mriz napisal/-a:Ne razumem povsem, kaj misliš s tem. Kar se mene tiče, se njuna kritika problema loteva v točki, v kateri poteka velika večina za/proti interakcij.
Verjetno se boš strinjal, da če "se njuna kritika problema loteva v točki, v kateri poteka velika večina za/proti interakcij", da to še ne pomeni, da njuna kritika zadeva pravo točko problema.
Ampak vseeno, prej preden kar koli rečem o tem, bi te prosil, če poveš, na katero točko zgoraj pravzaprav misliš?
Prvič - ja, veljavnost kritike je neodvisna od tega, od koga prihaja. Drugič, ne vem če lahko že vsako kritiko konsistentnosti označimo za znanstveno, ampak recimo da gre skozi, ker pač to najbrž je bistven del znanosti (je, kot sem napisal, v 'duhu znanosti').
Moram priznati, da bi bil lahko veliko bolj natančen in bi bilo bolje, če bi napisal: " ... vernik podal "znanstveno" kritiko neke znanstvene teorije.". Ali pa kot si ti napisal v "duhu znanosti".
Če v znanost šteješ družboslovne vede, potem seveda ne. Mene osebno ne moti delitev na "science" in "social science", čeprav ne vem, kam npr. spada vedenjska ekonomija.
Jih štejem. Mene tudi ne moti ta delitev, tisto kar sam mislim je to, da gre v obeh primerih za "science".
Razen, če jo potisnemo v področje znanosti, kjer se ne terja rigoroznost znanstvene metode kot pri matematiki in fiziki?
Kar se memetike tiče jo imam tako bolj za družboslovno teorijo kot naravoslovno. In mogoče je ravno tu "problem", saj bi recimo, kolikor bi šlo za naravoslovno teorijo, dobro definirali območje veljavnosti teorije in bi bil problem rešen. Težko pa je v humanistiki, tej sploh, in družboslovju definirati področje veljavnosti. Težko rečeš, recimo za primer, da "ideologija interpelira individume v subjekte" (Althusser), vse subjekte razen subjektov religije.
Zgodovina znanosti je polna zateženih starcev (znanstvenikov), ki so tako ali drugače zavirali napredek, to verjetno ni kaj novega. Mislim da gre pri tem za navadno človeško lastnost, da je oklepanje nečesa sorazmerno s časom / energijo, ki je bila vložena v to. Ampak za razliko od zgodovine znanosti, neumnosti ki jih npr. prodajajo šarlatani, ne bodo postale nič kaj bolj resnične tudi v primeru, če pomrejo vsi fiziki.
Se strinjam, vendar v kontekstu debate glede kritike znanosti je to gotovo točka, ki je vredna kritike. Sploh, ker se takšnih napačnih pristopov v znanosti še vedno nismo rešili. Kar pa se družbe kot take tiče, pa ne bi niti zgubljal besed.