emma napisal/-a:Zanima pa me, kaj o tem meni Kant in drugi? Mi priporočate kakšno gradivo?
Filozofija: živali in etika
Re: Filozofija: živali in etika
Re: Filozofija: živali in etika
Priporočam Kanta in druge.NoSee napisal/-a:emma napisal/-a:Zanima pa me, kaj o tem meni Kant in drugi? Mi priporočate kakšno gradivo?
NoSee, kje in kako si našel, v enem od prejšnjih postov, objavljene linke?
@emma, glede na ta stavek: "V seminarski nalogi pri filozofiji obravnavam problem etike pri živalih in našem odnosu do njih.", se sprašujem, kaj pravzaprav želiš obravnavati? Ali etiko pri živalih in naš odnos do tega (kar verjeteno ne), ali etiko ljudi do živali, torej naš odnos do živali?
Re: Filozofija: živali in etika
Google..problemi napisal/-a:NoSee, kje in kako si našel, v enem od prejšnjih postov, objavljene linke?
Re: Filozofija: živali in etika
"Človek in žival
Ideja človeka se v evropski zgodovini izraža v razlikovanju od živali. Z neumnostjo živali se dokazuje človekovo dostojanstvo. O tem nasprotju so vsi predhodniki meščanskega življenja, stari Judje, stoiki in cerkveni očetje, pa kasneje drugi v srednjem in novem veku žebrali tako vztrajno in enoglasno, da kot le malokatera ideja sodi v inventar zahodne antropologije. Priznavajo ga tudi danes.. Behavioristi so zgolj na videz pozabili nanj. To, da na ljudi aplicirajo iste formule in rezultate, ki jih brez vseh zadržkov v svojih ogabnih fizioloških laboratorijih izvabljajo iz nemočnih živali, izpričuje to razliko na posebno rafiniran način.Sklep, ki ga potegnejo iz pohabljenih živalskih životov, se ne poda svobodni živali, temveč današnjemu človeku.S tem ko se spozablja nad živaljo, izpričuje, da on in samo on v vsem stvarstvu prostovoljno funkcionira tako mehanično, slepo in avtomatično kot trzaji zvezane žrtve, ki jo izkorišča strokovnjak. Profesor ob secirni mizi jih znanstveno definira kot reflekse, mantik ob oltarju jih je razglasil za znamenja svojih bogov. Človeku pripada um, ki neusmiljeno deluje, žival iz katerega potegne svoj krvavi sklep, ima samo neumno grozo, nagon po begu, za katerega je prikrajšana."(Horkheimer, Adorno: Dialektika razsvetljenstva, str.273)
Ideja človeka se v evropski zgodovini izraža v razlikovanju od živali. Z neumnostjo živali se dokazuje človekovo dostojanstvo. O tem nasprotju so vsi predhodniki meščanskega življenja, stari Judje, stoiki in cerkveni očetje, pa kasneje drugi v srednjem in novem veku žebrali tako vztrajno in enoglasno, da kot le malokatera ideja sodi v inventar zahodne antropologije. Priznavajo ga tudi danes.. Behavioristi so zgolj na videz pozabili nanj. To, da na ljudi aplicirajo iste formule in rezultate, ki jih brez vseh zadržkov v svojih ogabnih fizioloških laboratorijih izvabljajo iz nemočnih živali, izpričuje to razliko na posebno rafiniran način.Sklep, ki ga potegnejo iz pohabljenih živalskih životov, se ne poda svobodni živali, temveč današnjemu človeku.S tem ko se spozablja nad živaljo, izpričuje, da on in samo on v vsem stvarstvu prostovoljno funkcionira tako mehanično, slepo in avtomatično kot trzaji zvezane žrtve, ki jo izkorišča strokovnjak. Profesor ob secirni mizi jih znanstveno definira kot reflekse, mantik ob oltarju jih je razglasil za znamenja svojih bogov. Človeku pripada um, ki neusmiljeno deluje, žival iz katerega potegne svoj krvavi sklep, ima samo neumno grozo, nagon po begu, za katerega je prikrajšana."(Horkheimer, Adorno: Dialektika razsvetljenstva, str.273)
Re: Filozofija: živali in etika
Zdravo!
Vkolikor ni prepozno, bi ti kot začetno gradivo priporočila knjigo Novi ekološki red, avtor je Luc Ferry, če se ne motim je izšla pri založbi Krtina.
Upam, da ti bo v pomoč.
lp
Vkolikor ni prepozno, bi ti kot začetno gradivo priporočila knjigo Novi ekološki red, avtor je Luc Ferry, če se ne motim je izšla pri založbi Krtina.
Upam, da ti bo v pomoč.
lp