Ne razumem, slovnična pomota?Roman napisal/-a:Hotel sem reči, da pojem predvsem pomen.Rock napisal/-a:Jaz naj bi uvedel nov pojem?Roman napisal/-a: Vsak, ki uvaja v mišljenje nek nov pojem, je dolžen povedati, kaj pod tem pojmom misli, torej njegovo bistvo.
Človek svoje duševno doživljanje (veselje, žalost, ...) zaznava neposredno (in to je edina neposredna zaznava).Gre za lastnosti, ki jih znanost lahko tudi meri.
------------
Samo v pomenu, da jih 'izmeri posredno'.
-------------
Vse merjenje, celo vse zaznavanje je posredno.
Včasih je pomembnejša celota, včasih del. - Brez 'vseh' delov ni celote; če manjka konst. el., ni več npr. človeka (obglavljenega človeka zna medicina ohranjati pri vegetiranju, nima pa več to bitje pr. sposobnosti [see infra]), če manjka nebistven del (mezinec), bistvo (človek) obstaja dalje.Celota je pomembnejša od dela.
---------------
Brez delov ni celote.
Takrat si imel priložnost, da si bil natančen, in sedaj zopet.Spominjam se, da si pred časom hvalil Übermensch-a.
--------------
Si prepričan, da si me prav razumel?
To je zanimva tema (Niče, nacizem). - Tudi Bi. govori o 'novem človeku' (človek se mora ponovno roditi; tak človek ni pod postavo), kar je še en razlog več za večjo besednost.
Ali bistvo sploh obstaja? Je samo beseda (nomen)?Obstoj je pred bistvom.
--------------
V kakšnem smislu?
--------------
V najsplošnejšem.
Kako odlično bi bilo, da bi se vedno ekstenzivno izrazil.Pri razmerju 'celota - del' nas zanima medsebojno vrednostno razmerje (ne ontološka narava - to rešuje definicija, opredelba).
----------------
Kaj pomeni "vrednostno razmerje"? Pomembnost? Tu je moje mnenje jasno: bistveni deli/lastnosti so pomembnejši od nebistvenih, pomembnost celote je enaka pomembnosti bistvenih delov/lastnosti. Pri čemer se mi vse to zdi bolj nepotrebno premetavanje pojmov. Filozofiji ne pripisujem tako pomembne vloge. Kot sem že dejal, se ukvarja s stvarmi, ki jih ni.
Hvala za odg.
Po m. mn. ima filozofija še pomembnejšo vlogo.
Kot konceptualizem označujemo stališče, da je pojem tako beseda kot tudi abstraktni produkt človekovega uma. - Ali pa je pojem tudi bit, se še ne morem odločiti. (Imenitno bi bilo imeti dokaze, da je imel Platon, s svojo 'votlino', prav.)Mi lahko poveš kaj več o tem, kako to misliš?
---------------
Recimo: država, pravna oseba, gozd, kup peska, ljubezen, sovraštvo, usmiljenje: so to le besede?; so tudi splošni pojmi, ki pa obstajajo le v razumu (in jih človek ustvari z abstrahiranjem in sintezo)?; ali so tudi bit (realno obstajajo)?
-----------------
Vprašal te bom takole: Kaj pomeni, da pojem obstaja v razumu? Če pojmi realno obstajajo, bi morda znal najti kak primer?
Vztrajam pri svoji pripombi, in te prepuščam Bargu.Rock napisal/-a:Jaz sem Barga razumel, da je povprašal, na podlagi česa si definiral 'kriterij', in kako boš dokazal, da tvoja definicija ni arbitrarna, ampak utemeljena.
--------------
V SSKJ je beseda "kriterij" opisana z besedico "kar". Jaz bi vseeno rekel, da gre za skupek lastnosti, ki jim morajo ustrezati predmeti, da lahko pridejo v neko množico. Ampak Bargo je, preden je zašel, padel v rekurzijo, na katero ni mogoče smiselno odgovoriti.
Se ne strinjam. Bitje 'človek' lahko presojamo z različnih vidikov. (btw, zato je filozofija racionalno najpomembnejša znanstv. disciplina.) - Normalno ima človek 2 roki. (Celota.) - Če mu amputirajo 1 roko, ni več celota, je pa še vedno človek. (btw, pod pojem oseba spada tudi človek; pravno sposobnost ima samo oseba; žival, rastlina nimata pr. sposobnosti; bitje, ki ne bi bil 'človek' [spaček, monstrum, ...] - ne bi imelo pr. sposobnosti.Ti nisi napisal gornjega, temveč: "Kriterij /.../ kaj gre v neko množico, je seveda za to množico pomemben, ni pa pomemben za to, ali je množica celota. Če kriterije spremenimo, dobimo drugo množico, ki pa je spet celota."
---------------
Ja. To, da je množica celota, ni odvisno od njenih delov oziroma od kriterijev, kaj je v množici.
Sedaj je že nekoliko jasneje(?)Poleg tega nisi definiral ne množice, ne celote.
-------------
Res je. Pogovarjamo se, kakor da vemo, o čem se pogovarjamo.
Lahko boš podal svoj pogled na m. g. izvajanja o 'človeku'.Poleg tega se ne pogovarjava o pravkar omenjenih pojmih kot takih, ampak o razmerju med delom in celoto, o tem razmerju pa ne govoriš.
-----------------
Mislim, da o tem razmerju ni več kaj reči. Razmerje je to, da je nekaj del nečesa drugega. V nekaterih ozirih je pomembno še to, da se deli med seboj držijo (avtomobil, molekula). Če sem kaj spregledal, pa me prosim opozori.
Se ne strinjam.Če uvedeš pojem (množica), in nato govoriš o celoti (pri čemer poudarjaš, da ne gre za enakost), preskakuješ.
-------------
Nič hudega.