Gorje, če bi imel človek božansko moč!
---------------------
Morda pa tudi ne. Morda pride z božansko močjo tudi božanska pravičnost. Morda so vse krivice tega sveta posledica omejene moči.
Se strinjam. Mislim, da so taka razmišljanja povsem legitimna. Dialektika, hevristične teze, brain-storming je včasih koristen. (Toda za resnejšo razpravo je potrebna argumentacija.)
Gorje, če bi držalo, da so filozofi svet le različno razlagali in da je treba svet spremeniti.
--------------------------
Svet bi sicer res bilo treba spremeniti (seveda na bolje), a žal to ni mogoče.
Če sveta ni mgoče izboljšati - ali se ti ne zdi, da tedaj ni produktivno ostati pri svetobolju, ampak sprejeti realnost?
In ta realnost je morda, kot je nekdo rekel, najboljša možna: človeštvo se rodi svobodno, z razumom in z neenakimi lastnostmi - s tem je igra življenja zagotovljena.
In če vladajo najbolj sposobni, in če so bili odkrili naravni zakon, je trpljenja na svetu zelo malo (morda samo toliko, da se človek ne prevzame). Vsi državljani so v taki državi srečni, ker vlada pravičnost: vsak človek dobi minimum (ki mu gre kot človeku), v ostalem pa po njegovem zasluženju.
(Del gornjih trditev izvira od Platona - in danes splošno pravijo, da je teorija države Platonova teorija, z zgolj opombami kasnejših teoretikov.)
Absolutne svobode pač ni. Toda ali nisi zadovoljen z relativno svobodo, saj človek je tudi le relativen (zmotljiv)?
------------------
Relativna svoboda sploh ni svoboda. In zakaj bi moral biti s svojo zmotljivostjo zadovoljen?
Več odgovorov je možnih. - Najprej, vsak mora sprejeti dejstva, ki so (sicer gre za patologijo).
Potem, glede na sposobnosti, ki jih človek ima, je morda ravno prav svoboden: ni svoboden ne preveč, ne premalo. (Človek je svoboden tudi v tem, da svojo sposobnost, namesto da bi jo uporabil, zlorabi.)
In še: četudi je človek po naravi zmotljiv, mora vseeno težiti k popolnosti - to je pravi recept (ne pa malodušje, depresija, anarhija, nihilizem). (Mimogrede, ta recept je zapisan tudi v Bibliji.)
Očitno si pod svobodo vsak predstavljava nekaj drugega
--------------
Jaz si pravzaprav ne morem nič pametnega predstavljati. Kaj si ti? Sploh ne vem, kako bi svobodo definiral.
Kaj je svoboda? Menim, da ni zelo težko odgovoriti. - Svoboda je odločitev za eno od možnosti. - Torej, mora biti na voljo izbira vsaj dvojega. Čovek mora dihati, jesti, ne more leteti, ne more tekmovati v hitrosti z gepardom. Lahko pa je npr. vsejedec, ali pa vegetarijanec.
Dalje, izbira mora biti prostovoljna. Če ni, ker drugi izvaja fizični ali duševni pritisk, ne govorimo o svobodi, ampak o prisiljenju. (Da človek ne bi bil neutemeljeno prisiljen, temu je namenjena pravna država.)
Ali ne svari Biblija pred mamonom, in da ni moč služiti dvema gospodarjema, in da je predvsem peklensko, če kdo more ubiti in telo in duha?
-------------------
Na Biblijo se ne bi zanesel.
Jaz pa mislim, da je Biblija odlična knjiga. Ni brez razloga svetovni bestseller. In odlična je v vsakem pogledu (kljub dejstvu, da je v njej mnogo netočnosti, in kljub temu, da indicira različne interpretacije). Potreben pa je razlagalec, ki mnogo ve, in ki je etičen. (Gorje, če duhovnik odpove na enem ali drugem področju.)
Pripadali so neki, v osnovi plemeniti ideji.
-----------------------
Vse ideje so v bistvu plemenite, pokvari jih praksa.
Vse ideje da so v bistvu plemenite?
Naj omenim 3 poglavitne ideologije 20. stoletja - se ti ne zdi, da so pretiravale in da zato niso bile plemenite?
Boljševizem (je bil časovno prvi): hoteli so, da postane vsak človek srečen. Toda to so hoteli že v antiki. - A metoda boljševikov: zavrgli so klasične vrednote.
Fašizem: da je v slogi moč, to gotovo drži. Ni pa v redu, če celota preveč prevlada nad delom.
Nacizem: patriotizem (nacionalizem) je gotovo v redu. Ni pa v redu, če Mensch misli, da je Uebermensch.
Kaj lahko naredimo zoper tatove in slabe managerje,
Samo en človek ne more praktično nič. A v slogi je moč.
Ljudstvo ima oblast, kakršno si zasluži - pravijo.
------------------
Jaz tega nisem nikoli rekel.
Nihče te ni obdolžil za to trditev. Toda jaz mislim, da je točna. Včasih je resnica zelo boleča. Toda le na resnici je mogoče graditi. Žal je slovenski narod ogromno pretrpel, in se mora najprej opomoči. To bo prinesel čas. (Trpljenje ni bilo nujno, a se je zaradi napak zgodilo.)