problemi napisal/-a:Rock napisal/-a: Čitaj natančneje: ne "bilo", ampak "obilo".
A, resnično sem napačno prebral, ampak svojega zaključka kljub temu ne rabim spreminjati. Lahko pa sem natančnejši, dognanj, ki jih je dognala moderna znanost, in ki gredo v širino in globino, je obilo.
Takih dognanj ni.
Jaz sem uporabil izraz ('predmet obravnave') v natančnem pomenu.
---------
Prav. In jaz sem ti natančno povedal, da je tvoja teza napačna.
Tvoja teza ne drži.
Se ne strinjam. V izkustvenih disciplinah obstaja dogma, da so ne-merilne metode nesprejemljive.
-----------
Četudi bi ta dogma resnično obstajala, to še ne pomeni, da teologija ne temelji na dogmatizmu. Z drugimi besedami, ne poslužuj se argumenta proti "slamnatemu možu".
Prav gotovo, da teologija ne temelji na dogmatizmu.
Tvoj prvi stavek ("Tako je.") pove, da se strinjaš.
----------
Strinjam se, da je moč doseči družbene spremembe ali potem etabliranih institucij ali pa z (oboroženim) uporom. Torej s tem sem se strinjal, s čim drugim se tako ne bi mogel, saj gre za dilemo (ali/ali).
Pozabljaš na 'volitve'. Po drugi sv. v. se je politični sistem Jugoslavije spremenil, iz monarhije v republiko (pravna diskontinuiteta).
Dalje, 'dilema' predpostavlja dve možnosti, ki sta obe slabi.
Če sta možnosti enakovredni, govorimo o 'alternativi'.
Glede nadaljevanja pa: midva ne obravnavava, kaj je Marx hotel doseči (v tem pogledu se 'socialni demokrati' in 'marksisti' ne razlikujejo), ampak kako.
----------
Mi prosim citiraš iz Marxa, kjer govori o tem, kako doseči? Ko boš napisal citat, boš prišel do podatkov, kako je to Marx hotel doseči. Spoznal boš med drugim tudi teorijo vrednosti, vrednostne produkcije, presežene vrednosti ... Ob tem boš seveda spoznal tudi, kako je Marx hotel nekaj doseči.
Definitivno pa ne mislim skupaj s teboj obravnavati marksistično teorijo.
Tvoje prejšnje mnenje je pomotno? ("[Marx in Engels] sta se dobro zavedala, da bo revolucija oborožena, govorita celo o terorju, terorju proletariata.")
Pred leti so bili oboroženi puči v J Ameriki tako rekoč vsakodnevni. Novejši primer: Egipt.
----------
In so tam imeli revolucionarji tanke? Si v Egiptu ali Tunisu videl upornike kako s tanki lomastijo po prestolnici? Poleg tega, kar je zopet "slamnati mož", ne mešaj puča in revolucije.
Puč je vrsta revolucije.
Sploh ima tisto, kar imenujemo 'revolucija', več oblik. Revolucije lahko teoretično kategoriziramo po različnih kriterijih.
Praktično je morda najvažnejše: ali se revolucionarji drže vsaj minimalnih pravil bojevanja (tedaj uživajo redno varstvo mjp), ali pa niti teh ne. (Američani imajo za te zadnje izraz 'bojevnik', in posebno taborišče.)
Tvoj način argumentiranja, ki je seveda povsem napačen, je pravzaprav že zelo moteč.
Gole trditve o napačnosti me dosti ne ganejo. Isto velja za tvoje čustvo motečnosti.
Če vzameš za kriterij 'ustavo', ga ne smeš v istem stavku spremeniti v 'pravičnost'. (S tem sva prispela do razlikovanja med 'pozitivno-pravnim pristopom' in 'naravno-pravnim pristopom'.)
-----------
Tudi pozitivno pravi ima za osnovo pravično(st) (etiko). Tudi ustava naj bi temeljila na pravičnosti. Mar ne?
Eno je 'najstvo' ("naj bi"), drugo je 'kajstvo' (dejstvo = tisto, kar je - ne glede na vrednote).
Po pozitivno-pravni teoriji sta 'pravo' in 'pravičnost' dve različni stvari. Prav tako po marksistični teoriji.
--------
Sta, seveda sta dve različni stvari, vendar naj bi bilo pravo pravično (vsaj tako so me na faksu, pri predmetu pravo, učili). Ali trdiš nasprotno, da naj bi bile pravne norme (v svoji osnovi) nepravične.
Predpisi države so lahko krivični, a so še vedno 'veljavno pravo'. (Poznamo latinski rek: Dura lex, sed lex.) V kategorijo krivičnega prava spadajo totalitaristični režimi 20. stoletja. Drugo je, ali je krivično pravo tudi 'obvezno'. - Glej tudi zgoraj.
Predpisi naj bi bili seveda čim boljši (čim bolj pravični).
Slovenci imamo sedaj neposredno priložnost, da oba aspekta vidimo z lastnimi očmi in občutimo na lastni koži. Cerar je profesor za pr. filozofijo in kot tak najbolj ve vse o pravičnosti.
Sploh pa, kot vidim, želiš implicirati, da pa naravno pravo temelji na pravičnosti.
Seveda je tako.
Pravičnosti koga?
Pravičnost je (zlahka) ugotovljiva iz 'kajstva'.
Hegemona?
Koga misliš s tem?
Če dodam še doktrino RKC: oblast je od Boga; oblastnikom se je potrebno pokoravati; toda, če pride do nasprotja, je potrebno Boga bolj poslušati kot državo [ne glede na ustavo, zakon ali komunistično partijsko direktivo].
---------
Ta doktrina je en navaden bull shit. Ena največjih nateg v zgodovini človeštva. Ki gre tako: RKC, in najvišjemu predstavniku Boga na Zemlji torej papežu, je Bog dodelil oblast. V kolikor ga svetne oblasti biksajo morate poslušati Boga, ker pa ta vendarle nima časa za vaše zdrahe, morate seveda poslušati njega predstavnika tu na Zemlji, ergo RKC oziroma papeža (škofa, župnika ...). Ovčice, če malo bolje pomislite in seštejeta dva in dva, lahko zaključite, da RKC pravzaprav je Bog. To je najbolj nizkotna ideologija, ki si jo je moč zamisliti s strani neke institucije.
Dobesedno ti dà krila za pristno življenje. Le rdeče zamenjaš s škrlatom. Moraš pa paziti, da nimaš pokvarjene navigacije, lahko bi se znašel v peklu.
Tudi 'očetje ameriške ustave' (18. stoletje) v tem smislu: obstaja pravica do upora zoper oblast, če je ta postala nelegitimna. - In še marsikdo tako misli.
----------
So "očetje" mogoče še povedali, kdo odloči o temu ali je oblast nelegitimna?
Seveda so utemeljili svoj nazor. Z argumenti, ne s citati podrepnikov ali s terorjem.
So predvideli referendum na to temo, al kako?
Niso predvideli referenduma. Ocenili so, da so Britanci pretirali. Odcepitev je uspela, danes so ZDA vzor za demokracijo, ustavo in prosperiteto.
S tem ko (neodvisni in samostojni) sodnik ugotovi, da je žrtev utrpela nasilje, objektivno ugotovi njeno prizadetost.
-----------
Ugotovi subjektivno, to dobro veš. Kot sem rekel gre pri sodstvu za utvaro objektivnosti.
Po pravu RS je potrebno ugotoviti materialno resnico. Postopniki dajejo za to primerna sredstva. - Pravosodje moderne demokratične države pomeni vrhunsko objektivnost.
Zgolj en primer, zelo bogat človek, ki je sposoben angažirati vrhunske odvetnike, posili neko siroto, katere pravice na sodišču zastopa tožilec začetnik. Je lahko v tem primeru sodba objektivna?
Morda bi še sodnika zamenjal s političnim komisarjem?
Očitno si pristaš naravnega prava.
Me veseli.
-----------
Sploh ne. Prvotna akumulacija kapitala temelji na naravnem pravu oziroma krščanski etiki, natančneje protestantizmu. V takratnem pravu ni bila nikjer zapisana pravica do odtujitve (kraje) produkcijskih sredstev.
Ne sledim tvoji miselni poti.
Če uporabim tvoj način 'razmišljanja': srednjeveška Cerkvena inkvizicija; boljševistična revolucija, fašizem, nacizem; plava garda, bela garda, domobranci; - povsod gre za 'napako perspektive'?
------------
Govoril sem o tvoji napaki perspektive.
Si navajen trditve dokazovati s trditvami?
To je že tretji "slamnati mož", če ne že četrti.
Lahko boš skreiral imenitno slamnato inštalacijo.
Ali sploh ima smisla nadaljevati pogovor?
Ali ne uživaš v izmenjavi stališč?