Pomoč pri mehaniki

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Pomoč pri mehaniki

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

Daj vsaj malo poglej kaj smo napisali, jaz sem ti 3 naloge ze prakticno resil. Pri tako osnovni snovi niti ne vem kaj mislis s "formulami", saj jih nic ni. Gre le za definicije kolicin in par osnovnih zakonov (definicija hitrosti in pospeska, pot pri enakomerno pospesenem gibanju, pitagorov izrek, 2. newtonov zakon, sila trenja).

Recimo:
6. Škatlo potisnemo, da zdrsi po podlagi. Kako daleč bo drsela, če je koeficient trenja 0,20m in ima hitrost po potisku 4m/s ?
Resljivo na 2 nacina, poglej si oba da ti bo kaj jasno.
Imamo zacetno hitrost... stvar po zavirala zaradi sile trenja, ki je konstantna in enaka \(F_{tr}=F_g k_{tr}=mgk_{tr}\). Drugi Newtonov zakon ti da pojemek: \(F_{tr}=ma\). Zaradi tega hitrost pojema: \(v=v_0-at\). Mi iscemo dogodek v=0, torej \(t=\frac{v_0}{a}=\frac{v_0}{F_{tr}/m}=\frac{v_0}{g k_{tr}}\). Tukaj smo samo vstavljali prejsnje formule. Zdaj ko imas cas, ves da pri enakomerno pospesenem (pojemajocem) gibanju velja za pot: \(s=v_0 t-\frac{at^2}{2}\). Zdaj lahko sem noter vstavis cas in pospesek ki imas izracunana od prej. Jaz sem vstavljal vse simbolicno (kot vidis se s tem masa, ki jo nimamo, lepo pokrajsa - ce cesa nimas ne panike delat, samo notri pusti in se bo ze pokrajsalo ce je naloga dobro zastavljena).

Lahko pa po pameti ugotovis, da casa ne rabimo ker iscemo pot... sila trenja opravlja delo: \(A=F_{tr}\cdot s\). Skatla se ustavi ko zmanjka energije. Na zacetku imamo kineticno, ki jo mora delo ravno porabit: \(A=W_k=\frac{mv_0^2}{2}\). Skupaj z zgornjim izrazom za delo (definicija dela v bistvu), dobis \(s=\frac{mv_0^2}{2F_{tr}}\) in ko vstavis silo trenja se masa spet pokrajsa in dobis kar rabis.

Tole je zelo podroben postopek. Ce kaj ni jasno, povej kje je problem, drugace nimamo kaj.

Uporabniški avatar
Lilly
Prispevkov: 8
Pridružen: 1.2.2011 19:16

Re: Pomoč pri mehaniki

Odgovor Napisal/-a Lilly »

Sam tolk, da javim, da nisem nardila :D Je pa vsaj to dobro, da me je profesor sam od sebe poklical k tabli in mi ponudil pomoč :D Februarja, ko se začne nov semester, začenem hodit na predavanja in vaje :) Upam, da bom vsaj zdj kaj znanja odnesla, če ga že pred tremi leti nisem :wink:

scmoky
Prispevkov: 12
Pridružen: 31.1.2011 16:52

Re: Pomoč pri mehaniki

Odgovor Napisal/-a scmoky »

Na kerem faksu pa si da vas profesor k tabli pokliče, pa da maš oba semestra enaka predavanja in vaje?

svetjevelik
Prispevkov: 9
Pridružen: 7.1.2011 21:13

Re: Pomoč pri mehaniki

Odgovor Napisal/-a svetjevelik »

Izračunaj zavorno pot avtomobila z maso 1050 kg na klancu z naklonom n=12% pri vožnji navzdol s hitrostjo v=22m/s, če znaša koeficient trenja med cestiščem in pnevmatikami Kt=0,7. Kako hitro sme avtomobil voziti po klancu navzgor, če naj ima enako zavorno pot kot pri vožnji po klancu navzdol?

-klanec z 12 % naklonom = naklon, ki se dvigne za 12 metrov na vsakih 100 metrov dolžine, torej imamo pravokotni trikotnik z kateto 12 in kateto 100, tg-1=12/100 kot je 6.85 stopinj
-zdaj pa imamo sistem sil
F=ma (desna stran (m*a) je nekako smer gibanja, torej smer pospeška, v našem primeru pojemka, saj se avtomobil ustavlja)
leva stran pa je vsota sil, ki delujejo na avtomobil, paziš pa na smer sile, torej v smeri gibanja je sila pozitivna, v nasprotni smeri je negativna. Sile pa venda poznaš. Ftr (sila trenja)deluje v nasprotni smeri kot gibanje avtomobila torej -, sila teže pa deluje v smeri gibanja torej +.Samo pazi. Ker je teža na klancu moramo dodati sin (to ste ziher izpeljevali sile na klancu). Zakaj sinus? če si na klancu s kolesom, ki je 0 stopinj, (sin 0 = 0, mg*sin 0 = 0) torej je to ravnina, se ne boš nikamor odpeljala od začetne točke, saj teža nima vpliva na gibanje. če pa bo že malce naklon (sin 30 stopnj = 0,5), torej si na majhnem naklonu, pa se boš sama od sebe odpeljala iz točke, ker mg*sin ni nič. Torej lahko sklepaš kdaj bo mg*sin maksimalen, seveda ko bo 90 stopinj, to pa se hitro premakneš.Prav tako ima Normalna sila svoj kot, a ta ima cos. Torej normalna sila deluje na površino oziroma površina na tebe, a če imaš kot oziroma klanec 90 stopinj, to pomeni, da ti s s kolesom ne pritiskaš več na površino oziroma površina na tebe, saj minaš več nič pod nogami, zato tudi cos 90 stopinj = 0, če pa si na ravnini pa ti skolesom pritiskaš s največjo silo, torej cos in sin se gibljeta od 0 do 1, oziroma povečujeta ali znižujeta delež sile. Upam ,da nisem zakompliciral.

m*g*sin10.8 - 4 * Ftr = m*a (4 * Ftr, štirikrat zato, ker ima avtomobil 4 potoče in vsaka ima dotik s cestiščem, če bi bija moped potem bi bilo tu 2 krat)

m*g*sin10.8 - 4 *ktr m*g*cos10.8 = m*a (maso okrajšamo)
g*sin10.8 - 4 *ktr g*cos10.8 = a
dobimo a

vk2=v02-2as (vk - končna hitrost avtomobila, vo - začetna hitrost, s - pot, na kateri zavira, a - pospešek)
Ker iščemo zavorno pot, to pomeni da se avto ustavi, seveda ima zato končno hitrost 0, torej vk=0, začetna hitrost pa je 22 m/s, hitrost, ko začne zavirati.v02 prenesemo na drugo stran.

dobimo vo2=2as
s=vo2/2a

Odgovori