Vzgoja ali pedagogija pojma

Argumentirane razprave o filozofskih vprašanjih.
Post Reply
Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 31.12.2013 23:10

agata wrote:Bilo je po Tv in ena gospa ga je vprašala, kako vidi RKC in njene težave, pa je dejal (okolišil) da so Cerkev ljudje, res pa je, da ni rekel, da RKC ni cerkev, rekel pa je tudi, da so bile v zgodovini polomije Cerkve.
Po nauku so Cerkev skupaj duhovniki in božje ljudstvo.

Se pa strinjam: Vatikan, kurija, razne institucije, duhovniki, slovenska RKC - so podvrženi kontroli.

Po nauku samem je tudi Cerkev grešna (vključno s papežem).

Pravi problem, aktualni problem je drugo: kolikšna kritika zoper Cerkev je primerna, da ne bo pristranska. Tudi (druge) države (vključno z državljani) delajo napake. (Groba primerjava za Slovenijo:
finančni aspekt: 1 mrd. - 10 mrd.;
kazenski aspekt: 3 - nič.)

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 31.12.2013 23:38

bargo wrote:
Rock wrote:Lahko se primerja plan (različni dokumenti) in realizacija (dejanja). Vendar enakost se ne zahteva: po doktrini imajo vse posvečene osebe prav tako izvirni greh; le papež je ob priliki ex cath. Petri v določenih primerih nezmotljiv (to so v zgodovini RKC redki primeri).
Želiš povedati, da je smiselno pričakovati neskladnosti in modro vztrajati v enakosti? :roll:
Potreben je pravilen odnos tako do žrtve kot storilca.
Kako lahko ven preventivno vržejo Eugena, niso pa mogli ven preventivno vreči nekaj naših škofov? :roll:
--------
Vatikan je predhodno izvedel tajno, obsežno in natančno preiskavo; nato je izrekel sankcijo (kazenska upokojitev 3 nadškofov); pravilno.
---------
Recimo. Vendar pričakovati takšno kršenje naukov je vendar nerazumno, a ne? Dejstvo kaže, da so nauki nerazumljeni in kot tak je sistem zgrešen. Ja in grešiti je človeško, odpuščati božansko. Samo kdo je tukaj prevzel vlogo boga?
Ne pozabi, da ne moreš biti priložnostno bog v RKC, ko prevzameš težko potem si do konca bog. No, zadnje čase se spreminja tudi to. Hecno ne! Dejanja posameznikov pa so posledica sistema, okolja v katerem so ti posamezniki. Saj se spomniš še na kadrovanje in usposabljanje, ki ga ima povsem pod nadzorom RKC znotraj določene religije, a ne? Ti škofi so posledica in njihova dejanja rezultat. Razumeš sedaj? :roll:
Da morda ti ne misliš prevzeti vloge "boga"?

Giordano Bruno "Bil je dober mož, žal so ga zažgali!" :shock:
------------
Tedanji čas je potrebno presojati tudi z vidika tedanjih okoliščin.
--------------
Vsekakor, kot današnjega po današnjih okoliščinah, a ne? Mislim, da je človečnost stara vrlina, ki je ne gre spreminjati, tako glede na situacijo.
Se strinjam: če parafraziram nekega profesorja: red + človečnost.
Konkretno:
(celo) pri (Španski) inkviziciji so imeli obdolženi šanse; civilne osebe - ko je bila vojna že končana - so bile kruto pomorjene in niso imele nobenih šans.

Vidiš sedaj povezavo med RKC-institucijo in mojim odstopom?
------------
Ne vidim nobene korelacije.
-------------
Škoda, mogoče uvidiš.
Uvidevnost v določenih primerih ni na mestu.

problemi
Posts: 4931
Joined: 24.8.2009 1:20

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by problemi » 1.1.2014 3:44

bargo wrote:Mogoče, vendar kot vidiš sam je potreben velik napor.
Način kako priti na Triglav je sila preprost. pač jo mahneš peš. Ampak za gor priti je pa potreben velik napor. No, vsaj meni ...
Ja, to že. Sem impresioniran in srečen, da lahko živim v času interneta. Bolj sem imel praktične težave v mislih, ne nazadnje je to moj poklic, spraviti pravočasno informacije tja kamor jih potrebujejo.
Hitrost prenosa informacij mi je pri razmisleku o pojmu odgovornost nepomembna, saj pravim, da je odgovoren tisti, ki se v največji možni meri informira pred neko odločitvijo in neodgovoren tisti, ki se pred odločitvijo dovolj ne informira. Nočem biti nesramen do vernih, vendar nekdo, ki ima pri vprašanju nastanka vesolja za edini vir Biblijo in se ne pozanima kaj ima o tem povedati še kdo drug, je neodgovoren. Ali se bo po informiranju, recimo da se pozanima pri fizikih glede nastanka vesolja, vseeno odločil in vztrajal pri biblijski razlagi je takšna njegova odločitev, po moji presoji, odgovorna. Se je pač tako odločil. Ampak velika večina ljudi, ki verjamejo v od nekoga načrtovan nastanek vesolja, ravna neodgovorno. Na vse možne načine zavračajo dognanja naravoslovnih znanosti, si izmišljujejo nekakšne zarote itn..
Na lončke praviš in to še napisati tisto kar že itak vsi vedo, samo se tega ne zavedajo! Velja premisliti. :wink: Recimo: Človek SEM in to želim POSTATI! Kaj meniš? :roll:
Ne pravim, da je kar koli potrebno pisati na lončke. :)

Torej nisi (še) človek? :)
Vendar ta oblika norosti boli, a ne? :cry: Lakota Peyote
Boli, mnoge boli ...

agata
Posts: 609
Joined: 19.1.2011 5:32

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by agata » 1.1.2014 5:25

Ne vem zakaj je tako pomembno kdaj in kako in kdo- glede nastanka vesolja- glavno je da JE, da smo živi-Pa da ni vojne! Srečno 2014

agata
Posts: 609
Joined: 19.1.2011 5:32

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by agata » 1.1.2014 7:34

Predolgo je bila knjiga orožje, naj ostane in postane priročnik, ker je pač pri roki in prav tako naj ostane in postane jezik
orodje in ne orožje-primerjaj z nevednim učiteljem jaquesa rancierja- imenoten priročnik ne le za emancipacijo ampak tudi za Srečno živleje.

User avatar
bargo
Posts: 7794
Joined: 3.11.2004 22:41

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by bargo » 1.1.2014 14:22

problemi wrote:
bargo wrote:Mogoče, vendar kot vidiš sam je potreben velik napor.
Način kako priti na Triglav je sila preprost. pač jo mahneš peš. Ampak za gor priti je pa potreben velik napor. No, vsaj meni ...
Bo držalo, sem bolj pri kako? in ti povem, da sem bil že veliko višje, kot je Triglav. Ne moreš verjeti, kako iznajdljivi smo ljudje. "Kakšna interpretacija neki, čista emulacija" je rekel sokol. :wink:
problemi wrote:
bargo wrote:Ja, to že. Sem impresioniran in srečen, da lahko živim v času interneta. Bolj sem imel praktične težave v mislih, ne nazadnje je to moj poklic, spraviti pravočasno informacije tja kamor jih potrebujejo.
Hitrost prenosa informacij mi je pri razmisleku o pojmu odgovornost nepomembna, saj pravim, da je odgovoren tisti, ki se v največji možni meri informira pred neko odločitvijo in neodgovoren tisti, ki se pred odločitvijo dovolj ne informira.
Vsekakor, tudi če zelo hitro prideš do informacij, še to zmeraj ne zajame celovitosti in dostopnosti. Dostopnost, celovitost in kar je najtežje interpretacija informacij.
problemi wrote: Nočem biti nesramen do vernih, vendar nekdo, ki ima pri vprašanju nastanka vesolja za edini vir Biblijo in se ne pozanima kaj ima o tem povedati še kdo drug, je neodgovoren. Ali se bo po informiranju, recimo da se pozanima pri fizikih glede nastanka vesolja, vseeno odločil in vztrajal pri biblijski razlagi je takšna njegova odločitev, po moji presoji, odgovorna. Se je pač tako odločil. Ampak velika večina ljudi, ki verjamejo v od nekoga načrtovan nastanek vesolja, ravna neodgovorno. Na vse možne načine zavračajo dognanja naravoslovnih znanosti, si izmišljujejo nekakšne zarote itn..
Se bi strinjal, vendar je potrebno povedati, da sama poizvedba še ne zadošča, potrebna je tudi primerna predstavitev informacij. Torej gre za neke vrste vzajemnost poizvedovalca, kot tudi podajalca. Potem je pa tudi še stari rek, kar se Janezek nauči, to Janezek zna in vaja dela mojstra, itd. Izmojstrili smo stabilnost.
problemi wrote:
bargo wrote: Na lončke praviš in to še napisati tisto kar že itak vsi vedo, samo se tega ne zavedajo! Velja premisliti. :wink: Recimo: Človek SEM in to želim POSTATI! Kaj meniš?
Ne pravim, da je kar koli potrebno pisati na lončke.
No, sem te napačno razumel. :oops: Vendar ideja se mi dobra, odlična.
problemi wrote: Torej nisi (še) človek? :)
Delam še na tem, se trudim. :oops:

User avatar
bargo
Posts: 7794
Joined: 3.11.2004 22:41

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by bargo » 1.1.2014 14:32

Rock wrote:
bargo wrote:
Rock wrote:Lahko se primerja plan (različni dokumenti) in realizacija (dejanja). Vendar enakost se ne zahteva: po doktrini imajo vse posvečene osebe prav tako izvirni greh; le papež je ob priliki ex cath. Petri v določenih primerih nezmotljiv (to so v zgodovini RKC redki primeri).
Želiš povedati, da je smiselno pričakovati neskladnosti in modro vztrajati v enakosti? :roll:
Potreben je pravilen odnos tako do žrtve kot storilca.
Vsekakor. Samo še povej nekaj o primernosti tega odnosa do žrtve in storilca. Torej?
Rock wrote:
bargo wrote: Kako lahko ven preventivno vržejo Eugena, niso pa mogli ven preventivno vreči nekaj naših škofov? :roll:
--------
Vatikan je predhodno izvedel tajno, obsežno in natančno preiskavo; nato je izrekel sankcijo (kazenska upokojitev 3 nadškofov); pravilno.
---------
Recimo. Vendar pričakovati takšno kršenje naukov je vendar nerazumno, a ne? Dejstvo kaže, da so nauki nerazumljeni in kot tak je sistem zgrešen. Ja in grešiti je človeško, odpuščati božansko. Samo kdo je tukaj prevzel vlogo boga?
Ne pozabi, da ne moreš biti priložnostno bog v RKC, ko prevzameš težko potem si do konca bog. No, zadnje čase se spreminja tudi to. Hecno ne! Dejanja posameznikov pa so posledica sistema, okolja v katerem so ti posamezniki. Saj se spomniš še na kadrovanje in usposabljanje, ki ga ima povsem pod nadzorom RKC znotraj določene religije, a ne? Ti škofi so posledica in njihova dejanja rezultat. Razumeš sedaj? :roll:
Da morda ti ne misliš prevzeti vloge "boga"?
Večinoma smo vsi bogovi. Mislim, da se je potrebno znebiti te "teže".
Rock wrote:
bargo wrote: Giordano Bruno "Bil je dober mož, žal so ga zažgali!" :shock:
------------
Tedanji čas je potrebno presojati tudi z vidika tedanjih okoliščin.
--------------
Vsekakor, kot današnjega po današnjih okoliščinah, a ne? Mislim, da je človečnost stara vrlina, ki je ne gre spreminjati, tako glede na situacijo.
Se strinjam: če parafraziram nekega profesorja: red + človečnost.
Konkretno:
(celo) pri (Španski) inkviziciji so imeli obdolženi šanse; civilne osebe - ko je bila vojna že končana - so bile kruto pomorjene in niso imele nobenih šans.
Kako lahko primerjaš takšne stvari? Lahko malce objasniš tole tvojo primerjavo.

User avatar
vojko
Posts: 11360
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 1.1.2014 18:55

agata wrote:Predolgo je bila knjiga orožje, naj ostane in postane priročnik, ker je pač pri roki in prav tako naj ostane in postane jezik
orodje in ne orožje-primerjaj z nevednim učiteljem jaquesa rancierja- imenoten priročnik ne le za emancipacijo ampak tudi za Srečno živleje.
Knjiga je bila in bo orožje, kajti revolucije se ne začenjajo na cesti, ampak v glavah ljudi... :wink:

Rock
Posts: 9229
Joined: 27.11.2008 11:14
Location: Ljubljana

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by Rock » 1.1.2014 23:22

bargo wrote:
Rock wrote:Potreben je pravilen odnos tako do žrtve kot storilca.
Vsekakor. Samo še povej nekaj o primernosti tega odnosa do žrtve in storilca. Torej?
To razmerje ni dosti problematično. Obravnava ga kriminologija (viktimologija), v J se v izreku prek višine kazni kaže v obtež. in olajš. okoliščinah.

Kako lahko ven preventivno vržejo Eugena, niso pa mogli ven preventivno vreči nekaj naših škofov? :roll:
--------
Vatikan je predhodno izvedel tajno, obsežno in natančno preiskavo; nato je izrekel sankcijo (kazenska upokojitev 3 nadškofov); pravilno.
---------
Recimo. Vendar pričakovati takšno kršenje naukov je vendar nerazumno, a ne? Dejstvo kaže, da so nauki nerazumljeni in kot tak je sistem zgrešen. Ja in grešiti je človeško, odpuščati božansko. Samo kdo je tukaj prevzel vlogo boga?
Ne pozabi, da ne moreš biti priložnostno bog v RKC, ko prevzameš težko potem si do konca bog. No, zadnje čase se spreminja tudi to. Hecno ne! Dejanja posameznikov pa so posledica sistema, okolja v katerem so ti posamezniki. Saj se spomniš še na kadrovanje in usposabljanje, ki ga ima povsem pod nadzorom RKC znotraj določene religije, a ne? Ti škofi so posledica in njihova dejanja rezultat. Razumeš sedaj? :roll:
---------
Da morda ti ne misliš prevzeti vloge "boga"?
----------
Večinoma smo vsi bogovi. Mislim, da se je potrebno znebiti te "teže".
Nismo vsi Bogovi. Tudi J. se v resnici ni imel za Boga.


Giordano Bruno "Bil je dober mož, žal so ga zažgali!" :shock:
------------
Tedanji čas je potrebno presojati tudi z vidika tedanjih okoliščin.
--------------
Vsekakor, kot današnjega po današnjih okoliščinah, a ne? Mislim, da je človečnost stara vrlina, ki je ne gre spreminjati, tako glede na situacijo.
------------
Se strinjam: če parafraziram nekega profesorja: red + človečnost.
Konkretno:
(celo) pri (Španski) inkviziciji so imeli obdolženi šanse; civilne osebe - ko je bila vojna že končana - so bile kruto pomorjene in niso imele nobenih šans.
-------------
Kako lahko primerjaš takšne stvari? Lahko malce objasniš tole tvojo primerjavo.
Menim, da dejstva govore sama zase in da so, sedaj javno obelodanjena, zato seveda za morilce (najhujše vojne zločince) neprijetna. +pravno, vojni zločini ne zastarajo.

User avatar
vojko
Posts: 11360
Joined: 29.5.2004 15:18
Location: LIMBUŠ
Contact:

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by vojko » 1.1.2014 23:28

Rock wrote:
bargo wrote:
Rock wrote:Potreben je pravilen odnos tako do žrtve kot storilca.
Vsekakor. Samo še povej nekaj o primernosti tega odnosa do žrtve in storilca. Torej?
To razmerje ni dosti problematično. Obravnava ga kriminologija (viktimologija), v J se v izreku prek višine kazni kaže v obtež. in olajš. okoliščinah.

Kako lahko ven preventivno vržejo Eugena, niso pa mogli ven preventivno vreči nekaj naših škofov? --------
Vatikan je predhodno izvedel tajno, obsežno in natančno preiskavo; nato je izrekel sankcijo (kazenska upokojitev 3 nadškofov); pravilno.
---------
Recimo. Vendar pričakovati takšno kršenje naukov je vendar nerazumno, a ne? Dejstvo kaže, da so nauki nerazumljeni in kot tak je sistem zgrešen. Ja in grešiti je človeško, odpuščati božansko. Samo kdo je tukaj prevzel vlogo boga?
Ne pozabi, da ne moreš biti priložnostno bog v RKC, ko prevzameš težko potem si do konca bog. No, zadnje čase se spreminja tudi to. Hecno ne! Dejanja posameznikov pa so posledica sistema, okolja v katerem so ti posamezniki. Saj se spomniš še na kadrovanje in usposabljanje, ki ga ima povsem pod nadzorom RKC znotraj določene religije, a ne? Ti škofi so posledica in njihova dejanja rezultat. Razumeš sedaj? ---------
Da morda ti ne misliš prevzeti vloge "boga"?
----------
Večinoma smo vsi bogovi. Mislim, da se je potrebno znebiti te "teže".
Nismo vsi Bogovi. Tudi J. se v resnici ni imel za Boga. :lol: :lol: :lol:


Giordano Bruno "Bil je dober mož, žal so ga zažgali!"
------------
Tedanji čas je potrebno presojati tudi z vidika tedanjih okoliščin.
--------------
Vsekakor, kot današnjega po današnjih okoliščinah, a ne? Mislim, da je človečnost stara vrlina, ki je ne gre spreminjati, tako glede na situacijo.
------------
Se strinjam: če parafraziram nekega profesorja: red + človečnost.
Konkretno:
(celo) pri (Španski) inkviziciji so imeli obdolženi šanse; civilne osebe - ko je bila vojna že končana - so bile kruto pomorjene in niso imele nobenih šans.
-------------
Kako lahko primerjaš takšne stvari? Lahko malce objasniš tole tvojo primerjavo.
Menim, da dejstva govore sama zase in da so, sedaj javno obelodanjena, zato seveda za morilce (najhujše vojne zločince) neprijetna. +pravno, vojni zločini ne zastarajo.

problemi
Posts: 4931
Joined: 24.8.2009 1:20

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by problemi » 2.1.2014 2:44

bargo wrote:Delam še na tem, se trudim. :oops:
Si si, človek si. Tako kot tudi vsi ostali. Takšni in drugačni.

agata
Posts: 609
Joined: 19.1.2011 5:32

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by agata » 2.1.2014 5:22

Problemi- a si bral Sveto pismo? Jaz zDaj berem NOvo zavezo- ni tako trapasto čtivo, kot bi pričakovala, glede na to kaj so nam o krščanstvu govorili v šoli in glede na splošna mnenja znanstvenikov.
Še posebej mi je poučen izraz" Čistim je vse čisto."

derik
Posts: 2043
Joined: 6.3.2010 9:04

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by derik » 2.1.2014 8:03

Agata, kako to razumeš? Da je čistost lastnost duha in ne lastnost stvari?

User avatar
bargo
Posts: 7794
Joined: 3.11.2004 22:41

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by bargo » 2.1.2014 11:09

problemi wrote:
bargo wrote:Delam še na tem, se trudim. :oops:
Si si, človek si. Tako kot tudi vsi ostali. Takšni in drugačni.
Vsekakor. Hvala, problemi. Dobiti potrditev iz strani človeka danes ni več kar tako. :wink: Vendar slika v ogledalu je zelo podobna drugim slikam, človek imenovanim, genetika je še prepričljivejša, vsebuje zgodovino vrste,
vendar ali je to resnično vse kar dela človeka za človeka? :roll:

agata
Posts: 609
Joined: 19.1.2011 5:32

Re: Vzgoja ali pedagogija pojma

Post by agata » 2.1.2014 12:46

to je isto Derik, kot ko Hegel zapiše, da je zlo v očesu. Ali pa kot dobesedno- gnoj je zlata vreden :) -beri Prežihovega Voranca.

Post Reply