Problemi je napisal:
No pa zaključimo.
Saj smo že...
Kaj je zdaj to, argument ali ugibanje, nekaj tretjega? Poleg tega opredeli »pravi« vernik, torej kdo je »pravi« vernik?
To je
argument iz statistične verjetnosti. Pravi vernik je tisti, ki resnično verjame v dogme svoje religije, za razliko od 'folklornih' vernikov, ki so sprejeli religijo kot vero svojih staršev (
'ne branim se je vere Bogomile, /.../v njih le spoštvál očetov sem postave;') in ki se udeležujejo raznih obredov
pro forma, ne pa ker bi dejansko verjeli v religiozne fantazme.
Ponovno, je to argument? Najprej, tudi teroriste je strah, strah pred smrtjo. Nemalokrat odpovejo pred izvršitvijo naloge. Poleg tega, mi razločiš katera je bistvena razlika v kontekstu debate o strahu pred smrtjo med nekom, ki se gre boriti v revolucijo, recimo oktobrsko, katerega glede na to, da je prostovoljec verjetno ni strah pred smrtjo ali pa nekoga ki je, sicer v naših očeh terorist, sam pa se prav tako smatra za revolucionarja, borca za osvoboditev? Torej, kdo je »rdečemu« revolucionarju »spral možgane«? Gre tudi za vero?
Neverjetno je kako nekdo, ki je takšen poznavalec Marxa, kot si ti vojko, tako površno obravnava teorijo ideologij.
Seveda je (močan) argument. No, tudi teroristi iz verskih pobud imajo genetsko vgrajen strah pred smrtjo. Toda – in v tem je poanta celotne debate, ki jo ti očitno ne razumeš ali nočeš razumeti – religije s svojimi obljubami večne blaženosti še posebej za mučenike (šahid, μάρτυς 'martyr') skušajo premagati ta prvinski strah. Očitno jim uspeva. Kar zatopi se v srepe, blazne in brezizrazne poglede mladih šahidov (ki jih gledaš
post mortem, potem ko so se že razstrelili), ko so torej že premagali ta strah, saj se opasani z razstrelivom podajajo na pot kamikaz brez vrnitve! Ali vidiš v njihovih pogledih strah pred smrtjo (kar bi bilo hudičevo normalno!) ali pa bebast steklen pogled kadilca opija?
Da ne boš prigovarjal, da govorim samo o islamu, pojem mučenika pozna tudi krščanstvo (pa hinduizem, sikhizem in še kakšna vera). Ta pojem opisuje človeka, ki v teološkim kontekstu iz predanosti svojemu verskemu prepričanju žrtvuje samega sebe in prostovoljno sprejema mučenje in nasilno smrt. Mučeništvo se v krščanski doktrini razume kot akt, ki briše grehe, pri nekrščenih kristjanih pa nadomešča krst z vodo s krstom s krvjo („
baptisimus sanguinis“).
To je argument proti »slamnatemu možu«. Preberi še enkrat, kaj sem sploh napisal. Poleg tega, kaj pa kompenzira strah pred smrtjo pri ateistih, namreč opažam, da ne hodimo ravno paranoično okli in prežimo kdaj na nas doletela. Skratka, strah pred smrtjo ni temelj za ideologijo. Iskati ga je potrebno drugje.
Vedno več 'slamnatih mož' vidiš okoli sebe,
problemi.
"Strah pred smrtjo pri ateistih" ne 'kompenzira'
nič, ker ga pravzaprav
nič ne more 'kompenzirati'. Ateisti smrt racionaliziramo s prepričanjem, da je to naravni tek stvari, ireverzibilen razpad organske materije, ki pomeni dokončno izničenje osebka. Prav zato, ker štejemo smrt za konec vsakega bivanja, vztrajamo pri tem, da imamo samo eno življenje ("- in eno smrt", je dodal pesnik Župančič), ki ga je treba živeti polno, ne pa se trapiti z verovanjem v nekakšno posmrtno življenje, ki je šele ono pravo...
Ja, prav "strah pred smrtjo (in tistim, kar pride po tem po 'poslednji sodbi')
JE temelj za..." moč religij. Vsaj za najvplivnejše monoteistične (za ostalih 3.998 ne vem) religije je nenehno vcepljanje strahu pred maščevanjem božanstva za zemeljske 'grehe' tisti perniciozni temelj, na katerem počiva njihov strupeni prijem.
Zakaj je označevalce kompenzira tam pod narekovaji.
Sem ti že spredaj pojasnil, pa še enkrat: zato, ker 'kompenzacije' smrti enostavno ni. Če povzamem definicijo, ki si jo navedel iz SSKJ, smrti ne more "nadomestiti, nadoknaditi" nič, še najmanj pa infantilna vera v posmrtno življenje.
Ampak zopet napačno posplšuješ. Obstajajo koncepti, kjer smrt oziroma nepojmljivi nič ne predstavlja nič groznega, temveč najvišjo možno kvaliteto, osvoboditev iz karmičnega kroga, recimo nirvana v budizmu. Torej za religije oziroma filozofije, ki vsebujejo koncept karme to ne velja.
Ja, o čem pa že nekaj časa 'divanimo', če ne o tem, da skušajo religije prikazati smrt le kot vrata v neki drug svet, ne pa kot dokončni in ireverzibilni konec osebka?! In da so zato nevaren opij, saj ljudi odvračajo od akcije, od aktivnega življenja, ki da je baje le kratek sprehod po 'solzni dolini'?!
Zopet »slamnati mož«.
Otresi se že enkrat te fiksne ideje, da vsi napadamo slamnate može, če ti takoj ne damo v vsem prav.
Ampak, mimo tega. Hegemon prek ideologije oziroma ideoloških aparatov ne interpelira individuume v subjekte zaradi strahu temveč koristi. Subjekti se kot taki ne prepoznavajo zaradi strahu, ampak »napačne zaveti« kot bi rekel Marx. Hegemonu vera populacij oziroma ideologija služi zgolj za to, da populacije lažje prenašajo izkoriščanje. Tudi kapitalistično izkoriščanje.
Popolnoma zgrešeno! Že Stari Rimljani so vedeli:
Derint dum metuat! (Naj kar sovražijo, dokler se le bojijo!", Accius).
To o taktiki hegemonov drži, toda tudi religije spreminjajo ljudi v tresoče kreature, ki klečijo pred maliki in v strahuspoštovanju molijo k svojim namišljenim, maščevalnim in krutim božanstvom. Tudi tvoja misel o 'španoviji' med klerom in državo drži, kajti obe imata od svojih prestrašenih, strahospoštovanja polnih ovčic koristi.
Mah, če bi igrale zgolj na to čustvo jih že zdavnaj ne bi bilo več. Če bi bili ljudje verni zgolj zaradi strahu pred smrtjo ali pač kakega drugega strahu, ne bi toliko grešili zoper postavo, katero koli pač.
Brcaš mrtvega psa: nihče ni trdil, da so "ljudje verni
zgolj zaradi strahu pred smrtjo ali pač kakega drugega strahu," rekli smo samo, da je strah pred smrtjo, ki ji sledi nekakšna 'poslednja sodba', močno orodje, s katerim privabljajo in držijo v železnem objemu svoje vernike.
S 'človek' je po moje mišljen pripadnik vrste Homo s.s.
Bejž, jaz sem pa menil, da misli na pripadnika vrste Ambystoma mexicanum.
Povsem narobe si mislil...
Tam je človek napisano na splošno, torej ali velja za vse, ali zgolj za tiste, ki manipulirajo s (so)človekom?
Kako to misliš: 'človek na splošno'?!
Želiš tu »podtakniti«, da si napisal kaj je bistvo svake religije?
Insinuacijo vidiš le ti. Že večkrat sem decidirano napisal, kaj menim da je 'bistvo svake religije'. Kar poišči!
vojko je napisal/-a:
Religija ima tesno in neposredno zvezo "z občutki ob neznanemu dogodku ali pa definiranju prihodnosti" in igra prav na to karto! Ali ni prav smrt "neznani dogodek" par excellence? Ali ni strah "pred prihodnostjo", ki jo definirajo religije za grešnike in nevernike prav strašljivo resničen, če verjameš v razne 'poslednje sodbe' in posmrtno življenje?
Kar napišeš velja tudi za ateiste. Tudi za ateista je smrt neznan dogodek, tudi ateiste je strah »pred prihodnostjo«, četudi ni definirana za grešnike in nevernike. Skratka, ali boš že napisal kaj je bistvo vseh religij, ali raje odnehamo stem.
Spredaj sem razložil odnos ateistov do smrti. O bistvu religij glej spredaj!