FIZIKA

O matematiki, številih, množicah in računih...
Odgovori
DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Kaj pomeni, da Rs člen prevlada pri visokih frekvencah?

To pomeni, da je serijska upornost večja pri visokih frekvencah? Samo kondenzator pri visokih frekvencah bolje navidezno prevaja, kar pomeni da bi bila upornost nižja.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Predstavljaj si najprej razmere pri enosmernem toku v stacionarnem stanju. Takrat idealni kondenzator ne prevaja in imaš samo dva v serijo vezana upora, od katerih je Rp precej večji od Rs. Zato vpliv Rp prevlada (na njem je večina izgub).

Nato pa poglej razmere pri zelo visoki frekvenci. Takrat kondenzator tako močno prevaja, da je njemu paralelno vezani Rp praktično premoščen in nima več vloge, tako da prevlada Rs.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hvala derik, za tvoj dragoceni čas.

Zanima me še ta naloga:
Slika

Ali tukaj izračunam posamezno impedanco in jo seštejem 1/T = 1/Z1 + 1/Z2, ali je kako drugače. Ker impedanca realnega kondenzatorja, je vektorska vsota prispevkov.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Formalni izračun gre po standardnih formulah http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... erpar.html. Posamezni elementi v vsaki veji so vezani zaporedno, tri veje pa vzporedno. V konkretnem primeru, ker so vse tri paralelne veje identične, pa lahko enostavno R in L deliš s tri, C pa množiš s tri.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Kako pa naj upoštevam frekvenco v tej formuli:

Slika

Namreč impedanca je odvisna tudi od frekvence.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Poglej, to so čiste osnove. Ti ne moreš takih nalog reševati brez kakšne knjige osnov. To s frekvenco se je treba naučiti čisto na začetku analize AC vezij, ker brez tega ne gre.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Osnove, sem se že naučil.

1. Pri kondenzatorju tok prehiteva napetost za 90 stopinj.
2. Reaktanca kondenzatorja je 1/wC, kar pomeni da višja kot je frekvenca manjša je impedanca.
3. Pri kombinaciji večih kondenzatorjev, če jih vežemo zaporedno je kapacitivnost vseh kondenzatorjev enaka vsoti recipročnih vrednosti posameznih kapacitivnosti, če jih vežemo vzporedno pa jih kar seštejemo.

Se pa še vedno učim. Tako da oprosti če ne vem kako se upošteva frekvenca, če je nimamo podane.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Če je frekvenca f podana v Hz, potem moraš vedeti, kako se jo pretvori v omega. Če pa sploh ni podana, potem se jo pusti v rezultatu označeno s simbolom. Če bi rad, da ti jo jaz povem, potem pa predlagam 100 Hz, kot si imel v prejšnjem primeru.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hmm, nebi bilo pravilno če bi vzel 100 hz. To je bila prejšnja naloga.

Torej praviš, da pustim frekvenco kot omega, ker je ni podane. Jaz sem pa mislil, da jo moram kako drugače upoštevati, ker rešitev za nalogo nimam tako da ne vem kakšen naj bi bil rezultat.

Mogoče se pa pokrajša ker imamo 3 take kondenzatorje.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

DirectX11 napisal/-a:
Slika
Rad bi se vrnil na moje vprašanje 4 mesece nazaj. In sicer sem razmislil še iz drugih zornih kotov, ter me pri tej definiciji impedance zanima zakaj ni Z = R + jX? Ali je to zato ker imamo dve reaktanci, naredimo razliko med njima ter nato kvadriramo, da je rezultat pozitiven.

Posledično pa na koncu še vse korenimo, zato ker smo poprej posamezne člene kvadrirali.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Impedanca je vektor, zato se njeno absolutno vrednost računa iz komponent po Pitagorovem izreku.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a shrink »

Oziroma: impedanca \(Z=R+jX\) je kompleksno število, njegova absolutna vrednost (velikost) pa je enaka:

\(\vert Z \vert =\sqrt{Z\cdot Z^*}=\sqrt{(R+jX)(R-jX)}=\sqrt{R^2+X^2}\)

Seveda se lahko kompleksna števila v kompleksni ravnini upodablja kot vektorje z realnimi in imaginarnimi komponentami, zato lahko njihove velikosti pač računaš po Pitagori (kot je že derik omenil).

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Aja, saj gre za absolutno vrednost impedance in ne samo impedanco.

Mogoče vesta zakaj naredimo razliko induktivne in kapacitivne reaktance?

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

DirectX11 napisal/-a:zakaj naredimo razliko induktivne in kapacitivne reaktance?
Tukaj dejansko seštevaš tri impedance: upora, tuljave in kondenzatorja. Ker imata tuljava in kondenzator samo imaginarno komponento (oz. reaktanco), a z nasprotnim predznakom, se njuno seštevanje poenostavi v enostavno razliko.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hvala derik.

Zanima me še pri tem računanju: Kako se na koncu še bolj poenostavi \(U_{out}\), če se da?

\(\frac{U-U_n}{R_1} = - \frac{U_{out} - U_n}{R_3}
\\
-\frac{R_3}{R_1}(U-U_n) + U_n= U_{out}
\\
U_n = U \frac{R_4}{R_2 + R_4}
\\
-\frac{R_3}{R_1}(U- U \frac{R_4}{R_2 + R_4}) + U \frac{R_4}{R_2 + R_4}= U_{out}\)

Odgovori