mirko napisal/-a:Če bi človek lahko poznal vso resnico o vsem, kar obstaja, bi tudi vedel, ali bog obstaja ali ne.
Ni čisto tako. Bog ne spada v "vse, kar obstaja", bog je izven "vsega".
Sploh pa boga ne bi mogel definirati kot nedokazljivega, če bi predpostavljal, da bo nekoč lahko poznal vso resnico o vsem, kar obstaja.
Zakaj bi to predpostavljal?
Ni mogoče verjeti karkoli. Tistega, čemur se dokaže napaka, ni mogoče verjeti.
Le kako lahko dokažeš napako kakemu vedeževalcu ali pa horoskopu? Kako lahko dokažeš, da Zeus ne obstaja?
In jaz imam tu problem -"srce" mi včasih pravi, da se imeti rad ne bo končalo s smrtjo, spet drugič pa mi pravi, naj bo že enkrat vsega konec in mir.
Razloži podrobneje, kaj pomeni, da ti "srce" nekaj pravi. Strah pred smrtjo se pač lahko razloži z nagonom.
sem štejem tudi vero v nič.
Vera v nič? Niča ni, kako tedaj lahko verjameš v nič? Morda pa imaš v mislih domnevni nastanek vesolja iz nič. Hm, če vesolje ni večno, je moralo nastati. Če pred nastankom ni bilo ničesar, je lahko nastalo samo iz nič. To se mi zdi še vedno manj nemogoče, kot ideja o stvarniku.
Oziroma, če obstaja kdo, ki misli, da snov obvlada, potem to misli zato, ker še ne ve, kako zaguljen je izpit.
To je dobra primerjava samo ob predpostavki, da obstaja učitelj, ki ve vse, kar moraš znati za izpit.
Mislim, da zato, ker se mi ne zdi logično.
Po čem presojaš, da je ali ni nekaj logično?
Praviš, da me ni mogoče naučiti kritičnega mišljenja in izobraziti, ker verjamem v nekaj, čemur ti ne moreš dokazati napake.
Tvoja kritičnost bi morala biti neodvisna od moje sposobnosti dokazovanja. Poleg tega razlagam pojave drugače kot ti, za moj okus tudi z več logike.
Na dlani: veri ne moreš dokazati napake, vraževerju lahko.
Tistemu, ki verjame, itak ne moreš dokazati napake, tudi če je vraževeren. Poleg tega je v Svetem pismu veliko napak, zakaj tedaj misliti, da na primer ravno deviško spočetje ne predstavlja napake.