hrast napisal/-a:Pri vesolju je zadeva popolnoma brezupna. Znanstvena metoda (naravoslovna) odpove in malo upanja je, da bo sploh kdaj delovala. Mislim na možnost empiričnega preverjanja različnih teorij. Ali je možno tudi kako drugo vesolje, verjetno ne bomo nikoli vedeli. Ne le, ali še kako drugo vesolje obstaja - tudi to, ali so drugačni fizikalni zakoni sploh mogoči.
Zato bo vprašanje vzroka, da so stvari kakršne so, še kar nekaj časa, če ne za vedno, domena filozofije ali religije.
Tekst sem razumel v naslednjem kontekstu, znanstvena metoda (objektivistične moderne znanosti) odpove pri vesolju, glede naštetih stvari, zato pa je vprašanje vzroka zakaj so stvari teke kot so "odrinjeno" filozofiji in teologiji.
S. žižek v dokumentracu
Žižek, dobro pove (po spominu): "Ne obstajajo samo napačni odgovori, temveč tudi napačna vprašanja."
Vprašanje po
vzroku, da so stvari (vesolje) takšne kakršne so je vparašanje na katero ne more podati odgovora ne objektivistična moderna znanost ne filozofija - teologija tako med temi nima kaj iskati in je skrajni čas da se ji zahavali za sodelovanje in pošlje v (ne)zasluženi pokoj. Odgovor na to vprašanje ne more dati nihče. Ko se vprašaš po vzroku avtomatično predpostaviš neko "dejanje" pred tem, recimo "vzrok da sem padel na izpitu, je ta da se nisem učil", torej predhodilo je "da se nisem učil". in če pogledamo na nstanek vesolja in se vprašamo po vzroku le tega se nujno "zaštrikamo", ker lahko o tem predhodnem dejanju, tako objektivistična moderna znanost kot filozofija samo ugiba. To odpre polje vsakršnim trditvam, rescimo "vesolje je nastalo, ker se je Bog tako napil, in ga je izbruhal."
Drugače pa, edina ki lahko kaj reče glede nastanka (kako) in razvoja vesolja je znanost. Ni drugega. Filozofija ne more reči ničesar o tem zakaj in kako je nastalo vesolje, lahko pa reče marsikaj drugega (meni osebno celo pomembnejšega).