vojko napisal/-a:Ne, to ni vikanje, problemi, to je prva oseba množine. Napisal se, da 'smo videli', saj menda ne misliš, da samo jaz berem tvoje umotvore?
Za druge lahko zgolj ugibava. Oglašaš se zgolj ti.
Potrjuješ z vsakim postom kar sem sumil od začetka: niso ti jasne osnove mednarodnih financ, zato navajaš irelevantne podatke.
Bejž? Mi lahko citiraš kje sva primerjavo omejila zgolj na mednarodne finance?
Absolutna [/b]vsota kreditov/pomoči, za katero je zaprosila posamezna država ne pove skoraj nič o njeni solventni sposobnosti in mednarodni boniteti.
Pa saj ravno zaradi solventnosti so zaprosili za pomoč. Zaradi česa drugega? Ker niso imeli kaj drugega početi, pa so rekli, ajd da zaprosimo za nekaj deset milijard pomoči. Pomoči, bebo, pomoči!
Relevantni podatek je javni dolg kot delež DBP.
Tudi, ampak za primerjavo stanja med različnimi državami ni edini. Kar bi ti, ki si si na jasnem o "ABC komparativnih mednarodnih financah", to pač moral vedeti.
Sploh pa:
"
V večini primerov se kot najbolj verodostojen pokazatelj zadolženosti in državnega tveganja (sovereign risk) uporablja razmerje med javnim dolgom in BDP-jem, kar je lahko zavajajoče . Države PIIGS niso imele, z izjemo Grčije (132 %), izrazito visokega razmerja med javnim dolgom in BDP-jem. Pole tega niso izstopale, z izjemo Irske (662 %), v deležu celotnega dolga v BDP-ju.
Kljub temu so zaradi slabih izgledov gl ... olževanje. Struktura dolga v državah PIIGS se razlikuje, kar pomeni, da bi se moral proces razdolževanja in ukrepi v teh državah razlikovati. Delež javnega dolga je največji v Italiji in Grčiji, medtem ko na Irskem največji del dolga bremeni finančne institucije. Največji delež dolga v Španiji in Portugalski predstavlja dolg podjetniškega sektorja, medtem ko javni dolg ni tako izrazit."
(
http://www.infond.si/nc/info-tocka/clan ... struktura/
Pa tudi glede na ta parameter je moč najti primerjavo med Grčijo in Portugalsko, Španija pa ima nekoliko nižji in sicer 96,8%:
Najvišji delež javnega dolga glede na BDP je imela
Grčija (174,1 odstotka BDP), Italija (135,6 odstotka) in
Portugalska (132,9 odstotka). (
http://www.delo.si/gospodarstvo/finance ... -dolg.html)
Poleg tega:
"Toda vrnimo se k bistvu problema: je visok javni dolg problematičen? Ne boste verjeli, toda – razen ”počeznega” udrihanja po njem – stroka ali pa zgodovina o tem nimata jasno izdelanega mnenja. Kot kaže zadnji, popravljen World Economic Outlook (IMF, 2014), je ob nizki gospodarski ravni v razvitih državah problematična predvsem višina javnega dolga. Javni dolg v državah evrskega območja naj bi letos presegel 95% BDP, v ZDA 109% BDP, na Japonskem pa kar 243% BDP, medtem ko je povprečje vseh ostalih držav v razvoju samo 33%. Visok javni dolg je problematičen, ker po eni strani zaradi stroškov financiranja lahko postane nevzdržen, po drugi strani pa zmanjšuje manevrski prostor države v primeru krize. Ob že zelo visoki zadolženosti, bodo v primeru resnejše recesije investitorji manj pripravljeni financirati dodaten dolg, ali pa le po višji obrestni meri (razen seveda, če državi ni ime ZDA, Japonska, Nemčija, Francija ali V. Britanija). /... / Hkrati je prišlo tudi do ugotovitve, da visoka raven javnega sama po sebi ni problematična za gospodarsko rast. Leta 2010 sta namreč Carmen Reinhart in Kenneth Rogoff z odmevno študijo “Growth in a Time of Debt” pokazala, da naj bi bil dolg nad 90% problematičen, saj naj bi države nad to mejo v povprečju dosegale celo negativne stopnje rasti BDP. Toda kmalu se je pokazalo, da sta Reinhartova in Rogoff v študiji zavajala, saj nista vključila vseh držav in vseh let oziroma jih nista pravilno zajela. Herndon, Ash in Pollin so v lanski študiji podrobno razkrili zgornje napake in hkrati pokazali, da ni neke zgornje meje javnega dolga, po kateri bi gospodarska rast začela sistematično upadati. Ali drugače rečeno, stopnje rasti v državah z dolgom med 90 in 120% BDP niso statistično različne od stopenj rasti držav z dolgom med 30 in 60% BDP ali med 60% in 90% BDP.
Letos februarja je v novi študiji IMF sam zabil žebelj v krsto mita (pre)visokega javnega dolga. Raziskovalci IMF Pescatori, Sandri in Simon so v študiji “Debt and Growth: Is There a Magic Threshold?“) pokazali, da med dolgom in gospodarsko rastjo ni značilne povezave. Ugotavljajo, da ne obstaja neka magična meja, nad katero bi dolg negativno vplival na gospodarsko rast, kot sta denimo trdila Reinhartova in Rogoff (2010), pač pa so pokazali, da je pri povezavi med dolgom in rastjo treba gledati daljše časovne učinke in ne zgolj kratkoročnih. Če gledamo učinke dolga samo na rast v naslednjem letu, je visok dolg zelo problematičen za rast, pri 5-letni dinamiki rasti že manj, medtem ko pri 10- ali 15-letni dinamiki rasti dolg nad 120% BDP ni nič bolj problematičen kot dolg v višini 50% ali 70% BDP. To je seveda logično, saj gre za preprosto aritmetiko. Države namreč dolg povečujejo v času krize (prek avtomatskih stabilizatorjev ali prek reševanja bank in podjetij), ko imajo negativno gospodarsko rast, kar seveda logično privede do negativne povezave med višino dolga in rastjo, če gledamo učinke dolga na rast samo v naslednjem letu. (
http://damijan.org/2014/03/31/mit-javnega-dolga/)
Mogoče še to (tudi v kontekstu odpisov dolgov prezadolženim državam):
"Po mnenju Philippa Vorndrana, investicijskega stratega družbe Flossbach & von Storch, bi morala Grčija za pet let zapustiti območje evra ter ponovno prevzeti drahmo. "Zmanjšanje dolga Grčije bi rešilo le vprašanje solventnosti, ne pa tudi njene konkurenčnosti. Grčija že sedaj, zgolj pri okoli petodstotni obrestni meri, namenja 30 odstotkov proračuna samo za plačilo obresti na njen javni dolg," opozarja Vorndran in dodaja, da se bo v prihodnjih letih ta delež še zvišal. Ob tem je izpostavil Japonsko, kjer javni dolg dosega 220 odstotkov BDP in je tako skoraj še enkrat višji kot v Grčiji, a Japonska kljub temu za obresti namenja nekajkrat manjši delež proračuna, saj plačuje le enoodstotne obresti na svoj dolg. "To je Japonski uspelo, ker je svoje pokojninske sklade prisilila, da kupujejo državne obveznice in tako ustvarjajo nenehno povpraševanje. Toda, ko se bo japonsko prebivalstvo začelo upokojevati, bo morala Japonska investitorje iskati v tujini, ti pa svojih sredstev ne bodo pripravljeni investirati po tako nizki obrestni meri. Tedaj se bo japonska ponzijeva shema zlomila," meni Vorndran.
Dobro ne kaže niti preostalim svetovnim velesilam. Leta 2040 bo morala Velika Britanija samo za obresti za svoj javni dolg plačati kar 30 odstotkov BDP, ZDA okoli 25 odstotkov, veliko boljše niso niti napovedi za nekatere preostale večje evropske države. Čeprav so državne obveznice razvitih držav obravnavane kot manj rizične, Vordran izpostavlja predvsem obveznice držav v razvoju, kjer je javni dolg v primerjavi z BDP mnogo nižji kot v razvitih državah.
"Toda javni dolg je le ena stran kovanca. Na drugi strani je zadolženost potrošnikov," opozarja Vorndran. Najhuje je v ZDA in Veliki Britaniji, kjer zadolženost potrošnikov dosega okoli 100 odstotkov BDP, medtem ko je zadolženost prebivalstva v Italiji, ki ima sicer velik javni dolg, le okoli 33-odstotna. Prav zaradi tega se Vorndranu zdi neupravičeno, da se Italijo izpostavlja kot izredno problematično. Mnogo bolj tvegana je po njegovem mnenju Portugalska. Tej namreč prihodnje leto zapade več obveznic, poleg visokega javnega dolga pa je pri okoli 80 odstotkih visoka tudi zadolženost prebivalstva." (
http://www.dnevnik.si/posel/novice/1042357599)
"ABC komparativnih mednarodnih financah"
Če bi namreč izbrali tvojo metodo (Grčija pomoč v višini 110 milijard, Portugalska pomoč v vrednosti 78 milijard evrov, Španija 41,4 milijarde evrov) bi presenečeno 'ugotovili', da je najbolj zadolžena država na svetu ZDA, saj znaša tam javni dolg na današnji dan ob 12:25:10 17,908.896.201.921 t.j. 17.908 milijard ali skoraj 18 bilijonov US dolarjev in se VSAK DAN poveča za 2,45 milijarde dolarjev! Računajo, da bo ta dolg v letu 2015 presegel 22 bilijonov dolarjev. Toda to je le vzdržnih 72% DBP...
Pa kaj se krohotaš, ali je ZDA zaprosila za pomoč ker ni bila solventna. Omenjen države pač so. Pa koga ti hočeš prepričati s temi idiotskimi manevri? Posodobi podatke, ZDA so že okoli 100%, če te meje že niso presegle. Druga stvar, odgovori si na vprašanje, kdo v največji meri kupuje državne obveznice ZDA in v kakšni vrednosti, mesečno? Kakšna je sploh vloga FEDa? Takoj za tem se pa vprašaj, zakaj ECB ne odkupuje državnih obveznic?
Z drugega rakurza: če spremljaš bonitetne ocene, so ZDA vedno v samem vrhu.
Le zakaj, le zakaj?
Beri zgoraj.
Moral boš vzeti v roke kakšno knjigo o ABC komparativnih mednarodnih financah, šele potem boš lahko druge označil za idiote in bebčke, sam pa se ne boš smešil z 'ugotovitvami, "da so si te države povsem primerljive", pri tem pa 'prezrl', da se ključni podatek (% dolga v DPP) razlikuje za skoraj 100% (Španija 85%, Grčija 161%)
Beri "teorijo" zgoraj, pa ti bo jasno zakaj so omenjen države prijemljive. Aja tebi to no potrebno, ti imaš tečaj iz "ABC komparativnih mednarodnih financah"
Ali se ti delaš 'toša' ali pa nas na vsak način želiš žejne prepeljati čez to vodo?
Kdo se dela "toša" bova prav kmalu videla.
Kje v tej poplavi deplasiranih podatkov (Po podatkih Banke za mednarodne poravnave iz Basla so bile Grčija, Irska, Italija, Portugalska in Španija decembra 2009 dolžne nemškim bankam 704 milijarde evrov – kdo je sploh to problematiziral?)
Bebo šokirani, nihče tega ni problematiziral, gre pač za podatek v argumentu.
je ZANIKAN podatek iz vira, ki sem ga navedel, da so bile francoske banke ob grškem kolapsu izpostavljene za skoraj 40, nemške pa za 6,3 milijarde evrov (julija 2012)?!
Evo, kot sem rekel, bova sedaj videla kdo je "tošo":
Začniva z vprašanjem, do kje s e sedaj pojavi podatek "julij 2012". Seveda, iz tvojega rokava, je pač slamica, katere se potapljajoči oklepa. Namreč pogovor je šel tako:
vojko: "Napačno razmišljanje! To nima s kolonializmom nobene zveze. Kdo pa je silil Grke, da najemajo posojila pri nemških bankah? Tudi v mednarodnem obligacijskem pravu velja: pacta sunt servanda (pogodbe je treba spoštovati). Če pade to načelo, pade ves pravni sistem.
Poleg tega pa je pravi naslov za tvoje očitek Francija, saj so bile francoske banke izpostavljene do Grčije s skoraj 40 milijardami, nemške pa le z 6,3." -
Niti besede o letu 2012!
problemi: "Glede izpostavljenosti nemških bank in pa sploh početja svetovnih bank preberi zanimiv članek ..."
vojko: "Ne vem, kako ta link lahko uporabiš kot protiargument mojim trditvam, razen, če si mi hotel navesti vire, ki na splošno govorijo o "izpostavljenosti nemških bank", kar pa ni centralna tema te debate." -
Vojko, določa "centralno temo debate!"
Torej, od kje "julij 2012"? Ker je bil članek takrat napisan, ali ker so bili podatki takrat zajeti? Kaj pa leta 2009 ali 2010 ali 2011? Zgoraj piše: "Nemške terjatve do Grčije so konec junija 2011 znašale še 29,9 milijarde evrov,
od tega so bile terjatve nemških bank do grške države 17,5 milijarde evrov".
Zdaj pa si še preberi v enem od linkov, ki sem ti jih objavil, kako je Nemčija reševala svoje banke, in manjšala izpostavljenost? Ah, kaj bi ti bral, ti si tečajnik "ABC komparativnih mednarodnih financah"
Ja, res se vidi, jasno in razločno. Pa tudi, kdo ne zna najti relevantnih podatkov v statističnih biltenih...
Sem videl tvoje biltene.
