Boljše človeštvo?

Argumentirane razprave o filozofskih vprašanjih.
Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 8.2.2006 19:35

Svet ni napisan v nobenem jeziku.
Mislil sem v prenesenem pomenu.
Si prepričan?
Nič bolj, kot ti v nasprotno.
Zase lahko rečem, da se moje življenje ne razlikuje od tistih, ki prisegajo na svobodno voljo.
Potem si na istem, kakor tisti, ki prisegajo na svobodno voljo?

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 8.2.2006 19:53

Bolj težko.Ampak ta možnost, ni resnična, je le namišljena.
Kako pa ločiš namišljene od resnične možnosti? In, zakaj se v tem primeru ne moreš odločiti preko faktorja, ki je fobija??

Pa recimo da se osredotočim da svobodno komponento v izbiri in za trenutek pozabim na očitno luknjo ki je omenjena zgoraj (fobija).

Kako se NID svobodno odloči?
Če upošteva samo faktorje, jih odtehta, kar pomeni da zmaga najmočnejši faktor, kar pomeni da je odločitev kar determinirana. Zakaj potem potreba po svobodni komponenti, kje pride prav?

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 8.2.2006 20:28

Je človeštvo res tako neumno da ne bi samo spoznalo kaj za obdržanje družbe ni dobro početi?
Glede na to da še živali tvorijo skupine, bi rekel da nas s tem dokaj podcenjuješ in skorajda žališ.
Saj tudi v živalskem svetu obstaja neke vrste morala znotraj vrst, skupin.
V bistvu pa res morala izhaja iz družbe posameznikov in zagotavlja njeno stabilnost.
Koliko moral pa je? Pravila so večinoma enaka v prav vseh religijah.
Vsaka kultura, beri družba ima svojo moralo. Razvitejše družbe lepo počasi (ali pa kruto in hitro) vsilijo svojo moralo inferiornejšim.Danes pa že lahko govorimo o nekakšni univerzalni morali.
Ja, in to jih naredi nespremenljive in ne-podvomljive. Dobro zavarovanje, kaj?
Ja, res je. Nekoč dobra deja, ki se je izpridila.
Vera ne bi bila slaba, če se ne bi ljudje, z njo na veliko okoriščali, na račun zavedenih duš. Seveda pa smo boga že pokopali, tako da lahko tudi dvomimo in spreminjamo njegove zapovedi.
Kaj je ta 'tebe'?
Verjetno animal, jaz in nadjaz združene v enem subjektu po Freudu.
Torej si lahko vsak zapornik reče da je svoboden samo zaradi neke mizerne nerealne potencialne možnosti čudeža?
Ti fizično lahko greš v klet po sekiro, zapornik pa ne more skozi zid.
To da greš v klet po sekiro in začneš delati sranje pač ni čudež.
To si že enkrat rekel in rečem ti enako nazaj: Kakorkoli, govor je o svobodni komponenti.
Potem tudi svoboda govora ne obstaja? Ali tvoja lastna svoboda.

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 8.2.2006 20:39

Kako pa ločiš namišljene od resnične možnosti?
Resnične možnostni so
1. teoretično mogoče
2. praktično izpeljive
Navidezne
1. teoretično mogoče
2. praktično neizpeljive
Bi lahko bil še kak drug kriterij.
In, zakaj se v tem primeru ne moreš odločiti preko faktorja, ki je fobija??
Ker bolezenski strah prevlada nad razumom, je povsem nerazumski, in se le z dolgotrajnim zdravljenjem lahko odločujemo preko njega.
Če upošteva samo faktorje, jih odtehta, kar pomeni da zmaga najmočnejši faktor, kar pomeni da je odločitev kar determinirana.
Imaš sposobnost, da lahko presojaš med faktorji. Živali ne morejo presojati med faktorji. Recima temu "svobodna volja" čeprav je v resnici determinirana z vsem,kar si poprej doživel, in izbira ni svobodna.

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 8.2.2006 20:56

Saj tudi v živalskem svetu obstaja neke vrste morala znotraj vrst, skupin.
V bistvu pa res morala izhaja iz družbe posameznikov in zagotavlja njeno stabilnost.
Super, počasi se boš še začel strinjat z mano.
Vsaka kultura, beri družba ima svojo moralo. Razvitejše družbe lepo počasi (ali pa kruto in hitro) vsilijo svojo moralo inferiornejšim.Danes pa že lahko govorimo o nekakšni univerzalni morali.
Hm... bistvene stvari so v vsaki religiji enake. Ne ubijaj, ne kradi, ne laži... baje vse sledijo iz večinskega 'Ne delaj drugemu to kar ne želiš da bi ta delal tebi'. Kar v bistvu pomeni, ne povzročaj nestabilnosti (neugodja ali hujše, trpljenja).
Vera ne bi bila slaba, če se ne bi ljudje, z njo na veliko okoriščali, na račun zavedenih duš. Seveda pa smo boga že pokopali, tako da lahko tudi dvomimo in spreminjamo njegove zapovedi.
Ja, boga so včasih potrebovali, dandanes pa si zakone tudi uradno pišemo sami kar pomeni dosti sprememb. Je pa to tudi obvezno, saj je današnja družba preveč zapletena da bi delovala na 10 zapovedih... po pravici povedano, sploh ne vem če je teh 10 zapovedi dovolj za bilokatero večjo družbo.
Verjetno animal, jaz in nadjaz združene v enem subjektu po Freudu.
Ampak znano je, da je Freud uničil svobodno voljo. Misliš da po Freudu ta skupek ni posledica prejšnjih doživetij? Če ni, mora biti iz drugega sveta, če je, so odločitve determinirane.

Ti fizično lahko greš v klet po sekiro, zapornik pa ne more skozi zid.
Zapornik ima potencialno možnost pobega (to se dogaja, če ne veš). Je zaradi tega svoboden?

Potem tudi svoboda govora ne obstaja? Ali tvoja lastna svoboda.
Svoboda govora? Hja, odvisno kje sem in kaj želim. Če sem na faksu, moram biti miren in prijazen, če sem s kolegi, lahko butnem ven kar hočem. Na faksu svobode govora nimam, mi faktor uspešnega zaključka izobraževanja to preprečuje.
Resnične možnostni so
1. teoretično mogoče
2. praktično izpeljive
Navidezne
1. teoretično mogoče
2. praktično neizpeljive
Bi lahko bil še kak drug kriterij.
Okej, recimo da imam fobijo pred višino in na voljo dve poti, ena v levo in ena v desno. Leva gre preko prepada, desna po dolini. Kako se bom svobodno izbral, če leva pot sploh ne pride v poštev?
Ker bolezenski strah prevlada nad razumom, je povsem nerazumski, in se le z dolgotrajnim zdravljenjem lahko odločujemo preko njega.
A je samo bolezenski strah nad razumom? Kaj pa lakota, žeja, bolečina, itd? Se lahko odločiš da nisi lačen ko ti kruli po želodcu? Se lahko odločaš preko faktorjev?
Imaš sposobnost, da lahko presojaš med faktorji. Živali ne morejo presojati med faktorji. Recima temu "svobodna volja" čeprav je v resnici determinirana z vsem,kar si poprej doživel, in izbira ni svobodna.
Ampak presojanje samo med faktorji je avtomatizirano, saj samo tehta. Kje je v tem potrebna svobodna komponenta?
Če svobodna komponenta na ena strani tehta faktorje, kaj ima na drugi strani? Če tehtnice ne sestavljajo samo faktorji (ker v tem primeru ni svobodna), mi povej kaj jo še sestavlja? Katere vrednote in kako jih je NID dobila?

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 8.2.2006 22:10

Super, počasi se boš še začel strinjat z mano.
Rad se strinjam z vsem, kar privzamem za pravilno/resnično.
Hm... bistvene razlike so v vsaki religiji enake. Ne ubijaj, ne kradi, ne laži... baje vse sledijo iz večinskega 'Ne delaj drugemu to kar ne želiš da bi ta delal tebi'. Kar v bistvu pomeni, ne povzročaj nestabilnosti (neugodja ali hujše, trpljenja).
V vsaki religiji ali v vsaki družbi? Seveda, če je morala za družbo, mora skrbeti za njeno stabilnost. To zlato pravilo, ki ga omenjaš, je pa značilno za krščanstvo.
Vzhodne religije delujejo bolj po načelu dobrodelnosti: Delaj dobro! Se mi pa zdi, da v zahodnem svetu pravladujeta poleg zlatega pravila še, utilitaristično in čedalje bolj hedonistično načelo.
po pravici povedano, sploh ne vem če je teh 10 zapovedi dovolj za bilokatero večjo družbo.
Mogoče pa bi kakšnih drugačnih 10 zapovedi bilo boljših.
Misliš da po Freudu ta skupek ni posledica prejšnjih doživetij
Ugotavljam, da smo res posledice prejšnjih doživetij. Čeprav mi ta ideja iz drugega sveta tudi precej diši.
Zapornik ima potencialno možnost pobega (to se dogaja, če ne veš). Je zaradi tega svoboden?
Jaz bi rekel tako. Večja je njegova potencialna možnost pobega, večja je njegova svoboda.
Kako se bom svobodno izbral, če leva pot sploh ne pride v poštev?
Zgleda, da je leva pot namišljena, praktično neizpeljiva možnost. Mogoče se pa lahko še vedno obrneš in greš nazaj.
kaj jo še sestavlja
Razum.Kako se dobi razum?

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 8.2.2006 22:49

Dedal wrote:To zlato pravilo, ki ga omenjaš, je pa značilno za krščanstvo.
Vzhodne religije delujejo bolj po načelu dobrodelnosti: Delaj dobro!
To zlato pravilo se najde povsod, je pa rahlo prilagojeno. Ampak pravila, kot so Ne ubijaj, ne kradi, itd so pa povsod enaka. 'Delaj dobro' velja tudi v krščanstvu.
Čeprav mi ta ideja iz drugega sveta tudi precej diši.
Saj ti mora, ker brez nje svobodne komponente ne moreš vpeljati. A vendar, s tem odpreš nov val problemov, ki se nanašajo na tisti svet.
Jaz bi rekel tako. Večja je njegova potencialna možnost pobega, večja je njegova svoboda.
Zanimivo... zakaj sploh potem so zapori? Mislim... kakšno prevzgojno funkcijo imajo?
Zgleda, da je leva pot namišljena, praktično neizpeljiva možnost. Mogoče se pa lahko še vedno obrneš in greš nazaj.
Ni namišljena, je pa neizpeljiva in s tem nemogoča. Nemogoča pa je zaradi omejitve v obliki fobije. Finta je v tem, da smo polni takšnih omejitev, le da se jih ne zavedamo, ali še hujše, se ob njih počutimo dobro.
Razum.Kako se dobi razum?
Čakaj malo, z razumom faktorjev ne morem premagati (primer fobije).
Razum tudi služi za tehtanje med faktorji, med vrednotami.

Spraševal sem te nekaj drugega. Praviš, da svobodno izbiramo med faktorji. Če so v igri samo faktorji, je izbira nesvobodna, saj je odvisna od moči ali vrednosti posameznih faktorjev. Ustvari se hierarhija faktorjev glede na vzgojo in okoliščine, kar pomeni da v bistvu lahko celoten postopek izraziš matematično.
Če hočeš svobodno izbirati, moraš definirati tehtnico, na eni strane katere je rezultat računanja faktorjev, na drugi pa še nekaj, kar ne vem kaj bi naj bilo.
Če praviš da lahko svobodno samo upoštevaš faktorje v svoji izbiri, jih moraš nujno primerjati z nečim drugim, kjer pa se spet pojavi problem, saj je rezultat te izbire spet determiniran, saj obvelja 'težja' stran. Kje je zdaj svoboda?

Roman
Posts: 6324
Joined: 21.10.2003 8:03

Post by Roman » 9.2.2006 7:51

Dedal wrote:Potem si na istem, kakor tisti, ki prisegajo na svobodno voljo?
Oziroma vsaj (ne)vera v svobodno voljo ne vpliva na zadovoljstvo.
Jaz bi rekel tako. Večja je njegova potencialna možnost pobega, večja je njegova svoboda.
Verjetno ni bilo mišljeno tako. Ni bila mišljena fizična svoboda.

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 9.2.2006 12:15

A vendar, s tem odpreš nov val problemov, ki se nanašajo na tisti svet.
Poglejmo, kakšnih problemov.
Zanimivo... zakaj sploh potem so zapori? Mislim... kakšno prevzgojno funkcijo imajo?
Njihova prevzgojna funkcija je skoraj nična.Večina zapornikov se vrne na stara pota.
Nemogoča pa je zaradi omejitve v obliki fobije. Finta je v tem, da smo polni takšnih omejitev, le da se jih ne zavedamo, ali še hujše, se ob njih počutimo dobro.
Fobije so verjetno ene izmed hujših omejitev.Ob katerih omejitvah pa se počutimo dobro?
Čakaj malo, z razumom faktorjev ne morem premagati (primer fobije).
S čem pa potem ljudje premagujejo fobije?
Če so v igri samo faktorji, je izbira nesvobodna, saj je odvisna od moči ali vrednosti posameznih faktorjev
A so v igri samo faktorji? Se ni mogoče odločati neodvisno od faktorjev?

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 9.2.2006 13:14

Dedal wrote:Poglejmo, kakšnih problemov.
Recimo, v sklopu svobodne volje... Če imamo na eni strani tehtnice izid faktorjev na drugi pa neko vrednoto iz drugega sveta, se spet pojavi problem odgovornosti pred bogom (ki nam je očitno dal vrednoto iz drugega sveta)... zakaj tista druga vrednota vedno ne prevlada? Iz tega sledi da je moč tiste vrednote odvisna od radodarnosti boga, torej so naše izbire odvisne od njega in ne od nas. Razen če si izberemo moč vrednote iz tistega sveta sami, kar pa nam da nov problem, to je na podlagi česa smo izbrali moč tiste vrednote.
Njihova prevzgojna funkcija je skoraj nična.Večina zapornikov se vrne na stara pota.
Ja, tu je verjetno podoben primer kot pri nivojskem pouku... na kup vržeš barabe in naivno pričakuješ pozitivno spremembo, obnašanje.

Tisti, ki se spremenijo so samotarji, izobčenci ali na novo religiozni ljudje.
Samica bi bila zelo prevzgojna, kaj meniš?

Fobije so verjetno ene izmed hujših omejitev.Ob katerih omejitvah pa se počutimo dobro?
Recimo ob treznem razmisleku da ne bom šel v klet po sekiro. Če ne grem se bom počutil bolje (glede na trenutne okoliščine seveda), čeprav je to, da ne grem, posledica vzgoje. Psihopati imajo drugačno vzgojo in drugačna dejanja, ob katerih se oni počutijo dobro, ti pa bi se grozno.


S čem pa potem ljudje premagujejo fobije?
Recimo s hipnozo, ki služi kot blokada faktorju. Ali pa drugih faktorjev, ki trenutno ali ščasoma prevzamejo večjo vrednost kot faktor fobije ali pa izoblikujejo nov močnejši faktor.
A so v igri samo faktorji? Se ni mogoče odločati neodvisno od faktorjev?
Kaj bi še bilo drugega kot faktorji, ki so posledica vzgoje (vseh doživetij)? Če se hočeš odločiti neodvisno od faktorjev, potrebuješ nekaj na drugi strani tehtnice, kjer pa imamo to kar sem govoril na začetku tega posta.

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 9.2.2006 14:16

problem odgovornosti pred bogom (ki nam je očitno dal vrednoto iz drugega sveta)...
Zakaj bi nam prav bog dal to vrednoto? In tudi če nam bi jo prav bog dal, zakaj bi mu zaradi tega morali odgovarjati?
Razen če si izberemo moč vrednote iz tistega sveta sami, kar pa nam da nov problem, to je na podlagi česa smo izbrali moč tiste vrednote.
Definirajva "tisti svet".
Ideja popolne determiniranosti se mi zdi kratkomalo nesmiselna.To bi pomenilo da subjekt ne more imeti, nobenega vpliva na svoje življenje. Da je le papirnata ladjica , ki jo reka življenja odplavlja po toku navzdol.Tako subjekti(jaz, ti in vsi ljudje) nismo več akterji življenja, temveč le njegovi nemočni opazovalci.
Samica bi bila zelo prevzgojna, kaj meniš?
Za nekatere bi zagotovo bila. Na ostale pa bi vplivala drastično negativno. Živčni zlomi, travme, še večja zakrknjenost pozitivnih človeških lastnosti... Seveda govorima o dolgotrajnejši osamitvi? Vsekakor pa enkratna priložnost za introspekcijo.
Psihopati imajo drugačno vzgojo in drugačna dejanja, ob katerih se oni počutijo dobro, ti pa bi se grozno.
Kaj pa ko se čisto normalnim, lepo vzgojenim, mirnim, delavnim, družinskim ljudem v trenutku strga in razsekavajo cele družine?
Recimo s hipnozo, ki služi kot blokada faktorju. Ali pa drugih faktorjev, ki trenutno ali ščasoma prevzamejo večjo vrednost kot faktor fobije ali pa izoblikujejo nov močnejši faktor.
Faktor je v najinem primeru vse, kar deluje ali kakorkoli vpliva na ravnanje človeka. Skoraj malo preširok pojem.Potem sta tudi razum in presoja faktorja. Že tehtnica faktorjev je sama faktor.

Roman
Posts: 6324
Joined: 21.10.2003 8:03

Post by Roman » 9.2.2006 14:31

Dedal wrote:Potem sta tudi razum in presoja faktorja.
Natančno tako. Le da tu nastopi še en spremljevalni pojav, da se nam namreč zdi, da sami odločamo.

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 9.2.2006 14:38

Zakaj bi nam prav bog dal to vrednoto? In tudi če nam bi jo prav bog dal, zakaj bi mu zaradi tega morali odgovarjati?
Mnja, tu si ti rahlo problematičen... svobodna volja brez boga. Okej, od kod pa pride tista vrednota?
Ideja popolne determiniranosti se mi zdi kratkomalo nesmiselna.To bi pomenilo da subjekt ne more imeti, nobenega vpliva na svoje življenje. Da je le papirnata ladjica , ki jo reka življenja odplavlja po toku navzdol.Tako subjekti(jaz, ti in vsi ljudje) nismo več akterji življenja, temveč le njegovi nemočni opazovalci.
In zakaj bi to bilo nesmiselno?

Kakor jaz vidim, je problem v tem da tega nočemo sprejeti ne pa da samo po sebi ne bi imelo smisla. Glej, jaz tudi sprejemam navidezno svobodo, saj bi brez nje bil dokaj tečen in depresiven fant. Problem pa je, da je res samo navidezna, ustvarjena, definirina, da se boljše počutim.
Živčni zlomi, travme, še večja zakrknjenost pozitivnih človeških lastnosti... Seveda govorima o dolgotrajnejši osamitvi? Vsekakor pa enkratna priložnost za introspekcijo.
In kaj je to slabega če kriminalcem zakrknejo njihove človeške lastnosti?
Ja, govorim o dolgotrajni osamitvi.
Kaj pa ko se čisto normalnim, lepo vzgojenim, mirnim, delavnim, družinskim ljudem v trenutku strga in razsekavajo cele družine?
Misliš da se jim ftrga brez razloga? Ponavadi je faktor izguba služba, dolgovi in podobno kar v ospredju. V Ameriki imajo za to ljubek izraz, 'going postal', če se ne motim. V čisto vseh primerih tega pojava je bil v igri faktor ki je drastično poslabšal življenje tistega ki se mu je utrgalo. No, takšen faktor v kombinaciji z vzgojo ki vsiljuje nemoč pri reševanju hujših problemov na sprejemljiv način, pa maš hudiča.
Faktor je v najinem primeru vse, kar deluje ali kakorkoli vpliva na ravnanje človeka. Skoraj malo preširok pojem.Potem sta tudi razum in presoja faktorja. Že tehtnica faktorjev je sama faktor.
No, faktor ki vpliva na dejanje je pravzaprav množica faktorjev ki se tehtajo med seboj. Presoja ni faktor, je odnos med faktorji, proces tehtanja, seveda če izključuješ NID.

Dedal
Posts: 148
Joined: 7.1.2006 15:33

Post by Dedal » 9.2.2006 15:34

Mnja, tu si ti rahlo problematičen... svobodna volja brez boga. Okej, od kod pa pride tista vrednota?
Jaz bi rekel, da pride od razuma.(nujno razvitega)Ne rabimo nobenega boga. Človek je v tem primeru sam bog. Vprašanje je potem od kod pride razum.
In zakaj bi to bilo nesmiselno?
Ker potem je brezpomensko vse, kar počnemo. Tega pa ne morem verjeti. Pravtako bi moral verjeti še v usodo.
Smisel dobi tvoje življenje,ko ti (subjekt) aktivno vplivaš na njega, tako kakor hočeš.
Glej, jaz tudi sprejemam navidezno svobodo, saj bi brez nje bil dokaj tečen in depresiven fant.
Ni povsem navidezna, jaz bi rekel "košček svobode v nesvobodnem svetu". V primerjavi z absolutno (božjo) svobodo je pa res navidezna. Seveda oba sprejemava isto stvar, le da jo pojmujema malo drugače.
In kaj je to slabega če kriminalcem zakrknejo njihove človeške lastnosti?
Za prevzgojo in vključitev v normalno družbeno življenje je to izredno slabo; če jim zakrknejo dobre človeške lastnosti in ostanejo samo še negativne.
Če ja pa samica dosmrtna, pa to sploh ni problem.
V Ameriki imajo za to ljubek izraz, 'going postal' če se ne motim
Ne motiš se. Izraz izhaja iz "incidenta", ki se je zgodil 20.avgusta 1986, ko je poštar Patrick Sherrill na pošti v Oklahomi pobil 14 ljudi.
Presoja ni faktor, je odnos med faktorji
Presoja je lahko odnos med faktorji, če mislim na dejanje, proces presojanja.
Lahko pa je faktor, če mislim na inštrument za presojanje.Čeprav bi ustreznejši pojem tukaj bil razum.

User avatar
mriz
Posts: 2036
Joined: 13.5.2004 23:52
Location: maribor

Post by mriz » 9.2.2006 16:13

Jaz bi rekel, da pride od razuma.(nujno razvitega)Ne rabimo nobenega boga. Človek je v tem primeru sam bog. Vprašanje je potem od kod pride razum.
Hm... razum je definiran kot sposobnost vključevati, sprejemati v zavest in ugotavljati vzročne, logične povezave;

Je razum neodvisen od faktorjev? Glede ne zgornjo definicijo je samo orodje za ugotavljanje okoliščin, izvora faktorjev.
Ker potem je brezpomensko vse, kar počnemo. Tega pa ne morem verjeti. Pravtako bi moral verjeti še v usodo.
In kaj ti preprečuje da bi to verjel? Potreba (ali želja) po smislu ali kaj drugega?
Smisel dobi tvoje življenje,ko ti (subjekt) aktivno vplivaš na njega, tako kakor hočeš.
Ali pa ko to samo verjameš. Če že ni naravno, si to pač izmisliš.
Ni povsem navidezna, jaz bi rekel "košček svobode v nesvobodnem svetu". V primerjavi z absolutno (božjo) svobodo je pa res navidezna. Seveda oba sprejemava isto stvar, le da jo pojmujema malo drugače.
Kje pa je ta košček svobode? V tem, da nekaj prepoznam kot svobodo? Sem si sam izbral kaj prepoznam kot svobodo ali je to posledica vzgoje?
če jim zakrknejo dobre človeške lastnosti in ostanejo samo še negativne.
Če ja pa samica dosmrtna, pa to sploh ni problem.
V mislih sem imel zakrnitev slabih lastnosti. Če to pomeni da jim zakrknejo tudi dobre, pa naj bo tako.
Ne motiš se. Izraz izhaja iz "incidenta", ki se je zgodil 20.avgusta 1986, ko je poštar Patrick Sherrill na pošti v Oklahomi pobil 14 ljudi.
Vedel sem da ima povezavo z poštarji, tako podrobnih informacij pa nisem imel :)
Lahko pa je faktor, če mislim na inštrument za presojanje.Čeprav bi ustreznejši pojem tukaj bil razum.
Če je presoja oziroma rezultat presoje faktorjev vzgoje samo en faktor v tvoji (NID) izbiri, ga moraš nujno primerjati z nečim iz drugega sveta. Razum pa sam po sebi ni faktor, kvečjemu pripomore k ustvarjanu novih faktorjev ali uničenju starih.

Teoretično čisti razum je bližje znanstveni logiki kot posledicam vzgoje, ampak si tudi ti omenjal, da je lahko podrejanje čistemu razumu neugodno. Kako je zdaj z tem?
Razumno je da se ne bojim višine, a to nekak ne ustavi fobije. Torej, faktor fobije še vedno ostane. Če pa na podlagi ugotovitve da je zaradi neke zaželjene službe razumno ta strah izgubiti, pa se začne proces preurejanja faktorjev. Ampak tudi to je povzročeno, pogojeno z službo (torej ne-svobodno).

Post Reply