matematika - pomoč
Re: matematika - pomoč
Izpeljava je na zgoraj omenjenem linku enačbe 4, 6 in naprej.
Grafično pa, če si ponazoriš M kot dolžino kazalca, A je realna komponenta, B pa imaginarna. Potem je
\(\Phi_k=\arctan B_k/A_k\)
\(M_k=\sqrt{A_k^2+B_k^2}\)
Grafično pa, če si ponazoriš M kot dolžino kazalca, A je realna komponenta, B pa imaginarna. Potem je
\(\Phi_k=\arctan B_k/A_k\)
\(M_k=\sqrt{A_k^2+B_k^2}\)
Re: matematika - pomoč
Evo še eno vprašanje glede mehkih množic:
Če lahko kdo intuitivno razloži zakaj je mehki operator "OR" množice A in B je max(A,B)
Če lahko kdo intuitivno razloži zakaj je mehki operator "OR" množice A in B je max(A,B)
-
- Prispevkov: 13
- Pridružen: 19.8.2015 17:16
razvedrilna matematika - pomoč
Imam še eno vprašanje.
Ne razumem ene naloge in sicer je link na tej spletni sprani:
https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno [quote]
NA TEJ SPLETNI STRANI MORATE ITI POD 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete.
NE RAZUMEM SAMO 4. NALOGE (LABIRINT NA ROBOVIH POLIEDRA). ALI BI MI JO LAHKO KDO RAZLOŽIL TO NALOGO? (Postopek in rešitev)
Hvala že vnaprej tistemu, ki mi bo to nalogo razložil.
Ne razumem ene naloge in sicer je link na tej spletni sprani:
https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno [quote]
NA TEJ SPLETNI STRANI MORATE ITI POD 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete.
NE RAZUMEM SAMO 4. NALOGE (LABIRINT NA ROBOVIH POLIEDRA). ALI BI MI JO LAHKO KDO RAZLOŽIL TO NALOGO? (Postopek in rešitev)
Hvala že vnaprej tistemu, ki mi bo to nalogo razložil.
Re: razvedrilna matematika - pomoč
Dovolj je, da vprašaš v eni temi.GENERAL123 napisal/-a:Imam še eno vprašanje.
Ne razumem ene naloge in sicer je link na tej spletni sprani:
https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno
NA TEJ SPLETNI STRANI MORATE ITI POD 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete.
NE RAZUMEM SAMO 4. NALOGE (LABIRINT NA ROBOVIH POLIEDRA). ALI BI MI JO LAHKO KDO RAZLOŽIL TO NALOGO? (Postopek in rešitev)
Hvala že vnaprej tistemu, ki mi bo to nalogo razložil.
Re: matematika - pomoč
Pomoje najlažje, da si prerišeš na list papirja, pobarvaš robove kot je označeno na sliki, izrežeš in sestaviš v kocko
-
- Prispevkov: 13
- Pridružen: 19.8.2015 17:16
Re: matematika - pomoč
Sem si prerisal mrežo pri tej nalogi in naredil vse. Zanima me ce morajo biti stevilke na robovih tocno take kot so v resitvah al so lahk stevilke poljubne????
Link je na tej spletni strani:
https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno
Iti morate pod 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete in gledate 4. Nalogo.
Link je na tej spletni strani:
https://www.cubbyusercontent.com/pl/201 ... /2_drzavno
Iti morate pod 8 in 9.R RAZRED (tam ko piše naloge). Nato datoteko odprete in gledate 4. Nalogo.
Re: matematika - pomoč
Lep pozdrav,
zanima me neka splošna ugotovitev iz matematike oziroma statike. Če imamo kartezični koordinatni sistem in skozi izhodišče poteka premica, ki z x osjo oklepa kot 80° z osjo z pa 50° stopinj, kolikšen kot potem ta premica oklepa z y osjo. Koliko znaša vsota teh kotov? 180°? 360°?
zanima me neka splošna ugotovitev iz matematike oziroma statike. Če imamo kartezični koordinatni sistem in skozi izhodišče poteka premica, ki z x osjo oklepa kot 80° z osjo z pa 50° stopinj, kolikšen kot potem ta premica oklepa z y osjo. Koliko znaša vsota teh kotov? 180°? 360°?
Re: matematika - pomoč
Smerni vektor, ki leži na tej premici, ima komponente:
\(\vec{t}=(\cos\alpha, \cos\beta, \cos\gamma)\),
kjer so \(\alpha\), \(\beta\) in \(\gamma\) smerni koti, ki jih vektor (in s tem premica) oklepa s koordinatnimi osmi x, y in z.
Ker ima smerni vektor dolžino 1 (t.j. \(\vert\vec{t}\vert=1\)), sledi (skalarni produkt):
\(1^2=\vert\vec{t}\vert^2=\vec{t}\cdot\vec{t}=\cos^2\alpha+\cos^2\beta+\cos^2\gamma\)
oz.
\(\cos^2\alpha+\cos^2\beta+\cos^2\gamma=1\).
Odgovor na tvoje vprašanje je torej:
\(\beta=\arccos\left(\sqrt{1-\cos^2\alpha-\cos^2\gamma}\right)\).
\(\vec{t}=(\cos\alpha, \cos\beta, \cos\gamma)\),
kjer so \(\alpha\), \(\beta\) in \(\gamma\) smerni koti, ki jih vektor (in s tem premica) oklepa s koordinatnimi osmi x, y in z.
Ker ima smerni vektor dolžino 1 (t.j. \(\vert\vec{t}\vert=1\)), sledi (skalarni produkt):
\(1^2=\vert\vec{t}\vert^2=\vec{t}\cdot\vec{t}=\cos^2\alpha+\cos^2\beta+\cos^2\gamma\)
oz.
\(\cos^2\alpha+\cos^2\beta+\cos^2\gamma=1\).
Odgovor na tvoje vprašanje je torej:
\(\beta=\arccos\left(\sqrt{1-\cos^2\alpha-\cos^2\gamma}\right)\).
Re: matematika - pomoč
Hvala za pojasnilo. Sam sem prišel do ugotovitve, da vsota kotov okoli osi ni definirana, razen če premica poteka na eni ravnini oziroma je ena os na premico pravokotna, pa me zanima če je ta ugotovitev pravilna?
Re: matematika - pomoč
Zanima me še nekaj s področja statike, če mi morda lahko pomagate:
Kako bi pa izračunal velikost projekcije neke sile na premico, če ima sila izhodišče v koordinatnem izhodišču.
Kako bi pa izračunal velikost projekcije neke sile na premico, če ima sila izhodišče v koordinatnem izhodišču.
Re: matematika - pomoč
Definiraš jo lahko, ampak ni konstanta tako kot v ravninskem primeru.urban2012 napisal/-a:Hvala za pojasnilo. Sam sem prišel do ugotovitve, da vsota kotov okoli osi ni definirana, razen če premica poteka na eni ravnini oziroma je ena os na premico pravokotna, pa me zanima če je ta ugotovitev pravilna?
Re: matematika - pomoč
Namig: definicija skalarnega produkta.urban2012 napisal/-a:Zanima me še nekaj s področja statike, če mi morda lahko pomagate:
Kako bi pa izračunal velikost projekcije neke sile na premico, če ima sila izhodišče v koordinatnem izhodišču.
Re: matematika - pomoč
Se opravičujem ampak nisem najbolje razumel, kaj ste mislili s tem. Definicija, formula? Ker pri skalarnem produktu gre za produkt dveh vektorjev, pod kotom, tu pa imamo premico, ki je samo ena.
Re: matematika - pomoč
Sedaj sem malo bolj podrobno pogledal, pa me zanima, če mi lahko poveste, če je to prav: Imamo premico, ki je podana z enotskim vektorjem in ima zato koordinate e=(cos a, cos b, cos c), Silo pa tudi lahko podamo s posameznimi koordinatami oz. F= (F1 na x osi, F2 na y osi, F3 na z osi). Kar pomeni da je skalarni produkt vsota naslednjih členov F1 x cos a + F2 x cos b + F3 x cos c. Podobno sem jaz razmišljal tudi prej, le da sem jaz računal tako, da sem za vsako koordinatno os določil projekcijo iz osi na premico in jih nato seštel.
Re: matematika - pomoč
Ja, natanko to je bilo mišljeno: skalarni produkt vektorja sile in smernega vektorja premice. Zakaj ta skalarni produkt pomeni ravno projekcijo vektorja sile na premico, pa je očitno iz definicije skalarnega produkta:
\(\vec{e}\cdot\vec{F}=\vert\vec{e}\vert\mathrm{~proj}\vec{F}_{\vec{e}}=\mathrm{~proj}\vec{F}_{\vec{e}}\)
kjer je \(\vert\vec{e}\vert=1\), saj ima smerni vektor \(\vec{e}\) pač dolžino 1.
P.S. Vikanje ni potrebno.
\(\vec{e}\cdot\vec{F}=\vert\vec{e}\vert\mathrm{~proj}\vec{F}_{\vec{e}}=\mathrm{~proj}\vec{F}_{\vec{e}}\)
kjer je \(\vert\vec{e}\vert=1\), saj ima smerni vektor \(\vec{e}\) pač dolžino 1.
P.S. Vikanje ni potrebno.