derik napisal/-a:Rojstvu se da izogniti, smrti pa ne.
Kot je že
Roman ugotovil, svojemu rojstvu se resnično ni moč izogniti, namreč si se pač (že) rodil, temu sledi, potemtakem se tudi smrti ne moreš izogniti. Torej, ko se je zgodilo tako, da si se rodil, je dejstvo, da boš tudi umrl. Iz tega pa je moč potegniti tudi sklep, da če si se izognil nekoga rojstvu, si se s tem avtomatično izognil tudi tega smrti. Saj tu ne gre za "moje rojstvo/tvoja smrt" proces. Skratka, tvoja teza oziroma argument ni ravno dober, kajti neka procesa, katera bi morali obravnavati pri eni entiteti, obravnava na primeru več entitet.
Sta prišla do kakšnega zaključka?
Zaključka? Ne, bomo pa videli, lahko da se kaj "nesmrtnega" rodi iz te debate ...
Vprašajva se recimo o rojstvu in smrti v primeru, ko se tako en kot drugi proces odvije v nekaj trenutkih po oploditvi (spočetju). Da bi sploh prišlo do oploditve se morata dve celici (jajčece in spermij) združiti, tako da pri tem nastane nova celica (
zigota). Kot vidiš pred oploditvijo govorimo o dveh entitetah, kateri v nobenem primeru ne moreš opredeliti ali zreducirati na "
to si ti". Skratka niti jajčece niti spermij še ne pomenita "tebe", "ta" se zgodi šele, ko nastane iz dveh entitet nova združena entiteta (
zigota). Zdaj se je potrebno vprašati, ali sama združitev v novo celico (
zigoto) že pomeni tudi rojstvo nekoga oziroma ali to že pomeni tudi rojstvo "tebe"? Ali v trenutku (uspešne) združitve jajčeca in spermija že govorimo o novem rojstvu človeka. Ali pa o le tem lahko začnemo govoritit šele z vstopom nekoga v simbolno, torej ko skozi jezik postane subjekt. Upam in mislim, da me razumeš.
Kot si opazil imamo tu že opraviti z kar nekaj "entitetami", katere je potrebno natančno opredeliti, ravno zato, da bi sploh vedeli, kdo se rojeva in kdo umira, ali gre tu za rojstvo/smrt objekta, ali za rojstvo/smrt subjekta, ali gre vedno za rojstvo/smrt obojega hkrati, ali s tem, ko umre subjket, nujno umre tudi objekt - verjetno, no, gotovo ne, saj poznamo primere, ko je človek recimo v "komi" -, ali s tem, ko umre objekt nujno umre tudi subjekt, kdaj sploh govorimo o smrti objekta ... skratka kar nekaj (možnih) iztočnic ...