Objavljeno: 23.10.2006 19:48
Pedagosko ni najbolj posreceno, da se pouk fizike zacne z absolutnimi in relativnimi napakami (ucni nacrt, tudi mi smo tako zaceli...). 1) s tem res redkokoga navdusis za predmet in 2) sploh ni direktno povezano s fiziko. tukaj gre za racio-pozitivizem, znacilen za znanstveno metodo: nase znanje je oprto na eksperiment, na nekaj merljivega torej, zanesljivost rezultatov, na katerih vse temelji, pa je le toliksna, kolikrsna je natancnost meritev. v izogib taksnim situacijam:
http://www.kvarkadabra.net/index.html?/ ... datkov.htm
Se tole moram. Pri pogledu na solo gre v nasi druzbi za nek hudo napacen in skodljiv koncept. Sola je zato, da dvigne kvaliteto zivljenja, direktno posamezniku, indirektno skupnosti. Pri tem so ucenec, starsi in ucitelj team, ki mora sodelovati. Taksen pogled se danes pri nas zdi zal skoraj absurden, v kaksni dobri anglosaksonski soli pac ne. V tej luci je izraz "zbrati pogum" ali "pritoziti se" pravzaprav neustrezen in lepo zrcali nase stanje. Ce je le mozno, poskusam na zadeve gledati, kot sem pravkar omenil, in potem tako tudi postopati. Ce drugi tega ne razumejo, je problem pri njih, moram pa reci, da ponavadi ljudje premorejo dovolj inteligence, da uvidijo, cigavo stalisce je tisto pravo. Ergo, starsi imamo (no, moj tamau ima se par let do sole...) dolznost opozoriti ucitelja na probleme, on pa nam je za to hvalezen. In obratno.
Se tole: kolikor poznam stanje, so v zadnjih letih ucitelji delezni precejsnjega, nekriticno pokroviteljskega, surovega pritiska s strani starsev. Tole bom pretirano povedal, da se razume: glede na izobrazbo uciteljev in starsev je pac statisticno verjetneje, da bo imel ucitelj opravka z "nerazumnimi" starsi kot starsi z "nerazumnim" uciteljem. Taksne konfrontacije so za ucitelja zelo stresne in krivicne, se posebej, ker dandanes nima prakticno nobene avtoritete, opore pri vodstvu sole, ampak takoj inspekcijo za vratom. In pri tem dijaki, najbrz veste, poznajo pravila do potankosti in jih tako tudi izkoriscajo. Stroga pravila pa so za racunalnike, ne za prosveto, kjer naj bi zadeve temeljile na zaupanju in zgoraj omenjen zaveznistvu starsi-ucenec-ucitelj. Vse to vodi v povratno zanko, zacaran krog. Presekal ga bo pametnejsi.
Rekli boste, da zveni zelo idealisticno in da je realnost drugacna. No, skoraj preprican sem, da kratek pogovor z uciteljem kot zaveznikom tukaj resi vse tezave, ki so vendarle samo v glavah in tam ostanejo le, ce ni komunikacije.
http://www.kvarkadabra.net/index.html?/ ... datkov.htm
Se tole moram. Pri pogledu na solo gre v nasi druzbi za nek hudo napacen in skodljiv koncept. Sola je zato, da dvigne kvaliteto zivljenja, direktno posamezniku, indirektno skupnosti. Pri tem so ucenec, starsi in ucitelj team, ki mora sodelovati. Taksen pogled se danes pri nas zdi zal skoraj absurden, v kaksni dobri anglosaksonski soli pac ne. V tej luci je izraz "zbrati pogum" ali "pritoziti se" pravzaprav neustrezen in lepo zrcali nase stanje. Ce je le mozno, poskusam na zadeve gledati, kot sem pravkar omenil, in potem tako tudi postopati. Ce drugi tega ne razumejo, je problem pri njih, moram pa reci, da ponavadi ljudje premorejo dovolj inteligence, da uvidijo, cigavo stalisce je tisto pravo. Ergo, starsi imamo (no, moj tamau ima se par let do sole...) dolznost opozoriti ucitelja na probleme, on pa nam je za to hvalezen. In obratno.
Se tole: kolikor poznam stanje, so v zadnjih letih ucitelji delezni precejsnjega, nekriticno pokroviteljskega, surovega pritiska s strani starsev. Tole bom pretirano povedal, da se razume: glede na izobrazbo uciteljev in starsev je pac statisticno verjetneje, da bo imel ucitelj opravka z "nerazumnimi" starsi kot starsi z "nerazumnim" uciteljem. Taksne konfrontacije so za ucitelja zelo stresne in krivicne, se posebej, ker dandanes nima prakticno nobene avtoritete, opore pri vodstvu sole, ampak takoj inspekcijo za vratom. In pri tem dijaki, najbrz veste, poznajo pravila do potankosti in jih tako tudi izkoriscajo. Stroga pravila pa so za racunalnike, ne za prosveto, kjer naj bi zadeve temeljile na zaupanju in zgoraj omenjen zaveznistvu starsi-ucenec-ucitelj. Vse to vodi v povratno zanko, zacaran krog. Presekal ga bo pametnejsi.
Rekli boste, da zveni zelo idealisticno in da je realnost drugacna. No, skoraj preprican sem, da kratek pogovor z uciteljem kot zaveznikom tukaj resi vse tezave, ki so vendarle samo v glavah in tam ostanejo le, ce ni komunikacije.