Page 4 of 19

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 14:26
by problemi
mriz wrote:Ta tvoj občutek je najbrž stvar obrambnega mehanizma ob poskusih, da bi se izvil iz primeža diskurza psihoanalize.


Ah, ne ne ne, kot sem že rekel "eno z drugim", nobenega diskurza v naprej ne ponujam, kot edinega zveličanega. A, to pa ne. Kot sem napisal ima nevrolgija zelo dobre rezultate v določenih primerih, eden takih je recimo tisti katerega si ti zapisal. Imaš pa popolnoma prav, da nikakor ne smem zanemariti vpliva vednosti teoretske psihoanalize in ne samo te na moje obnašanje/delovanje/razmišljanje.
Kot sam kažeš, niti ne - ko ti paše, pač ignoriraš 'dognanja' psihoanalize, katere promoviraš skoraj v isti sapi... Saj je isto prakticiral že Freud, tako da ti tega niti ne očitam - meni zadostuje, da taki primeri izpostavijo nerelevantnost psihoanalize.
Mriz, nezavedno je dinamično.

Glede tvojega smatranja psihoanalize kot nerelevantne pa lahko samo ugotovim, da bova pač pri tem vprašanju ostala različnih stališč. In v tem, to sem prepričan, ne vidiva težav ne ti ne jaz.

Nobena travma iz mojega otroštva ali pa "anomalija" v delovanju mojih možganov ni povzročila tega, da bi imel odpor do pogovora s teboj ali da bi se jezil, ker imava različna stališča. Ravno nasprotno, zelo uživam* v teh pogovorih. :)

*mogoče je pa to patologija, to, da uživam v pogovoru. Matr, kaj pa da bi vseeno skočil do psihoanalitika :)

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 16:31
by mriz
problemi wrote:Mriz, nezavedno je dinamično.
Seveda, in to takrat, ko ti tako določiš, kajne :wink: . Glej, lahko nagruntama še boljši izgovor - npr., da je tvoje nezavedno tako hudomušno, da pljuva lažne lapsuse, samo da bi te spravilo v zadrego :lol:

Ravno nasprotno, zelo uživam* v teh pogovorih.
Tudi mene zelo zabavajo.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 17:58
by beno23
kren wrote:Teh napovedi »biokemija« ni sposobna dati, to je dejstvo, ki ga nekateri ne upajo izreči na glas.

Kar z drugimi besedami pomeni, da verjameš v ideologijo/utopijo prihodnosti. Namreč v resnici ni nobenega zagotovila, da bo nevrologija ali biokemija ali karkoli že, nekoč tudi zares zmožna takšnih napovedi.....

Kaj nam bo prihodnost prinesla pa ne vemo (za oba pristopa).
Danes...

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 123107.htm

"Biokemija" iz celic v koži ustvarja možganske celice. To bo zelo uporabno za v prihodnosti za zdravljenje različnih bolezni, regeneracije po tumorjih itd....vsak dan je nekaj novega.

Kaj konkretno pa je psihoanaliza pripomogla v zadnjih 20 letih? Razen tega, da je klasificirala 50 novih definicij za razne psihične težave.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 19:20
by problemi
mriz wrote:Seveda, in to takrat, ko ti tako določiš, kajne :wink: . Glej, lahko nagruntama še boljši izgovor - npr., da je tvoje nezavedno tako hudomušno, da pljuva lažne lapsuse, samo da bi te spravilo v zadrego :lol:
Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega, žal ne gre. Lahko si konkreten, o katerih mojih lapsusih govoriš. Od kje ti ideja, da sem v zadregi?

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 20:56
by beno23
problemi wrote: Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega, žal ne gre.
Od kje tebi ideja da si "ti" nekaj, kar je odvojeno od nezavednega?

Nezavedno si ti.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 21:13
by problemi
beno23 wrote:
problemi wrote: Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega, žal ne gre.
Od kje tebi ideja da si "ti" nekaj, kar je odvojeno od nezavednega?.
Ja res od kje ta ideja, sicer ne vem kje si jo izčital, tako da tudi mene zanima od kje ta ideja. Beno23 zgoraj piše: nezavedno me determinira.
Nezavedno si ti.
Od kje ti zdaj to? "Zavedno" je pa moj sosed iz prvega štuka, al kaj?

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 22:18
by beno23
problemi wrote: Ja res od kje ta ideja, sicer ne vem kje si jo izčital, tako da tudi mene zanima od kje ta ideja. Beno23 zgoraj piše: nezavedno me determinira.
Napisal si "Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega". Iz tega se da sklepat, da si ti nekaj kar je ločeno.
Od kje ti zdaj to? "Zavedno" je pa moj sosed iz prvega štuka, al kaj?
Zavedno je del nezavednega.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 23:07
by Roberto11.
Napisal si "Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega". Iz tega se da sklepat, da si ti nekaj kar je ločeno.
Nezavedno je kot nek BIOS, ki določa temelje na katerih se gradi osebnost in s tem zavedno. Če je na primer na nezavednem nivoju pridobljeno mnenje, da je ta svet krut, ga bo tudi oseba ali jaz, ki se bo pozneje zgradil, ta svet gledal skozi "očala" krutosti in bo zato strah izpolnjeval precejšen del zavednega dela osebnosti.
Nezavednega ni možno spremeniti, lahko se le naučimo, kako čim lažje s tem živeti. To je kot neko poslanstvo, ki ga človek izpolnjuje svoje celo življenje.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 3.8.2011 23:30
by problemi
beno23 wrote:
problemi wrote: Ja res od kje ta ideja, sicer ne vem kje si jo izčital, tako da tudi mene zanima od kje ta ideja. Beno23 zgoraj piše: nezavedno me determinira.
Napisal si "Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega". Iz tega se da sklepat, da si ti nekaj kar je ločeno.
Od kje ti zdaj to? "Zavedno" je pa moj sosed iz prvega štuka, al kaj?
Zavedno je del nezavednega.
Beno23 glede tega tvojega "nezavedno si ti" , "zavedno je del nezavednega" nimam pojma o čemu govoriš.

--------------

Beno23, kaj ko bi začel brati poste in skušal izčitati - drugače ni panike, tudi sam velikokrat preberem določeno stvar in jo razumem nasprotno, kot je z napisanim mislil avtor teksta - neko nit debate, tokrat debate med mano in mrizom. Ti bom malo pomagal:

...
@mriz: Kot sam kažeš, niti ne - ko ti paše, pač ignoriraš 'dognanja' psihoanalize, katere promoviraš skoraj v isti sapi... Saj je isto prakticiral že Freud, tako da ti tega niti ne očitam - meni zadostuje, da taki primeri izpostavijo nerelevantnost psihoanalize
@problemi: Mriz, nezavedno je dinamično.
@mriz: Seveda, in to takrat, ko ti tako določiš, kajne :wink:
@problemi: Nezavedno določa/determinira mene in ne jaz njega, žal ne gre.

Torej mrizu sem (namen je bil da na duhovit način) povedal, da glede nezavednega ne morem jaz (problemi) ničesar določati.

Mislim, da sem te že večkrat pozval, da če česa ne razumeš v mojih postih, da me enostavno vprašaš kaj sem mislil z napisanim. Verjami mi, da ti bom odgovoril.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 0:00
by beno23
Roberto11. wrote:Nezavedno je kot nek BIOS, ki določa temelje na katerih se gradi osebnost in s tem zavedno.

Dobra analogija.
Nezavednega ni možno spremeniti, lahko se le naučimo, kako čim lažje s tem živeti. To je kot neko poslanstvo, ki ga človek izpolnjuje svoje celo življenje.
Nezavedno se lahko spremeni. Kot primer: nekdo ima strah pred psi, pajki itd, ki je povsem na nezavednem nivoju. In to se da pozdravit/spremenit.
problemi wrote: nimam pojma o čemu govoriš.
Samo odgovarjam na tvoje poste.
Torej mrizu sem (namen je bil da na duhovit način) povedal, da glede nezavednega ne morem jaz (problemi) ničesar določati.
Saj to je jasno. Le na napačen način si se izrazil. Ker ti "problemi" si del tvojega nezavednega. Razumeš sedaj?

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 0:31
by problemi
beno23 wrote:Nezavedno se lahko spremeni.


Ali si lahko bolj natančen glede tega, na kakšen način se nezavedno spremeni. Ali sledeč zgornji tvoji trditvi v tem primeru sploh še lahko govorimo o nezavednem, saj ga poznamo ("postane zavedno"), celo spreminjamo?
Samo odgovarjam na tvoje poste.
To je sicer čisto OK, namreč, da odgovarjaš na moje poste, ampak odgovor katerega si mi posredoval je napačen. Nezavedno nisem jaz. Nezavedno me determinira (v precejšni meri). Moje vedenje, obnašanje, ... je nezavedno motivirano. Ti bom še enkrat ponovil tisti citat iz enega od mojih prejšnjih postov:

"Nezavedno je zato predvsem diskurz, množica označevalcev, ki se prepletajo in igrajo svojo igro, obenem pa določajo naše vedenje, percepcijo ter občutke, kar pomeni, da ne bi smeli obmejiti učinkov nezavednega zgolj na paraprakse: spremlja nas na vsakem koraku, saj je v svojem bistvu zgolj skupek efektov, ki ga ima diskurz na človeško - simbolno - bitje. To nam omogoča razumeti simptome in paraprakse v lingvističnih dimenzijah metafore in metonimije (kar implicitno že sugerira Freud v svojih glavnih delih o sanjah, psihopatologiji vsakdanjega življenja ter o vicu), prav tako pa odpira možnosti za kulturološke analize posameznika skozi razumevanje njegovega nezavednega kot nečesa, kar je, kot se je metaforično izrazil Paul Verhaeghe, bolj zunaj na ulici, kot pa znotraj v temačni kleti - je presek družbenosti in personalnosti." (vir: http://www.zofijini.net/modrost_freud.html)

Mogoče pa s pojmom "nezavedno" ne misliva istih stvari.
Saj to je jasno. Le na napačen način si se izrazil. Ker ti "problemi" si del tvojega nezavednega. Razumeš sedaj?
Beno23, jaz (problemi) nisem del mojega nezavednega. Preden napišem glede tega še kar koli, bi te prosil ali mi lahko poveš, kaj ti sploh razumeš s pojmom "nezavedno".

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 1:50
by beno23
problemi wrote: Ali si lahko bolj natančen glede tega, na kakšen način se nezavedno spremeni. Ali sledeč zgornji tvoji trditvi v tem primeru sploh še lahko govorimo o nezavednem, saj ga poznamo ("postane zavedno"), celo spreminjamo?
"Nezavedno" oz podzavestni strah pred nečim je še vedno podzavesten, tudi če se ga zavedaš. Spremeni se pa z tvorjenjem novih povezav v možganih, tam kjer izvira strah v tem primeru.
Nezavedno nisem jaz.
Ne, nezavedno si ti. Oz. nezavedno predstavlja 90%+ tebe. Tu se motiš, ko praviš da si ti nekaj, kar je ločeno.
Beno23, jaz (problemi) nisem del mojega nezavednega. Preden napišem glede tega še kar koli, bi te prosil ali mi lahko poveš, kaj ti sploh razumeš s pojmom "nezavedno".
"Nezavedno" je sicer butast izraz, saj ni točno definiran. Uporabljajo ga le tisti, ki berejo Freuda in njegove kolobocije.
Nezavedni procesi so tisti, ki jih ne moremo neposredno nadzirati (bitje srca, dihanje, čustva, izločanje hormonov itd...)

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 5:52
by agata
Problemi, beno23 se ne moti, nezavedno si ti. Ko te je sram in pordiš, ali si morda nekoč, ne vem, potem si to ti, rdečica, pa je pokazala to, kar si skušal prikriti. Nezavedno se izraža preko telesa, ker je nesimbolizabilno, oz. če bi ga skušali prevesti v govorico, bi bilo to za jaz preveč ogrožujoče, zato butne ven nekih drugih. Nezavedno ima varovalno funkcijo, tako sem jaz raumela Freuda, zato lahko psihoterapevti, ki preveč vrtajo v osebke in iščejo "vzroke", naredijo še več škode. Let the sleeping dogs lie.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 8:23
by Roberto11.
beno23 wrote:Nezavedno se lahko spremeni. Kot primer: nekdo ima strah pred psi, pajki itd, ki je povsem na nezavednem nivoju. In to se da pozdravit/spremenit.
Dvomim.
Lahko se le prekrije z zavestno voljo. V ozadju pa je še vedno tisti strah, vendar ga z voljo krotiš in ne reagiraš tako močno, saj se zavedaš, da je le odsev spomina in da temelji na nerealni podlagi.
Takšne strahove zdravijo s soočanjem. Oseba se sooči s pajki in v svoj zavedni del vnese drugačno mnenje o pajkih. V nezavednem pa ostane še vedno zapisano, da so nevarni.

Re: O entropiji, psihoanalizi in religijskih spisih

Posted: 4.8.2011 8:27
by Roberto11.
agata wrote:Problemi, beno23 se ne moti, nezavedno si ti. Ko te je sram in pordiš, ali si morda nekoč, ne vem, potem si to ti, rdečica, pa je pokazala to, kar si skušal prikriti. Nezavedno se izraža preko telesa, ker je nesimbolizabilno, oz. če bi ga skušali prevesti v govorico, bi bilo to za jaz preveč ogrožujoče, zato butne ven nekih drugih. Nezavedno ima varovalno funkcijo, tako sem jaz raumela Freuda, zato lahko psihoterapevti, ki preveč vrtajo v osebke in iščejo "vzroke", naredijo še več škode. Let the sleeping dogs lie.
Več škode je le navidezno. Zaradi poglabljanja in razumevanja, oseba vedno bolj razume vzroke in se zato zaveda tistega, česar se prej ni. Problem je bil že prej, le oseba se ga ni zavedala.