Matematika

Ko tudi učitelj ne more pomagati...
Odgovori
DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Ta zapis meja x=n, sem prvič videl tukaj.

Mogoče američani drugače označujejo.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14584
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a shrink »

Zapis je irelevanten, saj se integrira vedno po spremenljivki v diferencialu. V primeru iz videa se integriranje po \(m\) prevede na integriranje po \(x\) s tem, da se diferencialni košček mase izrazi z diferencialnim koščkom dolžine v smeri x:

\(dm=\mu(x)dx\)

kjer je \(\mu(x)\) masa na enoto dolžine, ki je v primeru homogene palice konstanta.

Palica je seveda poseben primer togega telesa, ki ima značilno le eno dimenzijo, zato se le njo obravnava, v splošnem pa je tako, kot sem že navedel:

\(dm=\rho(x,y,z)dxdydz\)

Torej, integriranje po masi se v splošnem vedno prevede v integriranje po volumnu, ki pomeni trojni integral v izbranih koordinatah.

Cene
Prispevkov: 23
Pridružen: 12.3.2013 20:43

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a Cene »

Živjo,
Zatakne si mi pri nalogi, ki pravi.

Za katere vrednosti realnega parametra \(a\) je matrična enačba \(A^T -XA = aXB\) enolično rešljiva.


tukaj je pa še navodilo celotne naloge v katerem sta podani tudi matriki A in B.

http://lab.fs.uni-lj.si/matematika/dato ... 50515A.pdf

To je prva naloga.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14584
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a shrink »

Kje se ti zatika? Par namigov:

Enačbo na osnovi pravil matrične aritmetike (množenje matrik ni komutativno!) predelaj na obliko:

\(CX=D\)

Enačba (kar najbrž veš) je enolično rešljiva, če obstaja inverz \(C\), t.j. \(C^{-1}\), oz. drugače povedano: determinanta \(C\) mora biti različna od 0. To je tudi pogoj, na osnovi katerega boš določil vrednosti \(a\) (determinanta enaka 0: iskanje ničel polinoma), ki bodo izvzete iz množice realnih \(a\), za katere je enačba enolično rešljiva.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14584
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a shrink »

No, v resnici je v tvojem primeru matrična enačba oblike:

\(XC=D\)

kar pa ne spremeni ostalega.

Cene
Prispevkov: 23
Pridružen: 12.3.2013 20:43

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a Cene »

Hvala za odgovor, zdaj razumem kaj moram narediti. :)

Cene
Prispevkov: 23
Pridružen: 12.3.2013 20:43

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a Cene »

Živjo,


tokrat se pripravljam na izpit iz teorije. Bi mi lahko povedal če pravilne oz, povedal če so moje rešitve pravilne za primere 7, 8, 10


Moje rešitve:

7. b
8. a
10. c

?

Hvala za odgovore

Slika

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14584
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a shrink »

Pri 7. gre za znak izrek, pri 8. pa za definicijo. Pri 8. je tvoj odgovor napačen.

Pri 10. pa takoj vidiš odgovor, če zapišeš:

\(ay_1'+by_1=r(x)\)

\(ay_2'+by_2=r(x)\)

Če drugo enačbo odšteješ od prve in izpostaviš koeficiente \(a\) in \(b\), imaš odgovor na dlani (tvoj odgovor je torej napačen).

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Mene zanima kaj se vstavi namesto "n" ko računamo Fourierjevo vrsto?

Hvala.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Sem ugotovil, da je "n" spremenljivka za n-ti člen vrste.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Še ena stvar me zanima:

Kako se računajo funkcije ter, kako se izriše graf funkcije če imamo npr funkcijo podano na takšen način:

\(f(x) = 2x - 1\) \(mod 2\)

Hvala.

derik
Prispevkov: 2043
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a derik »

Screenshot_2016-09-07-20-00-54~01.png

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

To sem tudi sam uporabil wolfram vendar nisem razumel. OK sedaj vem. :D

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Slika

Kako se pravilno označuje krivuljne in ploskovne integrale? Na tej Gaussovi enačbi se uporablja znak krivuljnega integrala, vendar ne gre za krivuljni integral ampak ploskovni. Ker piše tako v tekstu.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14584
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Matematika

Odgovor Napisal/-a shrink »

Notacija je stvar dogovora. V tvojem primeru je očitno, da gre za integriranje po ploskvi S.

Odgovori