derik napisal/-a:Za moj okus zveni že preveč konkretno, ampak ja, nekaj v tem smislu, kakor tudi telesna toplota ni v posesti posameznika
Le kako je lahko nekaj preveč konkretno?
ampak v tem primeru je upravičeno vprašanje, kakor: ali se zavedam jaz, ali se namesto mene zaveda kdo drug (kar je seveda nesmisel).
A se ne bi dalo reči preprosto v brezosebni obliki, podobno kot če rečemo, da "dežuje".
Ne vem, če je bolj preprosto, ampak kdo bi tedaj bil jaz, ki se mu dogaja jaz, ne da bi imel jaz kaj pri tem?
Če rečemo, da dežuje Dež, bomo naleteli na nepotrebne težave, saj bomo morali pojasniti še, kdo je ta Dež in v kakšni meri obstaja, a je včerajšnji dež isti kot današnji itd.
Ah, torej nima zavest s svobodno voljo ničesar skupnega, se pač dogaja. Ja, saj to bi pa šlo skupaj.
Problem je zato, ker znanost deli svet na materialni in duševni, potem pa s pomočjo znanstvenikove duševnosti raziskuje materialni svet in v njem išče duševnost, ki jo je že izločila iz obravnave.
To ni povsem res. Znanost jasno spoznava, da je duševnost odvisna od materialnega. Nobene duševnosti ni izločila iz obravnave, razen če si duševnost različno predstavljava.
Zato je znanost nemočna celo pred tako (enostavnim?) problemom, kot je opis gibanja nogometne žoge na prihodnji tekmi.
Opis gibanja nogometne žoge je neodvisen od prihodnje tekme. Če pa si imel v mislih konkreten rezultat in konkretno pot te žoge, pa seveda znanost ne more nabrati vseh potrebnih podatkov za dobro napoved. Se boš pač moral zanesti na hobotnico.
Kadar se pri razmišljanju pride v slepo ulico, je dobro spremeniti osnovne predpostavke in neobremenjeno pogledati z drugega zornega kota.
Se strinjam. Ampak vprašanji sta dve: ali sem res v slepi ulici in ali so alternativni predlogi res uporabni.
Poskusi recimo predpostaviti, da svet ni razdeljen na zunanji in notranji, mogoče se bo uganka izšla.
Rešitev uganke ni odvisna od te delitve. Na koncu koncev nisem tak dualist, kot se od daleč vidi. Dejansko obstaja samo zunanji svet.
mriz napisal/-a:Ali lahko obstaja opazovalec ali opazovanje brez pojmov (v smislu predstav, modelov) - torej ali niso pojmi bistveni del opazovanja?
Ali je ameba opazovalec?
Ali bi recimo lahko rekli, da je opazovalec zgolj v vlogi transformacije zunanje realnosti (kamor spada tudi sam) v pojme in da pojmi zato predstavljajo notranji svet?
Ja, ampak v ta namen mora biti njegov spoznavni aparat zelo visoko razvit. In kam tu dati zavest?