Ne, ne razumeš; samo zate podnapisi, ki si jih že bil deležen:Zajc napisal/-a:Kje pa, Grantova monografija Jesus: an historian's review of the Gospels, ni to, kar pravi naslov in o čemer govorijo recenzije, v resnici gre pri tej knjigi za zbirko kuharskih receptov. Grant in drugi zgodovinarji se namreč z zgodovinskostjo Jezusa "ne ukvarjajo".shrink napisal/-a:Narobe: tudi z zgodovinskostjo Jezusa se ne ukvarjajo.Zajc napisal/-a:Da se zgodovinarji ne ukvarjajo s preučevanjem bibilije, pa seveda drži - ukvarjajo se (nekateri) le z obravnavo nekaterih zgodovinskih vprašanj, povezanih z njo, npr. vprašanje zgodovinskosti Jezusa. Da pri tem uporabljajo biblijo kot pomemben zgodovinski vir, je tudi jasno. (Npr., zgoraj navedena zgodovinarja Grant in Carrier sta pri svojem raziskovanju gotovo kot vir uporabljala tudi biblijo.)
Te razumem.
shrink napisal/-a:Hah, ne, zame je tisti manjšinski delež zgodovinarjev še vedno zanemarljiv.
Samo zate podnapisi:Zajc napisal/-a:Seveda, v zgoraj navedeni knjigi se sklicuje le na druge zgodovinarje. Biblije (oz. evangelijev) sploh ne uporablja kot zgodovinski vir, ne glede na to, o čem se gre vsa knjiga in kaj je jasno napisano v predgovoru in v vseh recenzijah. Knjiga je v resnici zbirka kuharskih receptov.shrink napisal/-a:Za Granta sem že povedal, koliko je njegovo mnenje merodajno (nič, ker je zgolj povzemal druge:
viewtopic.php?p=113478#p113478
"One will note that Grant’s statement [op. 'In recent years ‘no serious scholar has ventured to postulate the non-historicity of Jesus’—or at any rate very few, and they have not succeeded in disposing of the much stronger, indeed very abundant, evidence to the contrary.'] about answering and annihilating, and the remark about serious scholars, are in quotes, and are in fact the opinions of previous writers."
In kdo so ti "writers"? Morda zgodovinarji? Da se ne boš preveč mučil:
Roderic (Rodney) Dunkerley (1884–1966), religious writer
Otto (Oskar) Betz (1917-2005), deutscher evangelischer Theologe und Neutestamentler.
Toliko o "kuharjih" zgodovinskosti Jezusa.
Narobe (drugič):Torej priznaš, da Carrier demantira tvojo trditev, da naj se zgodovinarji s tem ne bi ukvarjali. Napredek.shrink napisal/-a:Carrier pa seveda spada v tisto zanemarljivo peščico "scholars", ...
Očitno pa sam nazaduješ, ker te daje selektivna retrogradna amnezija.shrink napisal/-a:Hah, ne, zame je tisti manjšinski delež zgodovinarjev še vedno zanemarljiv.
Spet sprenevedanje:Zajc napisal/-a:Bedarija. Zgornji stavek sem napisal kot komentar na Vojkovo vprašanjeshrink napisal/-a:za katere si pa bil še nedavno prepričan, da so sami zgodovinarji:Zajc napisal/-a:Gre za vodilne strokovnjake svojega področja (antična zgodovina) in za njihovo strokovno mnenje.
Še slepcu je iz tega jasno, da se:Zajc napisal/-a:Seveda gre za stališče tistih, ki so strokovnjaki za antično zgodovino in ki so kompetentni pisati o tej tematiki. "Who write on the subject" torej, kaj je tukaj narobe?vojko napisal/-a:Ad1) Poudarek je seveda na delu stavka: /...who write on the subject ../Zajc napisal/-a:1)Saj ta procent je dosežen. Wikipedija pravi: "The vast majority of scholars who write on the subject agree that Jesus existed." Procent sicer ni eksplicitno naveden, ampak "vast majority" najbrž pomeni ravno tam tekje okrog 95%? Oziroma, kolikšen procent bi ti prisodil tej besedni zvezi?
2)Lahko torej začneva debato? Kaj praviš, je hodil po vodi?
Hej, zakaj je naenkrat to pomembno, če pa si zgoraj pristal na procente in pristanka nisi pogojeval z nikakršno "svetovnonazorsko provenienco"?vojko napisal/-a:Kratek 'Pokaži, kaj znaš!': Kaj misliš, kakšne svetovnonazorske provenience so v veliki večini 'scholars who write on the subject'?' Trikrat lahko ugibaš!
Ampak, če želiš odgovor - ki je seveda popolnoma irelevanten - ti lahko poskušam ustreči: Glede na to, da gre za zgodovino zahodnega sveta, so najbrž tudi ti strokovnjaki pretežno iz Evrope in ZDA. Upoštevati je treba tudi, da je med znanstveniki občutno več ateistov kot med navadno populacijo. Jaz bi rekel 1/3 kristjanov, 1/3 ateistov in 1/3 ostalih. Ampak, kot sem rekel, to je povsem irelevantno. Gre za vodilne strokovnjake svojega področja (antična zgodovina) in za njihovo strokovno mnenje.
"Seveda gre za stališče tistih, ki so strokovnjaki za antično zgodovino in ki so kompetentni pisati o tej tematiki. "Who write on the subject" torej, kaj je tukaj narobe?"
nanaša na:
"The vast majority of scholars who write on the subject agree that Jesus existed."
Ja, "The vast majority of scholars who write on the subject agree that Jesus existed" = "Seveda gre za stališče tistih, ki so strokovnjaki za antično zgodovino in ki so kompetentni pisati o tej tematiki"
je res kardinalna bedarija, na katero te je že opozoril vojko, ampak ti se še naprej sprenevedaš.
Še bolj bedast sklep (razlog je, jasno, sprenevedanje)Glede na to, da pri "scholars who write on the subject" na Wikipediji zgodovinarji niso nikjer eksplicitno navedeni kot izjema (popravi me, če se motim glede tega) lahko ponovim, da ta navedek potrjuje, da so prav zgodovinarji glede historičnosti Jezusa precej enotni. (Seveda pa Wikipedija s "scholar" pove več: vsi kompetentni strokovnjaki, vključno z zgodovinarji, so glede historičnosti dokaj enotni.)vojko napisal/-a:Kaj misliš, kakšne svetovnonazorske provenience so v veliki večini 'scholars who write on the subject'?' Trikrat lahko ugibaš!
"Zgodovinarji niso nikjer eksplicitno navedeni kot izjema lahko ponovim, da ta navedek potrjuje, da so prav zgodovinarji glede historičnosti Jezusa precej enotni."
Oglej si više lastne kardinalne neumnosti.Neumnost.shrink napisal/-a:To je le tvoje naivno prepričanje: če bi se nanašal na oboje, bi bil postavljen 2x, ne pa zgolj za "historians".Zajc napisal/-a: Mislim, da se "[who?]" v tem primeru nanaša tako na preučevalce biblije kot na zgodovinarje, saj niti prvi niti drugi v Wikipediji niso podprti z referenco. Da bo tekst treba popraviti/izbrisati, v kolikor reference ne bodo dodane, pa drži. Wikipedija ima visoke standarde zapisovanja in citiranja.
Raje si nastavi ogledalo: smešno je le tvoje vztrajanje na:Smešno mi je tvoje vztrajanje v očitni zmoti. Namesto da bi se takoj popravil (lapsusi se pač dogajajo, ni problem), se zaplezaš v eno čudno pozicijo slepega vztrajanja. Kdo bi te razumel.
"The vast majority of scholars who write on the subject agree that Jesus existed" = "Seveda gre za stališče tistih, ki so strokovnjaki za antično zgodovino in ki so kompetentni pisati o tej tematiki"
Ko se ti dokaže, da se "vast majority of scholars" nanaša na teologe in njim podobne učenjake, se sprenevedaš z imbecilnimi sklepi tipa:
"Zgodovinarji niso nikjer eksplicitno navedeni kot izjema lahko ponovim, da ta navedek potrjuje, da so prav zgodovinarji glede historičnosti Jezusa precej enotni."
Takšni sklepi so vredni tvojega simpatizerja Rocka, ki te, to pa verjamem, lahko povsem razume.
Kaj je zdaj to, sprašuješ? Spet sprenevedanje; izredna ponovitev zate:No, biblija je brez dvoma pomemben zgodovinski vir:shrink napisal/-a:Jasno je le to, da zgodovinarji mitov nimajo za zgodovinske vire.Kot takega ga uporabljajo mnogi zgodovinarji, npr. Grant:Wikipedija napisal/-a:The historical reliability of the Gospels refers to the reliability and historic character of the four New Testament gospels as historical documents.(Povzetek Grantove monografije Jesus: an historian's review of the Gospels na AmazonThe gospels are studied in the same way as other ancient historical sources
Kaj je zdaj to?
"One will note that Grant’s statement [op. 'In recent years ‘no serious scholar has ventured to postulate the non-historicity of Jesus’—or at any rate very few, and they have not succeeded in disposing of the much stronger, indeed very abundant, evidence to the contrary.'] about answering and annihilating, and the remark about serious scholars, are in quotes, and are in fact the opinions of previous writers."
In kdo so ti "writers"? Morda zgodovinarji? Da se ne boš preveč mučil:
Roderic (Rodney) Dunkerley (1884–1966), religious writer
Otto (Oskar) Betz (1917-2005), deutscher evangelischer Theologe und Neutestamentler.
Toliko o "kuharjih" zgodovinskosti Jezusa.