Stran 14 od 16

Re: Matematika

Objavljeno: 14.9.2016 20:40
Napisal/-a GENERAL123
shrink napisal/-a:Navedeno ni link na spletno stran.
Mislil sem pač da kopiraš in prilepiš spodnji link:

file:///C:/Users/%C5%BDan%20Hozjan/Downloads/DrzavnoRM_2014_89r_naloge%20(5).pdf

Razvedrilna matematika POMOČ

Objavljeno: 15.9.2016 13:00
Napisal/-a GENERAL123
Imam eno vprašanje. Vsako leto se piše razvedrilna matematika v OŠ in SŠ.

Ne razumem ene naloge in sicer je link na tej spletni strani.

https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno [/quote]


NA TEJ SPLETNI STRANI MORATE ITI POD 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete.


NE RAZUMEM SAMO 4. NALOGE (LABIRINT NA ROBOVIH POLIEDRA). ALI BI MI JO LAHKO KDO RAZLOŽIL TO NALOGO? (Postopek in rešitev)

Hvala že vnaprej tistemu, ki mi bo to nalogo razložil.

Razvedrilna matematika

Objavljeno: 15.9.2016 14:31
Napisal/-a GENERAL123
Imam še eno vprašanje.

Ne razumem ene naloge in sicer je link na tej spletni strani.

https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno [/quote]


NA TEJ SPLETNI STRANI MORATE ITI POD 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete.


NE RAZUMEM SAMO 4. NALOGE (LABIRINT NA ROBOVIH POLIEDRA). ALI BI MI JO LAHKO KDO RAZLOŽIL TO NALOGO? (Postopek in rešitev)

Hvala že vnaprej tistemu, ki mi bo to nalogo razložil.

Re: Matematika

Objavljeno: 2.12.2016 11:17
Napisal/-a DirectX11
Mene zanima nekaj glede linearne interpolacije kjer želim priti do D (čisto spodaj):

Slika

To nalogo rešim, z nastavkom dveh enačb kjer poiščem \(a_0\) in \(a_1\):

\(10d_s = a_0 + 500a_1\)

\(15d_s = a_0 + 1300a_1\)

Vendar če rešim ta sistem enačb ter napišem linearno funkcijo ne pride pravilno. Mogoče kdo ve zakaj?

Hvala.

Re: Matematika

Objavljeno: 2.12.2016 11:51
Napisal/-a shrink
Rešitev sistema je:

\(\displaystyle a_1=\frac{5}{800}d_s=\frac{1}{160}d_s\)

\(\displaystyle a_0=\frac{1100}{160}d_s=\frac{55}{8}d_s\)

Pride torej prav.

Re: Matematika

Objavljeno: 13.12.2016 6:22
Napisal/-a DirectX11
Hvala shrink.

Sedaj imam vprašanje glede DE. Dobro ne razumem razlike med stopnjo in redom DE. Bi lahko pojasnil kakšna je razlika?

Hvala.

Re: Matematika

Objavljeno: 13.12.2016 9:58
Napisal/-a shrink
Ni razlike: red DE določa najvišja stopnja (potenca) odvoda neznane funkcije, ki nastopa v njej.

Re: Matematika

Objavljeno: 13.12.2016 12:57
Napisal/-a DirectX11
Aja, hvala. Jaz sem našel nek pdf iz FMF katerega berem in nisem razumel da ni razlike. Dobro :)

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 9:32
Napisal/-a DirectX11
Pri DE so perturbacijski členi tisti, ki so na desni? Npr. lahko je konstanta ali polinom.

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 9:58
Napisal/-a shrink
DirectX11 napisal/-a:Pri DE so perturbacijski členi tisti, ki so na desni? Npr. lahko je konstanta ali polinom.
Tisti, ki niso prisotni pri homogeni enačbi.

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 10:40
Napisal/-a DirectX11
Pri homogeni je na desni 0. Pri nehomogeni pa je nekaj neničelnega, kar pomeni da so to perturbacijski členi? Zakaj se jim sploh tako reče?

Hvala shrink.

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 14:01
Napisal/-a shrink
DirectX11 napisal/-a:Pri homogeni je na desni 0. Pri nehomogeni pa je nekaj neničelnega, kar pomeni da so to perturbacijski členi?
Ja.
Zakaj se jim sploh tako reče?
Ker na začetni odziv (torej za \(t<<\infty\)) vpliva največ partikularna rešitev DE, ki je odvisna od teh členov - temu se reče prehodni pojav.

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 16:05
Napisal/-a DirectX11
Ali se lahko rešuje nelinearne DE na roke?

Re: Matematika

Objavljeno: 26.12.2016 16:21
Napisal/-a shrink
Nelinearne DE so redko analitično rešljive, za določene tipe pa obstajajo prijemi, ja.

Re: Matematika

Objavljeno: 27.12.2016 12:03
Napisal/-a DirectX11
Če je \(a = e^{\frac{2\pi}{3}}\). Zakaj je \(a^{2} = a^{-1}\)?

Glede DE, bom še kaj vprašal. Hvala shrink.