergičen sem na neresnico, kar bi priporočal tudi tebi.bargo napisal/-a:Včasih tudi precej trdo, saj se spomniš?
obrazložitev definicije "Bog je...."
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Pošteno. Torej "Ni me mogoče dokazati" lahko poveš ali je trditev pravilna ali napačna? Seveda se nima smila opredeliti, ker nimaš reference, na podlagi česa bi določil pravilnost oz. ne pravilnost, drži? No, v tem navedenem primeru je še huje, saj vsebuje lastno nasprotje. Je namreč pravilna in napačna hkrati.Zajc napisal/-a:Oprosti, ne razumem, o čem govoriš.bargo napisal/-a:Povsod se dogajajo napake, vendar ne gre za to. Ciljal sem na sprejetje ničelne hipoteze, ko je napačna. Verjetnost za to napako, napako druge vrste, ne poznamo, a ne?
Če tako, potem lahko rečeva, da matematika zmeraj zagotovo govori o skladnosti in ne zmore govoriti o pravilnosti. Se strinjaš?
Takole gre: račun je pravilen, če sledi pravilom, ki veljajo v matematiki. Če tem pravilom ne sledi, je napačen.
Matematika je torej zgolj sledenje pravilom.
Posledica te izjave je, da ne moraš dokazati vseh dokazov, drži?
Pošteno. Pravilnost v matematiki je torej stvar dogovora, ali kako?Zajc napisal/-a: "Skladnost" pa je zelo čuden izraz, ki ga nikakor ne znam umestiti v kontekst.
Pri matematični statistiki, z omenjeno in prepoznano "napako druge vrste", še zmeraj matematiki govorite o pravilnosti sprejete hipoteze, ne glede na prepoznano tveganje, da je sprejetje pravilno, vendar je lahko hipoteza napačna. Pa saj to je paradoks, a ne?
Kako je lahko sprejetje nečasa pravilno, če je to nekaj napačno? Ali gre za sprenevedanje, ali pa za zmedo v izrazoslovju? Videti je, da je vzrok za ugotovljeno napako, lahko neznanje ali znanje, ki je aplicirano samo na izvajanje metode in ne tudi na rezultate metode, ki jih ta daje.
Mene so učili, da nekaj velja tako dolgo (metoda!), dokler ne pokažeš na vsaj en primer, ki ne velja! S tem je metoda(postopek, izrek) vržena v koš in pozabljena. Drži?
V statistiki je napaka druge stopnje prepoznana, kot nekvatififirano tveganje za pravilnost. Drži?
Zadnjič spremenil bargo, dne 25.7.2013 3:03, skupaj popravljeno 4 krat.
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Dobro. Potem pa povej koliko je \(\ n^0\), n pripada številom in koliko je \(\infty ^0\). Očitno mora biti enako, saj gre za števila. Torej?Zajc napisal/-a:Jaz mislim, da je mislila kardinalno število.derik napisal/-a:A ti je mama že kdaj rekla, da te ima neskončno rada? Kaj neki je s tem mislila? Najbrž ni mislila niti na matematiko niti na filozofijo. Kaj pomeni neskončno, je odvisno od konteksta.Zajc napisal/-a: Lahko mu rečemo število (ne pa nujno). V topologiji je to dostikrat točka ("točka neskončno"). V realni aritmetiki pa je to število, ki je večje od vseh realnih števil.
No, seveda je odvisno od konteksta. Trenutno pa se pogovarjamo o neskončnosti v matematiki.
Ali odloči o pravilnosti enačbe \(\ n^0 = 1 = \infty ^0\), n so števila?
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Nejasno je definirana - torej sploh ni trditev. Torej je že vprašanje pomankljivo (in zato napačno).bargo napisal/-a:Pošteno. Torej "Ni me mogoče dokazati" lahko poveš ali je trditev pravilna ali napačna?
Če misliš Gödlove izreke, je stvar bolj preprosta. Obstajajo izreki, ki se jih ne da dokazati ali ovreči. Ampak s tem ni nič narobe. Če jih boš formuliral v matematičnem tekstu in jih ne boš uspel dokazati, potem bo pač to nedokazani izrek (tak tekst bo torej pomanjkljiv in zato napačen).Seveda se nima smila opredeliti, ker nimaš reference, na podlagi česa bi določil pravilnost oz. ne pravilnost, drži? No, v tem navedenem primeru je še huje, saj vsebuje lastno nasprotje. Je namreč pravilna in napačna hkrati.
Posledica te izjave je, da ne moraš dokazati vseh dokazov, drži?
Pravilnost je sledenje matematičnim pravilom. Matematična pravila so stvar dogovora. Torej posredno je pravilnost stvar dogovora, da.Pošteno. Pravilnost v matematiki je torej stvar dogovora, ali kako?Zajc napisal/-a: "Skladnost" pa je zelo čuden izraz, ki ga nikakor ne znam umestiti v kontekst.
Kompliciraš. "Napaka 1. vrste" ali "napaka 2. vrste" nista napaki v matematičnem računu ampak sta le oznaki za situacijo, ki se v praksi lahko zgodi. Statistične metode ne dajo eksaktnih odgovorov, ker operirajo z neeksaktnimi podatki (namesto cele populacije je podan le vzorec). V metodi sami pa ni nobenih napak.Pri matematični statistiki, z omenjeno in prepoznano "napako druge vrste", še zmeraj matematiki govorite o pravilnosti sprejete hipoteze, ne glede na prepoznano tveganje, da je sprejetje pravilno, vendar je lahko hipoteza napačna. Pa saj to je paradoks, a ne?
Kako je lahko sprejetje nečasa pravilno, če je to nekaj napačno? Ali gre za sprenevedanje, ali pa za zmedo v izrazoslovju? Videti je, da je vzrok za ugotovljeno napako, lahko neznanje ali znanje, ki je aplicirano samo na izvajanje metode in ne tudi na rezultate metode, ki jih ta daje.
V matematiki nekaj velja šele tedaj, ko dokažeš, da velja.Mene so učili, da nekaj velja tako dolgo (metoda!), dokler ne pokažeš na vsaj en primer, ki ne velja! S tem je metoda(postopek, izrek) vržena v koš in pozabljena. Drži?
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Če je \(n\in\mathbb{R}\) in \(n>0\), je \(n^0=1\). Za ostale \(n\in\mathbb{R}\) pa izraz \(n^0\) ni definiran. Izraz \(\infty^0\) prav tako ni definiran.bargo napisal/-a:Dobro. Potem pa povej koliko je \(\ n^0\), n pripada številom in koliko je \(\infty ^0\).
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Ampak seveda ne kakršnegakoli dogovora. Pri tem dogovarjanju ni prav veliko svobode.Zajc napisal/-a:Matematična pravila so stvar dogovora.
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
hm. Videti je, da si na pozabil n < 0 ? \((-5)^3 / (-5)^3 = 1 = (-5)^(3-3)= (-5)^0 !\)Zajc napisal/-a:Če je \(n\in\mathbb{R}\) in \(n>0\), je \(n^0=1\). Za ostale \(n\in\mathbb{R}\) pa izraz \(n^0\) ni definiran. Izraz \(\infty^0\) prav tako ni definiran.bargo napisal/-a:Dobro. Potem pa povej koliko je \(\ n^0\), n pripada številom in koliko je \(\infty ^0\).
Hm, še zmeraj vstrajaš, da je smiselno \(\infty\) imenovati tudi število?
Zadnjič spremenil bargo, dne 25.7.2013 11:53, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Seveda in splošni dokaz, lahko ovrže en samcat ustrezeno podan primer, ki ne sledi dokazanemu pravilu.Zajc napisal/-a:V matematiki nekaj velja šele tedaj, ko dokažeš, da velja.Bargo napisal/-a: Mene so učili, da nekaj velja tako dolgo (metoda!), dokler ne pokažeš na vsaj en primer, ki ne velja! S tem je metoda(postopek, izrek) vržena v koš in pozabljena. Drži?
Roman, to je lepota o kateri sem govoril.
V metodi je napaka 1. vrste obvladovana, kar pomeni da je tveganje prepoznano in tudi sprejeto, z v naprej podano stopnjo tveganja, ali ne? Zavrnitev pravilne hipoteza, čeprav je ta prava!Zajc napisal/-a:Kompliciraš. "Napaka 1. vrste" ali "napaka 2. vrste" nista napaki v matematičnem računu ampak sta le oznaki za situacijo, ki se v praksi lahko zgodi. Statistične metode ne dajo eksaktnih odgovorov, ker operirajo z neeksaktnimi podatki (namesto cele populacije je podan le vzorec). V metodi sami pa ni nobenih napak.
V metodi napaka 2. vrste ni obvladovana, kar pomeni, da obstaja možnost, da kljub pravilnosti izvedene metode in sprejetju hipoteze in podilitvi ocene "pravilna", je hipoteza napačna. Te napake ne moremo izraziti s številom oz. izmeriti?
Zadnjič spremenil bargo, dne 25.7.2013 12:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Imaš prav, \(n^0\) se lahko definira tudi za \(n<0\). Ampak za \(n=0\) pa izraz \(n^0\) ni definiran. Kot tudi za \(n=\infty\).bargo napisal/-a:hm. Videti je, da si na pozabil n < 0 ? \((-5)^3 / (-5)^3 = 1 = (-5)^(3-3)= (-5)^0 !\)
Itak.Hm, še zmeraj vstrajaš, da je smiselno \(\infty\) imenovati tudi število?
Naj pa dodam, da je izraz "število" v matematiki precej ohlapno definiran. Medtem ko \(\mathbb{R}\) in \(\mathbb{C}\) še lahko označimo za množici števil, pa pri množici \(\mathbb{H}\) (kvaternionih) to ni več tako jasno - ali gre za števila ali ne. Kot tudi ni jasno, ali so kardinalna števila res "števila". In pa na primer, ali so elementi množice \(\mathbb{Z}_n=\mathbb{Z}/n\mathbb{Z}\) števila ali ne. In tako naprej.
Torej \(\infty\) lahko označimo za število, ni pa nujno. In niti ni pomembno.
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Hvala.Zajc napisal/-a:Imaš prav, \(n^0\) se lahko definira tudi za \(n<0\). Ampak za \(n=0\) pa izraz \(n^0\) ni definiran. Kot tudi za \(n=\infty\).bargo napisal/-a:hm. Videti je, da si na pozabil n < 0 ? \((-5)^3 / (-5)^3 = 1 = (-5)^(3-3)= (-5)^0 !\)Itak.Hm, še zmeraj vstrajaš, da je smiselno \(\infty\) imenovati tudi število?
Naj pa dodam, da je izraz "število" v matematiki precej ohlapno definiran. Medtem ko \(\mathbb{R}\) in \(\mathbb{C}\) še lahko označimo za množici števil, pa pri množici \(\mathbb{H}\) (kvaternionih) to ni več tako jasno - ali gre za števila ali ne. Kot tudi ni jasno, ali so kardinalna števila res "števila". In pa na primer, ali so elementi množice \(\mathbb{Z}_n=\mathbb{Z}/n\mathbb{Z}\) števila ali ne. In tako naprej.
Torej \(\infty\) lahko označimo za število, ni pa nujno. In niti ni pomembno.
Drži, ni pomembno, važno je, da je uporabno.
Hm. Vendar, včasih tudi dokaz ni dobrodošel in pride na vrsto AKSIOM, kot pragmatična rešitev problema.Zajc napisal/-a: V matematiki nekaj velja šele tedaj, ko dokažeš, da velja.
Pa smo spet pri potencialu in moči množice M = {0,1}.
Če je K neka množica, potem je
|K| = \(n=\infty\) moč množice. Videti je, da enačaj povzroča težave, pragmatičnost jih odmisli.
Merjenje je zmeraj proces. Procesi so trajajoči v odvisnosti od predpisane in vnaprej določene natančnosti in točnosti. Če torej preveč kopliciramo je možno, da nikoli ne bomo dobili rezultata procesa, ki je potreben za vhod v druge procese.Wiki napisal/-a:Kardinalnost (tudi moč množice ali števnost množice) množice je merilo za merjenje števila elementov v množici oziroma za velikost množice. Kardinalnost se izraža s kardinalnim številom.
Stuck In The Middle
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Ravno toliko, kot jo je potrebno. Tudi za kakšno zapoved AKSIOM, se svoboda najde, vse v imenu uporabnosti.Roman napisal/-a:Ampak seveda ne kakršnegakoli dogovora. Pri tem dogovarjanju ni prav veliko svobode.Zajc napisal/-a:Matematična pravila so stvar dogovora.
Me spominja na pesnike!
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
In koliko je to?bargo napisal/-a:Ravno toliko, kot jo je potrebno.
Pokaži mi svobodo v Evklidovih aksiomih, ali pa v Peanovih.Tudi za kakšno zapoved AKSIOM, se svoboda najde
Sem ti že citiral Križaniča na to temo?Me spominja na pesnike!
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
Da deluje.Roman napisal/-a:In koliko je to?bargo napisal/-a:Ravno toliko, kot jo je potrebno.
Samo poglej in bi moral začutiti svobodnega človeka.Roman napisal/-a:Pokaži mi svobodo v Evklidovih aksiomih, ali pa v Peanovih.bargo napisal/-a:Tudi za kakšno zapoved AKSIOM, se svoboda najde
Misliš, tisto o preveč domišljije?Roman napisal/-a:Sem ti že citiral Križaniča na to temo?bargo napisal/-a:Me spominja na pesnike!
Re: obrazložitev definicije "Bog je...."
bargo, bargo, bargo, kajti še vedno ni jasno, da napake pri sprejemanju/zavračanju statističnih hipotez niso napake metode, ampak napake, ki izvirajo iz vhodnih podatkov (vzorca)? A ti ni jasno, da ko večamo vzorec, da se napaka manjša? In ja, tudi napako 2. vrste se da izmeriti in izračunati ter jasno obvladovati.
V splošnem pa so tvoji očitki statističnim metodam ekvivalentni očitkom numeričnim metodam, češ, tudi te dajo rešitve z določeno natančnostjo oz. napako.
V splošnem pa so tvoji očitki statističnim metodam ekvivalentni očitkom numeričnim metodam, češ, tudi te dajo rešitve z določeno natančnostjo oz. napako.