Fizika sile na klancu

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
User avatar
sniper
Posts: 231
Joined: 30.10.2006 13:08

Fizika sile na klancu

Post by sniper » 15.3.2011 19:09

Živjo!

Mi lahko malo pomagate pri tej nalogi

Na klancu miruje telo. Katera trditev je napačna ?


a) Sila teže je večja od sile lepenja
b)Sila lepenja je enaka nič
c)Statična komponenta sile teže je enaka normali
d)Vsota vseh sil, ki delujejo na telo so enake nič

Motore
Posts: 1025
Joined: 9.9.2009 23:28

Re: Fizika sile na klancu

Post by Motore » 15.3.2011 19:21

napačna je trditev b)
če bi bila sila lepenja enaka nič telo ne bi mirovalo na klancu

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 17.5.2017 19:24

Jaz imam eno srednješolsko vprašanje glede sil na klancu:

Image

Recimo da avto pelje v klanec navzgor. Ta vlečna sila, zaradi katere avto pelje se imenuje pogonska sila. Zdej če avto gre navzgor, bi moral dinamično silo, odšteti od pogonske, zaradi tega ker ga dinamična sila vleče nazaj. S tem je rezultanta sil manjša. Je tako?

Hvala.

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 18.5.2017 19:25

Razpiši za oba primera rezultanto po komponentah, nato določi po Pitagori njeno velikost in primerjaj.

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 18.5.2017 20:00

Na sliki je pogonska sila \(F_I\), medtem ko je \(F_D\) sila ki vleče avto nazaj. Oba vektorja sta vzporedna.

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 26.5.2017 22:14

In kaj si hotel s tem povedati?

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 27.5.2017 12:51

Hočem, povedati da pri seštevanju in odštevanju vzporednih sil (vektorjev): https://si.openprof.com/wb/sila_kot_vektor?ch=430

Se pač odštejeta. Ena je pogonska in avto poriva navzgor, druga ga vleče nazaj.

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 6.6.2017 17:52

Kaj je torej sploh tvoje vprašanje?

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 6.6.2017 18:25

Pravim, da odštejem silo od pogonske, pri vzpenjanju avtomobila na klanec.

Je to res?

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 6.6.2017 19:27

V realnosti je še prisotno trenje.

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 15.6.2017 12:07

Ja v redu, recimo da zanemarimo trenje.

Problem nastane, če imamo avto ki ima konstantno mehansko moč.
Po enačbi: \(P = Fv\), če pelje avtomobil po klancu navzgor in če res odštejemo silo, bi to pomenilo da večji kot je klanec, manjša je potisna sila in z večjo hitrostjo gre avtomobil navzgor.

Malo nenavadno?

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 21.6.2017 7:41

Niti ne, če veš kaj pomeni ta enačba: moč pri konstantni hitrosti. Konstantna hitrost pa pomeni rezultanto na telo enako 0.

DirectX11
Posts: 411
Joined: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Post by DirectX11 » 21.6.2017 18:17

Kako pa veš, da je ta enačba za izračun moči pri konstantni hitrosti?

User avatar
shrink
Posts: 14545
Joined: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Post by shrink » 30.6.2017 20:01

Stalna moč pri konstantni sili pač pomeni konstantno hitrost.

smolejleo
Posts: 1663
Joined: 3.3.2004 11:52
Location: celovec
Contact:

Re: Fizika sile na klancu

Post by smolejleo » 10.7.2017 12:47

shrink wrote:
6.6.2017 19:27
V realnosti je še prisotno trenje.

Si se zopet zatipkal - si mislil povedati "v je realnosti je prisotno še trenje."

Post Reply