Linearna algebra

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
geekonja
Prispevkov: 20
Pridružen: 21.1.2011 21:13

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a geekonja »

Tto tazadno nalogo imamo mi isto.. kk dobiš prehodno matriko? Tisto pol pomnožiš z leve inverz z desno navadno in dobiš matriko A.. a mi lahk še en pove za jedo pa sliko kk računaš to?

hvala vsem za pomoč

p.rok
Prispevkov: 25
Pridružen: 1.11.2009 13:09

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a p.rok »

Zdravo,

nacin kako dobis prehodno matriko.
Priponke
prehodna.JPG

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

B je ze prehodna matrika (po stolpcih transformiranke baznih vektorjev standardne baze).

p.rok
Prispevkov: 25
Pridružen: 1.11.2009 13:09

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a p.rok »

Ko določim kateri vektorji so v Im(A), kako naj
se potem lotim ortogonalenga komplementa?

Ali je ortogonalni komplement kar skalarni produkt z določenima slikama?

Je slika sploh določena vredu?

Hvala!

P.S. Z določenima slikama mislim kar stolpična vektorja v A.
Priponke
LA_2.JPG

geekonja
Prispevkov: 20
Pridružen: 21.1.2011 21:13

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a geekonja »

To sem jst delo na tak način.. maš dva vektorja (1,1,0,0),(0,1,1,0) in si izbereš nek poljuben vektor x=(a,b,c,d) potem pa narediš skalarni produkt med poljubnemo s prvim vektorjem in enačiš z 0, torej <(a,b,c,d), (1,1,0,0)>=0 in dobiš a+b=0 -> a=-b;
Isto narediš za drugi vektor <(a,b,c,d),(0,1,1,0)>=0 in dobiš b+c=0; c=-b.

Za b vzameš neko novo neznanko..rečmo b=l in dobiš potem bazo V={ (-l,l,-l,0); l el R} .. poljubna vstaviš za l je 1 in dobiš (-1,1,-1,0) ..

Nism pa ziher da je tk prau..

p.rok
Prispevkov: 25
Pridružen: 1.11.2009 13:09

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a p.rok »

Hvala!

Torej je slika določena pravilno?

LP!

geekonja
Prispevkov: 20
Pridružen: 21.1.2011 21:13

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a geekonja »

Ti maš tam izbrano x2=x1+x3..zei to v moji rešitvi dobiš 1=-2 in ni glih isto..

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

Ja... bolj kompaktno temu recemo gram-schmidtov algoritem. Vzames poljuben set linearno neodvisnih vektorjev in jih ortogonaliziras (od vsakega odstejes projekcije na vse prejsnje). V tem primeru si moras 3. in 4. izmislit (samo toliko da nista linearno odvisna z ostalimi, vse ostalo opravi gram-schmidt).
V nasem primeru najprej ortogonaliziras ta dva (ker nista ortogonalna). En element ortogonalnega komplementa je itak ociten (0,0,0,1). Za drugega pa vzames pac nekaj (recimo (1,0,0,0)) in nadaljujes postopek.

assya
Prispevkov: 6
Pridružen: 2.12.2009 13:42

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a assya »

Živjo!
Še jaz imam eno vprašanje iz algebre in sicer iz sistemov linearnih enačb.
Naloga: Obravnavaj sistem enačb v odvisnosti od parametra b:
x+y+z+bu=2b
2x+2y+2z+bu=4
2x+2y+2z+2b=4b
x+by+z+u=2

Iz sistema dobim razširjeno matriko in po premetavanju zgleda takole?
1 1 1 b I 2b
0 b-1 0 1 I 2b-2
0 0 0 -b I 4-4b
0 0 0 0 I 0

In potem obravnavaš b-je:
1) b=1
dobim matriko:
1 1 1 1 I 2
0 0 0 1 I 0 +dve vrstici ničel ;
iz matrike sledi, da je rang A(osnovna matrika)=2 in rang [A | C](razširjena matrika)=1 , iz tega potem sledi, da je sistem za b=1 rešljiv in rešitev ni enolična. (Imam prav?)
Zanima me predvsem kako potem napišeš to rešitev? Jaz bi naredila, da je u=0 (zaradi druge vrstice) in potem, x+y+z=2 pri čemer so x,y,z poljubni. Je to približno prav?

2)analogno potem za b=o dobim matriko:
1 1 1 0 | 0
0 -1 0 1 | -2
0 0 0 0 | 4 + vrstica ničel
iz tega spet sledi, da je rang A=2, vendar je rang [A | C]=3 in iz tega vidimo, da za b=0 sistem ni rešljiv..?

3) za b=/1 in b=/0 vidim da je rang A=3 in rang [A | C]=3, iz tega sledi, da je enolična rešitev za vsak b?, kako bi potem določili te rešitve?

Upam da ni preveč zmedeno napisano! Lp

vesoljka
Prispevkov: 8
Pridružen: 1.3.2014 18:08

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a vesoljka »

Živjo,

rešujem nalogo, pa ne vem, če sem se je prav lotila:
Pokaži, da je matrika A, ki pripada v standardni bazi prostora R^3 vektorskemu množenju z danim vektorjem a iz R^3, antisimetrična. Pokaži, da velja tudi obratno: ta vsako realno antisimetrično 3x3 matriko obstaja tak vektor a iz R^3, da je A matrika, ki pripada vektorskemu množenju x --> a x(vektorsko) x v standardni bazi prostora R^3.

Skratka, pri prvem delu naloge sem z vektorjem a=(a1, a2, a3) vektorsko pomnožila standardno bazo prostora R^3:
a x (1, 0, 0) = (0, a3, -a2);
a x (0, 1, 0) = (-a3, 0, a1);
a x (0, 0, 1) = (a2, -a1, 0)
in prepisala v matriko:
0 -a3 a2
a3 0 -a1
-a2 a1 0
ki je očitno antisimetrična. Je to dovolj?

Pri drugem delu naloge sem napisala splošno antisimetrično matriko
0 b1 b2
-b1 0 b3
-b2 -b3 0
in na podlagi prvega dela naloge "uganila", da moramo vektor a' iz prostora R^3, če želimo, da je A' matrika, ki pripada vektorskemu množenju x --> a' x(vektorsko) x v standardni bazi prostora R^3, definirati kot a' = (-b3, b2, -b1). Na koncu sem še preverila, da je matrika, ki pripada v standardni bazi prostora R^3 vektorskemu množenju z a', res A' (na enak način kot sem v prvem delu naloge dokazala(?), da je dobljena matrika antisimetrična).
Je to prav?

Najlepša hvala za odgovor!

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

To je dovolj ja. Za nazaj je tudi dovolj, da pokažeš, da je iste oblike. Če preslikuješ 3 komponente v 3 komponente na ta način, ni nobene kombinacije, ki se jo ne bi dalo preslikat.

vesoljka
Prispevkov: 8
Pridružen: 1.3.2014 18:08

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a vesoljka »

Živjo, tale naloga mi dela težave:
Na prostoru M kvadratnih realnih 3x3 matrik je dan skalarni produkt <A,B> = sled(A krat transponirana matrika B).
a) Pokaži, da je pravilo skalarni produkt.
b) Naj bo D vektorski podprostor diagonalnih matrik. Poišči kakšno bazo in razsežnost njegovega ortogonalnega komplementa.

Če prav razumem, je tako definiran skalarni produkt ravno:
prva vrstica matrike A krat prva vrstica matrike B + druga vrstica matrike A krat druga vrstica matrike B + tretja vrstica matrike A krat tretja vrstica matrike B.
Aksiomov za skalarni produkt potem ni težko dokazat.
Pri b) delu sem pa izračunala zgoraj definirani skalarni produkt poljubne diagonalne matrike D (po diagonali ima d11, d22, d33) s poljubno matriko A in predpostavila, da mora biti enak 0. Iz tega pa sem dobila samo pogoj za en element matrike A, to pa bi pomenilo, da bi bil ortogonalni komplement D dimenzije 8, kar pa ne gre, glede na to, da je dimenzija D 3.

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

b) skalarni produkt mora biti enak 0 za vsako kombinacijo d11,d22,d33, to so 3 pogoji. Lahko kar izbereš *neko* bazo (recimo diag(1,0,0), diag(0,1,0), diag(0,0,1) in zahtevaš ortogonalnost na te 3).

anavotm
Prispevkov: 89
Pridružen: 12.1.2012 12:01

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a anavotm »

Pozdravljeni, imam dve nalogi, ki ju ne znam rešit in bi prosil za pomoč.
1. Preslikava A:P(R^3)->P(R^2) je odvajanje, preslikavi B:P(R^2)->P(R^2) pa glede na bazo {x^2+2x-1,2x^2+5x+1,3x^2+7x+1} pripada matrika \(\begin{bmatrix}
1 &-1 &1 \\
0& 2 &0 \\
1&1 &1
\end{bmatrix}\)
. Katera matrika ustreza preslikavi BA v standardnih bazah?
2. Preslikava T:R^3->R^3 je kompozitum pravokotne projekcije na ravnino x+y+z=0 in vrtenja v tej ravnini za kot 30 stopinj v eno od smeri. Določi matriko, ki pripada preslikavi T v standardni bazi prostora R^3.
Tu sploh ne vem a si lahko izberem recimo za bazo vektorje (1,1,1)-normala in pa recimo a=(1,-1,0), b=(1,0,-1) - oba ležita v ravnini in sta linearno neodvisna. Vendar potem ne vem kako naprej. Za drugi del(rotacijo) pa tudi ne znam napisat matrike.

Hvala za pomoč,
Lep pozdrav

Uporabniški avatar
Aniviller
Prispevkov: 7263
Pridružen: 15.11.2004 18:16

Re: Linearna algebra

Odgovor Napisal/-a Aniviller »

1. Standardna baza za polinome bo kar 1,x,x^2,x^3 in v tej bazi je trivialno zapisat odvajanje, samo na eni obdiagonali imaš naravna števila po vrsti. Potem moraš samo še zapisat B v standardni bazi, kar lahko narediš tako, da zapišeš prehodno matriko med {1,x,x^2} in podano bazo. Matriko potem znaš transformirat (množiš s prehodno z obeh strani).

Matrika BA je seveda dimenzije 3x4, saj slika iz P[R^3] v P[R^2].

2. S tvojim postopkom se da pridet do konca... sicer je bolje, da izbereš dva ortogonalna vektorja v ravnini, recimo a=(1,-1,0) in b=(1,1,-2) in seveda vse tri normiraš. Potem je tudi rotacijska matrika enostavna, saj gre \(\vec{a}\mapsto \vec{a}\cos\phi+\vec{b}\sin\phi\) in podobno za b (seveda po normalizaciji). Smer kota lahko še izbiraš očitno. Kompozitum s projekcijo enostavno pomeni, da gre tretja komponenta v 0. Torej veš kaj matrika naredi na 3 vektorjih, kar jo povsem določa. V bazi (a,b,n) je matrika
\(\begin{bmatrix}\cos\phi & \sin\phi & 0 -\sin\phi & \cos \phi & 0 \\ 0&0&0\end{bmatrix}\)
kar spraviš v standardno bazo z enostavno prehodno matriko.

Je pa celo stvar mogoče zapisat brez izbire baze, ampak izraziš z vektorji. Za zapis projekcije res ne rabiš nič drugega kot normalo. Gre namreč le za odštevanje projekcije na normalo:
\(T=I-\vec{n}\otimes\vec{n}\)
kjer je normala seveda normirana. Za rotacijo pa se da z osjo in kotom napisat preko Rodrigove formule:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rodrigues% ... on_formula

Odgovori