FIZIKA

O matematiki, številih, množicah in računih...
Odgovori
DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Aja, pa res. Potem se pokrajša U in dobimo izraz.

Hvala derik, bi pa še imel eno vprašanje glede kazalčnega diagrama.

Kako vemo, da moramo skonstruirati takšen kazalčni diagram?

Da je kazalec Ic na levi strani, ter da je pravokoten na kazalec U, ter kako si sledijo ostali kazalci v diagramu?

Hvala.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

To si moraš pogledati v kakšnem učbeniku.

Na kratko: Pri izmeničnem toku ene same frekvence je vezje enostavneje analizirati v frekvenčni domeni, torej s kazalčnimi diagrami. Pri uporih sta kazalca toka in napetosti v isti smeri (sta v fazi), pri kondenzatorju tok prehiteva napetost za 90 st (v nasprotni smeri urnega kazalca), pri tuljavi pa obratno.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hvala, si razložil bolje kot je napisano v učbeniku.

Fazni kot je kot med U in I. Mi imamo označen drug kot, to je kot med I in Ic.

Izgleda da kazalec Ic prehiteva kazalec I, za kot delta. Kakšen pomen imata tokova Ic in Ir?

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Kakšen pomen imata tokova Ic in Ir?
Ir je tista komponenta toka, ki je v fazi z napetostjo in zato prispeva k porabi energije. Komponenta Ic pa k porabi energije ne prispeva, ker je proti napetosti ravno toliko zamaknjena, da je njen produkt z napetostjo (torej moč) v povprečju nič. Razmerje Ir/Ic pomeni izgubni faktor kondenzatorja. Če je kondenzator slab, močno prepušča in ima velik izgubni faktor.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Aja, če seštejemo oba vektorja Ic in Ir dobimo I. Torej se vse ujema.

Slika

Ali mogoče veš zakaj je ESR parameter tako definiran? To je tako definiran in ni izpeljan če pravilno razumem?

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

ESR omogoča primerjavo kondenzatorjev po kvaliteti in je frekvenčno odvisen. Pri nizkih frekvencah prevlada Rs člen, pri nizkih pa Rp.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Torej ta definicija:

\(R_{esr} = \frac{tan \delta}{\omega C}\)

ni izpeljana, ampak je umetno tako definirana.

Ker ne razumem dobro zakaj je definicija taka. Neumno pa mi je se učiti na pamet enačbe. Intuicija je pomembna.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hmm, mogoče je moje vprašanje preveč specifično za področje elektrotehnike. Seveda, derik če si fizik po izobrazbi potem tega ne boš vedel.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Jaz tole čisto amatersko komentiram :D Glede tvojega vprašanja pa sem ti že odgovoril in ne vem, kaj ti ni jasno.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

derik napisal/-a:ESR omogoča primerjavo kondenzatorjev po kvaliteti in je frekvenčno odvisen. Pri nizkih frekvencah prevlada Rs člen, pri nizkih pa Rp.
Dvakrat si napisal pri nizkih.

Zanima me pri tej nalogi:
Slika

Za a.)
Izračunam ESR:
\(R_{esr} = \frac{tan \delta}{\omega C}\)
Torej:
\(R_{esr} = \frac{5*10^{-3}}{2 \pi*100*4700}\)
Potem pa moč, ki se sprošča:
\(P = I^{2} R\)

\(P = 2.5^{2} \frac{5*10^{-3}}{2 \pi*100*4700}\)


Samo ne vem če je pravilno, ker nisem upošteval še napetosti.

Hvala za pomoč.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Dvakrat si napisal pri nizkih
Pa res :roll: Rs prevladuje pri visokih.

V principu Udc povzroča dodatne izgube, a za njihov izračun nimaš primernega podatka. So pa v tem primeru itak zanemarljive.

Za izračun moči se uporabi efektivni tok in ne amplituda.

Pri kondenzatorju si spustil faktor mikro.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

Hvala.


Torej je potem tako, da se upošteva efektivni tok:
\(P = \frac{2.5}{\sqrt{2}}^{2} \frac{5*10^{-3}}{2 \pi*100*4700 * 10^{-6}}\)

Verjetno za c) primer bi imel pravilno kot, sem rešil v prešnjem primeru saj je efektivni tok pravokotnega signala enak vrhnji vrednosti?

Ali za d) bi pa izračunal obe ESR vrednosti in rezultat seštel?

Zanima me, čemu služi enačba, ki je zapisana na tej strani (če pogledaš gor, kjer sem dodal zaslonsko sliko), enačba 1.9?

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

c) Ja

d) Oh, zoprna naloga. Če se ne motim, je tukaj zaradi različnih frekvenc in posledično različnih vrednosti ESR treba uporabiti teorem superpozicije vplivov obeh tokov. Za vsak tok se najprej določi ESR in napetost na njem, potem pa se sešteje obe napetosti in oba toka ter šele potem zmnoži vsote, da se dobi moč. Naj me kdo popravi!
Zanima me, čemu služi enačba, ki je zapisana na tej strani (če pogledaš gor, kjer sem dodal zaslonsko sliko), enačba 1.9?
Po tej enačbi izračunaš dejanske izgube na Rs in Rp, če imaš te podatke. V praksi pa se dela poenostavljeno z ESR.

DirectX11
Prispevkov: 413
Pridružen: 22.10.2008 14:50

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a DirectX11 »

V enačbi ne nastopa Rp, kako vemo da velja tudi za slednjega? Ter tudi nikjer ni izpeljave.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: FIZIKA

Odgovor Napisal/-a derik »

Omenjen je v stavku nad 1.7.
Več o tem tule https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... citors.pdf

Odgovori