mriz napisal/-a:Kaj pa, če ni drugega kot ta pojavnost, vedenje oz. določeno delovanje (tudi pri nas samih, v prvi osebi)?
Mogoče v
vas drugih, jaz pa zase vem, da čutim in se zavedam.
mriz napisal/-a:Ne pravim pa, da simulacije pogovora dokazujejo zavest - mislim, da bi pri tem problemu potrebovali dosti bolj tečne in objektivne kriterije, kot je samo ta, da prelisiči uporabnika (uporabljeni pojem 'pojavnosti' bi morali konkretno razširiti).
Prav imaš. Ti kriteriji so tako 'tečni', da se zavest zaenkrat popolnoma izmika objektivni/znanstveni obravnavi. Ker za nič ne moremo sploh trditi, ali zavest ima/nima.
mriz napisal/-a:Ampak ali ne bi vsako podrobno analiziranje in seciranje sistema, ki se zaveda, nujno privedlo do ugotovitve, da gre pri njem zgolj za neke slepe procese in da zato ne moremo govoriti o zavesti
Tu apriorno predpostaviš, da se sistem zaveda. Problem je v tem, da razen tega, da verjamemo (po načelu podobnosti), da se vsi ljudje zavedamo (torej med nami ni zombijev), za druge sisteme tega sploh ne moremo trditi. Kaj šele, da bi ugotavljali na podlagi česa se zavest pojavi.
Roman napisal/-a:gnu napisal/-a:Zavest ali ni potrebna za obdelavo podatkov, ali pa jo ima vsak sistem, ki obdeluje podatke, torej tudi naprimer (dovolj kompleksen) računalniški program.
Pri zavesti ne gre za procesiranje kakršnihkoli podatkov, ampak za specifično procesiranje zavesti same. Občutek povezan z nekim čutom je eno, občutek zavedanja samega sebe pa nekaj drugega, višja stopnja občutenja.
gnu napisal/-a:V vsakem primeru pa ne moremo hkrati trditi, da zavest izvira iz "procesiranja", pri tem pa da jo imamo samo ljudje.
Lahko, človeška vrsta je pač to procesiranje najbolj razvila. Ampak govoril sem o različnih stopnjah zavedanja. Zavest ni 0 (je ni) ali 1 (je v celoti).
Roman, midva se ne zastopiva najbolj
Kar jaz zgoraj trdim nima veze s tvojim odgovorom. Jaz sem povedal, da če trdimo, da se zavest pojavi kot posledica obdelave informacij (vseeno kakšnih), moramo sprejeti, da se pojavi tudi v računalniku, saj je splošno znano, da lahko
vsako obdelavo sprogramiramo na računalniku (Church–Turing thesis). Če imamo različne stopnje zavedanja (kar podpira lastno opažanje, pri prebujanju/žuriranju
) , potem se je potrebno vprašati, ali ni morda zavest kakor vrtinec v vodi; ena sama molekula še ne tvori vrtinca, vendar je ta lahko majhen ali velik.
problemi napisal/-a:Ali lahko v primeru, da bi privzeli, da ima neka žival zametke zavesti, že govorimo o zavesti v konceptu v katerem jo, sicer nepopolno, razumemo. Razmišljam v smeri, da nekaj bitov (0,1) skupaj nametanih še ni program. Mislim, da je pri živalih obnašanje pogojeno, refleksno.
Obnašanje ni isto kot zavedanje. Mislim, da precej različno uporabljamo termin 'zavedati se'; eni tu ga uporabljate bolj v smislu morale (odgovornosti), eni bolj v smislu razuma (zato si težko predstavljate, da bi žival imela zavest), vendar je (temu pravijo filozofi 'the hard problem of cunsciousness') resnična enigma v tem, kaj se nam dogaja 'od znotraj', ko gledamo rdečo vrtnico, ali ko tipkamo. To dogajanje izgine, ko nismo pri zavesti(koma, narkoza, globok spanec, smrt); vendar pa na zunaj dostikrat ni videti, ali smo pri zavesti ali ne. Tudi zdravniki z najsodobnejšimi instrumenti dostikrat ne vedo, ali nekdo vegetira (v komi), ali se zaveda. Ravno nedavno se je en tak primer 'zbudil' iz kome; v resnici pa se je vsega zavedal 20 let, samo ni mogel sporočiti! Med drugim zdravniki sploh ne vedo, zakaj in kako deluje splošni anestetik! Ko sem jaz prvič slišal za to, me je bilo groza; sedaj pa se mi zdi povsem logično, saj sploh ne vemo, kaj zavest je!