Fizika sile na klancu

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
Uporabniški avatar
sniper
Prispevkov: 231
Pridružen: 30.10.2006 13:08

Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a sniper »

Živjo!

Mi lahko malo pomagate pri tej nalogi

Na klancu miruje telo. Katera trditev je napačna ?


a) Sila teže je večja od sile lepenja
b)Sila lepenja je enaka nič
c)Statična komponenta sile teže je enaka normali
d)Vsota vseh sil, ki delujejo na telo so enake nič

Motore
Prispevkov: 1107
Pridružen: 9.9.2009 23:28

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a Motore »

napačna je trditev b)
če bi bila sila lepenja enaka nič telo ne bi mirovalo na klancu

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Jaz imam eno srednješolsko vprašanje glede sil na klancu:

Slika

Recimo da avto pelje v klanec navzgor. Ta vlečna sila, zaradi katere avto pelje se imenuje pogonska sila. Zdej če avto gre navzgor, bi moral dinamično silo, odšteti od pogonske, zaradi tega ker ga dinamična sila vleče nazaj. S tem je rezultanta sil manjša. Je tako?

Hvala.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

Razpiši za oba primera rezultanto po komponentah, nato določi po Pitagori njeno velikost in primerjaj.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Na sliki je pogonska sila \(F_I\), medtem ko je \(F_D\) sila ki vleče avto nazaj. Oba vektorja sta vzporedna.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

In kaj si hotel s tem povedati?

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hočem, povedati da pri seštevanju in odštevanju vzporednih sil (vektorjev): https://si.openprof.com/wb/sila_kot_vektor?ch=430

Se pač odštejeta. Ena je pogonska in avto poriva navzgor, druga ga vleče nazaj.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

Kaj je torej sploh tvoje vprašanje?

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Pravim, da odštejem silo od pogonske, pri vzpenjanju avtomobila na klanec.

Je to res?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

V realnosti je še prisotno trenje.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Ja v redu, recimo da zanemarimo trenje.

Problem nastane, če imamo avto ki ima konstantno mehansko moč.
Po enačbi: \(P = Fv\), če pelje avtomobil po klancu navzgor in če res odštejemo silo, bi to pomenilo da večji kot je klanec, manjša je potisna sila in z večjo hitrostjo gre avtomobil navzgor.

Malo nenavadno?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

Niti ne, če veš kaj pomeni ta enačba: moč pri konstantni hitrosti. Konstantna hitrost pa pomeni rezultanto na telo enako 0.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Kako pa veš, da je ta enačba za izračun moči pri konstantni hitrosti?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a shrink »

Stalna moč pri konstantni sili pač pomeni konstantno hitrost.

smolejleo
Prispevkov: 1721
Pridružen: 3.3.2004 11:52
Kraj: celovec
Kontakt:

Re: Fizika sile na klancu

Odgovor Napisal/-a smolejleo »

shrink napisal/-a:
6.6.2017 19:27
V realnosti je še prisotno trenje.

Si se zopet zatipkal - si mislil povedati "v je realnosti je prisotno še trenje."

Odgovori