Page 2 of 12

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 26.12.2013 15:45
by problemi
agata wrote:Problemi- to je bilo leta 1998 in tisti cd je lost somewhere, lahko ti jo pa pošljem po pošti, če hočeš, kajti nimam skenerja.
OK, se bova dogovorila na FB-ju.
Vzgajati--strogo in nežno, poslušati otroke, čuiti kaj je v nekem trenutku najboljše, vzgajati tukaj in zdaj, nedosledno in tako pravično, reči kdaj otroku oprosti, brez jeze, strahu, dajati mu občutek varnosti in s tem vzgajati sebe-koliko se lahko naučimo od otrok!
Zelo se strinjam, vendar bi k temu dodal ščepec "metafizike", namreč čutenje, kaj je v nekem trenutku najboljše, lahko temelji zgolj na naši veri (upanju), da so naše odločitve resnično v nekem trenutku najboljše. Žal se tudi motimo oziroma k sreči se včasih tudi pravilno zmotimo.

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 26.12.2013 15:54
by problemi
Roman wrote:Pozabljaš na še eno bistvo vzgoje: omejevanje.
Omejevanje pride z odgovornostjo*. Zgolj odgovoren človek je sposoben (samo)omejevanja.

*tisto, kar praviloma spregledamo, ker smo povsem osredotočeni na pravice
derik wrote:Ne od otrok zahtevati, da uresničujejo naše neizpolnjene sanje.
S tem se lahko strinjam, no, povsem se strinjam, vendar bi tudi tu dodal, da pa vendarle so področja, kjer starejše generacije morajo prevzeti odgovornost, recimo vzpostavitev pravičnega in solidarnega sistema - lahko bi tu še dodal oziroma bil bolj natančen kakšnega vse sistema, ampak bi dolgovezil -, katerega pa te iste generacije niso mogle vzpostaviti (neizpolnjene sanje), vendar pa vseeno smatrajo za odgovorno k temu spodbujati mlajše (otroke).

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 26.12.2013 17:13
by Roman
problemi wrote:... so področja, kjer starejše generacije morajo prevzeti odgovornost, recimo vzpostavitev pravičnega in solidarnega sistema ...
Kako pa bi to lahko naredili?
... katerega pa te iste generacije niso mogle vzpostaviti (neizpolnjene sanje) ...
Ja, niso mogle. Zakaj bi tedaj morale prevzeti odgovornost?

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 26.12.2013 21:36
by problemi
Roman wrote:Kako pa bi to lahko naredili??
Hmm ..., recimo s prevzemom oblasti.
Ja, niso mogle. Zakaj bi tedaj morale prevzeti odgovornost?
Verjetno se nisva razumela. Krivdo za nejasnost prevzemam jaz.

Ne trdim, da morajo prevzeti odgovornost za, recimo temu, neuspeh. Odgovornost morajo - seveda je ta morajo problematičen, namreč ni neke "meta entitete", ki bi od kogar koli (lahko) zahtevala prevzem katere koli odgovornosti. Tu seveda prisila v prevzem odgovornosti odpade, odločitev posameznika mora biti avtonomna - torej, odgovornost morajo prevzeti za vzpostavitev takšnega sistema, ker je takšen sistem edini etično sprejemljiv*. Ker pa obstajajo strukture ali sile, ki imajo moč preprečiti vzpostavitev takšnega sistema, in temu smo priča tudi danes, obstaja možnost da odgovornim posameznikom tak podjem spodleti, ga preprečijo. Praviloma s silo. In naj zaključim, torej tako "poraženi" odgovorni ljudje bi z vso pravico in odgovornostjo (morali) spodbujati svoje otroke, da, če se navežem na derika, skušajo uresničiti sanje njih staršev.

*seveda meni, ni nujno da tudi tebi

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 27.12.2013 4:25
by agata
Kren- na žalost je danes veliko takšnih staršev, ki v otroku vidijo svoj projekt in jih vozijo od enega tekmovanja do drugega...odgovornost zahtevati od tako nežnih bitij je zame preveč- omejevanje- da , predvsem pa jim je treba zagotoviti varnost, kajti če pustimo, da delajo kar hočejo, pride prej ko slej do solz- se udarijo, al pa se stepejo... :),tako kot pravi moja pesem- spomnite se kako je bilo, ko ste bili sami otroci, kaj ste pogrešali, kaj vas je motilo, in ta spomin naj vas vodi..in še , če nekdo želi biti spoštovan mora sam najprej spoštovati- tut otroke

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 27.12.2013 22:33
by Roman
problemi wrote:Hmm ..., recimo s prevzemom oblasti.
Kako pa bi to naredil?
Verjetno se nisva razumela.
To se nama pogosto dogaja. Pač ne govoriva istega jezika. Nič hudega.

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 28.12.2013 0:36
by Rock
problemi wrote:
Roman wrote:Pozabljaš na še eno bistvo vzgoje: omejevanje.
Omejevanje pride z odgovornostjo*. Zgolj odgovoren človek je sposoben (samo)omejevanja.

*tisto, kar praviloma spregledamo, ker smo povsem osredotočeni na pravice

Predlagam, da 'odgovornost' uporabljate drugače.
Ljudje besedo velikokrat uporabijo napačno.

Redkokdaj kdo (res) 'prevzame' odgovornost. Odgovornost praviloma tudi ni v dispoziciji posameznika.
Odgovornost je pravna (kazenska, civilna; subjektivna ali objektivna), politična, moralna.
(Pravna) odgovornost je avtomatično nasledek pravic in dolžnosti.

Kadar rečemo, da je kdo ravnal 'odgovorno' - morda v resnici mislimo, da je bil vesten, tenkočuten, skrben, da je ravnal v skladu s predpisi, da je ravnal s skrbnostjo dobrega gospodarja, itd.

Nekdo prevzame odgovornost - če npr. prevzame krivdo drugega nase.

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 28.12.2013 6:20
by agata
" Umnemu človeku torej preostane, da se podredi državljanski norosti in se trudi, da bi obdržal um. Filozofi menijo, da so našli način za to: nobene pasivne ubogljivosti, pravijo, nobenih dolžnosti brez pravic! A to je raztreseno govorjenje. V ideji dolžnosti ni nič ni bilo nikoli kaj takega, kar bi impliciralo idejo pravice...Domneva o povračilu je zgolj zvijača nečimrnosti, katere edini učinek je, da racionalizira alienacijo in tistega, ki meni, da si je v njej pridržal svoj delež, še bolj zaplete vanjo. Umen človek ne bo verjel takšnim goljufijam. Vedel bo, da mu družbeni red ne more ponuditi ničesar boljšega razen nadrejenostin reda nad neredom. ... Monopol zakonitega nasilja je še vedno najboljša iznajdba za to, da se omeji nasilje, umu pa prepušča zatočišča, kjer se lahko svobodno razkazuje...str.85 v:Jacques Rancier: Nevedni učitelj. Pet lekcij o intelektualni emancipaciji. Ljubljana: Zvod EN-KNAP, 2005

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 28.12.2013 17:56
by Rock
agata wrote:" Umnemu človeku torej preostane, da se podredi državljanski norosti in se trudi, da bi obdržal um. Filozofi menijo, da so našli način za to: nobene pasivne ubogljivosti, pravijo, nobenih dolžnosti brez pravic! A to je raztreseno govorjenje. V ideji dolžnosti ni nič ni bilo nikoli kaj takega, kar bi impliciralo idejo pravice...Domneva o povračilu je zgolj zvijača nečimrnosti, katere edini učinek je, da racionalizira alienacijo in tistega, ki meni, da si je v njej pridržal svoj delež, še bolj zaplete vanjo. Umen človek ne bo verjel takšnim goljufijam. Vedel bo, da mu družbeni red ne more ponuditi ničesar boljšega razen nadrejenostin reda nad neredom. ... Monopol zakonitega nasilja je še vedno najboljša iznajdba za to, da se omeji nasilje, umu pa prepušča zatočišča, kjer se lahko svobodno razkazuje...str.85 v:Jacques Rancier: Nevedni učitelj. Pet lekcij o intelektualni emancipaciji. Ljubljana: Zvod EN-KNAP, 2005
Res tipičen 'filozofski' tekst.

Nekaj konkretnih pripomb:

* pravica in dolžnost sta praviloma vzajemna pojma. Ex: svoboščina;

* 'red' (hierarhija, državna oblast) je (v človeški družbi) velika (pravna) vrednota;
kogar pa mika, lahko znanstveno razpravlja, kje je podlaga za obveznost prava (za obveznost, ne za veljavnost) - to je predmet filozofije (pravne filozofije).

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 28.12.2013 22:24
by bargo
agata wrote:" Umnemu človeku torej preostane, da se podredi državljanski norosti in se trudi, da bi obdržal um. Filozofi menijo, da so našli način za to: nobene pasivne ubogljivosti, pravijo, nobenih dolžnosti brez pravic! A to je raztreseno govorjenje. V ideji dolžnosti ni nič ni bilo nikoli kaj takega, kar bi impliciralo idejo pravice...Domneva o povračilu je zgolj zvijača nečimrnosti, katere edini učinek je, da racionalizira alienacijo in tistega, ki meni, da si je v njej pridržal svoj delež, še bolj zaplete vanjo. Umen človek ne bo verjel takšnim goljufijam. Vedel bo, da mu družbeni red ne more ponuditi ničesar boljšega razen nadrejenostin reda nad neredom. ... Monopol zakonitega nasilja je še vedno najboljša iznajdba za to, da se omeji nasilje, umu pa prepušča zatočišča, kjer se lahko svobodno razkazuje...str.85 v:Jacques Rancier: Nevedni učitelj. Pet lekcij o intelektualni emancipaciji. Ljubljana: Zvod EN-KNAP, 2005
Hvala Agata.

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 29.12.2013 0:21
by vojko
bargo wrote:
agata wrote:" Umnemu človeku torej preostane, da se podredi državljanski norosti in se trudi, da bi obdržal um. Filozofi menijo, da so našli način za to: nobene pasivne ubogljivosti, pravijo, nobenih dolžnosti brez pravic! A to je raztreseno govorjenje. V ideji dolžnosti ni nič ni bilo nikoli kaj takega, kar bi impliciralo idejo pravice...Domneva o povračilu je zgolj zvijača nečimrnosti, katere edini učinek je, da racionalizira alienacijo in tistega, ki meni, da si je v njej pridržal svoj delež, še bolj zaplete vanjo. Umen človek ne bo verjel takšnim goljufijam. Vedel bo, da mu družbeni red ne more ponuditi ničesar boljšega razen nadrejenostin reda nad neredom. ... Monopol zakonitega nasilja je še vedno najboljša iznajdba za to, da se omeji nasilje, umu pa prepušča zatočišča, kjer se lahko svobodno razkazuje...str.85 v:Jacques Rancier: Nevedni učitelj. Pet lekcij o intelektualni emancipaciji. Ljubljana: Zvod EN-KNAP, 2005
Hvala Agata.
Za kaj točno se ji zahvaljuješ, 'moliću fino'? Spominjaš me na tistega francoskega pisatelja, ki mu je prijatelj dejal, ko sta se srečala: "Veš, včeraj sem šel mimo tvoje hiše." Pisatelj pa mu je odvrnil: "Hvala!" :lol:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 29.12.2013 0:37
by bargo
vojko wrote:
bargo wrote:
agata wrote:" Umnemu človeku torej preostane, da se podredi državljanski norosti in se trudi, da bi obdržal um. Filozofi menijo, da so našli način za to: nobene pasivne ubogljivosti, pravijo, nobenih dolžnosti brez pravic! A to je raztreseno govorjenje. V ideji dolžnosti ni nič ni bilo nikoli kaj takega, kar bi impliciralo idejo pravice...Domneva o povračilu je zgolj zvijača nečimrnosti, katere edini učinek je, da racionalizira alienacijo in tistega, ki meni, da si je v njej pridržal svoj delež, še bolj zaplete vanjo. Umen človek ne bo verjel takšnim goljufijam. Vedel bo, da mu družbeni red ne more ponuditi ničesar boljšega razen nadrejenostin reda nad neredom. ... Monopol zakonitega nasilja je še vedno najboljša iznajdba za to, da se omeji nasilje, umu pa prepušča zatočišča, kjer se lahko svobodno razkazuje...str.85 v:Jacques Rancier: Nevedni učitelj. Pet lekcij o intelektualni emancipaciji. Ljubljana: Zvod EN-KNAP, 2005
Hvala Agata.
Za kaj točno se ji zahvaljuješ, 'moliću fino'? Spominjaš me na tistega francoskega pisatelja, ki mu je prijatelj dejal, ko sta se srečala: "Veš, včeraj sem šel mimo tvoje hiše." Pisatelj pa mu je odvrnil: "Hvala!" :lol:
Mož beseda! :D Pisatelj bi lahko rekel: "Koliko me je to stalo?" Tako pa je videti, da se je prijatelj žrtvoval za pisatelja, a ne? :roll:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 29.12.2013 0:45
by vojko
bargo je napisal:
Za kaj točno se ji zahvaljuješ, 'moliću fino'? Spominjaš me na tistega francoskega pisatelja, ki mu je prijatelj dejal, ko sta se srečala: "Veš, včeraj sem šel mimo tvoje hiše." Pisatelj pa mu je odvrnil: "Hvala!" :lol:
Mož beseda! :D Pisatelj bi lahko rekel: "Koliko me je to stalo?" Tako pa je videti, da se je prijatelj žrtvoval za pisatelja, a ne? :roll:
Hvala, bargo. :lol:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 29.12.2013 0:48
by bargo
vojko wrote:bargo je napisal:
Za kaj točno se ji zahvaljuješ, 'moliću fino'? Spominjaš me na tistega francoskega pisatelja, ki mu je prijatelj dejal, ko sta se srečala: "Veš, včeraj sem šel mimo tvoje hiše." Pisatelj pa mu je odvrnil: "Hvala!" :lol:
Mož beseda! :D Pisatelj bi lahko rekel: "Koliko me je to stalo?" Tako pa je videti, da se je prijatelj žrtvoval za pisatelja, a ne? :roll:
Hvala, bargo. :lol:
Malenkost, mi je bilo v zadovoljstvo in veselje. :D

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Posted: 29.12.2013 0:51
by vojko
bargo wrote:
vojko wrote:bargo je napisal:
Za kaj točno se ji zahvaljuješ, 'moliću fino'? Spominjaš me na tistega francoskega pisatelja, ki mu je prijatelj dejal, ko sta se srečala: "Veš, včeraj sem šel mimo tvoje hiše." Pisatelj pa mu je odvrnil: "Hvala!" :lol:
Mož beseda! Pisatelj bi lahko rekel: "Koliko me je to stalo?" Tako pa je videti, da se je prijatelj žrtvoval za pisatelja, a ne? :roll:
Hvala, bargo. :lol:
Malenkost, mi je bilo v zadovoljstvo in veselje. :D
Hvala, bargo. :lol: