Izračun ploščine trikotnika v prostoru

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
Odgovori
BogyX
Prispevkov: 4
Pridružen: 18.8.2007 16:00
Kontakt:

Izračun ploščine trikotnika v prostoru

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Pozdravljeni
Imam tri točke v prostoru A(x1, y1, z1), B(x2, y2, z2) in C(x3, y3, z3), za katere ''točno'' vem podatke glede na ner keferenčni koordinatni sistem. Našel sem enačbo za izračun v matrični obliki. Ker sem že malo ven iz tega bi koga prosil, da mi napiše, kkao potem te točke vstavim v enačbo, da dobim rezultat (cifro).
Enačba je zapisana recimo tu:
http://mathworld.wolfram.com/TriangleArea.html

Že vnaprej hvala
BV

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

Da bi uporabil navedene formule, moraš prej določiti dolžine stranic oz. kote. Če recimo želiš uporabiti formulo (4), moraš določiti dolžine vseh 3 stranic. Za to recimo obstaja enačba (do nje prideš preko uporabe vektorjev - konkretno skalarnega produkta):

\(d_{AB} = \sqrt{(x_2-x_1)^2 + (y_2-y_1)^2 + (z_2-z_1)^2}\),

kjer je \(d_{AB}\) dolžina stranice \(AB\).

Podobno je za \(d_{AC}\) in \(d_{BC}\).

BogyX
Prispevkov: 4
Pridružen: 18.8.2007 16:00
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Uporabiti sem želel formulo 18, kjer samo vstaviš vse koordinate.
Tam imam potem težave z matrikami.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

To pa res ne bi smel biti prevelik problem. Za zadnjo determinanto (gre za determinante, ne za matrike) imaš že napisan izraz: oklepaj v enačbi \((17)\). Ostali dve determinanti v enačbi \((18)\) izraziš na enak način: v prvi \(x\) zamenjaš z \(y\) in \(y\) zamenjaš z \(z\), v drugi pa \(x\) zamenjaš z \(z\) in \(y\) zamenjaš z \(x\). Indeksi se ne spremenijo.

Uporabniški avatar
Rok Osolnik
Prispevkov: 63
Pridružen: 23.8.2005 13:17
Kraj: Srednja vas
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Rok Osolnik »

Sej nevem v čem je problem, če poznaš koordinate
ogljišč tega trikotnika v prostoru.

Izračunaš dolžino posamezne stranice.
Potem pa, če ne drugače, ko poznaš vse stranice uporabiš
Heronov obrazec za izračun ploščine.

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

To je potrata casa in je popolnoma nesmiselno, ker so koordinate in izracun ploscine iz koordinat bolj fundamentalni podatki kot pa dolzine stranic. Ce vstavis tovrstne podatke v heronov obrazec dobis korene znotraj korenov!

Saj je izpeljava cisto enostavna (tudi na mathworld je tako razlozeno). Ploscina trikotnika je polovica ploscine paralelograma, napetega na poljubni dve stranici. To dobis pa iz absolutne vrednosti vektorskega produkta.
\(S=\frac{1}{2}\big\Vert(C-A)\times(B-A)\big\Vert\)
Ko razpises po komponentah dobis ravno
\(S=\frac{1}{2}\bigg[
\begin{vmatrix}B_y-A_y&B_z-A_z\\C_y-A_y&C_z-A_z\end{vmatrix}^2+
\begin{vmatrix}B_z-A_z&B_x-A_x\\C_z-A_z&C_x-A_x\end{vmatrix}^2\)
\(+
\begin{vmatrix}B_x-A_x&B_y-A_y\\C_x-A_x&C_y-A_y\end{vmatrix}^2
\bigg]^{1/2}\)


Ce je trikotnik ravninski, se formula zreducira na zadnji clen pod korenom, kar je poznano vsakemu srednjesolcu. V treh dimenzijah v resnici samo "po pitagori" sestejes ploscine projekcij trikotnika na ravnine xy, yz, zx.

BogyX
Prispevkov: 4
Pridružen: 18.8.2007 16:00
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Hvala - bom se probal potrudit še enkrat.

Mimogrede - je kdo mojster za Mathematicoi tam vstaviš točno v tej obliki matrike, ali je kakšna finta - sem nekaj probaval in ni šlo.

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

Lahko gres sicer "Input/create table/matrix/palette" samo tega nihce ne pocne. Matriko vstavis kot

Koda: Izberi vse

M={{a,b},{c,d}} (*kot vektor vektorjev*)
za ogled matrike v "lepi in pregledni obliki" potem naredis

Koda: Izberi vse

M//MatrixForm

Koda: Izberi vse

Det[M] (*determinanta ki jo potrebujes*)
Sploh pa lahko v Mathematici direktno uporabis definicijo z vektorskim produktom, je krajse:

Koda: Izberi vse

a={4,3,6};
b={3,6,7};
c={7,3,2};
s=Norm[Cross[c-a,b-a]]/2 (*Norm ti izracuna normo vektorja, Cross pa vektorski produkt*)
Nasploh je Mathematica izredno mocno orodje, tudi za komplicirane probleme je koda ponavadi kratka in kompaktna (rabis pa malo prakse).

BogyX
Prispevkov: 4
Pridružen: 18.8.2007 16:00
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Hvala - bom sprobal, takoj ko pridem za služben PC. Trenutno sem še na dopustu, če pa bom še potreboval pomoč pa se slišimo.

Hvala še enkrat.
Lp
Bogdan

Odgovori