mriz napisal/-a:Glede česa točno? Kolikor vem za fetiše, so ti bolj stvar pogojnega refleksa. Kar bi pomenilo, da so priučeni, vendar po sebi ne odražajo kulture, v kateri živiš - razen v smislu, da je objekt fetiša 'priskrbljen' s smeri te kulture, ampak to ni isto.
No imaš vsekakor prav, ko vprašaš glede česa
, saj je bilo več različnih področji o katerih smo se pogovarjali. Mogoče je sam termin vpliv kulture rahlo zavajajoč in bi bilo natančneje reči vpliv
okolja, znotraj katerega je tudi človekova kultura.
Naslednji stavek:
beno23 napisal/-a:"Lahko bi rekli, da je tudi tukaj "gen" zahteval prepoved, saj pri incestu pridejo do na plano recesivni, škodljivi geni in tako na dolgi rok ne prosperirajo tako dobro kot geni, ki niso nagnjeni k incestu."
razloži marsikaj, seveda je ta del pogovora izlet v genetiko oziroma evolucijsko teorijo, mi pa odpre nekaj vprašanj oziroma ponudi razlago tudi za druge družbene fenomene. Recimo, ali v tem primeru teorija o skupnem izvoru človeka v Afriki ne drži, saj je bilo število takratnih prebivalcev zelo nizko in je dejansko prihajalo do incesta (konec koncev do katerega kolena v neki družini sploh še štejemo, da je govora o incetsu; tu mislim na odgovor genetike in ne antropologije/kulturologije). Poleg tega, kako to, da škodljivi geni, ki naj na dolgi rok ne bi prosperirali, še vedno eksistirajo saj je incest še vedno prisoten v človekovi kulturi. OK, na dolgi rok, ampak če jaz razumem teorijo evolucije mi, gledano na dolgi rok, ne moremo imeti pojma kaj je dobro/slabo, dobri geni/škodljivi geni, torej na dolgi rok mi nimamo blage veze, kam se bo stvar zasukala.
Poglejmo en primer:
Ali nimamo potem takem tudi "beli ljudje" nek škodljiv gen (glede na odgovor o incestu), ki na dolgi rok ne bo prosperiral, saj se "beli zahodni človek" manj razmnožuje od ostalih ras. Ampak ali se ne istočasno "škodljivi geni belega človeka" zelo dobro oborožujejo in bodo v primeru večje ogrženosti "potolkli" ostale rase. Ampak tudi ostale rase se oborožujejo. Torej ali ne bo prišlo do primera, ko bodo geni, ki so vsaj na prvi pogled neškodljivi, napredni, progresivni v zanosti in kulturi (etnocentričen pogled "belega človeka") povzročili, da bodo sami sebe izničili. Kako potem določiti kaj naj bi bilo dobro ali slabo pri teh "vražjih" genih, gledano seveda na dolgi rok. Ali ni moč potem razložiti naš odnos recimo do ljudi živečih v Afriki z genetiko in reči, da mirno gledamo njihovo "životarjenje" samo zato, ker na dolgi rok ogrožajo naše gene. Po drugi strani pa se njihovi geni veliko hitreje širijo kot naši, saj imajo večjo nataliteto kot mi in izpade, da bo, na dolgi rok, "gen belega človeka" preživel edino če "potolčemo" njihove gene
Pa da ne bo pomote nimam nobenih pomislekov glede tega da bela rasa izumre in na Zemlji začne tako ali drugače dominirati kakšna druga, konec koncev še vedno govorimo o isti "vrsti" Homo sapiens sapiens.
Mogoče je čas da tu vendarle rečemo tudi kakšno o determinizmu.
Tole je bilo bolj na hitro, če se še česa spomnim, bom to omenil kasneje.
Beno23 glede
Morojevega refleksa: Baje obstaja, če ne me popravi, "bolezen", ki povzroči da ljudje nimajo občutka strahu. Ali ti otroci pri istih poizkusih odreagirajo enako? Predpostavljam da ne, amapk ali so tudi te ljudi vključili v poskuse. Mi pa je jasno, da je strah pred določenimi stvarmi tudi prirojen, pa mogoče niti ni to toliko strah kot "samoohranitveni nagon" (nisem prepričan da je to pravi izraz vendar mislim da me boš razumel). Vendar če je temu tako in če evolucija pomeni vsakokratno prilagajnje genov okolju ali niso potem (genetsko gledano) tista bitja, katerih so potomci takoj pripravljeni na samostojno življnje (recimo bakterije) veliko bolj prilagojeni okolju kot pa recimo človek, katerega potomce, evo v današnjih časi, morajo straši živeti tam do svojega tridesetega leta. Po drugi strani pa je človek bitje, ki lahko, vsaj teoretično, "potolče" vse bakterije tega sveta in izpade, da smo mi bolje prilagojeni okolju v katerem bivamo.
Torej sam si enostavno ne predstavljam, da bi bil odgovor na ta vprašanja zgolj v genih in da se pri tem zanemari ali postavi v "nižji položaj" tudi okolje (kultura). Konec koncev evolucijo se nujno obravnava znotraj nekega okolja. N atem mestu je dobro če omenim Romanovo vprašanje, ki ga je zastavil pred kratkim in ki gre nekako tako: "Zakaj tudi za živali ne bi rekli da živijo znotraj neke kulture oziroma da imajo živali tudi kulturo?". Sam še nisem prebral naslednje knjige, poznam pa njeno vsebino/zaključek iz posrednih virov: "Štiri razsežnosti evolucije", kater govori ravno o tem. Ali si jo ti, če si, kakšno je tvoje mnenje glede tega?