Roman napisal/-a:
Zelo preprosto: Trditev "Lažem" pomeni, da to, kar govorim, ni res, saj vendar lažem. S tem pa sem negiral svojo trditev, da pač lažem.
Če nekdo laže, je isto, kot če ni res, kar govori. (To v pravu sicer ne drži, ker obstaja distinkcija, ki pa v naši debati ni važna.) - Jaz v tem ne vidim negacije, in tudi ne L protislovja, in tudi ne aporije.
Moja formulacija bi bila naslednja:
če nekdo trdi: Lažem. - potem je v resnici možno dvoje, namreč, da ali laže, ali pa govori resnico.
1. Če v resnici laže, potem je njegova izjava resnična, torej hkrati laže in govori resnico.
2. Če v resnici ne laže, potem je njegova izjava laž, torej hkrati ne laže in laže.
To pa je aporija (naloga, ki ni tako zlahka rešljiva).
Ali je to (z drugega aspekta?) tudi L protislovje?
Moj odgovor:
vsaka trditev posebej gotovo ni nelogična;
če pa dve trditvi presojamo skupaj, pa pridemo do aporije.
Je pa hkrati to tudi sofizem (lažna modrost):
namreč, če se pokaže na napako, se sofizem razkrinka, aporijo pa razreši.
S tem v zvezi je bilo moje vprašanje:
ali je povezava med h.k. in navedeno aporijo?
Želel bi si izjavo (kako smešno, da moram na znanstvenem forumu to izpostavljati), da je povezava ali da ni povezave, in argumente. (Tako, da me bodo argumenti v tolikšni meri prepričali, da bom lahko trditev sprejel za svojo. - Navezava na druge vire je zelo koristna, toda pomanjkljiva, ker je zanimivo tudi, kako kdo kaj sam razume. - Hvala za odgovore.)