matematika in metafizika

Argumentirane razprave o filozofskih vprašanjih.
Odgovori
Uporabniški avatar
kren
Prispevkov: 1651
Pridružen: 17.2.2005 12:54

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a kren »

NoSee napisal/-a:A prav v tem ima znanstvena metoda plus, ker tezi k nacinu obravnave, ki najmanj posega v sam eksperiment, receno drugace...znanost tezi k cistosti.
Jaz sem se iz zgodovine znanosti in njene sedanjosti naučil predvsem to, da ne obstaja nobena znanstvena metoda. To je etiketa, ki se jo nalepi na vsakič znova edinstvene zgodovinske situacije nadaljevanja diskurza znanosti. Tudi religije imajo take etikete (npr. cel kup pravil v svetih knjigah), ki jih vsakič znova prilepijo v vsako novo zgodovinsko situacijo in to zato, da njena tradicija sploh drži skupaj, da ne razpade narazen (pravila iz svetih knjig se mora v novih situacijah šele prvič interpretirati.. daleč od tega da bi bilo že karkoli vnaprej določeno). To je učinek etiket (učinek jezika): držijo skupaj družbo, ustvarijo socialno kohezijo, vežejo ljudi in skupnost skupaj... -> ustvarjajo diskurz (.. ideologije). Čistost, znanstvena metoda, objektivnost, eksperiment... to so prazne besede, ki ne pomenijo ničesar drugega kot to, da držijo diskurz znanosti skupaj (ustvarjajo takšne in takšne kontekste). To velja tudi za matematiko, kar verjamem, da je najbolj sporno. Ampak če celo analitični filozofi kot je Wittgenstein ugotovijo, da "it takes a human being to know what 2+2 means" potem obstaja upanje da bi vsakdo to lahko nekoč razumel. Toliko o znanstveni metodi.

Etikete, ideali o čistosti, o razumu, o racionalnosti,.. to vse je bolj stvar dodatnega zamegljevanja kot karkoli drugega. Saj nobeno spoznanje ne more mimo neke megle, t.j. mimo subjektivnega človeškega izkustva. Saj samo to je edino spoznanje. In kdo ga je ustvaril? Mi sami si ga izmišljujemo, mi sami ga afirmiramo. Ni nobenega zunaj. Zunaj je znotraj.
Ob ugotovitvi, da objektivnost ne obstaja, se bo potrebno malo ustaviti, namrec zanimivo..prav vsaka subjektivna interpretacija je objektivni dogodek.
Jaz še vedno mislim, da to praviš "sam sebi izza hrbta". Ne vidim razloga, da bi bil objektivni dogodek tukaj karkoli drugega od načina subjektivnosti.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a shrink »

kren napisal/-a:
NoSee napisal/-a:A prav v tem ima znanstvena metoda plus, ker tezi k nacinu obravnave, ki najmanj posega v sam eksperiment, receno drugace...znanost tezi k cistosti.
Jaz sem se iz zgodovine znanosti in njene sedanjosti naučil predvsem to, da ne obstaja nobena znanstvena metoda/.../
Čisto nakladanje brez osnove.

agata
Prispevkov: 609
Pridružen: 19.1.2011 5:32

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a agata »

Res, mi smo tisti, ki vemo kaj pomeni resnica, smo avtorji objektivnosti, ampak a je res vse le izmišljotina, kren ali iz tvojega razmišljanja sledi, da zunanjosti ni ? Da ni sveta, sonca..? Da živimo v svetu senc?

Uporabniški avatar
kren
Prispevkov: 1651
Pridružen: 17.2.2005 12:54

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a kren »

agata napisal/-a:Res, mi smo tisti, ki vemo kaj pomeni resnica, smo avtorji objektivnosti, ampak a je res vse le izmišljotina, kren ali iz tvojega razmišljanja sledi, da zunanjosti ni ?
Sledi predvsem to, da "zunaj je znotraj". Kar si tradicionalno predstavljamo pod "zunaj" je pomoje za človeka nedostopno, in ni potrebe da bi žalovali za tem.
Da ni sveta, sonca..? Da živimo v svetu senc?
Čemu ta pesimizem? Zdi se mi, da se napaja predvsem iz nostalgije po zunanjosti. Nietzschejeva prva naloga pa je bila, da svet senc afirmira, da vanj vdahne radost in veselje do življenja. To se mi zdi veliko bolj smiselno.

Uporabniški avatar
NoSee
Prispevkov: 609
Pridružen: 7.11.2010 17:04

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a NoSee »

@Kren
Razumem tvoje stalisce in se nekako strinjam. Nekako pa je cist nesmisel:)
'Znotraj' obstaja zgolj v odvosnosti od zunanjega, ponotranjenega ali ne.
Kar oznacis kot 'znotraj' je zgolj pogojeno pricevanje pricevanja... ... .. .

Ob priliki si bom prebral tole:
O knjigi
http://www.philosophynow.org/issue78/I_ ... Hofstadter

Knjiga
http://books.google.si/books?id=Y2lmjHD ... &q&f=false

agata
Prispevkov: 609
Pridružen: 19.1.2011 5:32

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a agata »

Kren, čeprav razlikovanje med zunaj in znotraj nastaja znotraj, to še ni dokaz, da zunaj ne obstaja.Predpostavljam, da nimaš otrok. Če dojenčka pustiš na soncu bo dobil opekline kljub temu, da ne ve kaj je tista reč na nebu. Res je, da sonce ne ve da je sonce, a njegovi učinki so kljub temu zelo bitni.

Uporabniški avatar
kren
Prispevkov: 1651
Pridružen: 17.2.2005 12:54

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a kren »

agata napisal/-a:Kren, čeprav razlikovanje med zunaj in znotraj nastaja znotraj, to še ni dokaz, da zunaj ne obstaja.Predpostavljam, da nimaš otrok. Če dojenčka pustiš na soncu bo dobil opekline kljub temu, da ne ve kaj je tista reč na nebu. Res je, da sonce ne ve da je sonce, a njegovi učinki so kljub temu zelo bitni.
Ne vem sicer kaj bi lahko bil dokaz, da zunaj ne obstaja. Res nimam otrok in res bi otrok na Soncu dobil opekline. Ampak saj tako kot otrok ne ve o Soncu tudi mi marsičesa ne vemo. Lahko ne znamo ločiti čemaža od strupenega jesenskega podleska, posledice so lahko tragične. Lahko ne vemo o medsebojnem učinkovanju kakšnih zdravil, tudi to je lahko nevarno. Ali pa kaj manj nevarnega, lahko ne vemo ali obstaja Higgsov bozon ali ne, pa kljub temu čutimo vpliv majhnih delcev v sestavi sveta.

Vprašanje je: kako lahko vemo, česa ne vemo? Otrok ne ve, da ne ve o škodljivosti močnega Sonca. Mi ne vemo, da morda nečesa ne vemo, npr. o usodni zamenjavi rastlin, o delovanju zdravil, o naravi delovanja majhnih delcev. Tukaj nastopi termin zunanjost. Uporabljamo ga kot vednost in sicer v dveh ozirih: kot vednost o znanem (recimo mi odrasli vemo, da močno Sonce povzroča opekline) in kot vednost o neznanem (recimo kot vednost o nekakšni, čeprav nepoznani, naravi majhnih delcev). Predvsem bi izpostavil spornost druge uporabe: mi ne vemo česa ne vemo in označevanje naše nevednosti z nekim specifičnim terminom, zunanjost, tega ne more spremeniti. Ali pa smo morda s tem, ko smo našo nevednost označili z vednostjo o zunanjosti, karkoli spremenili? Jaz ne vidim ničesar novega. Naša nevednost nam je nedostopna (lacanovci imajo neko frazo: vsako pismo prispe na svoj naslov), zunanjost kot vednost pa vedno ostaja način subjektivnosti.

Morda bi moral uporabljati drugačen besednjak, 'subjektivno' ima neko tiho konotacijo samovoljnosti. Ampak naša subjektivnost zame ni nobena prosto plavajoča samovoljnost, ki jo od zunaj napadajo neznani dražljaji. Nasprotno, je organska celota brez razmejitve med subjektom in dražljajem, ki ga doleti. Tiste opekline, križanje zdravil, Higgsov bozon bi v tem smislu kar štel pod organsko celoto.

Roman
Prispevkov: 6602
Pridružen: 21.10.2003 8:03

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a Roman »

Se opravičujem za počasnost odgovarjanja. Pač počasi mislim in se težko izražam.
derik napisal/-a:zakaj naj bi vse imelo nek izvor
Vse? Omenjal sem samo zavest.
in to celo skupni izvor v neki substanci?
Mar substanca ne more biti čemu izvor? In kaj naj bi pomenil skupni izvor?
In zakaj naj bi ta substanca bila ravno materija
Ni posebnega razloga, razen da se mi zdi ta razlaga nabolj prepričljiva.
A naj bi potem tudi zavest lahko prehajala tja, kamor materija sama ne more?
Ne vidim te analogije. In kaj pomeni, da naj bi zavest nekam prehajala?
Ali pa sploh ne misliš na neposredno delovanje materije, pač pa da delujejo šele njene kompleksne oblike, recimo nevroni?
Naj bi bila kompleksna oblika posrednik? Atomi nimajo zavesti. Posamezni nevroni najbrž tudi ne.
Zdi se mi zelo zanimivo, da praviš zavesti "način delovanja" in se ne ustaviš pri tem, pač pa potrebuješ nekaj, "kar deluje".
Deluje vedno nekaj.
kren napisal/-a:Odvisno od tega kdo reče, da sem padel v nezavest.
Tvoja nezavest ni odvisna od izrekanja.
Jaz v nezavesti ne bi mogel ničesar reči.
A kaj bi lahko rekel, ko bi se zbudil?
Ti pa lahko rečeš samo skozi jezik in kulturo. In vsebina tega kar rečeš ni realno stanje samo, ampak nek abstraktni model domnevnega stanja.
Točno. Ampak to ni vse. Ti si namreč izgubil zavest.
Diskurz fizike ima svoje določene pristope (ki so odvisni od trenutnega stanja fizike in trenutnega zgodovinskega dogajanja) in če bo nekdo mimo teh pristopov skušal nekaj uveljaviti bo naletel na gluha ušesa..
Se strinjam, in to velja najbrž za vsal diskurz. Dodal bi še to, da to, kdaj se kak diskurz uveljavi, ni odvisno samo od stanja družbe oziroma vede, ampak tudi, da se nekomu zdi zanimivo s tem ukvarjati.
Tudi zlobni duh in matrica bi lahko dajala stalno in zanesljivo slepilo.
Seveda.
Če je domnevna stalnost in zanesljivost, kar je človeška interpretacija, argument proti zlobnemu duhu v prid objektivni realnosti, potem tega argumenta ne kupim.
To sicer ni argument, ki ga ponujam, ampak argumente tudi jaz zelo previdno kupujem.
kren napisal/-a:
NoSee napisal/-a:Objektiven je lahko zgolj nek dogodek sam. Nasa vednost o tem je nekaj drugega.
Kako pa si prišel do tvoje vednosti o tem, "da je objektiven lahko zgolj dogodek sam"? Tudi to je namreč neka naša vednost.
In ker gre za našo vrednot, to nujno ukine dogodek?
Zdi se mi, da je to konkretno vednost potrebno prevrednotiti.
Lahko, in to na vsaj dva načina, da bo vednost bližje dogodku, ali pa bolj stran. Seveda pa je vprašanje, kako ugotoviti oddaljenost.
kren napisal/-a:Nezadostnost je v tem, da 'objektivno mišljenje' ne vidi tega, da je ono samo vedno v temelju subjektivno.
To lahko velja za mišljenje, ne more pa veljati za zaznavanje s čutili. Čutenja morda res ne ustrezno znamo izraziti, a s tvoje strani še vedno pogrešam resen argument proti objekrivni resničnosti. Da je mišljenje vse, kar je, pač ne zadošča.
Niti z merilnimi inštrumenti niti z domnevno intersubjektivnostjo se tega ne da odpraviti.
Hm, je merilni inštrument objekt ali subjekt? Če naprava na nekem predmetu ponudi nek številčni odčitek, ki ni odvisen od opazovalca in daje vedno enak odlčitek na tem istem predmetu, imaš sicer možnost, da to pripišeš matrici, ampak v tem primeru sta matrica in objektivna resničnost pač isto. In še vedno si dolžen odgovor na vprašanje, od kod matrica.
Nedoslednost pa je ta, da objektivno mišljenje nastopa kot da je njen temelj neodvisna narava. Pa ni. Za nas ljudi je narava izkustvo subjektivnega življenjskega sveta in za nas ljudi je objektivacija narave nek subjektivni način obnašanja v našem subjektivnem življenju.
Kaj pa pomeni subjektivni način obnašanja? Če se trudimo odmisliti vse naše želje in potrebe razen tiste po pravem spoznanju nekega predmeta oziroma pojava, če zanemarimo pričakovanja, ki jih morda goji družba do našega početja, potem lahko tej drži mirno rečemo objektivnost. Ne gre več "za nas". To sicer ne pomeni, da bojo naše ugotovitve nujno točne in da jih ne bomo doživljali subjektivno, pa tudi ne, da se ne bo moral tisti, ki jih bo hotel razumeti, česa naučiti ali morda čemu verjeti oziroma prehoditi enako pot. Da jabolko pade na tla, ni produkt subjekta - posameznika ali družbe.
Preskok iz nepristranske objektivacije narave (oz. neodvisne realnosti kot se včasih reče) na eni strani, v subjektivno izkustvo na drugi strani.
Ta "kot se reče" seveda ni na mestu, izraza ne pomenita istega. Gre pa za razlago zavesti, ki je še nimamo, pa tudi ni nujno, da jo bomo kdaj imeli.
Ampak bolj kot iščemo stično točko med tema dvema svetovoma, bolj bomo zgubljeni. Te točke ni. Ni je pa zato, ker je objektivno mišljenje vedno način subjektivnega. Nikjer drugje ga ne bomo našli, ga sploh ne moremo.
No, tega pa jaz ne kupim.
kren napisal/-a:Vprašanje je: kako lahko vemo, česa ne vemo?
Res je, ampak to vprašanje nima ničesar skupnega z znanostjo. Znanost (ustrezno ali ne) razlaga pojave in jih (ustrezno ali ne) napoveduje. Nič več in nič manj. Seveda svoje razlage in napovedi misli in izraža skozi jezik, tisto, o čemer teče beseda, pa pač ni absolutno dostopno. Zelo domišljavo se mi zdi trditi, da zato tistega sploh ni, pa naj se omejenosti jezika, družbe, kulture še tako zavedamo. Tudi se ne strinjam, da je trditev, da obstaja objektivna resničnost, enaka trditvi, da obstaja bog. Ja, subjektivnost ima pridih samovoljnosti, ampak nekje je črta.
mi ne vemo česa ne vemo in označevanje naše nevednosti z nekim specifičnim terminom, zunanjost, tega ne more spremeniti
Točno, tudi znanost nikoli ne ve, kako blizu je dejstvom. Ampak vprašanje, o katerem se razhajamo, je pravzaprav naslednje: ali vse nastaja v loncu, ki mu rečemo subjekt, ali pa pride vanj kaj tudi od drugod.

agata
Prispevkov: 609
Pridružen: 19.1.2011 5:32

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a agata »

Kren, torej priznavaš, da narava obstaja. Kar se pa tiče neodvisnosti- verjetno nastajajo letni časi neodvisno od nas?
Tudi jezik ima omejitve in v tem se strinjam z Romanom, a dodala bi nekaj, na kar me je napeljala ta ping-pong tekma med objektom in subjektom- zapišem lahko, da so naša čutila bolj verodostojna kot naš razum, če nas kaj vara so to besede.
Kako lahko vemo česa ne vemo? -Zakaj bi se to sploh spraševali? Kren če govoriš da nam je nekaj nedostopno misliš verjetno na to, da nam je nedostopno v smislu njegove lastne prave biti? Sama predpostavka "resnične" narave reči je že sama jezikovna igra in tako se samo zapletamo v krog in psihoanaliza je tu pač prekratka v razlagi, je nedosledna. Zanašajmo se na to kar imamo z Nietzchejem, sprejmimo omejenost resnice in se je veselimo kakršna pač že je-it sure feels good to walk on the wild side.- ( včasih napišem kaj, kar še sama ne vem zakaj napišem)

Roberto11.
Prispevkov: 391
Pridružen: 30.12.2010 20:18
Kraj: Dolenjska

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a Roberto11. »

Kren napisal/-a:Etikete, ideali o čistosti, o razumu, o racionalnosti,.. to vse je bolj stvar dodatnega zamegljevanja kot karkoli drugega. Saj nobeno spoznanje ne more mimo neke megle, t.j. mimo subjektivnega človeškega izkustva. Saj samo to je edino spoznanje. In kdo ga je ustvaril? Mi sami si ga izmišljujemo, mi sami ga afirmiramo.
Tudi filozofija in vse ideje, ki izhajajo iz tega, so potem izmišljene. Kar pomeni, da sem spadajo tudi tvoje trditve in prepričanja v katera tako vneto verjameš, da so resnična.
Ni nobenega zunaj. Zunaj je znotraj.
Se ne strinjam.....
Preden nastane nek notranji svet in potem tudi samo-zavedanje, je bil potreben nek zunanji svet, ki je potem res postal tudi notranji.

Naš notranji svet je kot neka mikro-kopija zunanjega. Pač odvisno od tega, v kolikšni meri so možgani sposobni animirati in s tem ustvarjati navidezno resničnost, na podlagi katere se človek zaveda sebe in s tem diference med zunanjim in notranjim(namišljenim).

Če ne bi zunanji svet bil nek pogoj za nastanek zavedanja, potem bi se človek zavedal sebe že takoj ob rojstvu, ne pa šele čez dve ali tri leta.
Ko odrastemo, svojo realnost doživljamo preko nezavednega dela, v katerem so shranjeni podatki o tem, kakšen je zunanji svet. Ker ta nezavedni del bistveno vpliva na naše doživljanje in nad njim nimamo nadzora, dobimo občutek, da zunanjega sveta ni.
Seveda pa še vedno obstaja, le naše življenje se vrti le okrog nas samih. :)

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a derik »

Roman napisal/-a:
derik napisal/-a:Zdi se mi zelo zanimivo, da praviš zavesti "način delovanja" in se ne ustaviš pri tem, pač pa potrebuješ nekaj, "kar deluje".
Deluje vedno nekaj.
Sem upal, da se bo bolj otipljivo izkristaliziralo, kaj je jedro tvojega materijalizma in na kakšnem premisleku sloni, pa žal ostaja na posameznih pripombah. Recimo to, da pač "deluje vedno nekaj", to je tako na hitro vrženo, da se ti očitno ne zdi poglabljati. Pa ravno ta kalup, da če se kaj dogaja, da gre nujno za interakcijo med dvema stvarema (implicira, da je svet sestavljen iz stvari), od katerih je ena subjekt aktivnosti in druga objekt (delitev na subjekt/objekt), zapira pot do drugačnega razumevanja.

derik
Prispevkov: 2044
Pridružen: 6.3.2010 9:04

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a derik »

Roberto11. napisal/-a:
kren napisal/-a:Ni nobenega zunaj. Zunaj je znotraj.
Se ne strinjam.....
Preden nastane nek notranji svet in potem tudi samo-zavedanje, je bil potreben nek zunanji svet, ki je potem res postal tudi notranji.
Delitev na zunanji in notranji svet je umetna in nastane zaradi razmišljanja, sicer pa je svet celota.

Uporabniški avatar
kren
Prispevkov: 1651
Pridružen: 17.2.2005 12:54

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a kren »

agata napisal/-a:Kren, torej priznavaš, da narava obstaja. Kar se pa tiče neodvisnosti- verjetno nastajajo letni časi neodvisno od nas?
Ne vem kako naj še rečem - priznavam in ne priznavam. Tisto kar sem napisal je bilo mišljeno ravno zato da se na nek način podvomi v obstoj. Ampak ne dvom v smislu pravilno/nepravilno (oz. če hočeš: resnično/neresnično), ampak dvom kot način za izposlovanje neke nove perspektive proti razumevanju obstoja. Še ene analogije sem se domislil: na kvantnem nivoju se stvari zgodijo brez vzroka (tako pravijo). Gre se za objektivno naključje, torej zveza vzrok-posledica v kvantnem svetu ne velja. Torej kljub temu, da se nam zdi tako zelo domače in najbolj samoumevno, eksperimenti kažejo drugače. Očitno je torej naša domačnost s terminologijo vzroka in posledice luknjasta, pomankljiva, to je prirojena zmota v možganih, verjetno je nastala ker je uspešna v evolucijskem boju za obstanek. In kdo pravi, da kaj takega za obstoj ne bi moglo veljati? Tudi to je koncept, ki ga je proizvedlo naše telo, z vsemi zmotnimi sodbami, prirejenimi in varljivimi zaznavami (na www.ted.com je nekaj dobrih posnetkov z nazornimi primeri kako so naše zaznave varljive). Kaj pa mi vemo kaj pomeni, da nekaj obstaja? Saj kvantni delec lahko obstaja na dveh mestih hkrati - ali nam ne bi to moralo dati misliti, da je morda naš koncept obstoja pomankljiv, luknjast, še ena od tistih varljivih zmot, ki jih je proizvedlo naše telo in jih živimo v našem subjektivnem življenjskem svetu.

agata
Prispevkov: 609
Pridružen: 19.1.2011 5:32

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a agata »

"Podvojenost narave na videz in bistvo, učinek in silo, ki šele omogoča mit, in tudi človeštvo, izvira iz človekove tesnobe, katere izraz postane razlaga. Ni duša tista, ki je položena v naravo, kakor hoče prikazati psihologizem; mana, gibajoči duh, ni nobena projekcija, temveč odsev realne premoči narave v šibkih dušah divjakov... Kadar drevo ni več nagovorjeno zgolj kot drevo, temveč kot pričevanje za nekaj drugega, kot sedež mana, izraža jezik protislovje, da je namreč samo nekaj in hkrati nekaj drugega kot to, identično in neidentično. Skozi božanstvo se jezik iz tavtologije pretvori v jezik. Pojem, ki ga radi definirajo kot enotnost lastnosti tega, kar posamezni pojem zaobjema, je bil prav narobe od vsega začetka produkt dialektičnega mišljenja, v katerem je vse to, kar je,vselej samo tako, da postaja tisto kar ni. To je bila praoblika objektivirajoče določitve, v kateri sta se pojem in stvar razšla,iste določitve, ki se je v homerskem epu že močno razrasla in se sprevrnila v moderno pozitivno znanost. ....Človek meni, da se je znebil strahu, če ni ničesar neznanega. To opredeljuje pot demitologizacije, razsvetljenstva, ki postavlja živo na isto raven z neživim.. Razsvetljenstvo je tesnoba, ki je postala radikalna, mitična. Čista imanenca pozitivizma, njegov zadnji produkt, ni nič drugega kot takorekoč univerzalni tabu. Sploh ničesar več ne sme biti zunaj, ker je že gola predstava vnanjosti pravi vir tesnobe." (Horkheimer, Adorno: Dialektika razsvetljenstva 2002, str.29-30)

Roman
Prispevkov: 6602
Pridružen: 21.10.2003 8:03

Re: matematika in metafizika

Odgovor Napisal/-a Roman »

agata napisal/-a:so naša čutila bolj verodostojna kot naš razum, če nas kaj vara so to besede.
Besede seveda lahko varajo, namenoma ali ne. Ampak varajo tudi čuti (ne čutila). Dober primer za to so optične prevare. Vidimo nekaj, česar ni, in da tistega, kar vidimo, ni, nam pravzaprav pove ravno razum.
derik napisal/-a:Sem upal, da se bo bolj otipljivo izkristaliziralo, kaj je jedro tvojega materijalizma in na kakšnem premisleku sloni
Nisem vedel, da te to zanima. Moj materalizem sloni na spoznanjih znanosti, oziroma na tem, da mi materiaizem veliko bolje razlaga svet kot karkoli drugega.
pa žal ostaja na posameznih pripombah. Recimo to, da pač "deluje vedno nekaj", to je tako na hitro vrženo, da se ti očitno ne zdi poglabljati.
Če meniš, da je treba še kaj dodati, lahko to mirno poveš brez "očitnih" dodatkov. Deluje vedno nekaj, delovanja samega ni.
Pa ravno ta kalup, da če se kaj dogaja, da gre nujno za interakcijo med dvema stvarema (implicira, da je svet sestavljen iz stvari), od katerih je ena subjekt aktivnosti in druga objekt (delitev na subjekt/objekt)
To, da nekaj deluje, ne pomeni interakcije med subjektom in objektom.
zapira pot do drugačnega razumevanja.
Do kakšnega drugačnega razumevanja? In v čem bi bilo to drugačno razumevanje boljše ali pravilnejše od tega?
kren napisal/-a:Očitno je torej naša domačnost s terminologijo vzroka in posledice luknjasta, pomankljiva, to je prirojena zmota v možganih, verjetno je nastala ker je uspešna v evolucijskem boju za obstanek.
Naše razumevanje sveta je privezano na velikosti, ki jih lahko zaznamo z našimi čuti, saj se pri tem zaznavanju vse skupaj sploh začne. Za Aristotla so žuželke nastajale iz prahu. S širjenjem našega zaznavanja se seveda spreminja tudi terminologija.
In kdo pravi, da kaj takega za obstoj ne bi moglo veljati? Tudi to je koncept, ki ga je proizvedlo naše telo, z vsemi zmotnimi sodbami, prirejenimi in varljivimi zaznavami
To je dobro vprašanje, le da človek nikoli ni prišel do resne definicije, kaj naj bi pojem obstoj sploh pomenil. O čem se pogovarjamo?

Odgovori