Nosilec z ravno osjo
Nosilec z ravno osjo
Bi mi lahko kdo razložil, kako dobimo tisto tretjo enačbo, ki sem jo označil z rdečo puščico?
hvala, že v naprej
http://shrani.si/files/pb3041751o7uc.jpg
hvala, že v naprej
http://shrani.si/files/pb3041751o7uc.jpg
Ta enačba predstavlja ravnovesje navorov (vrtilnih momentov) okoli izbranega vrtišča (v danem primeru je bila za vrtišče očitno izbrana točka - podpora \(A\)).
Torej:
\(\Sigma M_{iA} =0\): \(-F_1 \cdot r_1-Q \cdot r_Q + B \cdot r_B - F_2 \cdot r_2 = 0\),
kjer so z \(r_i\) označene posamezne ročice sil in znašajo:
\(r_1= 2\) m, \(r_Q= 4\) m (težišče enakomerne obremenitve \(q\)), \(r_B= 6\) m, \(r_2= 8\) m
ter s \(Q = q \cdot x_q = 4 kN/m \cdot 4 m = 4 kN\) teža, ki prijemlje v težišču enakomerne obremenitve, \(F_1\) in\(F_2\) sili, ki delujeta na nosilec in \(B\) reakcija v podpori.
Ker v enačbi nastopa samo ena neznanka (\(B\)), jo lahko direktno rešimo.
Opomba: Po dogovoru so navori, ki vrtijo v nasprotni smeri urinega kazalca, pozitivni (v tem primeru je to zgolj navor sile \(B\); vsi ostali navori vrtijo v smeri urinega kazalca in so torej negativni, v vrtišču so navori seveda enaki \(0\)).
Torej:
\(\Sigma M_{iA} =0\): \(-F_1 \cdot r_1-Q \cdot r_Q + B \cdot r_B - F_2 \cdot r_2 = 0\),
kjer so z \(r_i\) označene posamezne ročice sil in znašajo:
\(r_1= 2\) m, \(r_Q= 4\) m (težišče enakomerne obremenitve \(q\)), \(r_B= 6\) m, \(r_2= 8\) m
ter s \(Q = q \cdot x_q = 4 kN/m \cdot 4 m = 4 kN\) teža, ki prijemlje v težišču enakomerne obremenitve, \(F_1\) in\(F_2\) sili, ki delujeta na nosilec in \(B\) reakcija v podpori.
Ker v enačbi nastopa samo ena neznanka (\(B\)), jo lahko direktno rešimo.
Opomba: Po dogovoru so navori, ki vrtijo v nasprotni smeri urinega kazalca, pozitivni (v tem primeru je to zgolj navor sile \(B\); vsi ostali navori vrtijo v smeri urinega kazalca in so torej negativni, v vrtišču so navori seveda enaki \(0\)).
Shrink najlepša hvala, res sm ti hvaležen.
Imam pa še eno vpršanje...
Pri izračunu notranjih sil
http://shrani.si/files/pb304176o8jn.jpg
Ax=0 potem osne sile ni.
I. polje mi je dokaj jasno, pri II. in III. polju pa
II. polje
Zakaj je v drugi vrstici pomnoženo z x/2, ter zakaj izračunamo 3 navore?
III. polje
V drugi vrstici je zapisano M+1.x=0
Navor vrti sourno, torej bi moralo biti -M ? Je mogoče zato + ker gledamo tu od desne proti levi in je tudi x - in je to že upoštevano?
Hvala in lep pozdrav,
Imam pa še eno vpršanje...
Pri izračunu notranjih sil
http://shrani.si/files/pb304176o8jn.jpg
Ax=0 potem osne sile ni.
I. polje mi je dokaj jasno, pri II. in III. polju pa
II. polje
Zakaj je v drugi vrstici pomnoženo z x/2, ter zakaj izračunamo 3 navore?
III. polje
V drugi vrstici je zapisano M+1.x=0
Navor vrti sourno, torej bi moralo biti -M ? Je mogoče zato + ker gledamo tu od desne proti levi in je tudi x - in je to že upoštevano?
Hvala in lep pozdrav,
Tako je.sniper napisal/-a:
Pri izračunu notranjih sil
http://shrani.si/files/pb304176o8jn.jpg
Ax=0 potem osne sile ni.
\(x/2\) je ročica enakomerne obremenitve, ki seveda prijemlje v težišču,\(1 \cdot x\) pa je sila, ki jo izvaja enakomerna obremenitev na nosilec na segmentu dolžine \(x\).I. polje mi je dokaj jasno, pri II. in III. polju pa
II. polje
Zakaj je v drugi vrstici pomnoženo z x/2, ter zakaj izračunamo 3 navore?
Bistvo metode prerezov je, da mora na mestu prereza veljati tako ravnovesje sil kot navorov, kajti, če je cel (obremenjen) nosilec v ravnovesju (kar je pri problemih statike izpolnjeno), potem mora biti v ravnovesju tudi vsak njegov del. Torej: Na mestu prereza zagotovimo ravnovesje z notranjimi silami in navori. Pri ravninskih problemih ravnovesje zagotavljajo osna sila N, strižna sila T in upogibni moment M.
Pri ravnovesju momentov moramo vedno izbrati vrtišče v točki prereza, sicer redukcija momentov glede na moment M ni možna (pač tehniški prijem). Tako mora v tvojem primeru moment M kompenzirati momente 3 sil, ki imajo glede na vrtišče (točko prereza) ročico: sila v podpori, sila zaradi enakomerne obremenitve in točkovna sila. Strižna sila T prijemlje v vrtišču, zato ne izvaja momenta.
Izbira predznakov je stvar dogovora. Če bi bili res dosledni, bi morali pisati:III. polje
V drugi vrstici je zapisano M+1.x=0
Navor vrti sourno, torej bi moralo biti -M ? Je mogoče zato + ker gledamo tu od desne proti levi in je tudi x - in je to že upoštevano?
\(-M - 1 \cdot x = 0\),
kar pa je identično zgornji enačbi.
Odlična razlaga, ko bi vsaj tako imeli še na faksu
Prosil pa bi te, še za eno pomoč pri tej nalogi...
http://shrani.si/files/pc014177o958.jpg
2h bulim v knjigo, a mi ni jasno, zakaj je v enačbi pri navorih 2.4.2
Kot sem v prejšnji nalogi razumel, bi moralo potem biti 2.4.4
Q=2.4 torej enakomirna obremenitev, ki je 2 ter razdalja na katero deluje ta obremenitev 4 in vse to še pomnoženo z razdaljo ročice torej 4.
Sem skoraj prepričan, da se sam nekje motim, a res nevem kje?
LP
Prosil pa bi te, še za eno pomoč pri tej nalogi...
http://shrani.si/files/pc014177o958.jpg
2h bulim v knjigo, a mi ni jasno, zakaj je v enačbi pri navorih 2.4.2
Kot sem v prejšnji nalogi razumel, bi moralo potem biti 2.4.4
Q=2.4 torej enakomirna obremenitev, ki je 2 ter razdalja na katero deluje ta obremenitev 4 in vse to še pomnoženo z razdaljo ročice torej 4.
Sem skoraj prepričan, da se sam nekje motim, a res nevem kje?
LP
Za vrtišče je izbrana podpora \(A\); moraš torej gledati ročice glede na to točko: Sila \(B\) ima ročico \(6\) m, sila \(Q\) pa \(2\) m. \(B\) torej izvaja moment \(B \cdot 6\), \(Q\) pa \(- Q \cdot 2\) oz. \(- 2 \cdot 4 \cdot 2\) kNm. Rešitev je torej pravilna.sniper napisal/-a:Odlična razlaga, ko bi vsaj tako imeli še na faksu
Prosil pa bi te, še za eno pomoč pri tej nalogi...
http://shrani.si/files/pc014177o958.jpg
2h bulim v knjigo, a mi ni jasno, zakaj je v enačbi pri navorih 2.4.2
Kot sem v prejšnji nalogi razumel, bi moralo potem biti 2.4.4
Q=2.4 torej enakomirna obremenitev, ki je 2 ter razdalja na katero deluje ta obremenitev 4 in vse to še pomnoženo z razdaljo ročice torej 4.
Sem skoraj prepričan, da se sam nekje motim, a res nevem kje?
LP
Aja, ok ok nisem imel točne predstave kako se gleda ročico navora... Sedaj vem, vsaj upam. Na spodnih dveh slikah sem torej pravilno označil dolžine ročic navorov za enakomirno obremenitev (Q) ?
http://shrani.si/files/pb3041751oo9gk.jpg
http://shrani.si/files/pc014177o9o9h1.jpg
LP
http://shrani.si/files/pb3041751oo9gk.jpg
http://shrani.si/files/pc014177o9o9h1.jpg
LP
Najprej moraš izbrati os vrtenja oz. vrtišče in šele nato lahko določiš ročico posamezne sile. Kot je že Rokerda rekel, je najbolje izbrati ročico tako, da je pravokotna na nosilko sile (premico na kateri leži sila). Na ta način je navor kar produkt sile z ročico.sniper napisal/-a:Aja, ok ok nisem imel točne predstave kako se gleda ročico navora... Sedaj vem, vsaj upam. Na spodnih dveh slikah sem torej pravilno označil dolžine ročic navorov za enakomirno obremenitev (Q) ?
http://shrani.si/files/pb3041751oo9gk.jpg
http://shrani.si/files/pc014177o9o9h1.jpg
LP
Iz tvojih oznak na slikah ni jasno, kaj si izbral kot vrtišče. V vsakem primeru prijemlje enakomerna obremenitev na sredini (v težišču), zato so tvoje oznake napačne.
Ker vidim, da imaš težave z osnovnimi stvarmi, ti predlagam, da vzameš v roke kakšno knjigo, ki obravnava statiko. Za začetek si lahko sposodiš kakšen srednješolski učbenik iz tehnične mehanike (mislim, da je avtor Cvetaš), kasneje pa lahko posežeš po univerzitetnih učbenikih, recimo:
- Muršič: Osnove tehniške mehanike - 1, Statika.
- Škerlj: Mehanika, Statika.
Huh, ja hvala še enkrat. To je pa to, ko smo v srednji šoli spali...
Upam da je sedaj pravilno
http://shrani.si/files/pc014177o9o9ul.jpg
http://shrani.si/files/pb3041751oo9ud.jpg
Počasi ti bom nehal težiti in šel raje po kako knjigo "Statika za cicibane"
Drugače pa imam knjigo od Cvetaš-a, Statika( Zbrirka rešenih nalog).
LP
Upam da je sedaj pravilno
http://shrani.si/files/pc014177o9o9ul.jpg
http://shrani.si/files/pb3041751oo9ud.jpg
Počasi ti bom nehal težiti in šel raje po kako knjigo "Statika za cicibane"
Drugače pa imam knjigo od Cvetaš-a, Statika( Zbrirka rešenih nalog).
LP
No ravno sem prišel domov in imam čas, da tole napišem.
Statika togega telesa (tole imamo zdele pri mehaniki ), če telo miruje:
Če telo miruje, če je Fr=0, to še ne pomeni da telo ne miruje, lahko se vrti. Poznamo pozitivno (protiurno) vrtenje in negativno (sourno) vrtenje. Povzročitelj vrtenja je statični moment, oz bolje poznani navor (M=navor). Navor je produkt ročice in sile (M=r x F) . Ročica je najbližja pot od središča vrtenja do sile, to pa je pravokotnica na smernico sile (silo smemo po želji pomikati po smernici).
Momentno pravilo (Varingov teorem) govori o odnosu momenta sile in momenta komponent te sile za isto momentno točko. Torej momentno pravilo: statični moment razultante je enak vsoti momentov glede na isto momentno točko.
r x F= (r1 x F1) + (r2 x F2) + (r3 x F3) + ....
Seveda se predznaki lahko spreminjajo, odvisno od vrtenja (+, -).
To so osnove, ki jih sigurno že veš, ampak pusti mi veselje, bom mislil da nekaj vem, se bom polje počutil
Če te še kaj zanima samo vpraši, tole je zlo zanimiva tema in mi je v veselje spremljati in tudi reševati naloge, sm ugotovu, da kr neki znam....pa sm šele 2. letnik
Statika togega telesa (tole imamo zdele pri mehaniki ), če telo miruje:
Če telo miruje, če je Fr=0, to še ne pomeni da telo ne miruje, lahko se vrti. Poznamo pozitivno (protiurno) vrtenje in negativno (sourno) vrtenje. Povzročitelj vrtenja je statični moment, oz bolje poznani navor (M=navor). Navor je produkt ročice in sile (M=r x F) . Ročica je najbližja pot od središča vrtenja do sile, to pa je pravokotnica na smernico sile (silo smemo po želji pomikati po smernici).
Momentno pravilo (Varingov teorem) govori o odnosu momenta sile in momenta komponent te sile za isto momentno točko. Torej momentno pravilo: statični moment razultante je enak vsoti momentov glede na isto momentno točko.
r x F= (r1 x F1) + (r2 x F2) + (r3 x F3) + ....
Seveda se predznaki lahko spreminjajo, odvisno od vrtenja (+, -).
To so osnove, ki jih sigurno že veš, ampak pusti mi veselje, bom mislil da nekaj vem, se bom polje počutil
Če te še kaj zanima samo vpraši, tole je zlo zanimiva tema in mi je v veselje spremljati in tudi reševati naloge, sm ugotovu, da kr neki znam....pa sm šele 2. letnik