Vzgoja ali pedagogija pojma

Argumentirane razprave o filozofskih vprašanjih.
User avatar
bargo
Posts: 7823
Joined: 3.11.2004 22:41

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by bargo » 12.1.2014 18:06

vojko wrote:
bargo wrote: NAPRE(J)ĐEK, ker nazaj itak ne gre, vsaj v času ne. Ali pa je to <dobro|slabo> pa ve samo bog. No, mogoče bi lahko izračunali "zgodovinarji".
"Napredek" je sintetični označevalec za povprečno, na dolgi rok povečano materialno blagostanje družbe, ki je conditio sina qua non za njeno duhovno blagostanje. Povprečje tu pomeni, da se ne ukvarjamo s tistimi marginalnimi skupinami, ki v tehnološkem napredku vidijo duhovno nazadovanje družbe. Družba, ki širi materialne temelje svojega obstoja, gradi temelje bodoče družbe Svobode, ki ne bo temeljila na nujnosti (delovni obveznosti, mezdnem delu, plači, ipd.)... :D
Obvladujemo kar kreiramo ali smo obvladovani z našim kreiranjem? :roll:

Kompleksnost je povsod okoli nas in tudi mi smo kompleksna bitja. Sladko in mastno je ugodje, a ne? :roll:
Ali drugače, tisto kar povzroča ugodje je ali prepovedano(greh!) ali pa redi. :wink:
Duh je voljan, samo meso je šibko. :roll:

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 12.1.2014 19:52

bargo wrote:
vojko wrote:
bargo wrote: NAPRE(J)ĐEK, ker nazaj itak ne gre, vsaj v času ne. Ali pa je to <dobro|slabo> pa ve samo bog. No, mogoče bi lahko izračunali "zgodovinarji".
"Napredek" je sintetični označevalec za povprečno, na dolgi rok povečano materialno blagostanje družbe, ki je conditio sina qua non za njeno duhovno blagostanje. Povprečje tu pomeni, da se ne ukvarjamo s tistimi marginalnimi skupinami, ki v tehnološkem napredku vidijo duhovno nazadovanje družbe. Družba, ki širi materialne temelje svojega obstoja, gradi temelje bodoče družbe Svobode, ki ne bo temeljila na nujnosti (delovni obveznosti, mezdnem delu, plači, ipd.)...
Obvladujemo kar kreiramo ali smo obvladovani z našim kreiranjem? :

Kompleksnost je povsod okoli nas in tudi mi smo kompleksna bitja. Sladko in mastno je ugodje, a ne? :roll:
Ali drugače, tisto kar povzroča ugodje je ali prepovedano(greh!) ali pa redi.
Duh je voljan, samo meso je šibko.
Nemci imajo za tovrstno človekovo samopreseganje, kreiranje in feed-back teh 'kreacij' na re-kreiranje semantično čudovito poln izraz: Aufhebung. Težko je prevedljiv v smislu, da povzamemo njegovo hegeljansko-marksistično bistvo.(Za etimologijo-semantiko prim. Hegla!) :D

Ugodje je evolucijski pojem; vse kar (pretežno) koristi individuumu, vzbuja ugodje, zadovoljstvo, željo po ponovitvi (zloraba drog je posebna zgodba!). Zakaj so nam všeč sladke in mastne stvari? Sadkor so ogljikovi hidrati, ti pa so glavni vir ATP, ki nas oskrbuje z energijo. Sladko pomeni torej več koncentrirane energije, več možnosti za preživetje.

S tehnološko revolucijo, ki je prinesla obilico lahko dostopne močno koncentrirane energetske hrane pa so se stvari zakomplicirale. V naših možganih je še vedno skrita nekje globoko sintagma: ogljikovi hidrati= energija, ergo sladkor= energija, ergo: veselo udarimo po tortah in pecivu!

Na lov za hrano nam ni več treba, dobimo jo v supermarketih in tako kalorij ne moremo 'skuriti'. ). Neki naš politik je v zvezi s tem baje dejal: "Jaz bi kmetijstvo in kmete ukinil. Saj vso hrano dobimo v supermarketu!") :D

To je (majhna) cena napredka... :D

User avatar
bargo
Posts: 7823
Joined: 3.11.2004 22:41

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by bargo » 12.1.2014 22:02

vojko wrote:
bargo wrote: Obvladujemo kar kreiramo ali smo obvladovani z našim kreiranjem? :

Kompleksnost je povsod okoli nas in tudi mi smo kompleksna bitja. Sladko in mastno je ugodje, a ne? :roll:
Ali drugače, tisto kar povzroča ugodje je ali prepovedano(greh!) ali pa redi.
Duh je voljan, samo meso je šibko.

Ugodje je evolucijski pojem; vse kar (pretežno) koristi individuumu, vzbuja ugodje, zadovoljstvo, željo po ponovitvi (zloraba drog je posebna zgodba!). Zakaj so nam všeč sladke in mastne stvari? Sadkor so ogljikovi hidrati, ti pa so glavni vir ATP, ki nas oskrbuje z energijo. Sladko pomeni torej več koncentrirane energije, več možnosti za preživetje.
Sinonim za evolucijo je počasnost in raznolikost.
vojko wrote: Na lov za hrano nam ni več treba, dobimo jo v supermarketih in tako kalorij ne moremo 'skuriti'. ). Neki naš politik je v zvezi s tem baje dejal: "Jaz bi kmetijstvo in kmete ukinil. Saj vso hrano dobimo v supermarketu!") :D
Ja, vendar gre za lov na energijo. Fukošima je primer, kjer je videti, kako so podcenili tveganja in kakšne so posledice. Če se je to zgodilo Japoncem, potem je strah še kako opravičen. Tudi genetsko spremenjena hrana, v kombinaciji z patenti je cena našega napredka. Stres in vsakodnevna preobremenjenost je cena tega napredka.
vojko wrote: To je (majhna) cena napredka... :D
Debelost že. Niso včasih bile malce obilnejše dame želene. :wink:

problemi
Posts: 4931
Joined: 24.8.2009 1:20

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by problemi » 12.1.2014 23:01

agata wrote:umen postaneš takrat, ko se emancipiraš- spoznaš, da si enak vsem, da si sposoben, da se sam naučiš, da se izobraziš, ko izstopiš iz odnosa podrejenost/nadrejenost -prosto po Rancierju.
Emancipiraš od koga? Agata, pa nisi enak vsem. In ravno to je potrebno poudariti, ravno razlika je bogastvo, če se tako izrazim in ne (izmišljena) enakost. Na tej točki je padla tudi ideja "bratstvo in enotnost". Izenačevala je tisto kar ni moč izenačiti v nobenem primeru. Sam naučiš, da se sam izobraziš? Nočem biti nesramen, ampak ali tu Ranicere kliče po neki "predjamski" družbi tavajočih posameznikov ali skupinic in samoukov? Izstop iz odnosa podrejenost/nadrejenost ni mogoč. Raincere, seveda v primeru, da ga dovolj natančno povzemaš, očitno pozabi na naturo pri človeku.
problemi -Žižek je teoretski psihoanalitik in ne mara plesa, telesnega stika in zagovarja življenje v nesreči
Jaz nisem teoretski psihoanalitik pa ne maram plesa. :)
če pa človek pleše, poje in se ljubi brez Lacana v glavi ti zagotavljam, da je srečen
Zase vem da ne, a tudi od drugih še nisem slišal, da bi se ljubili z Lacanom v glavi. :)

Od kje sploh v debati Žižek in Lacan?
Napredek-poneumljanje ljudi....
Se strinjam, mogoče bi namesto poneumljanje napisal zavajanje, ampak niti ni neke bistvene razlike med pojmoma.
Zdaj je človek napredka še nekaj drugega: človek, ki misli izhajajoč iz mnenja o napredku, ki to mnenje povzdiguje na raven gospodujoče razlage družbenega reda.
To je bistvo tega! Točno to. Ravno zato je uporaba pojma napredek praviloma strašno zavajanje. Pojem je problematičen že iz vidika, ker je "pozitiven". S tem z nekakšno totaliteto zajeme celotno polje obravnave. Da bom bolj jasen, recimo: "Na Kitajskem imajo družbeni napredek, ali pa kitajska družba napreduje". Takšno mnenje praviloma hegemonizirata dva diskurza, ekonomski in tehniški (tehnološki), ki k obravnavi napredka ne pripustita ostale diskurze, recimo sociologijo. To pa zato, ker bi se "slika" o napredku takoj razblinila. Namreč lahko bi ugotovili, da v mnogo primerih kitajska družba zelo nazaduje.

Veliko primernejši izraz je razvoj. Za razliko od pojma napredek, ta vključuje tako negativno kot pozitivno.

Ostalo, kar je v tem citatu napisano pa me ne prepriča.

agata
Posts: 609
Joined: 19.1.2011 5:32

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by agata » 13.1.2014 6:03

Ljudje smo enaki, vsi mislimo, se prehranjujemo, se pogovarjamo, dihamo, pijemo vodo, gledamo, vsi živimo na planetu Zemlja- ti, problemi,pa praviš, da si nismo enaki :?: - in izstop iz hierarhije je mogoč- to kar ti govoriš je kot so včasih govorili v Cerkvah revnim- da je Bog hotel, da so revni in bogati..preberi si knjigo, pa boš videl, da se motiš.
Razvoj je tut en tak ideološki pojem, bolj ko smo razviti v slabšem stanju je življenje okoli nas- nismo edini na tem Planetu....

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 13.1.2014 8:56

agata wrote:Ljudje smo enaki,
Dejstvo je, da so ljudje različni.
Problem, ki nastopi, je, ali naj bodo kljub temu pred zakonom enaki (enakovredni, enakopravni).
- in izstop iz hierarhije je mogoč-
Izstop je mogoč (človek ima svobodno voljo), ni pa dopusten (smiseln, moder). (In ljudje so dokaj modri.)
so včasih govorili v Cerkvah revnim- da je Bog hotel, da so revni in bogati
Princip, ki izhaja iz navedenega, je resničen. Neenakost omogoča življenje in razvoj (= napredek; negativni potek imenujemo na primer regresija). Naloga oblasti (države): da prepreči preveliko neenakost (revščina vodi v nemire).
Razvoj je tut en tak ideološki pojem,
Potrebno je ločiti dejstva (manuelno delo - industrijsko delo; bistra studenčnica - onesnažena Ljubljanica) od vrednot(enja) (v naši U RS imamo v obliki načela zapisana dva vrednostna kriterija, svobodna gospodarska pobuda in zdravo življenjsko okolje).

nismo edini na tem Planetu....
To je tudi nauk RKC: človek je krona stvarstva; Bog je Človeka postavil v Paradiž, da bi ga varoval in obdeloval.
(Niso ljudje brez razloga verni.)

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 13.1.2014 16:29

Rock wrote:
agata wrote:Ljudje smo enaki,
Dejstvo je, da so ljudje različni.
Problem, ki nastopi, je, ali naj bodo kljub temu pred zakonom enaki (enakovredni, enakopravni).
- in izstop iz hierarhije je mogoč-
Izstop je mogoč (človek ima svobodno voljo), ni pa dopusten (smiseln, moder). (In ljudje so dokaj modri.)
so včasih govorili v Cerkvah revnim- da je Bog hotel, da so revni in bogati
Princip, ki izhaja iz navedenega, je resničen. Neenakost omogoča življenje in razvoj (= napredek; negativni potek imenujemo na primer regresija). Naloga oblasti (države): da prepreči preveliko neenakost (revščina vodi v nemire).
Razvoj je tut en tak ideološki pojem,
Potrebno je ločiti dejstva (manuelno delo - industrijsko delo; bistra studenčnica - onesnažena Ljubljanica) od vrednot(enja) (v naši U RS imamo v obliki načela zapisana dva vrednostna kriterija, svobodna gospodarska pobuda in zdravo življenjsko okolje).

nismo edini na tem Planetu....
To je tudi nauk RKC: človek je krona stvarstva; Bog je Človeka postavil v Paradiž, da bi ga varoval in obdeloval.
(Niso ljudje brez razloga verni
.)
:lol: :lol: :lol: :lol:
P.S. Kdo bi koga "varoval", Preprosti? Človek boga, ali človek raj, ali bog človeka? Po tvoji dikciji so možne vse tri interpretacije! (Raje sem iz te vrhunske traparije izpustil glagol "obdelovati", ker bi lahko bil še bolj dvoumen, kot si bi ti, Preprosti.) :lol:

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 13.1.2014 17:39

vojko wrote:
Rock wrote:
agata wrote:Ljudje smo enaki,
Dejstvo je, da so ljudje različni.
Problem, ki nastopi, je, ali naj bodo kljub temu pred zakonom enaki (enakovredni, enakopravni).
- in izstop iz hierarhije je mogoč-
Izstop je mogoč (človek ima svobodno voljo), ni pa dopusten (smiseln, moder). (In ljudje so dokaj modri.)
so včasih govorili v Cerkvah revnim- da je Bog hotel, da so revni in bogati
Princip, ki izhaja iz navedenega, je resničen. Neenakost omogoča življenje in razvoj (= napredek; negativni potek imenujemo na primer regresija). Naloga oblasti (države): da prepreči preveliko neenakost (revščina vodi v nemire).
Razvoj je tut en tak ideološki pojem,
Potrebno je ločiti dejstva (manuelno delo - industrijsko delo; bistra studenčnica - onesnažena Ljubljanica) od vrednot(enja) (v naši U RS imamo v obliki načela zapisana dva vrednostna kriterija, svobodna gospodarska pobuda in zdravo življenjsko okolje).
nismo edini na tem Planetu....
To je tudi nauk RKC: človek je krona stvarstva; Bog je Človeka postavil v Paradiž, da bi ga varoval in obdeloval.
(Niso ljudje brez razloga verni
.)
:lol: :lol: :lol: :lol:
P.S. Kdo bi koga "varoval", Preprosti? Človek boga, ali človek raj, ali bog človeka? Po tvoji dikciji so možne vse tri interpretacije! (Raje sem iz te vrhunske traparije izpustil glagol "obdelovati", ker bi lahko bil še bolj dvoumen, kot si bi ti, Preprosti.) :lol:
Sluzasti Otrob, čitaj Gen 2, 15 in ne boš več v dvomu.
Sv. Pismo je nenadkriljiv učbenik življenja.

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 13.1.2014 18:05

Lili (Rock) je napisal:
To je tudi nauk RKC: človek je krona stvarstva; Bog je Človeka postavil v Paradiž, da bi ga varoval in obdeloval.
(Niso ljudje brez razloga verni
.)
P.S. Kdo bi koga "varoval", Preprosti? Človek boga, ali človek raj, ali bog človeka? Po tvoji dikciji so možne vse tri interpretacije! (Raje sem iz te vrhunske traparije izpustil glagol "obdelovati", ker bi lahko bil še bolj dvoumen, kot si bi ti, Preprosti.) :lol:
Sluzasti Otrob, čitaj Gen 2, 15 in ne boš več v dvomu.
Sv. Pismo je nenadkriljiv učbenik življenja.
Bo kar držalo, a le za tiste, ki poznajo življenje samo iz svetih spisov. Ne bom čital GEN 2, ker dobivam elektriko od GEN I...:lol: :lol: :lol: :lol:

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 13.1.2014 18:27

Sluzastt Otrob wrote:
Rock wrote:Sluzasti Otrob, čitaj Gen 2, 15 in ne boš več v dvomu.
Sv. Pismo je nenadkriljiv učbenik življenja.
Bo kar držalo, a le za tiste, ki poznajo življenje samo iz svetih spisov. Ne bom čital GEN 2, ker dobivam elektriko od GEN I...:lol: :lol: :lol: :lol:
Sluzasti Otrob:
ali torej ne vidiš, kako močan vpliv ima Cerkev?

(Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno!)

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 13.1.2014 18:37

Rock wrote:
Sluzastt Otrob wrote:
Rock wrote:Sluzasti Otrob, čitaj Gen 2, 15 in ne boš več v dvomu.
Sv. Pismo je nenadkriljiv učbenik življenja.
Bo kar držalo, a le za tiste, ki poznajo življenje samo iz svetih spisov. Ne bom čital GEN 2, ker dobivam elektriko od GEN I
Sluzasti Otrob:
ali torej ne vidiš, kako močan vpliv ima Cerkev?

(Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno!)
Vidim, vidim in to me skrbi skoraj tako kot naša gospodarska kriza. Edina sreča je, da ta smrtonosni prijem sicer počasi, a zanesljivo popušča... :lol: :lol: :lol: :lol:

Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno! :lol:

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 13.1.2014 20:01

vojko wrote:
Rock wrote:Sluzasti Otrob:
ali torej ne vidiš, kako močan vpliv ima Cerkev?
(Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno!)
Vidim, vidim in to me skrbi skoraj tako kot naša gospodarska kriza. Edina sreča je, da ta smrtonosni prijem sicer počasi, a zanesljivo popušča... :lol: :lol: :lol: :lol:
Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno! :lol:
Ne interpretiraš pravilno znamenj časa.

Slovenska RKC je po zaslugi Vatikana pripravljena na skorajšnji še večji prevzem odgovornosti za celotno Slovenijo.

Papež Frančišek uživa občudujoč ugled po celem svetu.

RKC zmaguje.

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 13.1.2014 20:29

Rock wrote:
vojko wrote:
Rock wrote:Sluzasti Otrob:
ali torej ne vidiš, kako močan vpliv ima Cerkev?
(Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno!)
Vidim, vidim in to me skrbi skoraj tako kot naša gospodarska kriza. Edina sreča je, da ta smrtonosni prijem sicer počasi, a zanesljivo popušča...
Svetujem ti, da se čimprej spreobrneš, da ne bo prepozno! :lol:
Ne interpretiraš pravilno znamenj časa.

Slovenska RKC je po zaslugi Vatikana pripravljena na skorajšnji še večji prevzem odgovornosti za celotno Slovenijo.

Papež Frančišek uživa občudujoč ugled po celem svetu.

RKC zmaguje.
Pamflete s temi naslovi dobite na oddelku "Bajke in pravljice"...:lol: :lol: :lol: :lol:

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 13.1.2014 20:57

vojko wrote:Pamflete s temi naslovi dobite na oddelku "Bajke in pravljice"...:lol: :lol: :lol: :lol:
Miti - ker govore v prispodobah [Gleichnis] - so najprimernejše sredstvo za ubeseditev transcendentne neubesedljive stvarnosti.

User avatar
vojko
Posts: 11402
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 13.1.2014 21:08

Rock wrote:
vojko wrote:Pamflete s temi naslovi dobite na oddelku "Bajke in pravljice"...
Miti - ker govore v prispodobah [Gleichnis] - so najprimernejše sredstvo za ubeseditev transcendentne neubesedljive stvarnosti.
Tako je, Preprosti. Napreduješ. Poudarek je na "neubesedljive"...:lol: :lol: :lol: :lol:

Post Reply