Ali ima Evropa krščanske korenine
Ali ima Evropa krščanske korenine
Za iztočnico nove teme bom uporabil le nekaj iztrganih navedb iz burne razprave v temi Medzvezna potovanja. Vseh komentarjev praktično ni mogoče prestavljati, ker so pomešani z drugo vsebino, lahko pa si jih ogledate od tukaj: viewtopic.php?f=21&t=4973&start=6015#p112949
Tema se mi zdi zanimiva in jo zato izpostavljam tudi za tiste, ki sicer na spremljajo raznoraznih vsakodnevnih vročih debat v Medzvezdnih potovanjih in bi jo sicer zgrešili.
Rock
Da ima Evropa krščanske korenine, je dejstvo.
derik
Da je imelo krščanstvo v evropski zgodovini pomembno vlogo, se seveda strinjam. A sam izraz "krščanske korenine" se mi zdi precej ohlapen in ga verjetno vsakdo razume po svoje, kar je lahko tudi eden od vzrokov, da ne sodi v ustavo. Evropski kulturni prostor zgodovinsko in filozofsko izhaja iz predkrščanskih kultur. Krščanski okvir je Evropa dobila pravzaprav šele s kronanjem Karla Velikega leta 800, kar se ujema z začetkom zlate dobe konkurenčnega islama, ki jo je na nek način takrat pomagal definirati (samo pokristjanjenje je bilo sicer končano šele v 12. st.). Pojav prosvetljenstva kakšnih 900 let pozneje pa že pomeni začetek zatona krščanske dominacije. Teh devetsto let v sicer tritisočletni evropski kulturni zgodovini jaz ne bi imenoval "korenine", pač pa obdobje.
Zajc
Odvisno od tega, kaj razumeš pod "korenine", in kaj razumeš pod "Evropa". Oboje ima lahko specifičen ali simbolen pomen. "Evropa" kot kontinent ima precej večjo starost od 3000 let, odkar je obljudena s "civiliziranimi" ljudmi, njene "korenine" izvirajo od nekje iz Pangee. "Evropa" s svojimi političnimi idejami in ureditvami ima korenine morda v stari Grčiji. "Evropa" s svojo prevladujočo religijo pa ima "korenine" bržkone v krščanstvu - ni mi znano, da bi pred časi starega Rima kaka druga religija postala bolj univerzalna na tem kontinentu in pustila več sledi v sodobnem času. To, na kar se koncentriraš ti v zgornjem komentarju, pa so sicer kronološko zgodnejša obdobja (npr. stari Rim ali pa npr. staroslovanska plemena?). Stari Rim je predstavljal predvsem koncentracijo oblasti (politično ureditev), staroslovanske kulture pa so tudi seveda pustile svoj pečat. Lahko se tudi to interpretira kot "korenine", ni pa nujno. Na splošno se strinjam s tabo, da je tekst dvoumen in ga je mogoče interpretirati na več načinov.
derik
Jaz bi rekel, da je prevladujoča religija, namreč krščanstvo, pustila Evropi določen pečat, ne pa, da predstavlja njene korenine. Današnje temeljne evropske vrednote so vendarle humanistične, humanizem pa ima korenine v antiki (ne samo v Grčiji, tudi v Aziji). Vendar pa ima tudi v današnji sekularni Evropi religija svojo pomemno vlogo, le da je ta stvar posameznika in ni več vsiljena od države.
Zajc
Če zapišeš izraz "humanizem" v evropsko ustavo, boš požel odobravanje s strani znanstvene in intelektualne skupnosti ter nerazumevanje s strani večine ostalih. Humanizem je bil v majhnem koščku Evrope, to je Grčiji, prisoten v antiki, v širši Evropi pa je živ zadnjih nekaj sto let, in je zelo vplival v tem času na razvoj moderne evropske znanosti in filozofije. Pustil je močan pečat zlasti v 20. stoletju, tudi z marksizmom in posledično komunizmom. Strinjam, hm, ja, se s tabo, humanistične vrednote (=korenine?) so tiste, na katerih temelji Evropa.
Tema se mi zdi zanimiva in jo zato izpostavljam tudi za tiste, ki sicer na spremljajo raznoraznih vsakodnevnih vročih debat v Medzvezdnih potovanjih in bi jo sicer zgrešili.
Rock
Da ima Evropa krščanske korenine, je dejstvo.
derik
Da je imelo krščanstvo v evropski zgodovini pomembno vlogo, se seveda strinjam. A sam izraz "krščanske korenine" se mi zdi precej ohlapen in ga verjetno vsakdo razume po svoje, kar je lahko tudi eden od vzrokov, da ne sodi v ustavo. Evropski kulturni prostor zgodovinsko in filozofsko izhaja iz predkrščanskih kultur. Krščanski okvir je Evropa dobila pravzaprav šele s kronanjem Karla Velikega leta 800, kar se ujema z začetkom zlate dobe konkurenčnega islama, ki jo je na nek način takrat pomagal definirati (samo pokristjanjenje je bilo sicer končano šele v 12. st.). Pojav prosvetljenstva kakšnih 900 let pozneje pa že pomeni začetek zatona krščanske dominacije. Teh devetsto let v sicer tritisočletni evropski kulturni zgodovini jaz ne bi imenoval "korenine", pač pa obdobje.
Zajc
Odvisno od tega, kaj razumeš pod "korenine", in kaj razumeš pod "Evropa". Oboje ima lahko specifičen ali simbolen pomen. "Evropa" kot kontinent ima precej večjo starost od 3000 let, odkar je obljudena s "civiliziranimi" ljudmi, njene "korenine" izvirajo od nekje iz Pangee. "Evropa" s svojimi političnimi idejami in ureditvami ima korenine morda v stari Grčiji. "Evropa" s svojo prevladujočo religijo pa ima "korenine" bržkone v krščanstvu - ni mi znano, da bi pred časi starega Rima kaka druga religija postala bolj univerzalna na tem kontinentu in pustila več sledi v sodobnem času. To, na kar se koncentriraš ti v zgornjem komentarju, pa so sicer kronološko zgodnejša obdobja (npr. stari Rim ali pa npr. staroslovanska plemena?). Stari Rim je predstavljal predvsem koncentracijo oblasti (politično ureditev), staroslovanske kulture pa so tudi seveda pustile svoj pečat. Lahko se tudi to interpretira kot "korenine", ni pa nujno. Na splošno se strinjam s tabo, da je tekst dvoumen in ga je mogoče interpretirati na več načinov.
derik
Jaz bi rekel, da je prevladujoča religija, namreč krščanstvo, pustila Evropi določen pečat, ne pa, da predstavlja njene korenine. Današnje temeljne evropske vrednote so vendarle humanistične, humanizem pa ima korenine v antiki (ne samo v Grčiji, tudi v Aziji). Vendar pa ima tudi v današnji sekularni Evropi religija svojo pomemno vlogo, le da je ta stvar posameznika in ni več vsiljena od države.
Zajc
Če zapišeš izraz "humanizem" v evropsko ustavo, boš požel odobravanje s strani znanstvene in intelektualne skupnosti ter nerazumevanje s strani večine ostalih. Humanizem je bil v majhnem koščku Evrope, to je Grčiji, prisoten v antiki, v širši Evropi pa je živ zadnjih nekaj sto let, in je zelo vplival v tem času na razvoj moderne evropske znanosti in filozofije. Pustil je močan pečat zlasti v 20. stoletju, tudi z marksizmom in posledično komunizmom. Strinjam, hm, ja, se s tabo, humanistične vrednote (=korenine?) so tiste, na katerih temelji Evropa.
-
- Prispevkov: 389
- Pridružen: 30.3.2010 11:01
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Se strinjam z razpravljalci. Nekako plavate med obdobji, ki so kolikor toliko arheološko, ali pa kako drugače pisno, oz. sporočilno dokumentirana. Meni pa se poraja vprašanje; "Koliko pa ima ta zgodovinskost korenin danes vpliva? A ta raste, stagnira, pada oz. kam nas pelje? Srečujemo se z nekakšno krizo morale. Ta pa nekako vleče svoje postulate ravno iz teh korenin, obdobja, ali kakorkoli že imenujemo krščanstvo. Nekaj vpliva pa dobivajo tudi New age verovanja, ki pa nekako bolj segajo po vzhodnih religijah. Vse skupaj pa se nekako meša v današnji čas. Torej - vizija te poti?
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Ogromno. Sedanjost je pogojena s preteklostjo.silvester1234 napisal/-a:Se strinjam z razpravljalci. Nekako plavate med obdobji, ki so kolikor toliko arheološko, ali pa kako drugače pisno, oz. sporočilno dokumentirana. Meni pa se poraja vprašanje; "Koliko pa ima ta zgodovinskost korenin danes vpliva?
Da, današnji problem je problem etike/morale. Ta problem pa korenini v ti. razsvetljenstvu. Napaka le-tega je opuščanje religioznosti (če ratio ne more česa pojasniti, je narobe, če našo nemoč ignoriramo ali jo celo zanikamo: tako ravnanje je dokaj nemodro). - Nepošteni liberalizem, neoliberalizem, ali celo libertalizem - so 'grehi' (in ki nas zelo tepejo).A ta raste, stagnira, pada oz. kam nas pelje? Srečujemo se z nekakšno krizo morale.
Da 'kriza morale' temelji na krščanstvu? Najbrž se ti je zapisalo: krščanstvo šteje moralo za izredno relevanten faktor. V nasprotju z razsvetljenstvom: morala sc. ni stvar dogovora, ustav, ali drugih predpisov. Tudi mednarodne resolucije (da ne omenjam deklaracij) niso 'vir' morale. Danes govorimo o 'temeljnih pravicah', in smo lahko le veseli, če mednarodni dokumenti zaznano moralo dobro prelijejo v pravne člene, in če znamo pravne tekste pravilno interpretirati, in če imamo politično voljo do implementacije, in če koruptivnost môčnikov ni zelo velika.Ta pa nekako vleče svoje postulate ravno iz teh korenin, obdobja, ali kakorkoli že imenujemo krščanstvo.
Do N. A. je potrebno biti kritičen: je precej sinkretične narave. - Vzhodne religije so dobra dopolnitev: včasih kak koncept bolj racionalno izrazijo kot krščanstvo. Toda na splošno: ne razumemo dobro ne judovstva, ne krščanstva, ne islama - in hočemo razpredati o kulturi, ki jo poznamo še manj?Nekaj vpliva pa dobivajo tudi New age verovanja, ki pa nekako bolj segajo po vzhodnih religijah.
Katere "te poti"?Vse skupaj pa se nekako meša v današnji čas. Torej - vizija te poti?
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Lao Tzu pravi: "When goodness is lost, it is replaced by morality."
To je seveda le prevod v neko drugo okolje, ki ga je spet možno prevesti na več načinov. Recimo: ko ne znamo več biti dobri, se skrivamo za moralo. Ko ne znamo več spontano ljubiti bližnjega, zapovemo moralni kodeks. Krščanski projekt je pri morali spodletel.
To je seveda le prevod v neko drugo okolje, ki ga je spet možno prevesti na več načinov. Recimo: ko ne znamo več biti dobri, se skrivamo za moralo. Ko ne znamo več spontano ljubiti bližnjega, zapovemo moralni kodeks. Krščanski projekt je pri morali spodletel.
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Je nekaj na tem, a ne vse. Kaj sploh pomeni ljubiti svojega bližnjega? Kaj sploh pomeni ljubiti? In če se ljubezen izraža kot pomoč pomoči potrebnim, ne moremo pomagati vsem.derik napisal/-a:Ko ne znamo več spontano ljubiti bližnjega, zapovemo moralni kodeks.
Definitivno.Krščanski projekt je pri morali spodletel.
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Kitajski 'goodness' tu pomeni ravnanje, ki je pravilno, moralno, v pravilnem razmerju do sebe in skupnosti.Lao Tzu pravi: "When goodness is lost, it is replaced by morality."
'Morality' pa pomeni zgolj besedičenje. Npr. v angleščini, 'sb. is a talker, not a doer'.
Če odgovorim v luči Bi.:To je seveda le prevod v neko drugo okolje, ki ga je spet možno prevesti na več načinov. Recimo: ko ne znamo več biti dobri, se skrivamo za moralo. Ko ne znamo več spontano ljubiti bližnjega, zapovemo moralni kodeks.
- važno je vprašanje, kako naj reagiramo na nekaj, kar je za nas 'žalitev'. (Kajti če nas nekdo pri srečanju obdari z nasmehom, nam ni težko izgovoriti lepe besede.)
- nadaljnji problem: kaj pomeni 'ne znamo več spontano ljubiti', in, kdo je 'bližnji'? (Opredelitvi 'bližnjega' je v Evangeliju posvečena prilika o 'usmiljenem Samaritanu' - vendar prilika ne daje neposrednega odgovora, potrebna je zahtevna interpretacija.)
Najprej, 'morala' v evropski kulturi (ali krščanstvu) ima drugačen pomen, kot zgoraj pri Lao Tzuju.Krščanski projekt je pri morali spodletel.
Ali je danes npr. rimokatoličanstvo pri morali odpovedalo'? Mislim, da ne (gledano celovito).
Bi pa bil koristen nov 'protest'. Če parafraziram nekega učenjaka-deista: 'Če bi J. vedel, kaj Cerkev pravi, da je učil, bi se v grobu obračal.' (Besede tega učenjaka so izredne: so vsebinske, dalekosežne, poleg tega ravno prav lahkotne.)
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Ljubiti svojega bližnjega, v tem kontekstu, pomeni, da so-čutiš s človekom, ki je v tvojem dosegu (ja, lahko tudi preko interneta ). Če ga opaziš, ne greš kar mimo, ampak se mu dobrovoljno nasmehneš in če je v stiski, mu skušaš pomagati.Roman napisal/-a:Je nekaj na tem, a ne vse. Kaj sploh pomeni ljubiti svojega bližnjega? Kaj sploh pomeni ljubiti? In če se ljubezen izraža kot pomoč pomoči potrebnim, ne moremo pomagati vsem.derik napisal/-a:Ko ne znamo več spontano ljubiti bližnjega, zapovemo moralni kodeks.
Seveda vsem ne moremo pomagati, a morda poskusimo vsaj tistim, s katerimi se oči za trenutek srečajo. Včasih že nasmeh pomaga.
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Ja, včasih nasmeh pomaga, pa še brezplačen je. Zatakne pa se že pri besedi (ta vzame veliko več časa in napora), da o rokah ali cekinih sploh ne govorim. Na misel mi pride trpljenje zdravnikov in sester v kakšnih poljskih vojaških bolnicah, kjer je osebja in zdravil premalo, ko lahko zdravnik pomaga samo enemu ranjencu in mora gledati, kako zraven njega umirajo drugi. Če trpljenja ranjencev sploh ne upoštevam.
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Se ti ne zdi, da so za trpljenje umirajočih, ranjencev, sester, zdravnikov (pa tudi za današnje ogromno nesorazmerje na svetu med bogatimi in revnimi) - odgovorni OZN, EU, Svet Evrope, države svetovne velesile, ter tudi vsak posameznik na svoji ravni (predvsem znanstveniki, strokovnjaki, ekonomisti, finančniki, podjetniki)?Roman napisal/-a:Ja, včasih nasmeh pomaga, pa še brezplačen je. Zatakne pa se že pri besedi (ta vzame veliko več časa in napora), da o rokah ali cekinih sploh ne govorim. Na misel mi pride trpljenje zdravnikov in sester v kakšnih poljskih vojaških bolnicah, kjer je osebja in zdravil premalo, ko lahko zdravnik pomaga samo enemu ranjencu in mora gledati, kako zraven njega umirajo drugi. Če trpljenja ranjencev sploh ne upoštevam.
In kaj pravi RKC? (Verniki,) med sabo si bodite bratje; Kdor dela narobe, ga posvarite, itd.; Ljubite svojega Boga maksimalno, in svojega bližnjega kakor samega sebe, to je vsa postava; Dajte cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je božjega, toda Boga je treba bolj poslušati kot državno postavo; Kdor se je ponovno rodil, ni pod postavo; Ljubite svoje sovražnike!; Pojdite in učite vse narode (o resnicah sveta).
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Ja in ne. Slišati te je, kakor da je vsakršna človeška organizacija kriva za trpljenje ljudi. Še dobro, da humanitarnih ne šteješ zraven, čeprav bi jih verjetno moral.Rock napisal/-a:Se ti ne zdi, da so za trpljenje umirajočih, ranjencev, sester, zdravnikov (pa tudi za današnje ogromno nesorazmerje na svetu med bogatimi in revnimi) - odgovorni OZN, EU, Svet Evrope, države svetovne velesile, ter tudi vsak posameznik na svoji ravni (predvsem znanstveniki, strokovnjaki, ekonomisti, finančniki, podjetniki)?
Se pravi "svoboda, enakost, bratstvo" oziroma po balkansko "bratstvo i jedinstvo". Ni se izšlo.med sabo si bodite bratje
Nikakor pa mu tega ne skušajte preprečiti, saj je svoboden. Nauk? Potuha slabim dejanjem.Kdor dela narobe, ga posvarite
Pa čeprav za ceno človeškega življenja?Ljubite svojega Boga maksimalno
Med desetimi zapovedmi pogrešam ljubezen in spoštovanje do otrok. To je zelo huda pomanjkljivost, ki ima še danes hude posledice.in svojega bližnjega kakor samega sebe
Ne opaziš slabih posledic te postave, kajne.to je vsa postava
In pri tem se sprašuješ o nesorazmerju med revnimi in bogatimi? Revnemu ni treba dati ničesar. Jasno sporočilo.Dajte cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je božjega
Se ni to že izkazalo (in se še izkazuje) s hudimi posledicami?toda Boga je treba bolj poslušati kot državno postavo
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Recimo, našemu prejšnjemu šefu RK - kaj so očitali?Roman napisal/-a:Ja in ne. Slišati te je, kakor da je vsakršna človeška organizacija kriva za trpljenje ljudi. Še dobro, da humanitarnih ne šteješ zraven, čeprav bi jih verjetno moral.Rock napisal/-a:Se ti ne zdi, da so za trpljenje umirajočih, ranjencev, sester, zdravnikov (pa tudi za današnje ogromno nesorazmerje na svetu med bogatimi in revnimi) - odgovorni OZN, EU, Svet Evrope, države svetovne velesile, ter tudi vsak posameznik na svoji ravni (predvsem znanstveniki, strokovnjaki, ekonomisti, finančniki, podjetniki)?
Seveda ne, kri ni voda, niti biblično 'bratstvo' ni balkanstvo v pejor. smislu.med sabo si bodite bratje
------------
Se pravi "svoboda, enakost, bratstvo" oziroma po balkansko "bratstvo i jedinstvo". Ni se izšlo.
Ali morda veš, da EU ne dopušča smrtne kazni, po naši U RS smrtna kazen ni dopustna niti v vojnih razmerah, dopušča pa jo ZCP (kanon)?Kdor dela narobe, ga posvarite
------------
Nikakor pa mu tega ne skušajte preprečiti, saj je svoboden. Nauk? Potuha slabim dejanjem.
Pa tudi zadevno mesto v Evang. ima nadaljevanje (ki ga namerno nisem opisal).
Vedeti moraš, kdaj je na mestu dobesedna razlaga Biblije, in kdaj kaka druga.Ljubite svojega Boga maksimalno
-------------
Pa čeprav za ceno človeškega življenja?
Le kje ima Vatikan oporo za svoje stališče o splavu?in svojega bližnjega kakor samega sebe
-------------
Med desetimi zapovedmi pogrešam ljubezen in spoštovanje do otrok. To je zelo huda pomanjkljivost, ki ima še danes hude posledice.
Bom vesel, če me nanje opozoriš, da korigiram svoje stališče.to je vsa postava
-------------
Ne opaziš slabih posledic te postave, kajne.
To je tvoja trditev.Dajte cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je božjega
---------------
In pri tem se sprašuješ o nesorazmerju med revnimi in bogatimi? Revnemu ni treba dati ničesar.
Po judovski Postavi pa je bilo treba po 7 letih dolg črtati.
In čitaj papeške okrožnice o 'katoliškem družbenem nauku', npr. začenši z De rerum novarum.
Kapitalizem ni nekaj slabega (če ni uzakonjen nepošten liberalizem), ampak najboljši mogoči družbeno-ekonomski sistem, in je tudi v skladu s krščanskimi vrednotami.
Nekaj nasprotnih dejstev:toda Boga je treba bolj poslušati kot državno postavo
------------
Se ni to že izkazalo (in se še izkazuje) s hudimi posledicami?
- katoliški družbeni nauk zahteva pravičnost tako za kapital kot delo, in opredeljuje tudi konkretna sredstva
- trenutno so v Sloveniji aktualne zadeve v zdravstvu, šolstvu:
• pred časom je Delo javno objavilo mnenje direktorja neke bolnišnice, da je denarja dovolj (tudi za seminarje zdravnikov), če le bolnišnice ne bi zdravila farmaciji preplačevala
• v l. 2013 so bolnišnice kupovale srčno-žilne opornice po 4x višji ceni kot tuje bolnišnice
• Po trditvi Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije so cene za kontraceptive previsoki za 37,5 % (vest iz sept. 2016)
• zobozdravstvene koncesije omogočajo delo tako v j. zdravstu kot za osebni profit - v šolstvu, kljub ustavni enakosti, in kljub odločbi Ustavnega sodišča, in kljub minimalnem obsegu zasebnega osnovnega šolstva le-to še vedno dobiva le 85 % sredstev, in to le za izvajanje programov, oblast pa je razmišljala celo o spremembi ustave (o ukinitvi enakosti)
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Kratek test ljubezni do bližnjega:Roman napisal/-a:Ja, včasih nasmeh pomaga, pa še brezplačen je. Zatakne pa se že pri besedi (ta vzame veliko več časa in napora), da o rokah ali cekinih sploh ne govorim. Na misel mi pride trpljenje zdravnikov in sester v kakšnih poljskih vojaških bolnicah, kjer je osebja in zdravil premalo, ko lahko zdravnik pomaga samo enemu ranjencu in mora gledati, kako zraven njega umirajo drugi. Če trpljenja ranjencev sploh ne upoštevam.Ljubiti svojega bližnjega, v tem kontekstu, pomeni, da so-čutiš s človekom, ki je v tvojem dosegu (ja, lahko tudi preko interneta ). Če ga opaziš, ne greš kar mimo, ampak se mu dobrovoljno nasmehneš in če je v stiski, mu skušaš pomagati.
Seveda vsem ne moremo pomagati, a morda poskusimo vsaj tistim, s katerimi se oči za trenutek srečajo. Včasih že nasmeh pomaga.
Pred našo hišo se ustavi skupina beguncev. Kaj nam pride najprej na misel?
a) kako bi jim lahko pomagali
b) kako se jih čimprej znebiti
c) poklicati policijo
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Se ti zdita točki a in c v nasprotju?
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Ne vem, kaj so mu očitali, dejstvo pa je, da je vodil organizacijo, ki je skrivala pedofile.Rock napisal/-a:Recimo, našemu prejšnjemu šefu RK - kaj so očitali?
In o tem, katera je (v določenem primeru) prava, odloča cerkveno vodstvo po svojih potrebah.Vedeti moraš, kdaj je na mestu dobesedna razlaga Biblije, in kdaj kaka druga.
Ne vem. V desetih zapovedih ne. Najbrž v Aristotelovi potentii.Le kje ima Vatikan oporo za svoje stališče o splavu?
Se norčuješ? Ti, da bi korigiral svoje stališče?Bom vesel, če me nanje opozoriš, da korigiram svoje stališče.
Ni res. V tvoji trditvi o bogu in cesarju pač manjka revež.To je tvoja trditev.Revnemu ni treba dati ničesar.
Do takrat pa gnije v ječi?Po judovski Postavi pa je bilo treba po 7 letih dolg črtati.
Veliko bogastvo je velik rop (mislim, da je Bulgakov avtor tega aforizma). Kapitalizem ni ne slab in ne dober, ti dve lastnosti pripadajo posameznemu človeku. Ampak zakonitosti kapitala (tudi če pozabiš na liberalizem, kar ne bi smel, če je, kot sam meniš, človek svoboden) so hujše od človeške morale. Kapitalist je pač sluga oziroma suženj kapitala.Kapitalizem ni nekaj slabega (če ni uzakonjen nepošten liberalizem), ampak najboljši mogoči družbeno-ekonomski sistem, in je tudi v skladu s krščanskimi vrednotami.
Kje se to vidi?katoliški družbeni nauk zahteva pravičnost tako za kapital kot delo, in opredeljuje tudi konkretna sredstva
Ja, kraja. Nisi pa povedal, kaj je RKC na tem področju storila, da se to ne bi dogajalo.trenutno so v Sloveniji aktualne zadeve v zdravstvu, šolstvu
Re: Ali ima Evropa krščanske korenine
Sta med seboj različni. Naloga policije itak ni pomagati, če nihče ni neposredno ogrožen.Roman napisal/-a:Se ti zdita točki a in c v nasprotju?