Objavljeno: 20.6.2004 1:07
Imaš popolnoma prav. Vsi ti naši pogovori bi se morali začeti z dogovorom o pojmih, namreč kaj komu kateri pojem pomeni. Tako pa vsi pričakujemo, da nam vsem pojmi pomenijo isto, ali celo, da se vsi drugi strinjajo z našimi definicijami teh pojmov. Seveda je velika nevarnost, da bi ne zmogli dogovora o pojmih skleniti.robespierre napisal/-a:Ja presneto, KATERO RESNICO?
Kaj nisem tega že omenil? Jaz resnico pojmujem (vsaj resnico o vesolju in njegovem začetku) kot stvar samo, ki je objektivna in neodvisna od človeškega spoznanja. Tej resnici skušata fizika in kozmologija (izključno človeški dejavnosti) priti do dna, a ju ovira banalna človeška omejenost. Človeku je sicer res uspelo razviti razum (in znanje) na zavidljivi nivo, a je še vedno omejen. Trdim, da sicer lahko pride blizu resnici, vendar ne more vedeti, kako blizu, če sploh. Torej mora biti osnova za raziskovanje sveta vendarle vera, namreč vera v pravilnost in uspešnost tega početja.Kakšna merila za resnico imaš, ko rečeš "opisujejo resnico"
Torej moram vprašati, od kod razum. Kako je nastal?Dokaz je tipičen termin, lastnost razuma. In dokaz ne pride od "zunaj" v razum.In od kod in kako pride vanj?
Jaz bi procesu raje rekel spoznavanje, spoznanje pa izidu tega procesa. Se pa strinjam, da je spoznanje (čearkoli) umeščeno v zavesti.Spoznanje je termin, ki opisuje proces, v katerem se subjekt (človek) zave neke biti.
Ne morem. Je del resnice, kakor sem jo zgoraj opisoval. Če bi začel govoriti o štirih silah in podobnem, ne bi govoril o naravnem zakonu, ampak o fiziki, o teoriji, ki skuša razložiti, kako vesolje deluje.Aha, a mi lahko opišeš ta "naravni zakon"?
Načelno da, vendar pa navadno poskušam biti razumljiv, kratek in jedrnat. Vedno seveda s tem ne moreš priti skozi.Eh, nima pomena citirat vsako izjavo in jo neki na hitro komentirat. Treba je povedat kej smiselnega.
Najvišje razvita živalska vrsta.Kaj je potem to človeštvo?
Na nek način res. Materija mora imeti vse tiste lastnosti, ki so nujne za razvoj tako kompliciranega aparata, kot so možgani. Ampak ta izjava je kar preblizu antropičnemu načelu, s katerim se ne strinjam. Ali pa je za to potrebna ciljnost? Po mojem ne. Na štirih silah ni opaziti nikakršne ciljnosti, razen če pod ciljnostjo misliš na privlačnost in odbojnost, ki jo te sile povzročajo.Ampak, če obstaja razum znotraj materije, potem mora biti neka logika v sami materiji, iz nič se namreč ne bi mogla pojaviti.
S tem se ne strinjam. Ciljnost je značilna lastnost človeka, tudi v tem smislu, da jo pripisuje različnim stvarem, celo materiji nasploh. Ampak to se mi zdi samo želja po nekem vnaprej usmerjenem razumevanju.je ta "želja po eksistenci" nekakšno temeljno pravilo ciljnosti znotraj materije
Najbrž se da predvsem z religijo najlažje priti pri Ockhamu skozi. Religije ponujajo najbolj enostavno razlago vsega, samo verjeti moraš, kar pa je bistveno preprosteje kakor dvomiti (in se po nepotrebnem mučiti s težkimi vprašanji).Res pa sem pri medvedu hotel povedati ravno to, da je ravno pri Ockhamu lažje priti skozi.
Najbrž res. Ampak, kot sem dejal, ta entelehija je zelo poznega datuma. Vsaj jaz si ne predstavljam, kako bi lahko bila navzoča v prapoku ali celo pred njim, ko je zanjo vendar potrebna neka struktura, ki zmore nameravati in načrtovati.To, da materija vsebuje entelehijo oz. je "sposobna samozavedanja" je znanstvena trditev dotlej, dokler "materijo" ne istovetiš z nekakšno božansko avtoriteto.
Ničemur in nikomur ne prisojam religiozne avtoritete.Trditev pa, da ima materija religiozno avtoriteto pa je zame kot kristjana poplnoma nesmiselna, saj to avtoriteto priznavam Bogu.